noci

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 594)
  • Auteur
    Berichten
  • ik heb nog eeen differtieel liggen van een senator-B 3.0-24V
    voor 75 euro kan je hem ophalen .

    mvgr, Nico

    In reactie op: P0325 en P0335 op Vectra B X25XE #18234147

    oke, bedankt voor jullie meedenken Bart en Wim :thumb :thumb

    In reactie op: P0325 en P0335 op Vectra B X25XE #18234144

    @wim-v6 wrote:

    Als je nokkenassensor verkeerde waarden geeft kan hij ook een storing geven op de krukasensor.

    Maar als de motor goed loopt is er niks met de krukassensor aan de hand.

    Omdat deze niet goedckan blijven draaien zonder goed krukas signaal.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Bedankt voor de informatie Wim,
    Zal morgen eens de andere sensoren uitlezen of met een scoop beeld bekijken .

    In reactie op: P0325 en P0335 op Vectra B X25XE #18234143

    @bart-gsi wrote:

    @noci wrote:

    Als ik hem wis en daarna start en weer uitlees dan geeft die weer dezelfde storing maar ik merk inderdaad niks met rijden en het mil lampje gaat ook niet aan tijdens het rijden .

    hoe lees jij `m uit??
    1. uitlezen ==> fout wissen ==> starten ==> motor uit ==> uitlezen
    of
    2. uitlezen ==> fout wissen ==> starten ==> uitlezen

    Op manier 1 Bart-gsi

    In reactie op: P0325 en P0335 op Vectra B X25XE #18234140

    Als ik hem wis en daarna start en weer uitlees dan geeft die weer dezelfde storing maar ik merk inderdaad niks met rijden en het mil lampje gaat ook niet aan tijdens het rijden .

    In reactie op: P0325 en P0335 op Vectra B X25XE #18234138

    Hallo mensen,

    Heb hier een vectra-b x25xe staan die geeft motorstoring p0335 ( krukas sensor ) maar die heeft 535 ohm weerstand en auto start gewoon niks aparts kunnen ontdekken. als ik de stekker los trek slaat die niet aan dus die zou goed moeten zijn , maar waarom komt steeds die foutcode terug ? heeft iemand hier een antwoord op ?

    In reactie op: startmotor #18296386

    Oke bedankt voor de reactie :thumb

    In reactie op: Kees24v ervaring (Stavenisse) #18257629

    heb er 2 senators gekocht en 1 heeft hij zelf bij mij thuis gebracht , duurt soms wel wat langer dan die heeft afgesproken maar hij maakt het wel weer goed ( is mij ervaring) .
    Ik denk dat jullie onderling een geschil hebben ?
    Ik heb er zelf altijd goed kunnen kopen . en als ik bij kees kom is die altijd netjes en vriendelijk tegenover mij.

    Wat jij met Kees hebt meegemaakt ( en nog niet is opgelost :???: ) heb ik dus nog nooit meegemaakt .
    Hoop dat het snel wordt opgelost voor jou :thumb

    ziet er netjes uit , TOPPIE :thumbup

    In reactie op: Romijn Meeting zaterdag 17 mei 2014 #18210236

    ik kom zaterdag ook even kijken , vorig jaar kon ik niet wegens scheiding maar nu wil ik er wel weer bij zijn . :thumbup :thumbup :thumbup

    In reactie op: Mattensets #18111530

    Wordt druk bij de Aldi zaterdag , haha.

    In reactie op: Opel Monza GSE Keinath Cabrio. Waar zijn ze? #18094171

    Weer wat geleerd, nooit te oud om te leren ;)

    In reactie op: Wie zoekt er nog onderdelen voor een Senator B #18073030

    Heb wel belang bij de complete stuurkolom met kappen. Als je het kan opsturen ?

    laat maar weten wat je r voor wilt hebben incl. verzendkosten ?

    Gr, nico.

