Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee het was me niet opgevallen. Stom.. maarja ik heb er geen verstand van. Vallen en opstaan. Alleen jammer dat het dan meteen zo hard is.
Gelukkig zijn deze dingen ook wel te verhelpen.@bandido wrote:
Ik zie op jou foto dat kop er ook af is geweest.
Er is dus aan gekloot.
Hier is de foto helemaal.

@bandido wrote:

Hier zie je het op hoe die slang loopt.
Wat een verademing .. zo mooi schoon!
Als ik uit heb geplozen dat het allemaal toch ok is en ik hou hem maak ik m ook schoon :)
Dat is wel een geruststelling. Ik zal je laten zien waar het is gechreven:
Zie bij nader inzien dat er geen 181 staat maar 185.400 .. toch wel een willekeurig getal dus.. vreemd.

Rode cirkel = een km stand?
Gele cirkel = er mist hier een slang..?Hij is dus bij dat toerental vervangen.. óf het is een indicatie voor wanneer hij vervangen moet worden want hoe kan er dan in godsnaam 161.000 op de teller staan :S De riem zelf ziet er in elk geval oud uit.. moet sowieso vervangen worden.
Dat zal ik zeker in mijn achterhoofd houden.
Is het normaal dat er een km stand op het blok is geschreven?De Distributieriem is op 115.000 vervangen. Wellicht bedoelen ze er de km stand mee waarop de riem opnieuw vervangen moet worden?? Er staat in het onderhoudsboekje 115.880 km = riem vv. Afgerond is dat 116.000. 181.000 – 116.000 = 65.000 km. Ligt wel in de buurt van de levensduur van een distributieiem. Misschien paniek om niks en klopt de km stand dan toch? (al geeft hij bij NAP aan dat de stand onlogisch is)… Ik zie door de bomen het bos niet meer, althans .. sommige bomen wel.
Ten eerste ik omdat ik nu weet dat – en hoe ver – die draagarm is doorgerot.
Ten tweede de monteur (van) / het bedrijf waar de auto is goedgekeurd.
Maar ik rij nu niet meer met de auto. Alleen naar garage (die is 1km over 30 km/h weg) en evt terug naar die dealer (25km).
Ik zet mijn (en iemand anders leven) liever niet op het spel. :angelIk heb inmiddels gesproken met iemand die op dit moment in de rechten zit en een mailtje gestuurd met daarin een voorstel. Hij neemt de auto gewoon terug en zorgt dat ik die 700 euro terug krijg. Die 20 liter in de tank mag ie houden. Ik heb geen zin in sores maar ik kan het altijd nog gooien op ‘oplichting’ (foutieve informatie en achterhouden van belangrijke informatie om de verkoop te bewerkstelligen). Verder is er gesjoemeld met de kilometerstand dus is de advertentie ook onjuist. Zijn genoeg punten. Ik kan op internet mijn verhaal gaan openbaren en zorgen dat hij niets meer verkoopt door negatieve reclame. Neem aan dat hij dat niet wil. Ik wil dat zelf ook niet maar ik laat me niet besodemieteren.
Gaaf hoor. Vind het knap werk! Kan je trots op zijn.
Oke, nu pas lees ik m goed :).
Die gast zat trouwens ook nog te mopperen over de dorpel (rechts). Staat niet op het lijstje.. denk dat ie zo iets had van.. laat maar zitten allemaal.
Dat is zeker ook laswerk of niet. Mijn broer kan lassen (gewoon een brug in de buurt huren).
@rossifan46 wrote:
Bedoelen ze met RW bladen voor niet de RuitenWisser bladen?
Ja! dat is waar ook. Met al dat gedoe vergeten: Hij heeft het idd ook over ruitenwisserbladen gehad. Maar daar was ik zelf ook al achter gekomen met dit weer. Dat is niet zo’n dure ingreep :). Nu ik er zo over nadenk heb ik echt het idee dat hij zon gevoel had van:
“daar heb je weer zo een.. die voor heel weinig geld een krot aanschaft en dan hier naar toe komt”.
Maar deze meneer (en vele anderen) denken zeker dat iedereen bergen met geld heeft. Word daar soms wel een beetje pissig van. Alsof het allemaal maar gewoon kan. Ik leen geen 10.000 euro. En in de afgelopen jaren zat sparen er ook niet in. Althans, sparen tot zo’n bedrag.
