Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door *Jurgen*
Ik heb er op aanraden van pipo een tijd geleden de voorschokbrekers van een coupe bij mij achterop mijn city gemonteerd, zit nu al een jaar goed zo :thumbup Lijkt mij een makkelijkere manier dan lassen en slijpen ;) Maar wacht maar even tot hij zelf reageert, dan weet je het zeker.Ik wacht geduldig af :angel, lassen en slijpen is ook zo gepiept
Dus met een slijptol en lasaperaat past het ook, weet iemand het lengteverschil ?
origineel gepost door schuitje
het verschil zit hem in de aansluiting van het onderste punt van de schobreker. bij een coupe/sedan staan de schokbrekers rechtop de auto in. hierbij zit de schokbreker met twee lipjes vast aan de as. de bout loopt in dwarsrichting van de auto.
bij een city en station staan de schokbrekers onder een hoek de auto in. hierbij zitten ze aan de onderkant op een asje die in lengterichting van de auto staat.over het verschil in schokbrekers durf ik niks te zeggen, maar dat weet pipo inderdaad
Dus als ik het goed begrijp zit in de onderste bevesteging een verschil van 90 graden ?
origineel gepost door 16v kadett c
heyben zelf ook bezig om een te bouwen en heb alles al. je heb het nog niet 1 2 3 gevonden hoor
ik heb voor de bak 450 steunen 125 karter 250 achteras 250 kardan stang 50 betaald en dit zijn normale prijzen er voor wand word steets minder en dan moet je nog de rest
zoon bak van een omega kan ook is een r25/28 maar ik zou een ohc bak van een manta zoeken die kan zo in de 1200 tunel met wat klopen hier en daar als je meer wil weeten kan je me vraagen u2u maar even dan
heb ook veel foto,s van de bak en zooIs het dan niet handiger/goedkoper om een sloop manta te kopen ?
origineel gepost door giuliettaevo
Alleen de manta onderdelen ( bak, carterpan, aanzuigbuis en motorsteunen) zit je al aardig richting de 750 euro… Maar belangrijker is om ze eerst maar eens te vinden, meeste mensen die het hebben liggen willen het niet kwijt.Als je echt handig bent kun je beter eens kijken naar de onderdelen van een Omega met een (D)OHC motor.
Ik heb nog nooit een blok verwisseld, hoe werkt dat dan met een omega blok, heeft deze minder aanpassingen nodig ?
origineel gepost door Kadett91
Heeft meer met het budget temaken, en de spullen worden steeds schaarser:1.8S bak (manta ! anders moet je een ander schakelmechanisme monteren)
1.8S Carterpan met aanzuigbuis
1.8S motorsteunen
C20Let koppelingsplaat met XE drukgroep
Manta koppelingskabel
Kachelhuis aanpassen, of 1.8S ontsteking maken op XE blok, of een DIS ontstekings blok nemen
Manta B automaat aandrijfas of inkorten
1.6/2.0 vooras + achteras (of evt A manta/GT achteras en schotels overzetten + panhard omzetten).
XE uitlaatspruitstuk ombouwenHeb je een 1.2 ? Dan radiateur steunen inkorten + verlassen
Tank met retour monteren
Brandstofpomp monteren
Bekabeling aanpassen (logisch).
Grotere radiateur monteren + waterslangen aanpassen
Sterkere motorrubbers
Gasstang ombouwen naar gaskabelDan ben je aardig in de buurt om een 2.0 16V in je kadett tebouwen ! Heb je een handbak dan moet je de tunnel nog wat masseren met een hamer, lukt dat niet… grotere hamer gebruiken :D
Dat is inderdaad meer als ik verwacht had, Met hoeveel geld zal dit ongeveer te realiseren zijn, kwa onderdelen ?
Dus moet er een manta carterpan op t nieuwe blok schroeven ? en motersteunen ook van een manta gebruiken, en die tunnel vergroten, kun je dan niet beter en stuk eruit slijpen en nieuwe plaat walsen en eroverheen lassen ? En kwa tijd, het is natuurlijk allemaal nieuw voor mij en ik werk ook nog 40 uur in de week
-
AuteurBerichten