Niels0478

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 306)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: tellerverlichting knippert #17821699

    Sorry dom van me, is een astra g opc, en er liggen 2 grote subs achterin

    In reactie op: nieuwe einddemper nodig (opc?) #17821002

    [rquote=1874256&tid=143094&author=Baas J.]Je krijgt de flenzen niet goed op elkaar, ook de pakking past niet, jouw 1.6 pakking verdwijnt compleet in de doorlaat van de OPC demper.

    Ga je zelf geen moeilijkheden op de nek halen, of als je per se een opc demper wilt, koop dan de rest van de OPC erbij![/rquote]

    Tip van de week :thumbup

    In reactie op: Dikke astra`s topic…. #17388726

    [rquote=1872531&tid=83248&author=noogy2000]

    [/rquote]

    Nette coupe:thumbup, zijn die velgen 19inch?, wil ook zn velgen onder mijn opc

    In reactie op: Show hier je OPC !! #17361166


    Mijn trots :angel

    In reactie op: Dikke astra`s topic…. #17388724


    Mijn astra:agent

    In reactie op: Dikke astra`s topic…. #17388720

    [rquote=1805474&tid=83248&author=wagnas]

    origineel gepost door noogy2000

    dit is echt precies de stijl zoals ik een astra G graag zie! :wors

    gr jeroen

    En is een style die zoveel Nederlanders nogsteeds niet snappen.king: Grote wielen en niet genoeg verlagen en dan behangen met spoilers. Precies waar het “mis” gaat.

    Niet 19inch op je Astra willen, maar het breedste uitzoeken wat er past. Liever 10J breed dan 9.5J. Die geest.;) 9Jx17 is zoveel mooier dan 7.5Jx19.:D

    Boel uitrollen en zo laag als mogelijk.:thumbup Die Astra is gewoon een OPC met flink brede wielen en goed verlaagd. Veel meer hoef je niet eens te doen om een echt mooie auto te krijgen.

    [/mijn jaarlijkse college in autotunen]:P:angel[/rquote]

    Dit is ook mijn bedoeling met mijn astra, aleen dan met bbs 18 inch 8j en 9j 30mm verlaagd

    In reactie op: Kadett C Coupé Rallyauto UPDATE 1-10-2012 #17783228

    Dat lasapperaat staat niet stil :P, belooft een leuke wagen te worden:agent

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18132286

    Als het weer het toelaat zal ik ook eens wat mooie foto’s maken/posten :P

    In reactie op: Kabel trekken van accu naar achteren Astra G #17744885

    Toevallig nog mensen met suggestie’s mijn opc zit helemaal vol, ik zou bij got niet weten waar ik die kabel door moet voeren ?

    In reactie op: Accu parallel aansluiten #17770149

    Dus als ik het nou goed begrepen heb moet het zo

    ff een beetje offtopic, die draad van de versterker (voor als je contact uitzet dat de versteker ook uitgaat) op welke kleur moet deze worden aangesloten ?

    origineel gepost door x-tinction
    Omdat je eerst voorkennis moet op doen hoe het in zijn werking treed en niet maar luk raak op een forum moet gaan vragen wat de werking is. hiervoor heb je google of boeken waar de werking in staat uitgelegt. en dan als nog iets niet lukt of een enkele vraag is ga je vragen op een forum als je niet uit het boek/google uit wijs komt ;)

    Ik meende dat je hier een je daar juist op n forum goed voor terecht kon, en ik vraag het aleen, niemand is verplicht te antwoorden

    origineel gepost door Niels0478

    origineel gepost door giuliettaevo

    origineel gepost door Niels0478

    De cabarateur moet tog op de turbo geschroeft worden neem ik aan? of blaast de turbo juist in de inlaat van de cabarateur ?
    En waar moet ik de olieledingen vandaan halen ?
    En de koelslangen naar een externe radiateur leggen ?
    En de dumpvalve dan tussen de cabarateur en turbo ?

