Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
No Name
DeelnemerNet weer een paar uur bezig geweest maar ik denk dat het ook niet aan de massa ligt. Verschillende ijzerpunten gebruikt voor de massa maar nog steeds hetzelfde probleem.
Het vervelende is dat het af en toe weg leek te zijn maar als ik gebeld werd was de storing er gelijk weer.
Begin er zo langzamerhand gek van te worden……
No Name
Deelnemer[rquote=1859631&tid=139182&author=Spacejam]rechtsboven het dashboardkastje zit ergens een massapunt.[/rquote]
Waar/hoe herken ik die?
Ik neem aan dat het geen probleem is om mijn huidige massa draad van mijn parrot te verlengen? Moet ik hier nog een aparte draad voor hebben?
No Name
Deelnemer[rquote=1858754&tid=139182&author=Astraaa]Wat je ook kan doen is de bedrading van het zwarte kastje van de parrot afknippen. Deze bedrading strip je en dan zie je 5 dunne draadjes. zwart en geel gebruik je niet. Rood en wit zijn voor de line in voor de speakers (ph- en ph+) dus zoals laagvlieger al zei links in de uiterste hoek. en de blauwe is de mute. Zo sluit ik ze altijd aan en heb verder geen problemen hierna.
Succes![/rquote]
Zo is hij al aangesloten maar wel bedankt voor je reactie:thumbup
Net weer wat nieuws ondekt; er zit in het begin echt een soort fluittoon die dus ook weer langzaam verdwijnt. Als ik ook toeren maak dan wordt het signaal hoger.
Al even snel op internet gezocht en 9 van de 10 keer heeft dit met je massa te maken. Toch zaterdag die massa nog maar eens ergens anders op aansluiten. Iemand nog tips waarop?
No Name
DeelnemerJa ik ga eerst van het weekend wel het één en ander verplaatsen om te kijken of dat helpt ik vermoed namelijk dat het ook zoiets is… Wordt vervolgt…
No Name
Deelnemer[rquote=1843633&tid=139182&author=Laagvlieger]Kun je ook een opname maken van het geluid? Hoe het klinkt?[/rquote]
Nou de opname wordt vrij lastig. Heb het wel geprobeerd maar het geluid is eigenlijk heel anders dan dat de opname weergeeft, dus dat wordt hem niet….
Nog wel even overgehad met familie & vrienden en toen noemde iemand op dat de storing veroorzaakt kan worden door de dynamo. Kan dit? Zal het anders positioneren van de Parrot ‘box’ dit kunnen verhelpen?
No Name
Deelnemer[rquote=1857303&tid=139524&author=sniel]Ook Astra 1.7 DTH uit 2005 met het zelfde probleem.
Gebeurt voornamelijk bij koud weer temperatuur onder nul (vandaag kreeg ik weer de melding peil te laag en het vriest al weer de hele week). Lijkt mij meer een probleem dat te maken heeft met uitzetten en krimpen in combinatie met verouderde/slechte slangen. Zal de boel weer eens nalopen voorige vorstperiode had ik ook een kleine lek gevonden op een koppeling.km stand 165000 [/rquote]
Bij mij idd precies hetzelfde. Bij mij lekt de koppeling die naar je dashboard gaat. de onderste van de 2. Je ziet het er gewoon uitdruppelen.
Nog steeds niet naar de garage geweest. Hij deed het de laatste week weer aardig (waarschijnlijk dus door het wat warmere weer) en ben in dat opzicht een beetje lui:angel
No Name
Deelnemerhttp://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139182#pid1842423
Misschien heb je hier iets aan…:)
No Name
Deelnemer[rquote=1847979&tid=136722&author=Laagvlieger]Corsa-B heeft er ook last van idd.
Maar kom op.
Laten we het om echte problemen hebben hier.
Dit is gewoon tijdverspilling aan een natuurverschijnsel.
(temperattuurverschillen binnen en buiten).
[/rquote]Dat is ook zo;) Dacht eerst dat het misschien een echt probleem was maar merk nu dat meer mensen het hebben en het standaard is ;) Van de zomer is het weer over haha
No Name
DeelnemerIk ga ook zaterdag even kijken. Iemand enig idee hoe die klem lost moet?
No Name
DeelnemerNaja ik ben igg dan niet de enige:)
No Name
DeelnemerIk heb het nog steeds en blijf het evengoed raar vinden. Het lijkt toch of er ergens iets niet klopt.
Nogmaals het is niet heel ernstig maar het irriteert me wel… Iemand misschien een oplossing?
No Name
DeelnemerHoe constateer je deze lekkage? Is het echt zichtbaar of merk je het op een andere manier?
