Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kijk eens op het certificaat van opel welke motorcode daar op staat .
in belgie is dit zo een grijs wit blauw papier met alle waardes van je wagen op . bij ons staat dit op het eerste blad aan de binnenkant . rechts onderaan in het dik gedruk staat dan ergens Z17DTL/DTH .
de riem als set vroeger vervangen moest het een dtl zijn kan ook zeker geen kwaad .
en anders geef me prive je chassie nr door . en dan zoek ik het op volgende week dinsdag bij ons op het werk .”erkende opel dealer “groetjes nico
hey denk dat hier al . veel topic’s over bestaan .
maar als jij zelf het woord zou ontleden en vertalen dan zou dat uitkomen op een varkens rug .waarom zou je nu onder de motorkap steken . als je mooie paardjes er onder al hebt . wil je de boel niet verzieken . en alles beetje voor de gek houden .
ga dan naar een prof in opel en auto tuning . hier bestaan meerdere firma’s in de buurt die het voor deftige prijze doen en . je wel echte paarden geven . die goed functioneren .
groetjes nico
heb een tijdje terug denk 1mnd prijs laten make bij een paar firma’s die het officieel doen .
met documente voor de belgische keuring dat hij voldoende doorlatent is . en de prijze zaten toen ongeveer van de 200-350 euro op een insignia 5deurs 4 deurs was moeilijker wegens het koffer raam moeilijk aan te raken is .
dus vind het erg goed mee vallen . anders even in belgie laten doen als het niet te ver is . en tegelijk veel properder dan van die schermen vind ik zelf
lees het topic dan niet .of werdt je aan getrokken er door
29 mei 2012 om 19:34 In reactie op: Positieve en negatieve ervaringen na een poosje gebruik #18018952ik heb een insignia . bij ons geleverd als eerste model .
modeljaar 2009 . heb er nu 70dkm mee gereden .
remmen zijn voor mijn uitstekend heb er 70d km opstaan nog steeds maar half .
mijn eerste stel 20 ” banden vervangen 0p 62dkm zonder gebruik van winterbanden . dit is pas sinds vorige winter .het enigste wat ik voor gehad heb aan mijn auto is voort moment de acties die opel opzet om verbetteringe toe te voegen .
ben zelf technieker bij opel . maar de nog . kan ik zeggen dat de insignia op deze kleine prulletjes . zeer goed functioneert . want bij andere merk is het juist hetzelfde of soms nog erger .
kan julie 1 dinge zeggen heb mijne nu dik 3 j en elke keer hij zijn job mag doen geniet ik er iedere keer van . uit liefde voor de auto en het merk . schrijf ik mijn min puntjes niet op . want die aanvaard ik dan ook zonder probleem
vandaag begonnen aan het lakke van de rem klauwen en deels de naaf van de schijf .
in glanzend zwart van folia tec . binnenkort een paar nieuwe pic’s . dit maakt het geheel iets mooier
zal zeker niet mis staan op de jouwe . met die wielen in stukje lager . maakt hem direct wat bruter .
het enigste wat ik wat minder vind aan jouwe is de rode remklauwen . die mochten voor mijn blinkend zijn .
ga mijn binnenkort zwart glanzend maken . zou een kit bestaan die mooi zou zijn . foliatec 30 euro in belgie zou je 4 kante moete mee kunnen doen . zij n dan mooi glanzend . volgens de info op het net
heb hier bij geen attest nee. maar moet ik niet .
heb dat anders opgelost en krijg mijne wss zowel dor de keuring verlaagd op papier .
vind ik ook daar kan ik alleen maar opzeggen dank u voor het leveren van het juiste materiaal .
enkel achteraan mocht het iets dieper . maar is wel okee . zo
heb geen hoogte vrees meer lol.
olie filter achteraan het motorblok onder de brandstof filter
.als je voor de auto staat motorkap open links achteraan distributie zeide . zwarte deksel als ik met goed herinner dop 32 nodig voor los te draaien .
opgelet olie loopt niet zomaar mee het carter in . op het filter huis zit een speciale aflaat bout of plug .
sorry voor het lange wachte maar hier de beloofde foto’s .




mijn zoon zijn aller eerste race stoel . wilde ik ook even delen met jullie .

als dat nu 12j geleden was of niet . eens er een doek over jouw nieuw aangekochte machiene hangt .
dan wordt de stress hoog en ben je nog benieuwder dan dat hij daar maar omde hoek staat te blinken .
kan er alleen maar opzeggen vette kwijl bak geniet er van en kan je ongelooflijk wauuw gevoel volledig . mee eens zijn .
na 3 j insignia rijde nogstees geen spijt
weet alleen niet hoe de foto’s zichtbaar komen
28 april 2012 om 12:00 In reactie op: verbruik 2.0 CDTi ecoFLEX Start/Stop 6-bak 96kW (130pk) #18012092ik zelf rij met een insignia 5deurs 2.0 cdti 130 pk van 2009 en doe 50/50 snelweg binnenweg en rijdt 6.2
heb een paar klanten die 5.8 rijden maar niet die met start en stop systeem op .
volgende maand gaat mijn insignia ook dichter bij de aarde liggen . wegens hoogte vrees hahahahah.
cosmo op 20″ zonder sport chassie is vrij hoog . en wegens verhuis kan ik nu terug boven gronds parkeren en dit geen probleem meer vormt .wordt hij intrax 40-35 verlaagd . als ik ze ga plaatsen zal ik foto’s poste .