    Als je hier de antwoorden zelf niet op weet lijkt het me geen goed idee om hier aan te beginnen…:hmmz

    Als je de basisprincipes en werking van bepaalde onderdelen niet begrijpt kun je beter beginnen je daarin te verdiepen.

    Daarom vraag ik het tog ook, en ik wou tog een rvs spruitstuk maken voor de uitlaat, waarom dan niet met een turbo ertussen, ik weet ook dat een c20xe beter loopt, maar ik vind het gewoon leuk om zoiets een keertje te proberen, eigenwijs is ook wijs

    origineel gepost door giuliettaevo

    origineel gepost door Niels0478

    De cabarateur moet tog op de turbo geschroeft worden neem ik aan? of blaast de turbo juist in de inlaat van de cabarateur ?
    En waar moet ik de olieledingen vandaan halen ?
    En de koelslangen naar een externe radiateur leggen ?
    En de dumpvalve dan tussen de cabarateur en turbo ?

    Als je hier de antwoorden zelf niet op weet lijkt het me geen goed idee om hier aan te beginnen…:hmmz

    Als je de basisprincipes en werking van bepaalde onderdelen niet begrijpt kun je beter beginnen je daarin te verdiepen.

    En heeft iemand enig idee wat dit kwa vermogenwinst doet ? en of de aandrijving het nog allemaal bij kan houden ?

    origineel gepost door *Jurgen*

    origineel gepost door Niels0478

    origineel gepost door rabbitopc
    is er al iemand klaar met de inbouw van de renault gt turbo ?

    :kewlpics

    Ben nog een beetje aan het orienteren

    Als ik het goed begrijp moet dit allemaal gebeuren,
    uitlaatspruitstuk maken naar de turbo. (diameter ?)
    inlaatspruitstukmaken naar de turbo.(diameter ?)
    uitlaatspruitstuk maken vanaf de turbo naar de demper (diameter?)
    Dubbele koppaking ???
    Benzineslang zonder een extra pomp naar de cabarateur ??
    Smering turbo ?

    ik heb het dan over een renault 5 turbo t2, met groep a cabarateur

    – uitlaatspruitstuk aanpassen/maken zodat de turbo erop geschroeft kan worden
    – Gaatjes uitvijlen van de renault carbu zodat deze op het originele opel spruitstuk kan.
    – leiding van turbo naar carb, evt een intercooler er tussen.
    – dumpvalve er tussen
    – aansluiting vanaf uitlaatkant turbo naar uitlaat, denk dat 2 inch wel goed is.
    – Olieleidingen leggen van en naar de turbo
    – Koelslangen naar turbo leggen
    – dubbele koppakking hoeft niet, compressie van 1.2n komt aardig overeen met die van een renault 5
    – Elektrische brandstofpomp evt, denk dat de ori pomp het ook nog wel bijhoudt

    De aansluitingen van de turbo en van de carburateur zijn allemaal 2 inch volgens mij, dus als je de buigen/slangen ook die diameter houdt, gaat dat gewoon goed.

    De cabarateur moet tog op de turbo geschroeft worden neem ik aan? of blaast de turbo juist in de inlaat van de cabarateur ?
    En waar moet ik de olieledingen vandaan halen ?
    En de koelslangen naar een externe radiateur leggen ?
    En de dumpvalve dan tussen de cabarateur en turbo ?

    origineel gepost door rabbitopc
    is er al iemand klaar met de inbouw van de renault gt turbo ?

    :kewlpics

    Ben nog een beetje aan het orienteren

    Als ik het goed begrijp moet dit allemaal gebeuren,
    uitlaatspruitstuk maken naar de turbo. (diameter ?)
    inlaatspruitstukmaken naar de turbo.(diameter ?)
    uitlaatspruitstuk maken vanaf de turbo naar de demper (diameter?)
    Dubbele koppaking ???
    Benzineslang zonder een extra pomp naar de cabarateur ??
    Smering turbo ?

    ik heb het dan over een renault 5 turbo t2, met groep a cabarateur

    In reactie op: RVS spaghettiespruitstuk kadett c 1200 #17738361

    origineel gepost door coot
    350 is inderdaad nogal grof
    niks voor iemand hier die goed is met een lasapparaat en wat centjes wil verdienen?

