Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 december 2010 om 22:37 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17471959
jij hebt een goede baas:P
ik duim voor je mee:thumbup
ziet er goed uit:thumbup
een gedacht wanneer je aan de motor ga beginnen?:P
origineel gepost door svdk20
geeft hij geen fout melding of storings lampje????
zou zelf denken nokkenassensor. maar ben niet bekend met de c20letnee geeft geen foutcode.
c20let heeft geen nokkenassensor.zou het kunnen te maken hebben dat mijn klepoverlap te groot is?
heb een xe nokkenas gemonteerd en iets teruggedraaid maar weet niet of het voldoende is.
ze zeggen van 7° of een halve tand,maar aantal tanden verschillen van oud en nieuw type distributie.origineel gepost door Jellow
ik heb vandaag ook een compressie test uitgevoerd op mijn c20let.
bougies eruit en een compressietester eropgehouden. Dit is het resultaat..
1: 7 bar
2: 6,2 bar
3: 5,5 bar
4: 5,4 bar
Nu ik hier waardes van 12bar zie vind ik de waardes bij mij wel erg laag. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?heb je tijdens meten de gas open geduwd?
11 december 2010 om 22:01 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373052is slim gezien,van de originele motronic stekker naar DTA :thumbup
dit probleem heb ik ook regelmatig voor.
zelfs dat hotmail vertuurd naar verschillende mailardressen terwijl ik daar niet om vraag:swearik gebruik nu gmail.
is veel beter.origineel gepost door Andre Botter
En Berry had hem weer bij mij vandaan:D
Het spulletje is door mij gemaakt:Pohw oké,weten we dat ook weeral:wors
origineel gepost door nvt_opel
als je wil hij staat te koop he :Didd,zolang er niemand met € komt blijft hij gewoon tegen de motor:thumbup
zo een garrett rijd toch zo zalig:worsdit is de enige foto die ik nog heb:

origineel gepost door jason
is dit de enige optie?
of is de druk ook ergens anders vandaan te halen?
@ noc bedankt..(wat heb jij voor bocht / elbow gebruikt bij de flens van je downpipe)lijkt een mooie korte bocht.dan moet je een u2u sturen naar berry berkhout.
deze set komt van hem.origineel gepost door wim-v6
jupzzmaar heb het net zo op Frans, en heb op school toen maar voor Duits gekozen, kom dan ook vaak zat in Duitsland, en zo weinig mogenlijk in Frankrijk.
Willem
is dan ook het enige frans wat ik ken:jerry
zou alleen nog graag duits leren :hmmz
origineel gepost door wim-v6
mag ik vragen wat amortiteurs zijn??Willem
schokdempers :D
wij belgen gebruiken de franse benaming voor auto onderdelen;)bij mij zit die zo:

