Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hahaha vind het maar vaag hoor :p maar goed, die auto remt wel als je normaal rijd? :p Want ik vraag me af wat goedkoper is :) sowieso zit daar de motor al in… Wat een kleur combi btw… :p
maarum… als dat bekend is, waarom wordt dat dan niet omgebouwd? :p
@wim-v6 wrote:
heb hier Alles liggen van een Vectra-B 2.5 V6, en daarmee beodeld hij Reserveer voor het weg is.
5gaats onderstellen zijn vrij gewils en dus zo verkocht over het algemeen..
Willem
op die fiets :) ja wel, dat is zeg maar voor mij momenteel afhankelijk van het prijskaartje ;) neem aan dat die motor er zo verder “normaal” in te leggen is dus ben wel benieuwd :)
@sw_reijnders wrote:
reserveer dan ook gelijk het onderstel van de v6 (naven, achteras, etc)
hoe bedoel je reserveer?
@wim-v6 wrote:
Mocht je m houden heb ik misschien wel een optie over.. :vertag
heb tenslotte een Complete V6 motor over straks als ”Mijn” V6 weer in de Station ligt haha…
je hebt mn interresse! :shock: moet je me tzt maar eens aanspreken, welke versnellingsbak hoort daaragter?
@wim-v6 wrote:
Sorry hoor, Was niet Slecht bedoeld..
maar dit is wat je kan kopen als je eens wat Verder kijkt..
Oja, over de 2.5 V6 en lage aanschafprijzen hiervan kan ik kort zijn.
Mensen zijn bang voor het hoge verbruik van deze 2.5 V6en, maar dat vant zeker tegenover de 2.0 16V echt wel mee, Veel duurder zal het niet rijden.
bij ons in de groep is er een jongen overgestapt van 2.0 16V handbak naar 2.5 V6 handbak, en deze jongen rijdt nu zuiniger met de 2.5 V6 als dat ie deed met de 2.0 16v.
maar hierdoor liggen wel de aanschafprijzen veelal erg laag.
willem
ghehehe snapte dat je het niet slecht bedoelde :p nee mare… mn budget zal afhangen van wat de garage mij te melden heeft… anders ga ik er ff tijdje mee rondpeddelen en dan zien wat mn opties zijn :) ofwel hopen op een intern onontdekt probleem waardoor de motor de geest geeft? :hmmz
wrijf het er lekker in! :p ;) ik ga eerst maar eens een vakantie doorwerken, de auto kan me er krijgen ( dit is de gedachtegang als de garage niet meewerkt ) en dna ga ik eens kijken hoe en wat het gaat kosten om versnellingsbak en tenminste fatsoenlijke motor erin te krijgen
@sw_reijnders wrote:
je kunt het altijd proberen
ik zou ook eens informeren bij de bovag en rechtsbijstandsverzekering (als je die hebt)al denk ik dat je het lastig gaat hebben je geld terug te krijgen,
die vent gaat dat niet zomaar doen.zucht… ik ga er maar eens langs… eens zien hoe en wat dan maar… tog zonde… net even op de inspectiepit gereden… en de onderkant is werkelijk roestvrij… nergens ook maar een plekje roest : t zijn enkel die puntjes en dan nu de versnellingsbak + motor…
@Lemmens wrote:
Zo ziet een 16 klepper eruit: http://data.motor-talk.de/data/galleries/4742/4802016/motor-x18xe-stecker-nws-kws-lmm-35355.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik zou inderdaad eens de opties naast elkaar leggen en kijken of je de koop kan ontbinden. een 1.6 8 klepper kom je normaal gesproken aan de straatstenen niet kwijt dus ik denk dat die garage allang blij was dat ie ‘m verkocht had. :???:
zoals gezegd… woensdag tijd, woensdag ga ik erlangs :) eens zien hoe ik t ga spelen… want t blijft een fijne auto ( op technische vlak na dan :fy1 )
@teungts wrote:
deze is te herkenen aan de smalle kleppendeksel 16v is breder.
hoelang heb je hem nou?
zou terug gaan en vragen om je geld terug omdat de auto jou niet bevalt
ik heb hem nu goed en wel 3 weken denk ik? Is dat een gegronde reden om mijn geld vólledig terug te kunnen krijgen?
