Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@theunm wrote:
groep a hoort alleen op zwaar opgefokte 2 liters.
je moet het zien als een hout kachel is de pijp te dun heb je geen trek is veel te dik dan ook niet.
Okee, dus ik moet dan meer richting group n gaan denken ?
En qua spruitstuk en race kat ??
Spruitstuk met originele diameters ? of een lexmaul die al dikker is en dus group a dikte heeft bij verzamelpunt ?
Ik weet opzich best wat van autos, maar tuning leer je niet op school :P dus heb geen idee hoe ik dat beste kan aanpakken.
Heb heel veel gelezen etc, maar las nergens dat group a echt voor 2.0 liters is, en dat je dus met een 1600 geen vermogen winst krijgt ermee.
Maar ergens klinkt wel logisch want je moet een soort van tegen druk hebben, en een 2.0 minder dan een 1.6Zoiets dus :
http://www.nltuning.nl/virtuemart/uitlaten/rvs-uitlaat-opel-corsa-b-1.2%101.4%101.6-gsi-powersprint/” onclick=”window.open(this.href);return false;Dit ziet er ook mooi uit :
http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Corsa-B-1-4-16v-1-6-16v-4-Branch-Exhaust-Manifold-/351274105898?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item51c9917c2a” onclick=”window.open(this.href);return false;
Niet duur. Wel 4-1.En dan http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Corsa-B-Exhaust-System-inc-Race-Tube-S2-5-Slash-Cut-/271731312155?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f4472c61b” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vanaf een race kat of katvervanger.
Vind 69 pond wel een beetje erg goedkoop. En zit geen 2e demper in systeem.
Deze is ook wel nice :
http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Corsa-B-Sportex-Exhaust-System-inc-Race-Tube-Single-3-/291340640587?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43d541614b” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar de einddemper is erg groot en heeft dikke rand wat ik minder vind.
Deze heeft wel een soort middendemper :
http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Corsa-B-Sportex-Exhaust-System-Single-3-Tailpipe-/271727424566?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f44377436″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zelfde 3 inch eindpijp.
Persoonlijk wil ik liefst een 60mm of kleiner eindpijp met dunne rand(zoals de slash cut hierboven van 69 pond) beetje rally style.Pfff vind wel bizar hoeveel er te vinden is, en moet dus een spruitstuk met katvervanger/racekat en uitlaat vanaf kat met eindemper regelen.
Liefst met zoveel mogelijk vermogens winst want zoals hierboven wil ik als eind doel rond de 140 a 150pk op wielen.
Begin is er al met een manztel, en 2e stap wordt dan uitlaat van begin tot eind.
Daarna nokkenassen en een dbilas flowmaster filter systeem, daarna ecu op maat.
En hoop dat hij er dan ong is :)@theunm wrote:
hoop dat je in de gaten hebt dat als je een groep a goed wilt benutten er ook min 200 pk uit je motor moet komen.
Ja is dit 100% zo of is dit een aannamen ?
Want lijkt me niet dat als je je uitlaat te dik maakt hij vermogen verliest ?
Ik heb wel een flinke vermogens stijging in gedachte voor mijn x16xe, maar 200pk gaat hem niet worden.
Doel is meer iets van 150 op de wielen.Ik pas mijn bericht hierboven aan met andere links.
Zal de links even in nieuwe post plaatsen voor overzicht:
Uitlaat vanaf kat :
http://m.ebay.de/itm/191285363223″ onclick=”window.open(this.href);return false;
deze vind ik zelf erg aantrekkelijk. Group a, en de eindpijp is net als rest van uitlaat 63,5mm.
http://m.ebay.de/itm/251624397832?nav=SEARCH” onclick=”window.open(this.href);return false;
deze lijkt me ong zelfde als die hierboven maar kost dubbele…
http://m.ebay.de/itm/321611308670?nav=SEARCH” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zelfde prijs als 2e maar dan van friedrich. Staat voor diesel maar in beschrijving staat ook de 1.6 16v erbij.
Zal apruitstuk en kat zo doen.spruitstuk :
http://www.lexmaul-shop.de/Manufacturer-Beta/Opel-Vauxhall/Corsa/Corsa-B/1-4-16V-66kW-X14XE/Lexmaul-Exhaust-manifold-for-Opel-Vauxhall-Corsa-B-Tigra-A-Astra-F-1-4i-16V-1-6i-16V::546.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mooie maar dure spruitstuk.Zo heeft even geduurd maar de corsa is eindelijk in redelijke staat ;)
Heeft een hoop werk gekost maar is in oktober toch door keuring gekomen.
