Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vandaag weer eventjes bezig geweest bumper lijn links dor getrokken enkel zit hij volgens mij heel onderaan nog niet in de plooi . letniet op mijn nr plaat die hangt ermaar wat te bengelen lol .

Maar zou jullie al erg bedanke voor jullie toffe reacties . doet echt goed om er weer een volgende dagkeihard tegen te gaan . hetismss dan niet zo een spectaculaire wagen .
ik ben ook benieuwd zo een idee vormen is altijd moeilijk .
als ik hem nu zie staan dan zou ik hem wille spuiten en in de show room steken opt werk . de auto zal nog wel een hele tijd niet meer rijden want komt een nieuwe motor in dan paar plekjes onder de bodem even behandelen . dan de body spuiten en afwerken . dan interieur er uit en gaat dat weg voorte bekleden in leder.
Mijn droom zou dan zijn om hem eens voor 1 maal in een opel mag te zien en dan ergens een foto shoot maken . dan zou alles voor mij geslaagt zijn .
heb mijn namiddag nog een uurtjze of vier bezig gehouden .
heb de achterbumper gemonteert die uit gemeten en in center gezet en dan begonnenmet de wielbogen te zien wat ermis zit en waar ik moet aanpassen .

de rodelijntjes zijn hoe dekarakter lijn van de verbreding slecht zit. dit is zo langs tweekanten .

hier kanje zien hoe dekarakter lijn en nogmaar ruw ingeschuurt zit alsje goed ziet de kleine witte lijntjes

mijn collega bartme eventjes geholpenmet een ideeke te ontwerpen om de verbreding op de sideskirt te werken . dit dient enkel als achtergrond hierop komt de vorm pas die heb ik pas opgespoten met pu schuim die ik als hij hard is in zijn vorm kan schuren .

hiermoetik nog verder afwerken maken voor de wieldoorgang is links achteraan . is ook op gespoten met schuim om zo poly over teleggen .
en voor de mense met detail auto wat afgeveegt en 16v remmen die mijn 14″ velgjes vol moet doen zitten .
de update voor zondag rechterkant passend gemaakt de kleine spatie ga ik er nogproberen uithalen alsje langs rechts achter kijkt .


niet veel gedaan maar was druk aant trainen met de mtb .




ik heb nog beetje erk aan de achterkant van de wielboog zit een platte lijn in en de sideskirtsmoet nog tegen dekas gemonteert worden .
na een dagje we geweest te zijn . Heb ik weer stuk verder gedaan . en de linker wielboog staat passend met schroefjeskan ik hem nu vast maken .de sideskirts is gemonteert maar moet nog worden uitgeregeld en affgekit worden tegen de carosserie .
de evil eyes zijn bijgewerkt en motor kap ligt nu terug in de plooi dus dit staat ookal op zijn pootjes .
mijn verwachtingen zijn mss dat hij volgende week zondag wel eens afkan zijn . en naar de spuiter kan .
vandaag weer eventjes bezig geweest tot dat de regen er anders over besliste . maar we staan al eenstap dichter bij een eind resultaat .

dit lijm kit hong onder de side skirts dus deze moest verwijderd worden . nu al wat getest te hebben maakt je met een mesje meer slecht dan goed . dus opzoek naar een alternatief werd er me vertelt dat er een soort caros gom bestaat om lijm en plaksels van deursierlijsten te verwijderen . na wat rondbellen gevonden en direct gaan af hale en amaai ging me dat snel . hier alwat foto’s toen mijn broer bezig was


hier heb ik met 2 componente lijm gisteren avond een andere bumper hoekje gemonteert als ook de bevestigings gemaakt rechts herstelt binnen kant bumper nog niet afgewerkt dan wel .


hier afgewerkt en gemonteert vind dat het detail toch al een stuk beter is nu .

hier had een collega van me een handig tip gegeven omdat de voorste wielbogen van poly zijn en enkel gelijmt zoude kunne worden . is dus deze monteren en aan passen op de wagen zeer moeilijk . dus hij bracht me op het idee .
Boutjes gebruiken met een moertje op het spatbord en eentje achter het spatbord , zou zou ik mijn wieboog beter kunne regelen . eens al de wielboog bevestig stond met met klemmen moet ik de kopjes verven een afdruk duwen binnen kant wielboog deze boutjes vast maken met poly en heb het principe van een orginele wielboog die verbreed is en regelbaar.

