nicocorsa

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 770)
  • Auteur
    Berichten
  • hey wij zelf hebben het alleen nog maar gedaan op een vivaro wat volgens mij jouw vraag is

    ik zelf eb het nog niet zelf gedaan maar kan me wl voorstellen dat je best een goed30 pus draad en een goede massa draad trekt .

    zal dinsdag eens horen aan mijn collega die houdt zich bezig mt trekhaken montage

    mss wel handig voor jou als het voor de frigo moet dienen . mss een soort van beveiliger opzetten dat hij je auto batterij niet helemaal plat legt .

    zoals ik dus voorheen zei wss wordt de injector enkel stuk gemaakt door het demonteren .

    als tip geef ik u mee dat veel injectoren sneuvelen in de test .
    en dat zelfs nieuwe injectoren ook sneuvelen . in test

    hoe ik het een vlug testje doe .
    verwijder motorafscherming . dan kijk je recht boven op de injectors . verwijder de retour darmpjes . maak hier lange leiding aan maak de andere zeide dicht retour brandstof pomp en retour andere zeide injector .

    ik steek de darmpjes in plastieken bekertjes laat de motor geruimen tijd draaien . en als er dan verschil tussen 1 van de vier injectoren zit weet je dat er iets scheelt .

    dit heet een goedkopen snel test . haar scherp is dit niet maar geeft je wel een richt lijn .

    inverband u trekhaak vermoed ik dat er een 13polige versie op moet komen .
    als dit het geval is dan moete er draden bijgetrokken worden ja . lijkt mij ook logisch als je van 7 draden naar 13 wil

    In reactie op: Interieurfilter vervangen Insignia ST 1.8 #18205562

    dat zal mss wel bestaan maar zal ook vrij complex zijn met de huidige technologie op de moderne wagens .

    mijn handwerk zit in mijn hoofd ken het in grote lijnen van buiten en anders zaak ik raad op mijn pc @myjob

    verstuiver kan mss niks aan zijn . maar soms komt de injector zo vast te zitten door die rommel . dan hij beschadigd wordt bij het loshalen . maar als je smurrie er ron ziet is dit de afdichting zelve wss die lek is . zoals boven staande zei

    In reactie op: De Insignia van Jeroen W #18185168

    hey jeroen het komt wel vor ja . maar daarom dat ik zei best u bedrading controleren . en zo kan je ook zien als er oxidatie aanwezig is . .

    maar dat lijkt me niet echt het probleem want dan zou er ook andere fucntie van verlichting slecht gaan .

    als ik kijken en meten weten . op afstand is dit moeilijk te zeggen. wat jeoook eens kan testen de batterij 5 min los koppelen de min pool doe je een reset van het compleet auto systeem

    let op verschillende persoonlijke instelling zullen terug ingevoerd moete worden .

    In reactie op: De Insignia van Jeroen W #18185165

    hallo ik ga me niet uitspreken als specialist . maar

    ik ga er van uit als je schrijft veel plezier gehad van . dat hij altijd nabehoren heeft gefunctioneert .

    wat je kan doen de bedrading door meten van de stekker plaat tot aan de trailer module als die in orde is . de controleren als op die zelfde module spanning en massa aankomt .

    en dan kan je niks meer handmatig doen . en ga je na de dealer moeten . kan zijn dat de trailer odule haar gegevens kwijt is en terug aan geleerd moet worden . of dat hij mss stuk is of iets anders .dat is moeilijk te vertellen . zo

    In reactie op: Interieurfilter vervangen Insignia ST 1.8 #18205560

    hallo bste voor de interieur filter te vervangen moet je handschoenen astje verwijderen .

    di doe je door de boutjes van 7 los te draaien 4 stuks in totaal
    1tje zit verborgen . dan moet je het paneeltje met de airbag uitschakel slot verwijderen compleet .

    gewoon los wippen en als je dan trekt klikt alles los dan ga je boven de blazer een filter huis zien aar zit hij in achter een zwart afdekking deksel

    In reactie op: De Insignia van Jeroen W #18185163

    hallo beste . de motorblokken zijn van 110-130-160 dezelfde .

    het verschil zit hem effectief in de versnellingsbak en vliegwiel .

    die auto die nu geleverd worden krijgen allemaal weer een heel andere versnellingsbak deze is terug voozien van 2 assen in de bak waarbij het terug een vast vliegwiel wordt en geen dubbel massa vliegwiel zoals voorheen . de aanpassing zit dan in de bak zelve deze zijn herkenbaar aan hun grotere omvang .

