Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
No Name
DeelnemerHij zit dan nog wel vast aan de kabel maar hij is uit zijn houder geschoten;)
No Name
DeelnemerJa 2 knoppen ja. Moet je dan niet een hele hoop dingen over zetten?
No Name
DeelnemerHij zit in je voorbumper achter het rooster.
No Name
Deelnemer[rquote=1838380&tid=139182&author=Laagvlieger]Zou kunnen. Ik plaats de parrot bij een Astra H altijd achter het kickpanel RV. Toevallig lopen in die goot alle voedingskabels die je nodig hebt. Op die plek heb ik nooit last van storingen.[/rquote]
Ben er bij toeval achter gekomen dat de parrot alleen in het begin stoort bij het geven van stemcommando’s via mijn telfoon. Zodra hij overgaat hoor je het gebrom en gezoem zachtjes verdwijnen en zodra degene opneemt is het gesprek gewoon luid en duidelijk.
Misschien een software update’tje nodig….
No Name
Deelnemer[rquote=1837573&tid=140157&author=Hans1991]je schakel 12v kan je van je sigaretten aansteker halen mischien? maar hoe bedoel je naast je gewone radio een dvdspeler erbij?:o[/rquote]
Ik heb de geschakelde + van de module van de verwarming (onder de radio) gehaald voor mijn parrot. Misschien is dat een optie?
No Name
Deelnemer[rquote=1838030&tid=139182&author=verm1084]Super deze informatie had ik precies ook nodig. Een vraagje aan mijn kant. Welke kleuren horen bij Audio en welke kleuren horen bij Mute? Ik heb dus ook een gele, witte en bruine kabel die gesoldeert moeten worden op mijn CD70. Op de bruinte stekker zit en label ‘line’, maar op de andere staat niks. Alvast heel erg veel dank.[/rquote]
De gele is de Mute. De bruine en de witte zijn voor het geluid. Die moeten in die kleine gaatjes. volgens mij maakt het niet precies uit hoe om of ik ze heb ze toevallig precies goed gedaan;)
Dan nog even een vraag van mij kant. Hij werkt nu prima als de moter uit is maar zodra ik mijn auto start stoort de parrot heel erg door mijn boxen. Als ik iemand bel hoort die mij wel perfect. Ik heb het kasje van het geluid achter mijn radio liggen. Zit hier iets wat de storing kan veroorzaken als de moter draait??
No Name
Deelnemer[rquote=1836023&tid=139182&author=Laagvlieger]
Op jouw laatste foto:
Geluid in: Van de kleine pinnetjes UITERST LINKS die 2 boven elkaar.
Mute: Rechts naast die dikke rode draad in die opening.
[/rquote]TOP! Bedankt, werkt als een trein:)
No Name
DeelnemerZo ik ben aardig opweg. Parrot heeft voeding (geschakeld) en de microfoon zit aangesloten en werkt. Nu alleen het geluid nog zodat ik iedereen kan horen;)
Ik zit nu met het volgende. Er moet nog 1 stekker in het parrotkasje (van het geluid uiteraard, dit vormt geen probleem) maar nu moet de andere kant verbonden worden met mijn CD70 Navi stekker. Ik heb nu drie draden (geel, groen en blauw die overgaan in geel, bruin en wit) die ergens in de stekker van de CD70 Navi moet (zie onderstaande foto’s).
Iemand die mij kan vertellen welke waar moet?
No Name
DeelnemerBedankt voor je aanbod maar ik woon in de kop van NH dus dat is niet echt in de buurt:D
Ondertussen vandaag weer even bezig geweest en ben er uit. Geschakelde plus van de ventilator afgehaald, de rest van de aansteker aansluiting.
