Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb een mij senator ook een digi dashboard zitten met een 3.0 E, dus even zoeken wat de verscillen zijn of anders van een senator of monza erin zetten.;)
Als ik het zo lees wat hier allemaal op dit forum komt te staan, ben ik het wel met GSE eens.
Zou eerst eens de cursus afmaken en een vraagbaak of een cd via MP bestellen daar kan je al heel veel antwoorden op terug vinden.Het is niet dat we je niet willen helpen maar net als Ben al zegt het wordt steeds weer een ander iets wat er stuk gaat of verkeerd is :fy1
[rquote=1849606&tid=141085&author=Jigsaw]dit zullen er dan maar heel weinig zijn :D[/rquote]
Klopt zijn er ook niet veel meer van !
Heb er wel aan zitten denken om er een om te bouwen naar een senator B, aleen de kont ombouwen de schermen voor kan je zo omhangen .[rquote=1850017&tid=132008&author=MonzaRon]toch wel makkeijk dat ze weer te verkrijgen zijn,
voorheen stond het er idd, vervallen bij:Dhier is een voorbeeld foto van de achterschokbreker :agent

en een voorbeeld van [alleen] de stofhoes….schokbrekers voorkant

[/rquote]
Alleen de bovenste verbinding van de achterschokbrekers klopt niet op de foto, of is dit anders bij een monza ?
Zou kunnen ken en weet ik niet, maar als je de slangen regelmatig schoonmaakt kost het je ook geen LFR !
Niet, sorry maar dit blijft terug komen. Zomer maanden zal je er wel minder last van hebben.
Condens in de motor !
Rij je veel korte stukken ?Komt mij auto ook vandaan, leuke gezellige man, komt binnenkort langs had nog wat spullen bij hem besteld.
Heeft nu weer een omega te koop staan op MP.Moeten we dit gedeelte van het forum nog uitbreiden met de omega die nog belasting vrij wordt ????;)
Ik heb zo’n soort gelijk iets gehad, kreeg wel benzine als ik het relais doorverbinde en vonkte goed maar toen was mij computer van de motor defect, ook zo ineens. rijdend weggezet en daarna niet meer aan de gang te krijgen !
Dat is bij mij 2 straten verderop die persoon heeft ook een bedrijf in AB classic cars ! meeste mercedes-benz.
Hij had een half jaar geleden ook nog een senator A1 en een commodore C te koop staan.Dan zou ik eens de benzine druk gaan meten want er komt altijd wel brandstof uit !!!
De brandstof slang voor los nemen en even 1 sec starten dan moet er een straal brandstof uit spuiten.
Zit je brandstof filter niet verstopt ?Mooie velgen, van een americaan ?
Heb vroeger toen ik nog een calibra V6 reed eens geinformeerd bij een tuner maar die vroeg toen al alles bij elkaar rond de 15.000 gulden.
Moest dan wel de motor gelijk helemaal uit elkaar.
Koppen aanpassen
zuigerkoeling erop maken
gesmeede zuigers
krukas aanpassen
zwaardere drijfstang lagers of andere ?
Spruitstuk aanpassen
Intercooler plaatsen
slangen en rvs pijpen
enz enz.Maar toen kwam het probleem, mij automaat was toen te licht voor dat vermogen, dus moest ik ook nog een andere automaat laten maken en dat werd mij te veel daarom heb ik het toen afgeblaasen.
Ik zou er dan wel ongeveer 100 pk bij krijgen !!!Dat bedrijf bestaat nu niet meer kwam ik laatst achter.
maar het gaat je wel veel kosten als je er veel vermogen bij wilt hebben.Dat kan, is ook niet beschreven bij opel wanneer ze wel of niet gaan lekken staat alleen dat het normaal is !
Klopt maar wat maakt dat voor verschil ? hij blijft gewoon iets zweten daarom zie je het ook niet achter de distr kap !
oke zal ik eens bij de mijne controleren of dit ook het geval is.
Bedankt voor de info bettus :thumbup
De waterpomp wordt tegenwoordig niet meer met een rubberen maar met een keramische keering uitgerust.
Omdat deze gesmeerd wordt met de koelvloeistof kan het zijn dat deze een klein beetje zweet ( lekt )
Dit is normaal hebben vele automerken last van !Wat gaat er stuk aan die nokkenasssen ?
nokken versleten of breken ze doormidden?Niet te hopen als deze straks klaar is dat je ergens tegen aan rijd !!!
Dan kan je weer van voren aan beginnen, HIER ZIJN ER GEEN 2 VAN. denk ik …………Wel een knap stukje werk CKAD. :thumbup
Allemaal de beste wensen en een gezond en gelukkig 2011 toegewenst.
Nico.
Sorry maar voor mij gevoel is dat 3600 dollar te veel voor zo´n [ opel ] ( mag het geen monza meer noemen, anders discrimineer ik de echte monza rijders ;) )
De mijne geeft echt wel warme lucht op alle roosters, maar misschien dat het komt dat de mijne airco had !
Het kachelhuis is nog van een airco installatie onder de motorkap is er alles uit gehaald !Bij mij senator A2 niet !
Het is wel veel werk maar wel leuk werk vond ik altijd.
heb jaren bij opel alleen maar de distributie riemen van de V6 motoren vervangen.
En dus ook verschillende keren motorrevisie gedaan bij die motoren.Ik hoef niets meer te zeggen lees ik al.
Zou niet de radiateurs eruit halen voor dat waterpijpje, haal dan liever de distributie los en achterplaat van de distributie, dit kan ik zelf maar de airco leeghalen en vullen kan ik niet zelf !Moet daar toch echt ergens op staan, heb toen ik nog bij opel werkte ook wel eens zitten zoeken ( en gevonden ) voor een 2.5TD.
Wel een mooi project een 6cil. dielsel in een a senator, veel succes. -
AuteurBerichten