Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben er mee bezig geweest.
Omdat het getik er in 1 keer was, en tussendoor een keer 2 dagen niet geweest is, vond ik het vreemd dat het de nokkenas was.
Ik dus naar de klepstoters gekeken, en er zaten er 2 goed vast.
Daarom alle klepstoters vervangen, gelijk de koppakking en kopbouten vervangen.
Het getik is volledig weg.In ieder geval bedankt voor alle hulp!
Het is allemaal gelukt!
Bedankt.Heb dit op internet gevonden:
Dit is van een ASTRA F
Fase 1: 55 Nm
Fase 2: +60 graden verder draaien
Fase 3: +60 graden verder draaien
Fase 4: +30 graden verder draaien
Fase 5: motor warm draaien
Fase 6: +30-45 graden verder draaien.Aanhaal volgorde :
10 6 2 3 7
9 5 1 4 8Klopt dat?
Oke, hoeveel kost een goede gebruikte nokkenas gemiddeld?
Ik zoek wel wat op internet maar vind nog niet zoveel.
De auto heeft bijna 194.000 gelopen, 4 maanden terug een andere 2e hands versnellingsbak gekregen.
Zou jij hier nog in investeren? Een 2e hands motor met 130.000 heb je al voor 600 euro ( en dat is dan een 16 klepper).
Of zou jij het nog wel aandurven om een andere nokkenas er in te zetten?Ik heb het gecheckt, bij meerdere cilinders zit er een heel klein randje van 2 mm breed. Het verschil is misschien 2 tiende millimeter.
Het randje zit op alle nokjes maar aan 1 kant.
Kan dit kwaad?
Bij cilinder 1 is het het minst, maar daar tikt hij wel het meest..Dus valvoline 10w40 halfsyntheet
Of valvoline maxlife, welke vorm?Wat is het beste? Of is het hetzelfde?
En die 5w40 emperol gewoon terug brengen en niet meer gebruiken?Kon ik maar zeggen dat ik hem naar de 470.000 gereden had.
Ik ga er eens naar kijken vanmiddag.
Bij mij gaat er 5w40 emperol in, dit schrijven ze mij voor, daar waar ik de olie haal.
Is dat ook goed?Vandaar!
Ik rij veel korte stukken, bij hoeveel km of na hoeveel tijd moet de olie dan ververst worden?Oke ik ga er naar kijken.
Al is het getik de ene keer wel harder dan de andere keer, kan dat kloppen?
En hoe kan het uberhaubt dat het dan iedere keer bij de 4e cilinder is? Want ik heb dat al vaker op het forum gezien.Ik zal het morgen eens gaan voelen!
Het lijkt wel bij de laatste cilinder weg te komen(de linkse als je er voor staat).
Voel je dit erg goed? En hoe kan ik de motor makkelijk met de hand draaien zodat ik het kan voelen?Ik heb vanavond gekeken naar de nokkenas, daar is eigenlijk niets aan te zien of te voelen.
Dus kan dit het wel zijn dan?Ik heb de nokkenas bekeken, die is nog als nieuw.
Dus dan is het misschien een klep of klepstoter die kapot is?
Hoe controleer je een klepstoter? Het zijn hydraulische klepstoters.Wat raad je mij aan?
Hoeveel kost een goede 2e hands nokkenas? Of eventueel een nieuwe?
km stand is momenteel 193.970In midden limburg zit wel een bedrijf die dit kan.
Ik kan het eens navragen waar precies als je daar interesse in hebt?Ja je moet eerst de kapjes er af trekken, 2 schroeven los draaien.
Daarna kan je het er af halen, dan zit het geklikt en krijg je het zwarte gedeelte los. Hieraan zit het lampje met het glas.
Kan je het glas van het lampje er dan zo uit trekken??Ik weet niet hoe donker je de ruiten getint heb? Ik neem aan vrij donker aangezien je zegt dat je het remlicht haast niet meer kan zien.
Hoezo zou je hem dan wegwerken? Als je in de achteruitkijkspiegel kijkt zie je hem niet zitten en heb je er dus geen last van?
Hierbij kan de bekleding van de auto dus gewoon netjes blijven.Ik was eerst begonnen met de led lampjes er uit te halen.
Het probleem was opgelost, de lampjes terug gebracht en voor mij was het dus klaar.
Terwijl het Pilot lampjes waren en deze als het goed is iets ingebouwd hebben dat storingen verhelpt.
Maar ik hou het er nu gewoon zo bij.Maar kan dat ook verklaren waarom het radio scherm en het display dimt?
Ik durf eerlijk gezegd niet te vertellen of het bij 1 deur is of bij alle deuren.
Ik heb het nog wel een keer aan me broertje gevraagd, maar er zit geen zwaardere zekering in.
Kan ik de schakelaars er zo uit wippen?Bedankt!
Er staat daar dat ik de grijs/rode draad bij de Tid los moet knippen.
Kan ik deze draad ook bij de radio los laten? Aangezien ik makkelijker de radio dan het scherm er uit krijg..Oke. Maar het is raar omdat ik alleen per ongeluk sluiting gemaakt heb met het erin doen van het lampje.
Ik heb de bedrading verder niet aangeraakt.
Het betreft een astra g.Weet je zeker dat het die draad is?
En die zit achter de radio in dat stekkerblok?Het is ook zo dat als ik de verlichting van de auto aan zet de radio en het display iets dimmen.
En mijn binnenverlichting werkt andersom. Als de deur open gaat. Gaat het licht uit in plaats van aan.Ik heb inderdaad geen voorbereiding.
Ik kan wel van iemand het hele zooitje krijgen als het goed is.
Maar moet alsnog wel zelf de bedrading aanleggen.
Waar had jij die foto gevonden van hoe het aangesloten moet worden?@astraTD wrote:
@NL-Kevin wrote:
Zwart heldere zij knipperlichten geplaatst
Voorruit en voorste zijruiten laten blinderen (tot toegestane hoeveelheid)
Interieur delen in de kleur van de auto spuitenFoto ervan van de voorruiten? wil dit ook nog eens doen.
Morgen zal ik een foto maken en hier posten.
Zwart heldere zij knipperlichten geplaatst
Voorruit en voorste zijruiten laten blinderen (tot toegestane hoeveelheid)
Interieur delen in de kleur van de auto spuiten -
AuteurBerichten