Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 januari 2012 om 16:27 In reactie op: Onbalans met 18 inch winterbanden op Insignia Sports Tourer #17979764
wij hebben bij ons zelf een biesbarth 500 denk ik staan van 20 jaar oud
en sinds kort een bosch toestel van denk 6 mnd max oud volledig elektronisch . type nr ken ik niet van buiten kan ik maandag wel door geven .hier bij wordt elektronisch de velg rand aangeduid de velg diameter en velg breedt in mm als je binnen en buitenkant plak lood neemt .
de velgen zijn pak voor 98 % zuiver .
ons nieuwe toestel moet je zelfs niet zelf zoeken waar het lood plakken . duid hij zelf aan met een rode stip en een arm die stopt waar het moet kleven enkel afduwen op de velg moet met de hand gebeuren .
bij de banden centrale’s ken ik de toestellen niet daar was het wachten in de bureau .
wat ik wel heb gevond is dat er een tsb bestaat over trilling en die zegt iets van “trilling tussen 110-140 kan voort komen vanuit de achterste bussen van de draagarmen . deze dienen vervangen te worden en dergelijk juiste info kan ik maandag geven wel .
ga dit eens uitzoeken en vervangen . duurt ongeveer 90 min zou onder garantie kunnen vervangen worden maar mijne is van 2009 dus denk niet meer dan
27 januari 2012 om 11:54 In reactie op: Onbalans met 18 inch winterbanden op Insignia Sports Tourer #17979760hey beste als jij zegt dat een dealer zijn werk niet goed doet.
zijn dat niet allemaal dezelfde . ik zelf ben technieker in een opel garage en alles wordt bij ons mooi zuiver gemaakt en dergelijk . er kan altijd wel eens wat voor vallen . bij eender wie zijn auto wiel of band .
ik zit trouwens met hetzelfde probleem .
heb std 20″ velgen orgineel opel . met de goodyear eagle f1 assy op liggen . mijn velgen zijn niet gekwetst of krom als ik mijn half versleten banden op leg vooraan trilt de wagen rond 120-140 leg ik mijn nieuwe banden vanvoor dan trilt de auto vanaf 70-110heb ze zelf gebalanceerd bij 3 andere firma’s laten testen en zijn recht en uitgebalanceerd goed .
bestel me een set insignia structuur velgen voor de winter met semperit speedgrip banden 225-50-17 98h xl .
dacht nieuw zal het probleem opgelost. zijn niet het geval . heb ze er alle 4 af gehaald gebalanceerd en geen oplossing + door 2 banden centrale’s laten controleren .
de trilling blijft er inzitten . erg hinderlijk als j elke dag 60 km snelweg doet . wij kennen dat probleem van trilling niet maar zijn ook zo geen grote dealer garage . maar 2 techniekers hier . en ook zoals eerder vernoemt komt het schudde trillen op wordt heviger met de seconde en plots is het weer weg .
je zou het precies bijna kunnen beschouwen als je een liter water in de band zou giete en die af en toe uit onbalans geraakt.
ik heb een insignia 2.0 130pk diesel en rijdt ongeveer 6.5 l-100km en rijdt ongeveer tot reserve 950 -1050 km .
doe elke dag 30 km snelweg en 30 km wegen 50-70-90
dus denk op de snelweg dat ik ook wel over de 1000 gemakkelijk ga .
het piepend lawaai uit de insignia remmen . zijn kleine stukjes hard achtige deeltjes die op de blokken komen .
als je de rem blokken even er uit haalt deze met een scherp voor werp er uit wipt terug monteert en gaat rijde lawaai opgelost . zo werkt het toch iedere keer bij mij
weet niet als er een oplossing voor bestaat . maar int begin werde de insignia terug geroepen voor nieuwe schijven + blokken omdat deze krasse maakte .
hallo iedereen . voor al de mense die zeggen dat ze dat niet nodig hebben , en dat hun rij en anticipeer gedrag met de auto zo goed is . zou zich er van moete gewissen dat ze eigenlijk een verschrikkelijke eigen dunk van hun zelf hebben .
ik weet dat ik veel mense op de tenen ga staan . maar het feit is zo dat winter banden effectief werken . en geloof me ga zelf niet zeggen dat ik goed met de auto kan rijden . maar kan wel zeggen dat ik zo eerder ook dacht . en waarom rijdt regionale rally’s . en kan ook wel sturen met de auto . met mijn oude corsa b .
tot nader in zien heb ik me een insignia op 20 ” gekocht met bandjes 245/35/20 vergelijking corsa 165/65/14 stond ik op een dun laag je sneeuw en geraakte zelfs niet weg aan de lichten . en ja dan heb je tractie control en esp . heb me nu een setje aan geschaft .
en vorig jaar een setje voor mijn astra j en geloof me het is echt voelbaar en zou echt niet meer zonder willen .
trouwens der zijn altijd hard rijders met zomer of winter banden . en denken mij overkomt wat .
maar de mense die het afzweren en op alles kunnen reageren lopen ook wel eens tegen de lamp . niemand is klaar op plots te reageren als de auto schuift .huur eens een setje en je zal direct weten waarom.
groetjes nico
ja ik weet ook weldatna 60dkm een luchtfilter donker van kleur wordten zeker als je elke dag snelweg doet .
maar mijn vraag klonk meerals heeft iemand dit al geprobeerd op een ander model en welke ervaringen zijn hier van .