Je eerste zin snap ik niet helemaal. Voor mijn corsa meer kwijt dan jij voor je remschijven? Maar dat is logisch toch haha. Een hele corsa is toch ook veel meer dan alleen remschijven?
Of bedoelde je dat niet zo. (sorry dat ik het verkeerd begrijp).Over dat topic: ik denk dat ik er niets mee opschiet om terug te gaan. Ik heb her en der wat gelezen en dat geld ben ik gewoon kwijt. Denk dat het een betere optie is om er dan maar het beste van te maken.
Heb inmiddels het lijstje van de garage erbij gehaald:
– RW Bladen voor (RW ?? waar staat dat voor, Rechter wiel??)
– R Koplamp los
– Remkrachtregelaar vast
– RV Draagarm beu (??) zal wel ‘los’ of ‘rot’ bedoelen
– Banden met weinig profiel etc.. maar dat wist ik al. (banden zijn al onderweg)Ze hebben wel naar de motor gekeken maar ik heb daar geen op/aanmerkingen over gekregen. Toch wil ik die riem vervangen en de olie etc etc verversen. Ik doe het niet om door de keuringen heen te komen maar ik doe het omdat ik veilig wil rijden. :).
Alles nieuw:
Draagarmen voor
Set (2x) Draagarmen incl. rubbers + fuseekogels €69,99 (link)Remsysteem:
Set 2x NK Remschijven (voor) + Steiner/Herzog Remblokken €54,99 (link)
Set Remschoenen (achter) €29,99 (link)Autobanden (145/80/R13)
4 all-season banden € 150,-
Demonteren oude banden, op velgen zetten nieuwe banden + balanceren = 4x 7,50 (plaatselijke bandelier)Uiteindelijk zijn er dan meer onderdelen gerepareerd voor minder (ongev. € 350,-) wat kost dit welniet in de garage vraag ik me af.. Volgens mij een hele grote bak geld.
Dan kan ik de distributieriem laten vervangen door iemand die dat gewoon kan en de veerschotels. Ik hoop dat ik dan onder de 800 euro blijf in totaal want meer heb ik er niet voor liggen.
@*Jurgen* wrote:
Achteras rot door ja, kwaaltje bij de Corsa A en B. Die van mij roest daar ook al een beetje, flink uitgekrabt met een schroevendraaier en volgeblaft met tectyl.
draagarm kost een 10tje per stuk ofzo en is vrij gemakkelijk te vervangen. Alleen veerschotel lassen komt wat meer bij kijken, dan zou ik gelijk ook de achteras er onder vandaan halen en controleren/herstellen/vervangen. Ook distributieriem is ook niet iets voor de beginnende sleutelaar. Maar ik snap dat je daar als leek niet aan wilt beginnen. Weet niet waar je vandaan komt, misschien iemand van hier die het voor de beun wil doen, scheelt dan een boel tov de garage.
Ik ken persoonlijk niemand uit de buurt. Ik kom uit Borger (DR).
Ik durf best te sleutelen, ook die distributieriem maar ik heb daar toch liever iemand bij die er wat ervaring in heeft. Zo’n garage is stervensduur dat heb ik wel gemerkt.Hoi Joop,
Opzich is opknappen ook niet zo’n probleem alleen gaat het me niet alleen om de APK. Wil natuurlijk wel gewoon – veilig – de weg op kunnen. (APK gekeurd = auto valt niet zomaar uit elkaar).
@soepkiepe wrote:
peter mulder, daar is hier ergens al een topic over haha, k zal hem zo wel ff zoeken.
ook een topic waar weinig positiefs in staat, meneer peter heeft er zelf ook op gereageerd daarBen benieuwd. Ik kon er niets over vinden.
@*Jurgen* wrote:
Niet geschoten is altijd mis, dus gewoon proberen. En mocht je dan uiteindelijk alsnog met de auto blijven zitten, mits je een beetje handig bent zijn de puntjes voor relatief weinig geld wel op te lossen.
Ik zit gewoon met deze dingen in mijn maag.
- De garage wil geen ‘probleem autos’ vanwege goede naam etc en zal de boel zoveel mogelijk dramatiseren. Hij raadde me aan de auto terug te doen en dan met het geld en wat extra centen een andere auto van hem op te kopen..