    Binnekort ga ik het ook eens proberen, kan iemand mij een diameter aanraden ?, en kun je het beste met lasbochten werken, of gewoon met t buigaperaat aan de gang ?

    In reactie op: RVS spaghettiespruitstuk kadett c 1200 #17738358

    Mijn kadet moet er binnekort ook aan geloven:angel

    In reactie op: RVS spaghettiespruitstuk kadett c 1200 #17738340

    Zelf maken/laten maken, ben ik ook van plan te gaan doen als ik de rest klaar heb

    In reactie op: Verlagen+velgen #17724034

    origineel gepost door Bear79
    EVD,
    gaat niet ?
    Misschien bij een D maar C ?
    Ik heb ook 8j en 9j Steffan’s 14inch op mijn c kadett coupe gehad.

    Niels,
    hoeveel inch zijn de standaard velgjes ?
    Stugge schokdempers, best is Koni, maar ja daar betaal je ook voor.
    Beste kun je effe met Hans alias Pipo vragen
    die heeft wellicht nog wat liggen of kan je
    vragen beantwoorden, hij heeft een mooie
    city met verbreed staal staan.

    Greetz,
    Bear79


    Sorry voor de late reactie, maar de velgen zijn 15 inch (opel gt) Waar kan ik deze het best laten lassen voor een mooie prijs ?, en wat is de maximale breete, en wat voor banden moet ik dan nemen ?

    In reactie op: Verschil vering city en coupe ? #17731252

    origineel gepost door pipo
    ik schakel misschieneen beetje laat in:P

    achteras van een city past wel onder en sedan coupe maar de as van een sedan past niet zonder aanpassing onder een city dan moet je de aanpassing maken als op de voorgaande foto s.is ipc ook niet al te veel werk omdat de bodemplaat gelijk is en de schokbreker uitsparingen er zitten.je dient alleen een paar schokbreker houders van een sedan coupe er in te lassen.
    verder kun je aan de achterzijde dempers gebruiken van een c kadett voorkant of manta b ascona b voorkant.
    en ook kun je ze van een corsa a+b achterzijde gebruiken.die gaan meestal wel in combinatie met verlagingsveren.veren lever ik ook nieuwe van -40 tot -85:angel
    je moet dan wel even de rubbers er aan de onderzijde uitdrukken en die van de standaart city dempers er in drukken.
    je kunt dus ook gele koni s van een kadett of manta b voorzijde achter onder een city gebruiken

    Lever jij ze?, dan zou ik graag een offerte willen aanvragen:P

    In reactie op: Verschil vering city en coupe ? #17731247

    Iemand nog tips waar je deze het beste nieuw kunt kopen, ben dus op zoek naar een setje stugge veren, met een verlaging van rond de 40-60 mm

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530758

    Dit klinkt zeer interesant, Heb niet veel verstand van turbo’s, maar klinkt wel als een leuke uidaging, dus als ik het goed begrijp moet je dus een heel ander spruitstuk maken, dus waar zegmaar de turbo “tussen” past, en dan een cabarateur van een renault op de turbo schroeven, en vanuit de turbo weer naar de orginele inlaat op de kop ? en verder moet er dan een intercooler worden gesplaatst om de turbo te koelen ? wat moet er voor de rest nog meer gebeuren ? en waar moet de blow off worden geplaats tussen de intercooler en de turbo ?

    In reactie op: Verschil vering city en coupe ? #17731245

    Dus t handigst is gewoon 2 setjes voorschokdempers van een coupe/sedan aanschaffen ?

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 306)