hij beste harry denk dat ik de schema’s heb gevonden . maar was even geen printer beschikbaar . en van tis 2 web zomaar kopieren lukt me direct . maar ga morgen proberen printer mee te brengen en papier dan scan ik het in en hopelijk kan je daar wat meer bij . maar je gaat al enkele componente moete hebben zoals keuze schakelaar van de achterklep , koffer pompjes sensor op de achterklep ruit . van verschillende posities aan te nemen .
voor die spiegels moet ik ook zelf weten en uitzoeken want ik ben het vergeten bestellen op mijn astra j .
over welke model spreken we dan dacht dat enkel de sp een elektrische klep heeft . als het mij lukt zalik ze morgen proberen op te zoeken en online tekrijgen .
alshet me lukt eee
dat is ook de bedoeling daarom dat ik niet meer echt reageerde . maar overweeg het wel tegaan bestellen .
ook al vond ik dee niet in devoor op gestelde kleur
@ grenswachter ik verbeter niemand . stelde een vraag . heb je verder nog een probleem hoe dat voor je zelf of laat het prive weten . zo lossen we dat zelf op zonder het ganse forum te besmeuren .
en nee ik wil je niet op de teen trappen
sorry ze is op een simpele vraag dan geen antwoord te geven .
en gaan we hier nu een cursus of forum nederlands schrijven geven .
in belgie hete we dit mieren neuken of was dat AAN ELKAAR VAST .
sorry mijn vraag luidt nog steeds heeft er iemand een foto van een IRMSCHER astra j body kit in de kleur technical grey .
vind het heel erg tof dat mense me de link geven van de site , en van foto’s .
maar in een lichte kleur toont dit heel anders .
ps voor de mense die zich geroepen voelen mogen gerust mijn tekst verbeteren. groetjes nico
heilige schennis tja . snel perongeluk mis type kan iedereen overkomen .
heb de link’s via google ook al bezien . maar daar vind ik de astra j kit van irmscher. wel maar enkel in het wit of rood . dacht dat er mss iemand deze kit op foto had staan in technical grey .
ja okee heel erg bedankt voor de reactie
ik zelf heb ook zo een on opgelost navi tmc probleem .
heb een astra j cd500 toestel bij ons in de buurt zijn ze langs de kant antwerpen en hasselt aan het werken . deze wagen geeft niet weer als er stremming of file of zelfs werken zijn op die weg .
als ik dan met mijn eigen insignia dvd 800 rijdt doet hij dat wel . heb beide auto’s langs elkaar gezet en de aangevinkte dingen het zelfde gezet geen oplossing .
zelfs met de navi aan geen weergave terwijl mijn systeem dvd 800 perfect rode lijne aan geeft of waarschuwings teken’s
is dit niet dat rechthoekig blokje op de hendel . zowel is 1 stand interval achter wisser en de andere stand is constant wisser achteraan .
voor de achter sproeier te bedienen met jede complete hendelnaar het instrument drukken en dan gaje een zoemend lawaai horen van het sproeier motortje . met als resulattat dat er achter vloeistof zou moete komen
wat type schroefkit heb jij erdan onder zitten freshleki .
ik heb rond gehoord om na een bilstein b12 kit te gaan . maar waren nog geen prijzen voor beschikbaar.
en comfort hangt ook veel van verschillende optie stoelen en dergelijke af .
en toch heeft dit veel temaken met rijstijl.
hoeveel mense rijde er soms met zo een dubbel massa vliegwiel. zonder problemen . wat ook gezegt moetworden is veelschakel en de koppeling er vlot laten opkomen kreeg vroeger de koppeling zelf de slag nu vangtdit stuk van het vliegwiel op. motor vermogens zijn ook een stuk hoger en koppel’s ook .
vindt hetnatuurlijk ook erg dat er niets wordt gedaan of toch zeker geen tussenkomst is . maar dit is een onderdeel onderhevig aan slijtage waarbij garantie’s zeer moeilijk is . de klant zegtaltijd dat hij de wagen metliefde behandelt . maar daar heeft een dealer wel het raden naar .
sorryalsik het zeg met de meeste tuner’s worden toch ook beschouwd als racers . zo is dit ookniet altijd . sommige insignia rijder’s zullen zo ook onder die groepvallen . het beste wat je kan over komen is dat de dealer een kleine tussenkomst kan doen . al is garantie soms iets erg moeilijk tegenwoordig
gewoon weg snijden kan geen kwaad enkel zonde dat de velg geraakt is
dan hadje het duurder navi systeem moeten kopen . dvd 800 . hier is weinig van te vinden .
graag gedaan . al valt op 3.0 rijden ook wel aardig lukken om veel snelweg te doen . enkel achteraan zou ik niethoger gaan . is dan niet meer aangenaam
in mijn deur stijl staat dacht 2.7 voor en 2.6 achteraan auto is zo geleverd van het fabriek af met 20 “
waaaahhhhh zalig ze
met vervelend bedoel ik zoals bv sommige audi’s dit hebben wat in mijn ogen verblindend is . zou er een oplossing zijn voor die boordcomputer of bestaat zoiets niet ..
al geef ik wel toe dat hetveel beter iszo ja .
heb een 2.0 diesel 130 pk heb nu juist iets over de 45dkm heb zelfs geen probleem . al schakelt hij uitzonderlijkkoud wat moeilijker maar denk datikdan zelf niet voldoende . heb ontkoppel ofte snel hetpook verplaats
wat zou zo een setje kosten en is het plug and play .
of moet er aangepast worden en lukt dit ook met de boordcomputer .
al is het zicht wel erg aangenaam . zorg dit niet voor hinder te gemoet komend verkeer en mag dit gekeurd worden voor de belgische keuring
-
AuteurBerichten