@Lemmens wrote:
Dat is inderdaad een 8 klepper… Gezien de km stand, bouwjaar, het blok en de tellerbak lijkt het me niet de meest ruim bemeten auto qua opties en dan is € 1290 best een hoop geld als ik zo vrij mag zijn dat te zeggen. Ik heb voor minder mijn eigen 1.8 16V betaald met aardig wat luxe erop en eraan. Nadeel van zo’n 1.6 8V in zo’n auto is dat het blokje vreselijk hard moet werken en daardoor leeft het nu eenmaal niet zo lang. Als daar een 2.0 8V in lag zou ik zeggen, rij er rustig mee rond. Die blokken zijn onverwoestbaar. ;)
Wat Seth schreef over een 2.5 V6 die goedkoper is dan een 1600 8 klepper gaat (neem ik aan) over het verbouwen van een 8 klepper. Als je bij deze het blok gaat vervangen door een ander ben je vreselijk veel geld kwijt. Geld waarvoor je echt een goede V6 kunt vinden.
zucht… fijn -.- that i did not know… nja… als de motor enige was wat er mis mee was :) maar abs blijft soms branden gedurende lange tijd, er klots achterin iets, neem aan benzinetank… euhm de motor schokt… de koppeling ruikt bij start stop verkeer :p ja, dit is ene hele verbetering gezien mijn vorige auto! :( maar vond het een mooie auto en fijn om in te vertoeven…
dus… iemand ervaring/tips om dit koopcontract om te keren? Want ik begin er zo op uit te kijken… dan zoek ik idd wel een andere betere vectra B
EDIT: Mag ik trouwens vragen waaraan je een 8 kleppen motor herkent? : behalve de motorcode
het regent nogal hard… fotos van de buitnekant komen nog wel eens :p



@sw_reijnders wrote:
ga eens een foto maken van wat er onder de kap zit
je zit nu inmiddels van alles te zeggen en er klopt geen hol van ;)een 1.6 8v (x16szr) heeft 75pk en een 1.6 16v (x16xel) heeft 100pk
dus als jij een 16v met 75pk hebt, is er iets mis :hmmzdaar ben ik idd beter mee uit is het niet… :p Ga nu meteen foto’s schieten en dan ga ik ze uploaden :)
@TWA wrote:
Dan wetende dat je 5 gaten hebt, zou ik oppassen met ET waardes. Niet lager gaan dan 42, spreek helaas uit eigen ervaring.
We wachten de foto’s af :-D
Greetz Emiel
waar staat eigenlijk et voor als ik vragen mag? :hmmz
@Lemmens wrote:Was het al met al dan handig om die versleten 1600 8V te kopen? :???: Voor 1050 haal je een complete goedlopende Vectra B. Zeker als het wat rapper moet gaan zou ik eens kijken voor een 2.0 of een 2.5. 1.6 16 kleppers krijg je nagenoeg op iedere straathoek wel voor een redelijk bedrag. Ik zou zelf geen 1600 8V gebruiken als basis om daar een snellere auto van te maken aangezien dat van nature al niet vooruit te branden is (no offence). 1.6 16V is zelfs al aan de trage kant en ik vind de 1.8 16V in mijn huidige Vectra B nèt kunnen.