No Name
Deelnemer[rquote=1800003&tid=136988&author=Spacejam]uit welk jaar is die van jou? Bij de eerder modellen zit er namelijk een stekker achter het dashboardkastje waar oa een geschakelde plus bij zit, de stekker zit vastgetaped.[/rquote]
Uit welk jaar moet je auto zijn voor die stekker? Ik ben namelijk ook op zoek naar een geschakelde plus ;)
No Name
DeelnemerDat denk ik nu ook ja. Ik heb er een paar uur een groot stuk karton onder gelegd en daar lag aan het einde 1 druppeltje olie op. Dat is volgens mij alleen van het ‘zweten’. Verder geen grote vloeistoffen.
No Name
DeelnemerHmmm aparte plekken dus. Misschien iets wat ondooid nu de tempraturen weer wat hoger worden?
No Name
Deelnemer[rquote=1832879&tid=139182&author=Laagvlieger]CD70 heeft geen geschakelde plus. Is een Fakra stekker.
Een CD70 heeft een Telefoon ingang. Dus ik zou heel die stekkerrommel afknippen van de Parrot en die niet gebruiken.
Gewoon allemaal mooi solderen. Plus, min (achter radio) en contact (alarmlichtschakelaar of bij sigaretteaansteker als de auto een rokerspakket heeft). Mute en audio in ook achter de radio (Ph+ en Ph- op de fakra stekker) en de mute zit op de lege positie tussen de massa en de plus in.De dealer heeft vaak wel die AMP crimpstekkers die je in de stekkers moet bijplaatsen als de auto niet is voorbereid.
[/rquote]Hmm, er komen nu wat krachttermen voorbij waar ik niets van begrijp:)
Ik heb deze parrot uit een astra h gehaald van een vriend. Misschien is het handig dat ik een foto maak van het spul wat ik eruit gehaald heb en dat iemand mij ongeveer kan vertellen hoe of wat?
No Name
Deelnemer[rquote=1825159&tid=139182&author=Spacejam]dat werkt gewoon inderdaad, je moet alleen even ergens een geschakelde 12volt zien te vinden aangezien die niet in de kabelboom van je radio zit.[/rquote]
Kan dat niet via de aansteker aansluiting?
No Name
Deelnemerorigineel gepost door Blue-Dragon
Op de stuuras en het stuur zitten inkeepjes..Zodat hij maar op 1 manier past bedoel je?
Als je de accu weer aansluit is dan niet alles gereset? Kan ik nog problemen verwachten als de spanning er weer op staat (code radio e.d.)?
Edit:
Wat is de eventuele kans/gevaar dat je airbag springt/onbruikbaar wordt?No Name
DeelnemerKlinkt makkelijk ;)
Het kan dus geen kwaad om die arbag los te halen? Hoe lang moet ik wachten? Zit er geen torx in die 2 gaatjes voor de airbag?
Alles weer terug op zijn plaats en het werkt?
Past het stuur maar op 1 manier terug?
Hoop vragen:)
No Name
DeelnemerBedankt igg voor alle reacties. Ik ga er even over na denken :)
No Name
Deelnemerorigineel gepost door JoopvanBennekom
Dit topic zeker No Name? http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=133751
AUB voor de tips ;)Haha ja klopt. Overigens de zemenstaafjes nooit gevonden maar een stukje van een zemendoek gebruikt.
Nogmaals bedankt voor de hulp:thumbup Scheelt een hoop duiten!
No Name
DeelnemerBedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat mijn verhaal niet echt helemaal duidelijk is, dit komt waarschijnlijk omdat ik er totaal niet thuis in ben;-)
Ik zie auto’s op de weg rijden waar uit wit/helder licht uit de kopolamp komt. Als ik naar het merendeel van de weggebruikers kijk (ook naar mezelf) dan komt er meer een ‘geellige’ kleur uit de komlamp. Nu ben ik dus nieuwschierig of dit makkelijk naar wit/helder om te gooien is maar ik begrijp uit jullie reacties dat het een duur geintje wordt.
