Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ben niet echt voor de zwarte wiele . maar wel echte uber banden zeg zalig
ook geen leuk verhaal om te lezen dan . een merk toch met wel wat naam die dan zo nalatige service verlenen . en inverband montage veel kan je niet mis doen . de top mount plaatsen is kinderspel .
klinkt eerder dat ze afstand willen doen van verhaal .
ik heb denk ik bij jouw de intrax veren 40-35 gekocht op orginele schokdempers . en ben daar eigenlijk heel tevrede van . het enigste wat ik nu daar nog zou aan veranderen zo een stil bilstein b8 sprint schokdempers er onder . vind ze onder mijn broer zijn astra station geweldig presteren .
hoop dat je er snel uit bent . is het geen mogelijkheid om het binnenwerk zelf los te halen . en te reviseren . of ze binnen te doen bij andere motorsport firma’s . proflex bos reiger . ze daar laten controleren . en mogelijk aan te laten passen . zo zijn de buitenkant toch e keuring in orde . en rijdt je mss met een verbeterd product rond . als dat oplossing biedt .
twijfel echt met het dak .
maar de eerste update zal toch eerst ramen tinte worden .
derna mss dak in zwart wrappe of carbon maar dan zou ik de spiegel kappe ook mee nemen .uitlaat is naar mijn idee het laatste wat ik zou doen .
oh fijn alphox. wel foto’s posten dan eee .
op mijn verlanglijst staat nog afneembare trekhaak . getinte ramen en klein zonnebandjes vooraan . mss dak laten zwart wrappe maar twijfel een beetje .
en ben altijdje aan het nadenken voor de dubbele uitlaat . maar hier in belgie moet je een keuring op je uitlaat hebben voor je wat mag plaatsen .
wilde eerst het uitlaat systeem kopen van opel zelf voor een a20dtr met voorwiel aandrijving . maar die middenbuis is niet verkrijgbaar . en orginele achterpot kost heel veel geld .
dan heb ik gezien voor irmscher en bastuck . maar twijfel een beetje want zit toch aan een 1000 euro . voor gewoon een extra show gehalte er bij .
en dan mogelijk nog de motor upgrade van eds motorsport . geschat 205pk en 450 nm
voor de achteras heb ik mijne links en recht op2 pootjes gezet . “vaste steunen “
de de rol krik met hout blok tussen ondersteunt . onder de draagarm van de achterveer . alu achtige balk .
dan de bout aan de remschijf kant gelost . rol krip laten zakken even bijduwen en veer viel er van tussen .
monteren juist hetzelfde . veer mee positioneren . rolkrik zachtjes omhoog gebracht . en dan heel even zoeken voor de bout er weer mooi recht door te krijgen . die bus zit schuin in de draadarm die haaks op de remschijf staat .
dat is het moeilijkste er aan .
voorkant is iets omslachtiger vind ik persoonlijk . omdat je daar een aantal dingen meer moet los doen en het specialer veerklem gereedschap moet hebben .
welke info wil je juist . want wil hem jou gerust ook geven hoor . ken hem van buiten wat je moet doen
een insignia verlagen is echt niet moeilijk . vooraan is het meeste werk . waarom de complete veerpoot uitbouwen klemmen gebruiken en samen drukken . en dan wisselen .
ik schat dat ik2 uur bezig ben geweest om 4veren te plaatsen op de grond .dus zonder hefbrug .
inverband die spacers zijn daar mss foto’s die nog beter tonen hoe het wiel gelijk staat met de caros . en waar jullie de spacer’s zijn gaan halen mss pb ook de prijs . wil mijne achter ook wel breder
allemaal dankje voor de complimente.nu juist nog donkere ramen . en wilde de irmscher kit bij kopen maar vindt wat duur voor alles . dus even twijfelen .
ja ik weet het niet heb geen xenon . wegens vrij duur als je zo een lamp stuk rijdt . ze functioneren natuurlijk wel super . maar wegens de hoge kost prijs van 1 lamp +stuur unit heb ik mijn beslissing zeer snel genomen .
maar aan die foutmelding valt wel wat te doen . denk gewoon de sensor ander plaatsen of iets maken dat hij wel zijn volledig bereik terug haalt .probleem ligt volgens mij gewoon dat de sensor bij verlaging een andere positie heeft en bij inveren wss . aan het eind van de meting geraakt waarbij hij die foutmelding maakt . ander steuntje maken en volgens mij wel opgelost . na klein beetje werk en denken .
@Dennispolly wrote:
met standaard 3 cm verlaging heeft er iemand dan ook problemen met de xenon verlichting of is dit probleem er alleen als je nog dieper gaat?? Schrik er een beetje van dat je er problemen mee kunt krijgen zoals foutmeldingen.
Stond op het punt hem te verlagen.MVG Dennis
nee trekhaak heb ik nog niet . maar zou wel eens dringend tijd voor gemaakt moete worden .
maar wilde de irmscher diffuser en uitlaat kopen en dit zou geen combi zijn voor beide staat op hun site daarom de twijfel .
mss binnenkort nog de eds motorsport motor upgrade . naar 205 pk en 450 nm geschat .mss met de k&n inleg filter wel haalbaar .