Zet even alles op een rij en kijk of het wel verstandig is om deze Vectra aan te passen. Mocht je het willen aanpassen, plan het dan goed. Niet dat je nu op zoek gaat naar velgen die straks niet meer blijken te passen… Ook het aanpassen van remmerij en ‘even’ een ander blokje passend maken is toch redelijk wat werk. Onderling zitten er toch wel wat verschillen tussen de modellen…
Wel, ik kocht hem als 16v van die vent… Zit eigenlijk ene heel verhaal achter… Ik was erg verdiept ( en ben nog steeds ) in de Citroën ZX… Maar die bleek te krap voor mij te zijn :s Dus heb ik deze gekocht vanwege het uiterlijk :) De vent van de garage zei dat het een 18 klepper was :) En daar ging ik eigenlijk vanuit, bedoel… ene benzine 8v? :shock: wie rijd er zo’n ding?… Zucht… dan moet ik maar even kijken op grond van welke reden ik hem terug in kan leveren om mijn geld terug te krijgen : Heb er 1290 voor betaald… Maar je hebt gelijk, hij is verdomd sloom :
@Seth wrote:
Motorisch gezien zeg ik: Doe geen zotte kosten en koop een X20XEV-motor of zwaarder want alles wat je hier gaat insteken om power toe te voegen is bijna verloren geld. Je gaat minder geld uitgeven aan het aankopen van een 2500 V6 dan aan een 1600 8v met evenveel power (als dit al mogelijk zou kunnen zijn)
Grtz Seth
hoezo kost een 2500 v6 minder als een 1600?
@sw_reijnders wrote:
uuuh dommeltje
die 140 pk 1.8 is een x18xeR uit een vectra c
die ga je bijna niet in een B krijgen aangezien het originele MM systeem canbus gestuurd is.Daarbij zou ik als ik jou was je achter as vervangen door een achteras met SCHIJVEN op de achterrem ipv de trommels die jij op je 1.6 8v hebt ;)
als ik jou was, zou ik niet zwaarder gaan dan een X18XE1 met 115pk, ik denk dat dat het eenvoudigst is.
En vergeet niet dat jij nu een F13 bakje hebt, dus de kans bestaat dat je ook je bak mee moet vervangen door een F17 ipv alleen de motor.
daar dacht ik niet over na… euhm, ik hoef geen racer, maar ik wil wel snel zijn snap je? :) de bak die er nu inzit sucked iig en hej! t is een 16klepper ja? :p staat er iig op…
past die motor niet??? er stond B1 op de indicatie? : DAMN!…
nja, ik zoek denk ik een 2 liter turbo blokje voor deze wagen… maar weet niet hoe en wat :p velgen ben ik ondertussen uit en al voor aan het kieke :p
@sw_reijnders wrote:
maar wat voor motortje heb je er eigenlijk in liggen dan?
bereid je je alvast voor om te gaan lachen? ;)
een 16 jaar oude 1.6 liter 55kw/75pk wat er vanover is motortje :p ben wat dat betreft wel aan het kijken naar een andere, voor 1050 euro heb je een rapper 103 kW motortje van 1.8 liter. Alhoewel ik jou in een ander topic hoorde vermelden dat het volgens jou/voor jou niet de moeite is als je geen 200pk winst boekt? :p maar moet nog even kijken natuurlijk hoe duur het inleggen gaat worden… dusja…
@sw_reijnders wrote:
ja hoor
alleen moet je op 4×100 zoeken :)en als je 18 inch velgen koopt, iets aan je remmen doen
4-gaats voorremmen zijn 256mm voor en in 18inch vind ik mijn 288mm remmen (5-gaats) al klein :)dan haal ik wel gewoon fijne 17 inch, vond 18 inch sowieso wat groot voor die auto… maar dat was op los zicht :) btw… mn remmen moeten hoe dan ook gebeuren, week geleden apk gekregen, kwam er vandaag achter dat ik 0 remkracht heb achter…
ik heb daar toevallig ook nog naar gekeken :p voro dat bedrag vond ik hem te mooi om waar te zijn, maar wat je zei over die achteras/handrem klopt wel : ik ervaarde dat tijdens het rijden op de a58 roosendaal ( woon zelf vlakbij st willibrord/theicke ) en alleen daaral kocht ik hem niet voor :) nu weet ik iig ook dat de onderkant rottig was :p zonde, want het was/is een pracht van een auto!
ik bewijs maar weer hoe slim ik ben :) het is inderdaad een 4 gaats… :) ik zat naar de fake bouten op mn plastic prutdopjes te kijken (A) :( ik zal er morgen eens foto’s van schieten ( inclusief hele oude semi grijsbruinzwarte stalen velgen :D ) mare, de info uit de eerste reply is dan nog steeds geldend of? :p
-
AuteurBerichten