    In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939169

    @sw16v wrote:

    ben ook weer aan het klooien geweest om het warmer te krijgen in de senator (met ac)

    heb een water pompje op de retourslang gezet tussen de kachelradiator en verdamper in zoals eerder vermeld werd. had er een liggen dus gewoon er tussen om te proberen.

    vanochtend met -3 graden totaal geen problemen het warm te krijgen, voordeel van het pompje er tussen is dat het 10x sneller warmte uit de blazer komt! dus eerder ontdooide ramen maar vooral er eerder warme lucht in de cabine komt. anders was de motor al op temperatuur na 10km rijden dan kwam er wat lauwe lucht uit de kachel zetten.

    en heb mijn ventilator omgebouwd, heb dezelfde motor maar nu met de schoepen er op van een astra G van 2002. blaast een stuk meer, wat anders op standje 2 moest kan nu op 1. enige nadeel is dat die wat meer lawaai maakt op stand 3. maar luchtverplaatsing is beduidend beter met een goede warmte uitstroom.

    links origineel, rechts astra schoepen

    pompje links vd verdamper

    uitblaas temperatuur van de middelste blaasmond (helaas weet ik niet wat die van te voren was…. maar kan de hand nu amper voor de blaasmond houden ivm de temperatuur wat anders geen probleem was)

    hopen op weer een paar nachten strenge vorst om het echt goed te kunnen uitproberen of het echt een verbetering is, maar zoals het nu lijkt ben ik al meer tevreden!

    (ps, is het een beetje te doen om een kachel radiateur te vervangen van een model met airco??)

    heb jij 3 standen op je kachel met airco ?
    die van mij is alleen met een variabele schuif te regelen, of heb jij dat veranderd?

    Klopt Senatorman , Kees had er toen 10 gekocht in Duitsland maar volgens mij heeft die deze allemaal al verkocht, maar je kan hem even bellen of die ze nog heeft of nog aan kan aankomen.

    In reactie op: CV electrisch of pneumatisch in Senator A2 #18098033

    Een gewoon 4 polig relais van 30A . aansluiting 30 op een 20A gezekerde +, 87 op de draad van de kofferbak schakelaar ( moet even kijken welke draad naar de achterklep gaat )
    aansluiting 85 en 86 een op de draad van het spy kastje en de andere op de + of – (weet zo niet meer of die + of – geschakeld is)
    Knipperlichten is ook makkelijk aan te sluiten de 2 draden onder de stuurkolom van de knipperlichten opzoeken en erbij solderen.

    Succes.

    In reactie op: Leuke Monza voor 10.000 Euro #18100046

    ziet er inderdaad heel netjes uit op de foto’s bettus.
    maar ziet die er onder de kap ook zo goed uit ( neem aan van wel jullie kennende ;) )
    Ook een mooie kleur maar dat is persoonlijk !!!

    In reactie op: CV electrisch of pneumatisch in Senator A2 #18098031

    Ik heb ook zo’n a-b met kofferklep opener, ik heb er wel een relais tussen gezet want de kofferklep is een zware magneet schakeling !
    Werkt al 1,5 jaar perfect :thumb
    Had er eerst een met klap sleutel maar zoals sw16v al zegt die was al snel gammel en toen zat de sleutel in mij contactslot vast en had de a-b in mij hand :swear

    In reactie op: CV electrisch of pneumatisch in Senator A2 #18098025

    De cv unit zit bij mij rechts naast het dashbord kastje op de A stijl . 3.0E A2 van 1985 !

    In reactie op: CV electrisch of pneumatisch in Senator A2 #18098022

    uit mij hoofd zijn het een bruin/rode draad en een bruin/gele draad , alleen even kijken welke sluit en welke opent .

    In reactie op: storingscode 16, 17 en 18 bij Senator C30SE #18088724

    Multimeter op wisselspanning zetten wilt soms ook goed gaan
    Heb het zelf ook wel eens gedaan en dan zie je wel meer
    Dan met de stand gelijkspanning!

    Succes

    In reactie op: storingscode 16, 17 en 18 bij Senator C30SE #18088720

    Dan zit het probleem in de ecu denk ik want die moet die spanning naar de krukassensor sturen ?

    In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939233

    En hoe gaat het Ben ?

    Is het nog gelukt met je kachelhuis ?

    In reactie op: Distributie 3.0SE #17995874

    de bovenste spanner tussen de tandwielen heb ik geen nieuwe maar ik laat de veer vervangen door een “gelijke” ( strakkere) en een nieuw teflon blokje maken.
    de spanner van de lange ketting heb ik nog bij de dealer kunnen krijgen, wilde er gelijk meer bestellen maar ze konden er nog maar 1 leveren.

    ook een goede jaarwisseling allemaal.

    In reactie op: Distributie 3.0SE #17995872

    Als het goed is moet je ze zo kunnen zien !

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 594)