@alphox wrote:ik kom uit goes, dus dat is niet direct in de buurt denk ik nico om ff te proberen ;)
heb jij trouwens een trekhaak eronder zitten? dat zorgt ook voor wat extra gewicht aan de achterkant natuurlijk
verlaagd met intrax veren 40/35 heeft geen flexride .
ja moest je in de buurt wonen kom des noods even testen op mijne .
je de winter pic’s ziet de auto er niet echt uit . maar proper houden . is dan juist wat moeilijker .
en nu stond hij wel met een lege tank . want stond op reserve . scheelt hem toch als er 70 liter diesel in zit hoor .
krijg juist de foto’s niet zichtbaar
dat kan natuurlijk ook zijn . heb er hier ook al een deel moete vervangen . denk zelfs maar ben niet zeker dat het een terug roep actie was .
zo is er ook een terug roep actie op de servo stuur leiding . die vervangen moet worden . deze trilt stuk op het steuntje . op het subframe onder aan aa de luchtfilter
hij ik vermoed dat we dan spreken over een insignia st met elektrische klep .
wat wij al 2 maal voor gehad hebben is dat de sensor staafjes 25-30 cm lang niet na behoren functioneren . bij ons wist de achterklpe niet de juiste positie aan te nemen .
deze bevinde zich bij geopende klep . snel gedacht links tegen de binnenkant van het raam gemonteert . zijn zwarte staafjes .
weet niet als dit het zelfde probleem zal zijn maar hoop dat je er mss wat verder mee bent .
is dat zo abnormaal dan . ben zeker geen uitzondering hoor .
vraag maar eens rond in het rally milieu .
met mijn handgeschakeld insignia koppel ik met links en rem en geef ik gas met links .
en als het glad is kan je de wagen zo mooi zetten als het esp afstaat . linker voet het gas onderhoude . en met rechts hard aan remmen zo dat je de achterste wielen mooi kunt zetten voor de bocht .
hey eens even proberen . gaat het lichtje aan als je gas en rem tegelijk bedient .
zo kan ik dat toch aan krijgen op mijn insignia 5d . en valt ook even het motor vermogen weg .
hoe komt dat het dat ik da zo gevonde heb gewoon door het links remmen met de voeten . dit op de sneeuw ,
10 september 2012 om 10:45 In reactie op: wie is fabrikant van welk type motor in insignia #18063924ah okeee .
waarom die specifieke vraag . heb een vriend met een omega 2.5 y25dt bmw 6cil .
en die man wil graag de 6cilinder terug maar voor insignia . maar de opc is wat te hoog .
nu wilde hij de 2.0 cdti 195 pk biturbo .
4×4 of als er een goede 6 cilinder was .wist dat er die 2.8 v6 bestond maar in belgie werdt die niet gebouwd .
en met wat opzoek werk in duitsland nu ook niet .okee heel erg bedankt voor de info .
maar dan zullen er wss geen 6cilinders buiten de opc versie bestaan .
niemand enige idee wie de motor bouwer in van de benzine versies .
of als er toch 6 cilinders bestaan in insignia
altijd handig om te weten welke type motor je heb .
als het een diesel is kan je best het het rechter wiel af nemen . een rubbere darm duwen op de aflaat plug. en zo laten leeg lopen mist de olie filter met dop 32 deels los gedraait is . opgelet steek een stuk karton onder u olie filter huis want anders hangt de bodemplaat en cardan vol olie .
de luchtfilter vervangen is zo moeilijk niet .
dat is een aardige rekening ja .
zie er veel met zo eentje of meer zelfs vertrekken . en dan een fijne dag nog wense aan de klant in kwestie . ookal is dat erg goed bedoeld . heeft voor een technieker ook geen plezant gevoel . allleee ja voor mij persoonlijk dan toch .
hij . wel tof dat het zo goedkoop geregeld is .
wil geen spel breker zijn maar als ik mijn insignia . groot onderhoud heb gedaan op 60dkm en zelf technieker ben bij opel in belgie. heb ik zelfs met mijn voordelen zoveel betaalt . als jouw .
de olie die er alleen al in moet bij mijn insignia diesel dexos 2 kost bij ons 12.45 per liter en in de 2.0cdti moet 4.5 l .
zolang je wagen goed rijdt en jij tevrede bent is dat het beste . en de tevrede klant bij een tevrede garage is spijtig genoeg . een weinig voorkomende zaak tegen woordig met die hoge prijze . van tegenwoordig .
wij als kleine dealer staan nog langs de klante wat toch ook wel een speciale band wekt met de auto en klant zelf . waarbij klant zelf gezegd wordt wat eventueel zou kunnen wachte of niet om zo de rekening beetje binnen de perke te houde. wat tegenwoordig in de grotere dealers van minder belang is en de wagen in perfecte staat buiten gaat . maar wel hoge factuur koste .
zoals hier boven . staat geschreven . zal bijna iedereen je zegge dat je best naar getalenteerde mense te gaan .
die power box toestand is voor niet sgoed . beter paar honderd euro’s meer uit geven dan . in de opel garage het zelfde of meer moete uitgeven om probleem oplossing . en nodige kapotte onderdelen te moete late vervangen .
ben van belgie . limburg kan het ook zonder probleem even zeggen welke motor en heb je alle stukke .
-
AuteurBerichten