- De autohandelaar wil de auto (incl gebreken) met zoveel mogelijk winst verkopen..
- Ik ben een beginner.. een leek.. en sta alleen. Ken niemand met verstand van deze zaken. Geen ouders etc..
Heb eigenlijk iemand nodig met een beetje kennis van dit wereldje en wat beter kan beoordelen. Ook de punten aan de auto.. of die aan te passen zijn.
De één zijn dood is de ander zijn brood situatie. Ik vind het maar niks. Ik luister niet naar dealer praatjes maar vraag me ook af in hoeverre ik de praatjes van zo’n garage serieus moet nemen. Ik vertrouw niemand meer behalve mensen (zoals hier) die min of meer in dezelfde situatie zitten.De garage zegt dat het de moeite niet waard is omdat hij natuurlijk ook euro’s in rekening brengt voor tijd etc. (vrij duur). Op den duur kan het dus voorkomen dat het inderdaad niet de moeite waard is dan. Maar als ik de meeste dingen zelf doe, dan bespaar ik aanzienlijk.
Stel ik kies voor behoud.
Zo’n draag arm kost 30 euro nieuw (per stuk). Ik wil ze dan meteen aan beide kanten vervangen dus dat betekent 60 euro.
Aan wat voor prijzen moet ik denken als ik het van de sloop haal?Peter Mulder JR uit Emmer-Compasscum (oorspronkelijk Ter Apelkanaal). Zijn vader schijnt ook wel eens in de problemen te komen (zie hier)
Website: Klik
Google: Klik
Google met ‘opgelicht’: KlikIk ga het *denk ik* eerst netjes proberen op te lossen door hem de auto terug te laten nemen.
Als hij niet meewerkt stap ik naar de RDW voor herkeuring van de auto (zodat in elk geval die garage wordt aangepakt). Ik weet toch al dat de auto gaat afgekeurd worden daar. Volgens diverse bronnen krijg je dan je geld terug dus kost het ook niet zoveel extra. Daarnaast zal ik niet schromen wat negatieve ‘reclame’ te maken voor zijn handeltje.
Ik ga uit van het goede in de mens maar ja.. dat loont dus niet.
Ik ga zelf geen onveilige auto verkopen zonder die punten te vermelden. Ik zet daarmee iemand’s leven op het spel en dat weegt in mijn ogen niet op tegen geld. Er moet toch wel ‘iemand’ met moraal zijn die de cirkel doorbreekt? Maar diegene met moraal zijn wel de dupe en mogen dus opdraaien voor de kosten met alle kettingreacties van dien (geld kwijt.. mensen gaan lenen.. mensen kunnen rekeningen niet meer betalen etc etc etc).Ik wil best sleutelen aan mijn auto, dat is het probleem niet maar ik denk dat het onbegonnen werk is met al die punten. Ik wil naar maandelijks naar Amsterdam op en neer rijden etc (200km)..
Draagbalk kan toch niet in één maand tijd 50% doorrotten?
Keuring vond plaats op donderdag 8 november.
Extern…
Die gast heeft zich natuurlijk helemaal ingedekt. Maar ik vraag me af, mag dit zomaar? Een auto verkopen met APK terwijl APK nooit had gemogen? Ik heb gewoon zin om daar ff met een groepje heen te gaan en mijn geld terug te eisen…
Hmm,
Vandaag naar de garage geweest met dit ding..
Grote teleurstelling. Ik heb gewoon een kat in de zak gekocht. Bij aankoop was hij (tot nov ’13) APK gekeurd maar dat had nooit gemogen. Voorste draagarm voor 50% doorgerot. Ongelooflijk. Natuurlijk naief van mij dat ik voor zo weinig geld een auto kon kopen. Ik baal hier wel vreselijk van. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Terug naar die handelaar? Geld terug eisen? Contact opnemen met RDW? Ik ben hier helemaal alleen in. Ik ken niemand die er verstand van heeft en mij wil/kan helpen… ik kan wel janken.. Iedereen zit natuurlijk z’n eigen belangen te behartigen (garage, handelaar .. ). Die garage wil zijn naam niet beschadigen, die handelaar wil zoveel mogelijk geld verdienen.. Fijn als je dan net komt kijken en meteen op je bek gaat.Bij de garage vertelden ze mij dat ze nou al de tweede auto (in 2 weken tijd) die bij deze handelaar vandaan kwam hebben binnengekregen. De eigenaar (aardige man overigens) van de garage kwam er bij en wond zich zichtbaar op over deze bloedhonden. Wat zij in feite doen is zich verrijken over de onkunde (naïviteit) van mensen die nét komen kijken in dit wereldje. Daarnaast sturen zij levensgevaarlijke auto’s de weg op (en zetten ze dus ook nog eens levens op het spel!).