die laaste stap moet ik nog doen omdat het weer me juist tegen zat .
blok gaat binnen om krukas te controleren en dan dit te laten vlakken nieuwe lagers er in . vliegwiel laten vafdraaien en balanceren . zodat respons beter wordt . groep n versterkte koppeling en drukgroep . dan twijfel ik enkel nog over een complete nokkenas kit met aangepaste geleiders klepveren en aangepaste stoters . straks weer wat foto’s
nooit vangehoord eigenlijk lol . maar zover staan we nu al lol. morge weer vroeg op en hopen dat alles mooiis uitgehard van de bumper . en dat we verder kunnen .
die bskijkers zijn op maat gemaak door ieman anders. moet ze enkel nog bijwerken e juist hoek meegeven en uitslijpen zodat ze links en rechts even groot zijn .
vandaag twee componente lijmen gaan halen om bumpers te herstellen . hier bij b ik een twee bevstiging’s haakje gemaakt aan de bumper en de gebarste haak die int spatbord zicht vast zschuift herstelt . vadaag me ook al bezig gehouden met het blok beetje te kuisen .

hier we even bezig gehouden met het teste vanniew werk materiaal zo moet ik niet meer zware en grote lijm tangen gebruiken .
en dan hier de 1.6 8v onderblok compleet los liggen enkel de krukas en olie pomp staat er op .
jaover zeuren gaan ik niet spreken heb heel atekke gedachte gehadmaar dinge doenof laten doen helpte nog steeds geen corsa vooruit dus gaan we weer keihard aan de slag want heb maar 2weekjes dat ik er zelf kan an bezig zijn dusja . alwat gedaanisis klaar dus . ben vandaag bij de caros gestopt .Die ging me dus vrijdag vroeg helpen de motokap helpen uitlijnen zodat ik ka beginnenmet de badlook juist te slijpen .
me vandaag bezig gehouden met rond fiets en om onderdelen en info te verzamelen . intotaal 42 km bike riding met dit weer zaig zonnebril opkoersbroek aan .
hier al wat meer foto’s
en hier de beloofde foto’s . van de auto alleen foto’szijn enkel van de bumper pasvorm verbeterd enkel rechts stuurkant staat hij nog niet perfect . omdat de bevestigingshaak afgebroken was van de vorige eigen naar .


zoals je kan zien komt dit beteruit op het spatbord

hier kan jezien dat de motorkap opnieuw ingeslepen moet worden want de boze blik moet starten vanaf hetspatbordpuntje tot aan het hoekje van de motorkap van de grill

