Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Sorry dom van me, is een astra g opc, en er liggen 2 grote subs achterin
[rquote=1874256&tid=143094&author=Baas J.]Je krijgt de flenzen niet goed op elkaar, ook de pakking past niet, jouw 1.6 pakking verdwijnt compleet in de doorlaat van de OPC demper.
Ga je zelf geen moeilijkheden op de nek halen, of als je per se een opc demper wilt, koop dan de rest van de OPC erbij![/rquote]
Tip van de week :thumbup
[rquote=1872531&tid=83248&author=noogy2000]

[/rquote]Nette coupe:thumbup, zijn die velgen 19inch?, wil ook zn velgen onder mijn opc


Mijn trots :angel
Mijn astra:agent[rquote=1805474&tid=83248&author=wagnas]
origineel gepost door noogy2000

dit is echt precies de stijl zoals ik een astra G graag zie! :wors
gr jeroen
En is een style die zoveel Nederlanders nogsteeds niet snappen.king: Grote wielen en niet genoeg verlagen en dan behangen met spoilers. Precies waar het “mis” gaat.
Niet 19inch op je Astra willen, maar het breedste uitzoeken wat er past. Liever 10J breed dan 9.5J. Die geest.;) 9Jx17 is zoveel mooier dan 7.5Jx19.:D
Boel uitrollen en zo laag als mogelijk.:thumbup Die Astra is gewoon een OPC met flink brede wielen en goed verlaagd. Veel meer hoef je niet eens te doen om een echt mooie auto te krijgen.
[/mijn jaarlijkse college in autotunen]:P:angel[/rquote]
Dit is ook mijn bedoeling met mijn astra, aleen dan met bbs 18 inch 8j en 9j 30mm verlaagd
Dat lasapperaat staat niet stil :P, belooft een leuke wagen te worden:agent
Als het weer het toelaat zal ik ook eens wat mooie foto’s maken/posten :P
Toevallig nog mensen met suggestie’s mijn opc zit helemaal vol, ik zou bij got niet weten waar ik die kabel door moet voeren ?
Dus als ik het nou goed begrepen heb moet het zo
5 december 2010 om 17:34 In reactie op: help , ik installeer nieuwe auto radio , sluit hem aan door #17754747ff een beetje offtopic, die draad van de versterker (voor als je contact uitzet dat de versteker ook uitgaat) op welke kleur moet deze worden aangesloten ?
7 november 2010 om 20:12 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530784origineel gepost door x-tinction
Omdat je eerst voorkennis moet op doen hoe het in zijn werking treed en niet maar luk raak op een forum moet gaan vragen wat de werking is. hiervoor heb je google of boeken waar de werking in staat uitgelegt. en dan als nog iets niet lukt of een enkele vraag is ga je vragen op een forum als je niet uit het boek/google uit wijs komt ;)Ik meende dat je hier een je daar juist op n forum goed voor terecht kon, en ik vraag het aleen, niemand is verplicht te antwoorden
6 november 2010 om 20:10 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530782origineel gepost door Niels0478
origineel gepost door giuliettaevo
origineel gepost door Niels0478
De cabarateur moet tog op de turbo geschroeft worden neem ik aan? of blaast de turbo juist in de inlaat van de cabarateur ?
En waar moet ik de olieledingen vandaan halen ?
En de koelslangen naar een externe radiateur leggen ?
En de dumpvalve dan tussen de cabarateur en turbo ?Als je hier de antwoorden zelf niet op weet lijkt het me geen goed idee om hier aan te beginnen…:hmmz
Als je de basisprincipes en werking van bepaalde onderdelen niet begrijpt kun je beter beginnen je daarin te verdiepen.
Daarom vraag ik het tog ook, en ik wou tog een rvs spruitstuk maken voor de uitlaat, waarom dan niet met een turbo ertussen, ik weet ook dat een c20xe beter loopt, maar ik vind het gewoon leuk om zoiets een keertje te proberen, eigenwijs is ook wijs
6 november 2010 om 20:09 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530781origineel gepost door giuliettaevo
origineel gepost door Niels0478
De cabarateur moet tog op de turbo geschroeft worden neem ik aan? of blaast de turbo juist in de inlaat van de cabarateur ?
En waar moet ik de olieledingen vandaan halen ?
En de koelslangen naar een externe radiateur leggen ?
En de dumpvalve dan tussen de cabarateur en turbo ?Als je hier de antwoorden zelf niet op weet lijkt het me geen goed idee om hier aan te beginnen…:hmmz
Als je de basisprincipes en werking van bepaalde onderdelen niet begrijpt kun je beter beginnen je daarin te verdiepen.
6 november 2010 om 18:15 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530777En heeft iemand enig idee wat dit kwa vermogenwinst doet ? en of de aandrijving het nog allemaal bij kan houden ?
6 november 2010 om 18:14 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530776origineel gepost door *Jurgen*
origineel gepost door Niels0478
origineel gepost door rabbitopc
is er al iemand klaar met de inbouw van de renault gt turbo ?:kewlpics
Ben nog een beetje aan het orienteren
Als ik het goed begrijp moet dit allemaal gebeuren,
uitlaatspruitstuk maken naar de turbo. (diameter ?)