heel erg bedankt voor de link .
maar dit is voor een st en heb een 5 deurs + de uitlaat potten zijn te erg zichtbaar naar mijn zin .zoek een std of oem uitlaat insignia
hey een van die lawaaitjes op astra j zoals ik op mijne had is dels verholpen .
meerdere 1.7 cdti rijders horen soms zo een huilend lawaai vanuit de motor ruimte dit vooral in lage toeren. merk ik zelf dit ongeveer tussen de 1500-3000 rpm en meestal hoorbaar in de eerste 3 versnellingen een hoger snelheid is het geluid verminderd door motor lawaai e wind geruis .
hier over bestond voor astra j en ook andere modellen een oplossing op astra j zou je enkel de diesel filter moete vervangen en dan is dit geluid voor een groot deel weg . niet compleet weg .
heb dit proef ondervindelijk getest op mijn wagen astra j 1.7 cdti 110 pk .insignia heeft de zelfde brandstof filter .
weet niet als dit ook zou werken op deze motor variant .@red2003 wrote:
Rij nu 3 maanden de 1,4T met veel plezier. zit gemiddeld op 6,2-6,4 / 100 km. Rij 50/50 op snelweg en binnenwegen/stad.
Heb de signalering voor de snelheidswaarschuwing op 130 km/h staan en vind ik makkelijk. bij overschrijding van de snelheid krijg ik een signaaltje en kan dus bewust werken aan mijn verhouding snelheidsovertreding/benzine verbruik.succes met besparen
mijn staat op 140 en doe ook de helft snelweg de helft gewoon provincie weg . veel succes en veel plezier met je insignia
ik rijdt met mijn insignia 130 pk cdti ongeveer een 1100 km met een 60 liter diesel .
de motoren zijn niet van deze tijd . ze moete toch allemaal de euro norm 5 halen.
de diesel komen van fiat alfa . en dat zijn toch zeker geen slechte motoren .
benzine versie weet ik niet welke motor fabricant deze bouwt .
ze hebben een hoger verbruik maar dat wist je op voorhand .heb veel klanten met insignia’s diesel 110-130-160 pk die rijden tussen de 5.6 en de 10 l per 100km .
dit gaat van snelweg rijders tot mense die enkel rond de kerk toren rijdt .mijne verbruikt voort moment volgens BC 6.6 /100km doe elke dag tussen de 60-80 km
mijne andere wagen astra j 1.7 cdti rijdt elke dag 30 km is 110 pk en rijdt 6.5 /100km en als ik de wagen mee neem voor een maand rijdt dan zakt het verbruik direct naar 5.8 /100 km
dus veel hangt af van gebruik afstand . je kan er eens motor update’s laten aan doen . maar dat zal niet erg veel schelen denk ik dan zo .kan max 0.2-0.5 verbruik verschil geven zonder airco . en laat staan dat dit koudere weer er beter aan doet .
29 februari 2012 om 21:27 In reactie op: insignia voor modificatie terug naar dealer? volgens GM. #18001578toch wel tof dat opel je snel contacteert . om iets te laten aanpassen in verband veiligheids overwegingen .
vind ik toch .
ja ik zelf dacht ook altijd dat je de motor een tijdje moet laten na draaien . dit om alles op rust te laten komen .
ik ga deze rit ook met mijn vriendin aan 1 stuk rijden . tanken zal geen probleem zijn rijdt nu al 1100km met een bak .
komt ook een ski koffer op . en een mtb opt dak .dat is heel normaal . eens er een update gebeurt kan dit zijn dat die motoren dat doen .
waarom om de motor sneller bedrijfs warm te maken en te houden en ook om de batterij spanning op pijl te houde is volgens mijn volstrekt normaal . dit systeem bestaat uit dacht 3 standen 900 rpm iets over de 1000 en max 1200 rpm .
als u dealer een beetje rond snuffelt op zijn pc zal hij bij het probleem klacht klant uit komen dat dit een volstrekt normale zaak is .
4 februari 2012 om 21:03 In reactie op: Onbalans met 18 inch winterbanden op Insignia Sports Tourer #17979781hallo beste dit probleem geld voor de insignias vanag 2009 tot …… staat in de tsb .
ik zelf heb vrijdag avond mijn snel 2 bussen gestoken en op mijn 17 ” winter velgen is het probleem geheel weg .
balanceren op de wagen heb ik nooit gedaan . kunnen wij zelf asl hersteller ook niet maar bij ons in de burt zit banden centrale conde daar laten wij het doen .
mee leren leven mag niet zoiets . mag in mijn ogen of norm op dit type wagen van een specifieke kostprijs zeker niet getolereerd worden .
mss een tip als je niet geholpen wordt ergens rijdt naar een andere grote garage of bel stel het probleem voor en vraag als ze je daar willen helpen .
1 februari 2012 om 11:32 In reactie op: Onbalans met 18 inch winterbanden op Insignia Sports Tourer #17979775hallo even vertraging maar heb de fout code tsb melding
tsb 2692
voorwielophanging trilling
is voor insignia’s vanaf 2009
klacht is lichte trillingen van 110-140 km/h
oorzaak opeenstappeling van tolerantiesoplossing vervang de achterste ophangings bussen van de voorste voorwielophanging.
de specifieke nr’s staan er ook bij maar dat is voertuig verschillende
-
AuteurBerichten