Moet alleen de distributie riem en waterpomp en multisnaar en alle spanrollen etc en de thermostaat vervangen. Heb alles al liggen nu nog tijd vinden.
De auto rijdt nu wel met de mantzel erop. En je merkt flink verschil.
Nu ben ik serieus aan het kijken naar een spruitstuk icm racekat en een group a uitlaat vanaf kat.
Probleem is alleen ik vind er heel veel en weet niet wat de beste is.
Qua spruitstuk heb ik lexmaul in gedachte, mede omdat ik gelezen had deze de beste is icm een manztel.
Maar deze is gewoon 450 euro ong. Zie ook genoeg spruitstukken van 180 of meer. Wat is het grote verschil ertussen. Haal ik echt meer vermogen uit zon lexmaul vs een cheapere versie ?Dan de race kat. Had er 1 gevonden van 100cellen voor 120 euro. Kom op andere sites 100 cel tegen voor 300…
Dus ook hier wat is het beste.Dan als laatste de uitlaat vanaf kat.
Op ebay.de heel veel group a uitlaten gevonden. Eentje sprak me wel aan had een 60 mm eindpijp. Noet te groot maar wel sportief. Wil absoluut niet van die dtm 2x etc. En liefst een eindpijpje met hele dunne rand. Dus niet zon dikke sierstuk achtige rand.
Vond hem voor 250 euro. Is dit te goed koop om goed te zijn ?? Had ze ook voor 500 + gevonden. Dus nogmaals wat is hier wijsheid in.
Zal dalijk even wat linkjes posten van wat ik gevonden heb als ik op mn pc zit.Hey, sorry ja hellemaal vergeten het resultaat neer te zetten.
Heb eerst geprobeerd alles op te schuren. Maar bleef heel lichtjes meeknipperen.
Uiteindelijk op de sloop een nieuw inklik unit gehaald(moest ook andere kenteken unit halen vandaar) en die erin geklikt met lampjes die er nog inzaten van sloop.
En het was weg, dus denk dat er ergens in die oude unit iets niet lekker zat. Maar door de dringende datum van de apk had ik geen zin/tijd het hellemaal na te trekken.Hellemaal top thnx voor de tips van jullie beide !!!.
Morgen er effe tegenaan dan.@Bertram2510 wrote:
fittingen even schoonmaken, en stekker naar achterlicht even schoonmaken
Misschien hele domme vraag hoor maar waarmee ?
Volgens apk was het alleen rechts achter waar meeknipperde.
Kan dit aan accu liggen ?
De rest zegt me niet zoveel helaas. Elektra was nooit zo mijn ding.
Mijn zwager had het over de contactpunten van stekkers etc schoonmaken? Of gewoon nieuwe lampjes erin?
Accu is wel wat ouder denk ik, puur op uiterlijk gebasseerd.De auto is echt bedoeld als nurburgring wagen. Zal ook op straat mee gereden worden.
Maar zitten nu nieuwe schijven en blokken origineel onder en remt al behoorlijk strak.
Dus ben benieuwd met gegroevde schijven met betere blokken enz.
Denk dat ik toch ga voor de standaard 256 diameter schijven maar dan gegroevde van een goedmerk.Deze week hopenlijk de mantzel eronder en testen !!
Okee gegroevde schijven dus. Dan maar eens alle merken bekijken.
Bedoeling is dat we.de auto hellemaal.gaan strippen dus dat icm betere remmen en blokken en leiningen en dot 5.1 zal dat al een flink verschil kunne opleveren.
Dan schroefset met hardheid instelbaar erbij. Dan isnhet een leuk klein gooi wagentje !!Aangezien mijn vakantie naar italie op laatste moment niet door gaat, ga ik dus dat geld uitgeven aan de corsa.
Wil of de remmen doen of een schroefset. (Als eerste want beide ga ik sowieso doen).
Beide hebben zo hun voordelen.
Had even ingelezen naar mariva schijven en klauwen. En kwam op een tip dat je er ook 280mm schijven op kan zetten en klauwen van een calibra. En dan met betere blokkennen remleidingen.