Aan de andere kant schaam ik me dood omdat ik het gevoel heb dat ik het voor had kunnen zijn. Maar hoeveel auto’s staan er wel niet te koop voor 700 euro? Het sterft er van rond die prijs en ik had het gevoel dat ik wel goed zat in die range… (natuurlijk was ik wel bereid om overig spaargeld te besteden aan reparaties en het bijwerken).
Even een opsomming:
– Op motorblok staat nog net zichtbaar met stift geschreven: 181.000 km (in dashboard staat 161.000). Kennelijk over het hoofd gezien tijdens het bezichtigen.
– Draagarm rechtsvoor 50% doorgerot (mag nooit door APK heen!) (wilde de garage nog wel een plaatje op zetten).
– Assen (toch!) te ver doorgerot (vanaf de binnenkant)
– (Inderdaad) veerkom (achter) bijna doorgerot (mag niet door APK heen).
– 3 banden op minimum profiel (.. had ik al rekening mee gehouden, vond ik niet zo erg).
– Bij 115.000 was de riem vervangen, is nu wel weer nodig (had ik ook rekening mee gehouden)Stom van mij dat ik zo naïef ben geweest dat ik voor zo weinig geld (700 euro) een auto kon kopen. Ik had er wel bij in het achterhoofd dat ik extra geld moest uittrekken om de auto verder op te knappen zodat hij gewoon veilig rijdt, maar het lijstje hierboven geeft aan dat er is gesjoemeld met de km teller én de APK keuring ‘malafide’ is.
Nou zit ik te denken aan het volgende:
– Ik rijdt terug naar die dealer en ik eis m’n geld terug.
– Als hij niet meewerkt RWD inschakelen? (kost wel weer extra geld..).Bij de garage (een 9 als BOVAG cijfer!) vertelden ze dat ze dit soort auto’s direct naar de sloop afvoeren voor een prijsje van 100 a 150 euro. Vervolgens kopen die handelaren die auto’s weer op en sjoemelen er wat mee. Dan gaan ze naar een ‘bevriende’ garage die hem zonder op de brug te zetten gewoon door de APK jaagt en vervolgens adverteren en hopen op naïeve beginnelingen die gewoon een autotje willen voor niet al te veel geld die je dan lekker in de zeik kan nemen.
**Handen in het haar.. weet het ff niet meer **
Hoi,
Ik ben vanavond eens creatief geweest en heb een begin gemaakt aan een document voor de onderhoud van mijn Corsa. Tijdens het schrijven van het document kwam ik er achter dat het misschien wel veel beter is om er een ‘social’ project van te maken.
Ik haal mijn informatie uit de Engelse manuals en de rest van het internet. Het kan eventueel als een soort template dienen voor andere modellen (gewoon lege plekken maken die de gebruiker in kan vullen). De onderhoudsgids staat op google drive en is openlijk toegankelijk (en bewerkbaar) voor iedereen.
Zo maken we samen een gids. Ik heb al een hoop standaard punten aangemaakt (op het eind is het nog wat rommelig). Het is een soort systeem dat fijn leest. De punten staan op volgorde zodat je ze makkelijk kan afchecken.
Maar let op, sommige dingen zijn nog engels. Iedereen kan gewoon meehelpen met vertalen en punten bijewerken. Deze gids is bedoeld voor een corsa C14NZ E2 maar je kan natuurlijk ook een versie maken voor je eigen auto maken en openbaar maken voor bewerking. Dan zet ik hem in de lijst boven aan in dit topic.
Klik op het plaatje (of hier) om te bewerken (via google drive kan je ook pdf versie downloaden).

Goed om te weten dat mensen nog spullen hebben rondslingeren. Zal er aan denken als ik ergens tegen aan loop. Al die spullen bewaren: Daar heb ik de ruimte niet voor haha.