inlaatspruitstukmaken naar de turbo.(diameter ?)
uitlaatspruitstuk maken vanaf de turbo naar de demper (diameter?)
Dubbele koppaking ???
Benzineslang zonder een extra pomp naar de cabarateur ??
Smering turbo ?ik heb het dan over een renault 5 turbo t2, met groep a cabarateur
– uitlaatspruitstuk aanpassen/maken zodat de turbo erop geschroeft kan worden
– Gaatjes uitvijlen van de renault carbu zodat deze op het originele opel spruitstuk kan.
– leiding van turbo naar carb, evt een intercooler er tussen.
– dumpvalve er tussen
– aansluiting vanaf uitlaatkant turbo naar uitlaat, denk dat 2 inch wel goed is.
– Olieleidingen leggen van en naar de turbo
– Koelslangen naar turbo leggen
– dubbele koppakking hoeft niet, compressie van 1.2n komt aardig overeen met die van een renault 5
– Elektrische brandstofpomp evt, denk dat de ori pomp het ook nog wel bijhoudtDe aansluitingen van de turbo en van de carburateur zijn allemaal 2 inch volgens mij, dus als je de buigen/slangen ook die diameter houdt, gaat dat gewoon goed.
De cabarateur moet tog op de turbo geschroeft worden neem ik aan? of blaast de turbo juist in de inlaat van de cabarateur ?
En waar moet ik de olieledingen vandaan halen ?
En de koelslangen naar een externe radiateur leggen ?
En de dumpvalve dan tussen de cabarateur en turbo ?6 november 2010 om 17:55 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530774origineel gepost door rabbitopc
is er al iemand klaar met de inbouw van de renault gt turbo ?:kewlpics
Ben nog een beetje aan het orienteren
Als ik het goed begrijp moet dit allemaal gebeuren,
uitlaatspruitstuk maken naar de turbo. (diameter ?)
inlaatspruitstukmaken naar de turbo.(diameter ?)
uitlaatspruitstuk maken vanaf de turbo naar de demper (diameter?)
Dubbele koppaking ???
Benzineslang zonder een extra pomp naar de cabarateur ??
Smering turbo ?ik heb het dan over een renault 5 turbo t2, met groep a cabarateur
origineel gepost door coot
350 is inderdaad nogal grof
niks voor iemand hier die goed is met een lasapparaat en wat centjes wil verdienen?Binnekort ga ik het ook eens proberen, kan iemand mij een diameter aanraden ?, en kun je het beste met lasbochten werken, of gewoon met t buigaperaat aan de gang ?
Mijn kadet moet er binnekort ook aan geloven:angel
Zelf maken/laten maken, ben ik ook van plan te gaan doen als ik de rest klaar heb
origineel gepost door Bear79
EVD,
gaat niet ?
Misschien bij een D maar C ?
Ik heb ook 8j en 9j Steffan’s 14inch op mijn c kadett coupe gehad.Niels,
hoeveel inch zijn de standaard velgjes ?
Stugge schokdempers, best is Koni, maar ja daar betaal je ook voor.
Beste kun je effe met Hans alias Pipo vragen
die heeft wellicht nog wat liggen of kan je
vragen beantwoorden, hij heeft een mooie
city met verbreed staal staan.Greetz,
Bear79‘
Sorry voor de late reactie, maar de velgen zijn 15 inch (opel gt) Waar kan ik deze het best laten lassen voor een mooie prijs ?, en wat is de maximale breete, en wat voor banden moet ik dan nemen ?origineel gepost door pipo
ik schakel misschieneen beetje laat in:Pachteras van een city past wel onder en sedan coupe maar de as van een sedan past niet zonder aanpassing onder een city dan moet je de aanpassing maken als op de voorgaande foto s.is ipc ook niet al te veel werk omdat de bodemplaat gelijk is en de schokbreker uitsparingen er zitten.je dient alleen een paar schokbreker houders van een sedan coupe er in te lassen.
verder kun je aan de achterzijde dempers gebruiken van een c kadett voorkant of manta b ascona b voorkant.
en ook kun je ze van een corsa a+b achterzijde gebruiken.die gaan meestal wel in combinatie met verlagingsveren.veren lever ik ook nieuwe van -40 tot -85:angel
je moet dan wel even de rubbers er aan de onderzijde uitdrukken en die van de standaart city dempers er in drukken.
je kunt dus ook gele koni s van een kadett of manta b voorzijde achter onder een city gebruikenLever jij ze?, dan zou ik graag een offerte willen aanvragen:P
Iemand nog tips waar je deze het beste nieuw kunt kopen, ben dus op zoek naar een setje stugge veren, met een verlaging van rond de 40-60 mm
23 september 2010 om 16:20 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530758Dit klinkt zeer interesant, Heb niet veel verstand van turbo’s, maar klinkt wel als een leuke uidaging, dus als ik het goed begrijp moet je dus een heel ander spruitstuk maken, dus waar zegmaar de turbo “tussen” past, en dan een cabarateur van een renault op de turbo schroeven, en vanuit de turbo weer naar de orginele inlaat op de kop ? en verder moet er dan een intercooler worden gesplaatst om de turbo te koelen ? wat moet er voor de rest nog meer gebeuren ? en waar moet de blow off worden geplaats tussen de intercooler en de turbo ?
Dus t handigst is gewoon 2 setjes voorschokdempers van een coupe/sedan aanschaffen ?
-
AuteurBerichten