    inverband het uploaden van de software . de 1.9 motoren heb ik dit op gedaan en daar werkte we met tech2 of techtowin programma omdiagnose of programmatie op te doen .

    bij de nieuwe generetie gaat alles via het net dus gds2 heet het programma .
    ik zelf heb het nog niet geprobeerd . dus weet het eigenlijk niet . de 2.0 diesel motoren zijn allemaal 16v vergelijkbare motoren als de 1.9 16 v 150 pk maar met andere opbouw rondom het blok .

    het veranderen van de software is op die nieuwere auto’s niet meer zo simpel omdat je eigenlijk vrij snel in een online database terrechtkomt .

    mss lukt het wel als je de complete wagen gaan wissen en dan alles van 0 terug gaan programeren .
    wat niet evident is veel uren in beslag nemen . en veel aandacht om alles mooi op te schrijven en in te leren . ik vermoed dat de update via de tuner vlotter zal gaan dan het doen via de dealer lijkt mij zo

    maar hier in heb ik geen ervaring op insignia

    In reactie op: De Insignia van Jeroen W #18185157

    en loopt alles goed voort moment . of heeft deze mooi ook nieuwjaar stil gestaan .

    In reactie op: Handsfree instelling telefoon op CD300 #18203900

    hey beste de cd 300 is standaard niet geleverd met bleutooth telefoon voorbereiding

    de knop kan je enkel gaan gebruiken voor mute functie .

    soms kan het wel lukken als je dealer de tijd er insteekt omdit wel te actievere . maar da moete ze wel een paar dingen controleren . als deze aanwezig zijn op je voertuig .

    speaker antenne en micro .

    In reactie op: De Insignia van Jeroen W #18185156

    hoor verder er wel van . hij kan altijd wel lichtjes zakken theoretisch is dit systeem gesloten .
    maar praktisch daalt het water niveau altijd lichtjes . zolang er geen 2-4 cm per keer op korte termijn uit is . spreken we niet van een lek .

    moest dit wel gebeure zal ik je tips geven waar eventueel zoeken .

    ps vul het reservoir altijd tot juist over de rand . onder druk zakt het niveau zoal en de sensor al snel in werking komen

    In reactie op: cd500 insignia 2009 vervangen voor… ? #18203381

    die rede vind ik grappig om te horen een verouderd systeem .

    auto 2013-2014 verouderd . hallo mijne is van 2009 en heel af en toe in nieuwe situatie is het systeem niet meer up to date .

    als jij een aftermarket systeem wil bij bouwen hou u voor ogen dat je met de zelfde dinge te maken gaat hebben . en dat deze systemen altijd met verouderde software werken als ook opel doet .

    als je een update cd van opel koopt dan zal de software zowiezo 1.2 j verouderd zijn omdat de fabrikant hier van ook niet alles in orde kan brengen wat logish is .

    wilje een systeem wat hier geen last van heeft denk denk ik dat je pioneer radio maar in een goedkoop reeks zit . ga maar eens zoeken achter radio systemen alpine clarion . dan ben je nog niet thui met 2500 zonder inbouw

    In reactie op: De Insignia van Jeroen W #18185154

    hey beste jeroen . zal u mss proberen helpen .

    de egr koelers durven barten ja is je auto een model 2011 .

    leuk dat je ee maatje hebt die het voor je doet . die koelers koten vroeger eerst 900 euro zonder werk .
    maar een tip voor andere mense mss gewoon aan kopen bij fiat voor 100 euro gesteld daar zijn ze veel goedkoper en van het zelfde product .

    u water lek waar je terug melding van krijgt zou mss ook we eens een luchtbel geweest zijn . mss je reservoir nazien op peil zetten en bij de volgende rit of ritten in het oog houden . moest hij dan terug melding geven heb je effectief een ander probleem ja .