lekker spelen in de sneeuw :jerry
origineel gepost door Corsa_GSi
Originally posted by noc
bij mij gaat het om een gt28rs.
ik kan toch moeilijk een motor gaat inrijden op volle druk.
ontploft de turbo dan ontploft deze maar,dan is het tijd voor een upgrade :jerry :jerryWaarom niet?
Een goed gebouwde motor kan dat hebben, die van mij gaat ook gelijk goed afgestelt worden als hij eindelijk klaar is :vertagik zou graag de motor inrijden met 0.5 bar druk.
te hoge druk zou deze kunnen te arm lopen.
te hoge druk ben ik niet bang voor(heeft hij al gehad).origineel gepost door armando
Niet spelen met deze afstelling want de Turbo gaat er aan.
Mijn idee is dat als ie te strak staat de carterdruk te hoog wordt met als gevolg blauwe rook dus lekkage langs de Turbo as afdichtingen.Bij met is door dit geexperimenteer een Turbo geploft.bij mij gaat het om een gt28rs.
ik kan toch moeilijk een motor gaat inrijden op volle druk.
ontploft de turbo dan ontploft deze maar,dan is het tijd voor een upgrade :jerry :jerryis beter :wors :wors
origineel gepost door reaceyourfears
vandaag de wagen nog eens uitgelezen.3 foutcodes:
*klopsensor 1 geen signiaal, zitten er dan nog klopsensors op?
*toerentalsigniaal bij startoerental foutief
*stationairegelaar EWD onderbreking massasluiting
heb hier op het forum gelezen dat de klopsensor exact op 20nm moet vast staat en dat deze niet scheef mag hangen klopt dit:hmmz
kan ook in de bedradeding zitten van de klopsensor.
heb deze foutcode ook dikwijls gezien.
bedrading vervangen en probleem opgelost.origineel gepost door jason
ik zit alleen nog met een vraag.
hoe stel je maximale over boost in?
is dit bij:
-wanneer de klep begind te openen.
-of wanneer de klep volledig geopend is?zou ik ook willen weten.
niemand een antwoord hierop:hmmz.
2 december 2010 om 22:14 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17471955origineel gepost door InjectTheVenom
Het is morgen even kijken waar hij zolang mag staan als er niet aan gewerkt word maar als alles goed gaat kan ik volgend weekend EINDELIJK de eerste update posten van een los liggend linker achterscherm :wors
Misschien ook de wielkuip er gelijk af halen maar ik wil eerst aankijken hoe makkelijk of moeilijk het scherm los komt.:wors:wors
origineel gepost door Mich
Even voor de duidelijkheid:Ik weet heel goed hoe een oliekoeler bij een C20XE zit…maar dan wel bij een calibra zonder airco.
Nu ik de C20XE in mijn huidige Calibra heb gelepeld, liep ik tegen het probleem aan dat de airco radiator op de plaats zit waar normaal de oliekoeler zit.
Dus vandaar de vraag…Hoe zit het als je een C20XE hebt, en je hebt airco…hoe zit de oliekoeler(het radiatortje) dan gemonteerd????misschien ben je hier iets mee

goed bezig,regelmatig een update doen :thumbup
origineel gepost door InjectTheVenom
Mijn pa en ik gaan komende week allebei een nieuwe PC bestellen, alleen omdat ik me (nog) niet verdiept heb in wat er beschikbaar is en wat het beste is ben ik benieuwd wat jullie vinden van de volgende setup:Intel Core i7-870 turbo quad core processor (kan wanneer nodig van 2,93 naar 3,6GB per processor)
– Windows 7 Home Premium 64 bit
– DVD +/- ReWriter
– GeForce GTX470 grafische kaart
– geheugenkaartlezer
– 5.1 HD Audio & 10/100/1000 LAN
– toetsenbord en optische muisIs dit voor het moment en een redelijke periode in de toekomst een combinatie waar we kwa games/flightsimulator mee uit de voeten kunnen? Zo nee wat zou er veranderd moeten worden?
Ik wil er zelf dus de laatste games mee kunnen spelen en het geluid moet voor mijn muziekliefhebberij absoluut goed zijn. Kan er met dat laatste nog iets gedaan worden en zo ja voor welke geluidskaart moet ik gaan?voor het geluid zou ik voor een Creative Sound Blaster gaan.
en een gig of 6 geheugen.
mijn voorkeur gaat uit naar een ati grafische kaart,heb zelf een 5870 en ben er zeer tevreden mee;)origineel gepost door reaceyourfears
origineel gepost door Andre Botter
Temperatuur sensor is denk ik kapot en anders een keer bij iemand neer zetten die er echt verstand van heeft (bij mij of frank jansen).
Anders kan je wel alles nieuw kopen voor je het vind.temperatuursensor is ook al nieuw,
zou hem graag bij iemand binnendoen die van de c20let veel verstand heeft maar nederland is zo ver van hier:( in belgie is er bijna niemand die er deftig kan aan werken denk ik:hmmz, heb het al overwogen om hem hier bij opel zelf binnen te doen maar die hebben er zelf bijna zo goed als nooit aan zo een wagen gewerkt lol, en heb geen zin om met een rekeningetje van 2000 euro ofzo te zitten aan werkuren en dat het stukje maar 100euro ofzo kost.
of weet hier dan toch iemand in belgie zitten die er goed kan aan werken?
mvg
frank janssen.
http://users.skynet.be/f.janssen/
hij zit in de limburg:thumbup
-
AuteurBerichten