No Name
Deelnemer[rquote=1845380&tid=139524&author=JoopvanBennekom]Wat voor type astra en motorisering heb je No Name?[/rquote]
Kon je iets met mijn motercode? :)
No Name
Deelnemer[rquote=1845496&tid=139524&author=stefanDTI]ik ga daar ook eens kijken …. [/rquote]
en?
No Name
Deelnemer[rquote=1845380&tid=139524&author=JoopvanBennekom]Wat voor type astra en motorisering heb je No Name?[/rquote]
ASTRA; H-CC Z16XEP uit 2005
No Name
DeelnemerIk heb mijn lekkage probleem gevonden. Het is het einde van een slang. Zie onderstaand:
Na het rijden druppelt het hier uit. Gaat nog vrij hard vond ik. Ik neem aan dus dat deze slang verrot is. Iemand een idee hoe ik de slang daar los kan koppelen? en eventueel tijdelijk het probleem kan verhelpen?
No Name
DeelnemerZijn er nog wat dingen die je zelf kan nakijken/testen om te kijken waar het probleem eventueel vandaan komt?
-Kachel wordt nog wel warm dus kans op lekke koppakking verkleind?
-Heeft je airco op de één of andere manier met je koelvloeistof te maken (pomp oíd)?Een paar duizend kilometer terug is de distributieriem nog vervangen. De auto was toen nog niet in mijn bezit maar ik neem aan dat ze de waterpomp toen ook meegenomen hebben….
EDIT:
Toch een plasje op het pad gevonden, vermoedelijk koelvloeistof. Er zit dus ergens een scheurtje en ik hoop in een slang (lees veel op internet over kapotte slangen bij de astra H). Mocht het een slang zijn kan ik het scheurtje tijdelijk dicht tapen met ducktape of levert dat ergens gevaar op?Een bevriende automonteur is namelijk t/m zaterdag op vakantie:angel Daarna moet hij uiteraard vervangen worden. Het is alleen om het probleem even tijdelijk op te lossen….
No Name
DeelnemerHmmm peil is nu in 2 dagen een centimeter gezakt… Kennelijk toch een lek. Zal het even goed in de gaten houden, monteur is tot zaterdag met vakantie:(
No Name
DeelnemerHier ook zakt het koelvloeistof peil (astra h) geen lekkage te bekennen en vorige week maandag ook zonder problemen door de keuring gekomen.
Kan het niet een combinatie zijn met het koude weer van de afgelopen tijd?
No Name
DeelnemerGa ik eerdaags even proberen als het lukt
No Name
Deelnemer[rquote=1842589&tid=139182&author=Laagvlieger]Maakt het nog uit als je de parrot harder of zachter zet?[/rquote]
Nee maakt niet uit. Was even bij een radiospecialzaak en die gaven aan dat het misschien aan de massa kan liggen. Die komt nu van de aansteker. Ik ga nog wel even kijken wat er gebeurd als ik de massa van de radio of ander punt pak.
15 januari 2011 om 15:55 In reactie op: cdc40 radio astra h, Gid binnen, iemand een tech2 ? #17792769No Name
DeelnemerKlinkt goed. Wat is het verschil tussen een cd70 en een cd40 (of wat zijn de speciale opties van een cd40)?
No Name
Deelnemer[rquote=1842235&tid=139182&author=Spacejam]het kan ook aan de cd70 liggen, dat had ik ook met mijn parrot mki9100 en daarna zelf met de uhp. Het schijnt dat er dan één of andere filter mist in de cd70 op de externe ingang. Dit is bij de eerdere cd70 navi’s. Bij de parrot ging het ook na ongeveer een minuutje of iets minder weg, bij de uhp bleef het altijd storen.
Toen ik een dvd100 kreeg was het probleem weg, nu met mijn dvd90 heb ik het probleem ook niet.[/rquote]
Zou ik dan de software nog kunnen updaten of is het een hardwarematig probleem?
@ Ben 1960: Bedankt!
No Name
DeelnemerHmmmm, update uitgevoerd maar het probleem blijft nog steeds.
Als ik ga bellen of gebeld wordt dan heb hoor ik alles eerst vervormd, vervolgens komt er een toon voorbij die eerst oploopt en dan afzakt (net als een walkie talkie) en vervolgens is het geluid perfect. Dit in een tijdsbestek van 30 á 40 seconden.
Kan het zijn dat ik de witte en de bruine draad om moet draaien? Ook zitten ze niet vast met ‘officiële’ plugjes/ijzertjes (weet ff de naam niet meer ;)) die in de stekker moeten. Ze zitten wel goed vast en maken goed contact. Kan zoiets voor poblemen zorgen?
No Name
Deelnemer@ Spacejam: Hoeveel wil je er voor hebben?
Als ik de kleurcode heb moet ik dan bij de dealer bestellen? Dat zal nog wel prijzig zijn ben ik bang….
-
AuteurBerichten