    In reactie op: cd500 insignia 2009 vervangen voor… ? #18203375

    denk niet dat veel mense zich hier aan gaan wagen dit systeem te gaan vervangen en wijzigen .

    het is omslachtig en duur om dit allemaal terug werkend te krijgen

    In reactie op: HELP! Inhouden Opel Insignia 2.0 turbo #18200007

    theoretisch gezien zou een turbo geen olie verlies hebben .

    maar praktesch heb ik nog geen turbodarm of intercooler gezien zonder een klein beetje olie .

    is dit normaal ja en nee vroeger maakte ze een een klemband op . nu is dat een kliksysteem de rede weet ik zelf ook niet . maar ze zijn erg moeilijk dicht te krijgen als je dat vettig spul weg wil

    In reactie op: HELP! Inhouden Opel Insignia 2.0 turbo #18200014

    ik opteer toch altijd om het voorgeschreven materiaal te plaatsen .

    als je gaat vervangen om probleem oplossing te gaan zoeken . en je gaat dingen verbeteren omzeil te mss z toch nog mss het probleem . terwijl het voertuig wel goed gaat rijden maar niet 100% . waarbij het mss volgende keer weer zoeken wordt naar een veel groter probleem lijkt mij zo

    al vind ik sommige onderhouds termijnen ook erg lang 8j of 100dkm is lang vind ik persoonlijk

    hallo beste het is juist die darm die je moet na zien . die vettig is deze durvenstuk gaan langs de achterkant als je er zo op kijkt .

    dat bedoelde ik met de uitlaat van de intercooler darm naar inlaat . op de diesel gaan die wel stuk door olie en rubber niet echt goed samen gaa

    In reactie op: velgen #18031793

    dan zou ik kiezen voor toyo heb er rally mee gereden in15-17inch

    en dan kumho

    In reactie op: krakend geluid wielen #18200389

    zou best wel eens kunen dat je remblokken blijven plakken .

    blijft je wagen mss buiten overnachten . of is het mss ook na een wasbeurt dat je dit voor hebt .

    zou natuurlijk ook een remblok zijn die versleten is door te blijven hangen .

    In reactie op: auto trekt naar links #18199910

    daarom dat ik het ookal zei netebuk er kan altijd bij banden wissel een ventiel beschadigd zei of vuil tussen de velg rand of dergelijk zijn meten en testen is weten .

    In reactie op: HELP! Inhouden Opel Insignia 2.0 turbo #18200004

    hallo beste wat vorige personen zeggen zou allemaal perfect kunnen daarom ga ik dit niet herhalen .

    maar ga iets nieuws zeggen .

    op de desels krijg je ook een luchtmassa meter fout als het turbo systeem gekwetst is

    hier bij wil ik edoelen controleer u turbo darm uitgang van de intercooler naar de inlaat motor eens die durven soms te schuren aan de onder zeide van de darm . ps goed voelen en op drukken als je een barst voelt . krijg je dit gedrag ook mee

    In reactie op: auto trekt naar links #18199906

    kijk je bandedruk eens na . en het slijtage patroon van je banden .

    als hier noemenswaardig niks aan scheelt .

    trekt hij snel na links of is het zachtjes .
    hou er ook rekening mee dat de wegen meestal zijn gebouwd met het afwateringsysteem naar links . waarbij auto’s altijd iets naar links gaan trekken .

    als je de mogelijkheid hebt om rechts te gaan rijden op een gewone weg controleer dan eens als de wagen naar rechts trekt .
    staat je stuur mooi recht als je rechtdoor rijdt

    In reactie op: velgen #18031791

    ik heb mijn Goodyear eagle f1 assymetric 197.5 betaald per stuk deze werde geleverd af fabriek op mijn wagen

    In reactie op: Aankoop Insignia #18197466

    er zijn altijd min en plus punten op de wagen. ik zelf heb niet zo veel ervaring metde 1.6t motoren omdat belgie vooral een diesel land is .

    albij al valle de problemen op insignia’s goed mee . je kan hier schrijven vanalles en nog wat . versnellingsbak turbo darmen . remmen waterpompen . en noem maar verder op .

    de m32 versnellingsbak in de vorige versie astrah zafira b vectrac daar waren problemen bij sommige ja . de nieuwe generaties hebben versterkte lagers en een extra olie kanaal .

    het belangrijkste is juist dat jij tevrede bent met je voertuig . andere merke mankeren ook . en heb ook zelfde problemen als opel’s kennen . moeste we van alle merken iets gaan opnoemen . dan koopt niemand nog een wagen .

    de techniek van vroeger dat onverwoestbaar is bestaat niet meer . alles is slijtage afhankelijk gemaakt .

    In reactie op: velgen #18031789

    de 19″ waren lange tijd duurder dan de 20″ in belgie als je het zelfde merk vroeg op de 19″ is het hier zelfs iets langer wachten met levertijd

    In reactie op: velgen #18031787

    dat zijn merk met al beetje naam ja maar veel mense hebben grte wielen omdat het knap is maar beseffen niet dat het ook veel gaat kosten als het versleten is veiligheid primeert toch wel vind ik

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 770)