Dus dat is ook een optie. Of gewoon schijven halen die zoals nu 256mm zijn met betere blokken erbij en remleidingen(remleidingen doe ik ook sowieso icm dot 5.1).
Dus ga eens goed zoeken wat beste is.
Echt zoveel opties en zo weinig geld….Okee super tof wist ik allemaal niet.
Hebben toen 5 rondes gereden. Broertje is nog gespind ergens bij begin.Hahahah inderdaad !!!
Was mijn broer achter stuur en ik ernaast.
Gave foto zo !! Is dat jouw site of ??Zo dat ziet er goed uit ja. Zal ze eens onderzoeken.
Heb een hoop huiswerk zie ik al.
Super bedank voor de support !!Zo dank voor de reacties!!!
Remmen zijn nu inderdaad standaard. Wel nieuwe schijven en blokken voor.
Maar een meriva klauw past dus? Icm grotere schijven (geventileerd?) En de andere upgrades dat klinkt wel heel bruut.
En eigenlijk ook stukken veiliger dan motor vermogen. Dat kanlater altijd nog.
Klink goed ga eens op onderzoek uit super bedabkt.En wat betreft lichter vliegwiel dat klinkt ook goes. Ook eens even in inlezen.
Nogmaals super bedankt voor info :pJa wou na dat de powerbox en uitlaatsysteem erop zitten een chip op maat met rev limit verhoging.
Lichter vliegwiel klinkt ook goed, maar kan me herrineren dat op heuvelachtige circuits dit juist een nadeel kan hebben ? Dat de motor geen toeren pakt heuvel op, of moeilijker.
En heb nu toyo t1r eronder zitten en voelen echt super goed. Zijn 195/45r15 voor en achter. Alleen achter zit kuhmo banden. Balans is heel goed. En op de nordschleife reed hij heel stabiel. Nou werd er nog noet echt gepushed.
Ook in de regen licht hij nu heel stabiel.
Maar ga dalijk eerst op en neer naar italie ermee voor weekje. En dan gaan we naar de.powerbox kijken.
Gaat eens alles goed na lezen en bekijken.Wow das een hele lading aan informatie. Moet ik even door gaan lezen op mijn gemakje als ik geen lading alcohol in mijn systeem heb ;)
Heel erg bedabkt alvast voor de info.
Maar zoals ik al.dacht een x16xe makkelijk tunen is er niet echt bij. Met powerbox en uitlaat van voor naar achter pak je met geluk iets van 20pk op een motor met 186000km erop ?? Probleem is ook finacien. Heb geen geld om hele blok echt te maken zoals ze in racerij doen. Al zou ik dat graag willen.
Bedoeling is een 2.0 erin maar die wil ik dan eerst hellemaal.aanpakken voor ik hem erin hang.
Dus wou de 1.6 eerst beetje pk geven zodat er op de ring wat lol mee.te halen is.Okee thnx voor deze info.
Zou dus kunne dat een group a uitlaat op een x16xe met alleen mantzel powerbox en spruitstuk (welke weet ik nog niet) te klein is voor group a? En vermogen verliest erdoor.
Dan moet ik sowieso verder gaan kijken want die race kat is 63mm en group n is 40mm ofzo en group a is wel 63mm.
Komt nog best wat bij kijken dus.
Maar m-tech isngewoon goed.om spullen vandaan te halen of raden jullie een andere zaak aan?@ivartje wrote:
Wat ik wel is ergens gelezen heb is dat een lexmaul spaghetti spruitstuk & mantzel powerbox & groep N uitlaat,je het meeste vermogen uithaalt
Okee dat klinkt goed :)
Zover ik weet is group n de goedkopere en group A de duurdere(voor grotere motoren?) toch ?
Zon lexmaul spruitstuk is allen lastig te vinden athans nog nergens iets over gevonden.
Krijg vandaag mijn mantzel binnen, zal nog een en ander bij moeten halen aan kabels en slangen.@Dennis Corsa V6 wrote:
http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?t=0&PHPSESSID=5da025941cbc4599cb48340bd8bb82f0 :thumb
Bedankt voor je reactie.
Alleen ik dacht dat ik hier op forums gelezen had dat mtech niet de beste winkel/tuner is of zit ik dan verkeerd ?En zie bij hun dat een spruitstuk 459 euro is ipv 300 bij nltuning.
Zit er dan ook verschil in de 2 qua vermogen of is het puur ander merk ? -
AuteurBerichten