hier zie je dat de bumper nog niet diep genoeg zit en er het hoekje van bevestiging weg is wordt herstelt .morgen gaik rond bellen voor onderdelen om mijn motor terug in elkaar te steken .
vandaag heeft corsa boy mij de motorblok langs gebracht . deze ligt al volledig uit elkaar en er wordt volop aan gekuist . zodat ik maandag kan rond bellen voor revisie onderdelen en desnoods vlakke en testen van motor, krukas en cilinderkop .
ben ook begonnen met de voorbumper passend temaken .
heb hier bij de ijzere stoot balk verwijderd en de twee koplampen weg genomen . de meeste vertelde me dat een gsi bumper niet snel passend te krijgen was op een corsa . mij is het alvast gelukt morgen foto’s van alles camera was plat lol .morgen weer wat verder doen .
na ene tijdje super druk te hebben opt het werk en met de rally wagen bezig te zijn . is mijn project corsa weer gestart . de bedoeling is terug alles demonteren en stuk voor stuk alles weer mooi zetten .
dus wat staat er op de planning deze maand voorbumper gsi passend maken wielbogen aan passen sideskirts andersmonteren want schuurde tegen de deur rand onderkant . achterbumper aan passen en foto weg halen . koffer clean zetten enmijn motorkap boze blik links en recht gelijk maken .
wat staat er tussen door nog op deplanning c16sei motortje in plaatsen paar las werkjes inverband versteviging draagarmen en chassie voor zien .
ik vind ze ook niet passend bij de kleur en stijl van de wagen een 15-16 ” zou hem een stuk beter staan ala htn ac1
ja juffrouw dat ziet er al aardig uit komt dees weekend maar eens langs hem showen lol . veel succes met je auto alvast
zoals carlover zegt ben ook zot van snelheid en wat power maar houd me daarom ook bezig met wedstrijd gebeurens . okeemijn motor is ook nietorgineel mee geeft 115 pk uit een 1.6 8v maar dient ook niet om te knallen rijdt ook rondmet 150 kg audio en serieus wat exterieur verbouwing iedereen doet zijn dinge dit topic heet dikke corsa topic en niet
dikke blokken TOPIC
@badmuts deze week zullen er geen update’s volgen want vertrek vanaf vrijdag vroeg om me eens goed af te reageren op de 12 uren van wervik en heb al terug nieuwe contacten met ene paar nieuwe meeting wagen bouwers .
wss zal ik vanaf volgend week terug wat positief gezint zijn en terug zelf al beginnen met tegen de roest behandeling te starten dan volgen de eerste foto’s . dus hou alles maargoed int oog vanaf volgende week
der was een afgesproken tijd gezegt die je zeker ging halen
met enkel 4 uren werk wil ik jouw de wagen wel eens zien te herstellen dan maak ik mezelf af als jij dit kan wss zal dat niveau van lebbek’s tunen eens tuk achter staan omdat limburgs van bij ons . je naam maak je zelf een underconstruction wagen ziet er zeker nooit mooi uit daarom dat er nu beige op staat om de detail’s beter in zicht te brengen .iedereen die zich geroepen voelt om posi of nega info te geven overmijn wagen en zou me niet geloven stuur me snel een u2u of mailme op scootertuner_cox@hotmail.com .
dan nodig ik jullie uit op een onderonsje bijde corsa om te zien wat de schade is ga ook een factuur vragen voor schade herstel en die gaat boon doorgemailt krijgen . komt er dan nog geen oplossing verzekering heeft een expertise gemaakt en dan gaan we nog een stapje verder . sorry kan erniet meelachen dat iemand mijn wagen en mijn hobby vernielt waarje soms zo hardmoet voor werken .als het jullie interseert heb voor deze wan orde 800 euro moete betalen
zoals m corsa zelf zegt de wagen is van begin april afgezet geweest der moest alleen maar vier wielboogjes geplaasten gelijmt te worden “lsp preformance pas vorm vorige keer was perfect deze keer heb ik ze der tegen gehouden en waren weerperfect vorm rieger sideskirts zijn bekend om hun uitstekend pasvorm gewoon lijmen en monteren + uitrichten . orgineel corsa b achter met rieger aanzet stuk van MUP mattund platt pasvorm was ook super mal gemaakt door vriend van hem erwin . allles heeft hier gepast gestaan op de wagen het enigste wat moest gebeuren was als volgende .
de sideskirts eerst monteren die juis plaatsen voorste wielbogen monteren + afzagen terhoogte van de bovenkant sideskirts achterste wielbogen monteren ook afzagen bovenkant sideskirts bumper monteren die richten . en afstellen en dan begon pas het werk met poly de eind stukje verlengen tot onderaan de bumper . sorry als ik het zegmaar wasme ook gelukt als ik van mijn ouders terug stof in de garage mochten maken daarom bij iemand anders gemaakt .
maar denk als je vertelt 29 april zijn bijna drie weken was het niet klaar heb hem ook heel eerlijk gezegt okee geen probleem maar haal je zeker 12 mei want wil 13 mei de nederlands corsa’s eens zien heeftme belooft zelfs de wagen tegen dan in lak te zetten en al . als je dan goed telt zijn dat bijna5 weken .
okee geen probleem de lak stond er niet op maar verteld me wel dat de wagen klaar was “wat verstaan jullie hieronder ” ikke afhalen afzetten bij de caros en klaar is kees . niets was minder waar voort moment al 22 uur schuur en stof werk achter de rug .
nu morgen breng ik de auto mee naar mijn werk en controleert mijn baas mijn wagen even belt hij onze top caros eventjes die komt zien hoeveel werk nog te doen en voor welke prijs .
@ de mense die mij geen gelijk willen geven of niet beggrijpen waarom ik mijn wagen zo snel volgens hun ben gaan halen geef hun de om de wagen vandaag en morgen tekomen bezoeken en mss nog morgen in de garage waar ik werk mag je eens met wat je handen komen voelen overmijn golf slag motorkap .
zo zieje maar je hoeft geen vakman te zijn om met detail werk af televeren
-
AuteurBerichten