Was dat inbouwen trouwens een beetje te doen noppe889?
@soepkiepe wrote:
heb hier ook een stuk of wat sloperijen dicht bij.
eigenlijk kom ik er maar bij 1, die is wat goedkoper, en ze kennen mij er een klein beetje :P
omdat hij mij er 2x had gezien van het jaar heb ik maar wat korting gekregen haha :Pweet niet als je een beetje ekend bent met sloperijen, maar in emmeloord zit er ook 1, gaoss heet die, die heeft een heleboel staan, daar kun je ook gewoon het terrein op om zelf te kijken.
die waar ik hier altijd heen ga heeft dat ook, vind ik zelf toch wel een prettige manier, en mag er graag ff rond lopen ;)staan ook wel wat b corsa’s tussen, heb er een maand geleden nog een radiateur balk weg gehaald.
alleen is die corsa inmiddels al weg omdat ik nog wat meer ben tegen gekomen als de radiateur balk.van welk jaar is jou corsa eigenlijk?
volgens mij was het bij de corsa’s t/m 94 nog al een kwaaltje dat die aardig roesten.
weet niet als je er bij die van jou al eens naar gekeken hebt, misschien wel slim om dat eens te doen anders.Ja ik heb er al naar gekeken (zie voorsteltopic). Ik ga het nodige werk eraan verrichten. Volgens mij is het nog niet zo erg dat het onhandelbaar wordt. Maar er moet wel wat aan gedaan worden.
Mijn Corsa is gebouwd in november ’93. Heb al gezien dat de uitlaat is vervangen. Ik gok dat dat in 2006 is gebeurd. Die ziet er namelijk nog erg goed uit. Als ik die meteen meeneem dan gaat dat ook nog wel even mee.
Bedankt voor je tips van de sloop. Emmeloord is voor mij 130 km.
@wim-v6 wrote:
Stuur, indien GEEN airbag:
kan je alle sturen zonder Airbag pakken van de:
– Corsa-A
– Corsa-B
– Kadett-D
– Kadett-E
– Astra-F
– Ascona-C
– Vectra-A
– CalibraIndien Airbag:
kan je de Sturen pakken van de:
– Corsa-B
– Astra-F
– Vectra-A
– Vectra-B (stekker aanpassing nodig, Eventueel radiobediening mogenlijk via stuurwiel)
– Omega-B (Stekker aanpassing nodig, Eventueel radiobediening mogenlijk via stuurwiel)Willem
Wow lekker lijstje! Bedankt!
Ja dat vind ik ook jammer is even wennen. Je kan echter wel de onderdelen vinden. Je moet dus al weten wat je zoekt. Je kan niet rondneuzen om wat ‘leuks’ tegen te komen zeg maar. Maar voor mij is het een prima optie. Het zit hier om de hoek. Als je wat nodig hebt willen ze het zelfs naar je toe sturen. Ik vind dit toch wel een goed initiatief hoor. Meer hergebruik van spullen zouden meer mensen moeten doen. Ik zie dat ze samenwerken met de autoonderdelenlijn.
http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/?leverancier=100155″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ooh nee ik wil gewoon een originele opel stuur. Ik hoef geen sport. Het is een 5 deurs corsa :). Wil gewoon een ‘massivere look’ geven aan het geheel. Zo’n stuur met airbag vind ik ‘voller’ (en mooier) dan zo’n drie spaken stuur.
Ik heb een stuur gevonden op een sloperij bij mij in de buurt. Die van een Opel Astra uit ’98. (maar dwalen nu af in topic.. misschien dan maar een project topic gaan maken want er moet een hoop gebeuren).
Oké, top, bedankt voor de tips! Zelf doen is leerzaam en uitdagend en bespaart geld.
Waar rijdt je nu in rond dan?Oké, dus de rest valt wel mee? Ben blij om, ik verwachtte een reactie dat het te erg was. Ik zal eens kijken naar de bovenkant van de achterveren.
(hij is paar weken geleden wel door de keuring heen gekomen).
Kleurtje is idd wel leuk. Geen rare fratsen.. (ben niet echt een johnny bravo), al is zwart ook wel mooi.
We hebben kennelijk dezelfde kleur :) -
AuteurBerichten