Ik heb bij een autozaak hier in de buurt ook lampjes gezien die waar ‘White Light’ op staat. Ik vroeg me eigenlijk af of die ook ook wit licht gaven. Deze zijn namelijk in meerdere prijscategoriën van een 10tje tot 40 euro ongeveer (ze hangen naast lampjes met blauw glas. Geven die dan een blauwe gloed?).
Zo zie je; complete noob in autolichten :P
No Name
DeelnemerHeb ik ook gehad. Bij aanschaf deed mijn navi het helemaal niet en bleven de cd’s hangen.
Ding uit de auto gehaald, uit elkaar geschroeft/geklikt lasers schoon gemaakt met 100% alcohol (91% eigenlijk), de geleiders waar de laser over glijd heb ik schoon gemaakt en opnieuw ingevet, ding weer in elkaar gedaan, in de auto gemonteerd en tot mijn verbazing werkte alles weer prima!
Dus ben je een beetje handig, probeer dan dit eerst. scheelt veel geld en ik was met 30 min klaar!
No Name
Deelnemerorigineel gepost door bjornspiering
als je de airco even aanzet is het zo weg.
en met de kou krijg je dat zowiezo snel jij bent ook koud met de kleding enzo die nemen kou op en dan zit je in de auto en dan gaan je ramen beslaan.Klopt met de airco is het wel zo weg. Het is smiddags met de zelfde kacheltemperatuur binnen en warmere temperatuur buiten wel minder. Dan zal het wel liggen aan het temperatuursverschilen het feit dat de onderkant van het raam als eerste geraakt wordt door de blower…
origineel gepost door Spacejam
ook zo erg dat er druppels water aan de binnenkant opstaan?Daar heb ik geen last van. wel dat soms mijn achterraam en zijachterraam ook tijdelijk beslaan maar dit trekt ook uiteindelijk weer weg…
No Name
Deelnemerorigineel gepost door Klanderman
Als het goed is zit de chip vast in de sleutel. Je kunt dus niet de chip over zetten in een nieuw (leeg) sleutel omhulsel. Ik heb namelijk ook al eens een nieuwe klapsleutel gekregen want er kon geen nieuwe chip in de oude sleutel worden gezet. Je zult dus een nieuwe sleutel moeten bij bestellen denk ik.Dan ga ik dat maar eens horen bij de dealer. Ik dacht namelijk dat je het gewoon zo over kon zetten.
Kosten nieuwe sleutel ongeveer 75 eurie zeker?
No Name
Deelnemerorigineel gepost door Vinci
Zet anders beide draden op de permanente +, alleen dan moet je niet vergeten de radio uit te zetten voor je uitstapt…
Wel top dat je spelertje weer werkt trouwens!:thumbup
Dat vind ik ook niet echt ideaal. Wel bedankt voor de tip. Heb nu het lange nummer maar opgedeeld in meerdere stukken. Dat werkt ook wel aardig;-)
Iemand nog een update cd in zijn bezit die ik mag lenen/kan kopen? :)
No Name
DeelnemerIemand die in het bezit is van een klapsleutel en een gewone sleutel wil die voor mij kijken of de binnen kant er exact hetzelfde uit ziet?
Dan weet ik of ik het printplaatje en de batterij zo over kan zetten..
No Name
Deelnemerorigineel gepost door Spacejam
Ben je een sleutel kwijt geraakt? Een astra h heeft normaal altijd al één klapsleutel en één gewone sleutel.Nee. Ik heb hem zo gekocht. Volgens mij hebben de eerste modellen 2 gewone sleutels…..
origineel gepost door 5chaap2k
http://www.wenmar.nl/klapsleutels/147-k.htmlhttp://www.google.nl/search?q=klapsleutel+howto&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t
Bedankt maar ik ben niet op zoek naar universele klapsleutels. Ik zoek echt naar een originele. Overigens weet ik wel hoe ik hem in en uit elkaar moet zetten maar ik ben benieuwd of het printplaatje uit eeng gewonen sleutel, direct in een klapsleutel past. Dat je dus gewoon alles om kan zetten…
-
AuteurBerichten

