Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
normaal zal de onderhouds indicator je waarschuwen op 12of 8 % weet niet heel zeker .
in de garage gaan ze dan moete kijken welke km stand je hebt bij welke jaartal van de wagen en dan de beste oplossing kiezen wat wanneer vervangen zal moete worden .
je kan natuurlijk de indicator negeren of ressetten . maar dan draag jezelf de verantwoording als er wat stuk gaat .
ik doe mijn onderhoud op de insignia veel te vroeg .
elke 15dkm nieuwe dexos olie . met olie additief marly zenox +filter
elke 30dkm luchtfilter mazoutfilter en pollen filter .
het onderhouds schema schrijft anders voor . maar vroeger kan zeker geen kwaad is mijn idee hier over .
dacht dat de voorschriften waren 1j /max 30dkm of volgens indicator op de wagen .
26 mei 2013 om 11:09 In reactie op: iemand nog recent gehoord van de software update "12-R-048"? #18146668ja de update is nog steeds niet beschikbaar . dit mede door foutmeldingen .
ze zijn er volop mee bezig .
24 mei 2013 om 19:05 In reactie op: krakende middenconsole, hoog verbruik, veelvuldig schakelen #18142868ik ben zelf technieker bij een opel garage .
ze nemen het numeriek bord van je roadio navi er even vanaf en smeren dit . met een speciaal vet en dan is het probleem verholpen meer niet .
23 mei 2013 om 18:56 In reactie op: krakende middenconsole, hoog verbruik, veelvuldig schakelen #18142866zo is dat andere mense worden altijd met de vingergewezen . maar even vriendelijk vragen aan de dealer dit probeert zijn best te doen . is soms moeilijker dan aan volledige klaag brief op internet te schrijven dat ze slecht geholpen worden .
wil gerust mijn job even voor een week afstaan . en dan moge zijn de problemen proberen zoeen en dit type klanten aanpakken en helpen .
verbruik is iets wat relatief is . wat is de norm hoog . en veelvuldig schakelen . heeft vooral te maken door verbruik . en uitstoot . hoort nu eenmaal bij een moderne auto .
veel hangt af van heel veel verschillende factoren . onderhoud voertuig brandstoffen conditie waarin gereden wordt . en de chauffeur ook .
weet niet als jij het dit maar ik zet in mijn instrument . altijd het menu actueel verbruik op .
als dit hoger ligt als normaal weet je normaal wel dat hij aan een rengeneratie bezig is .
en soms kan je een erg rare geuren ruiken ook . en soms ook wel enorm hitte vooraan de auto
hey zou best kunnen dat u roetfilter functie in werking was . toen jij hem stil legde en de motor temp nog vrij hoog was en daar bij . de auto software deze nog heeft laten na draaien .
moest het natuurlijk maar sporadisch gebeuren . anders ga je iets hebben wat verkeerd gaat op je auto
gaat het over een benzine of diesel motor
spijitig genoeg werkt heyt principe zo niet als jij het zegt even lekker goed gas geven .
een oud roet opslag filter wel ja .
er moete een paar verschillende parameters bereikt worden voor dit pas echt goed gaat functioneren .
beetje gaan gas geven op een niet goed opgewarmde motor is schade rijden .
hahahah datum . niet gemakkelijk .
seg iemand een idee hoe je de foto’s groter krijgt het lukt me niet .
heb ook de foto’s op fb staan . kom gerust kijken Nico cox luidt de naam .
ben de foto’s volop aan het uploaden . hopelijk over een half uur online . vind spijtig heb er geen enekelen van plopplop met de insignia st opc .
hey . ben der op geraakt hahahah.
wat een toffe dag zeg . opkomst was goed spijitig dat sommige op het laatste niet konde .die geen nu merken dat ze daar spijit van krijgen hahahahah.
bij deze heb ik ook een deel foto’s p de camera juist even mijn kabel zoeken morgen . mijn zoon is slapen en kan daar niet op de kamer gaan rommelen .
heb zelf ook nog wel een paar leuke foto’s . wss voor morgen .
zo mijn besluit is dus voor herhaling vatbaar . ik doe zeker mee . eeen mooie bende insignia fan’s zo heb je ze niet snel samen .
wou juist al zeggen nu ga je menige insignia fan /rijders . tegen het gat trappen .
meeste forummer’s rijden er mee . en waarom zou jij niet op zo een set grote wielen rijden dan ziet hij er super vet uit .
ja ik ga zowiezo .
mss dat er nog 2 klanten mee gaan van bij mij maar dat kan ik pas zondag bevestigen .
heb er absoluut zin in . mijn camera al opgeladen . wil een paar rollende foto’s proberen maken .
en een deel bij de samenkomsten .
zeg nooit nooit . beter langere rijconditie zoude natuurlijk beter zijn . maar je kan niemand verplichten te gaan extra rond rijden .
dat valt minder mee zeg .
nog eens even omhoog kicken se.
juist mail ontvangen de insignia staat klaar update is . geplaatst . en het zou er super uit zien .
shit man ben nieuwsgierig nog 3dage wachten pffffffffffffff .
ik zou eerder zeggen rijdt maar in 3de 70 wordt hij stuk sneller warm . zoveel meer verbruikt hij niet .
ik vind 70 in vijfde rijde gekke werk . moet je toch constant schakelen als je moet in houde
ja de moderne auto’s hebben gewoon krachtigere remmen en een hoog kopel op lage toeren . waarbij banden snel slijte . zo simpel is het .
de tijd van 70-90dkm rijde is stillekes door . banden zijn ook nog eens een stuk breder . al vroeger .
ja kijk is je motor 90 graden op het instrument .
de motor moet bedrijfswarm zijn . voor dit functioneert . de roetfilter regeneratie .
moest dat lichtje aan gaan moet je niet direct na de garage . ik raad mijn klante dan aan motor warm rijden en dan een goed stuk bv snelweg . constant snelheid constant toerental . gaan rijden km of 30 als je heel goed luistert hoor je ook wanneer het begint en eindigt soms voel je het .
mijn schokt voor en na even kort . verbruikt ligt bij mij op de snelweg rond de 10-13 liter dan . kan enorm stinken . dus niet schrikken .
je ka de garage contacteren ma wss gaan zei hetzelfde doen als ik je juist vertelt . ten zei er een storing zou vordoen
ik rijdt 60dkm op Goodyear eagle f1 245-35r20 waarvan elke dag 60-80 km rijden is de helft snelweg . en ben ook geen harder rijder .
heb klante die er maar de helft mee doen .
ik als techieker zeg tegen mijn klanten zo .
al de nieuwe snufjes met shift lights en dergelijk . voor eco te rijden is mooi en fijn maar denk ook aan de mechaniek.
wanneer heeft jouw diesel het beste koppel zal ergens rond de 2000-3000 rpm liggen .
als je onder het koppel gaat rijden dan heb je zwaardere motorbelasting maar lawaai . en die 0.2mss 0.5 minder verbereik valt dan weg als je moet versnellen of bergop rijdt .ik doe af en toe snel weg . rijdt eigenlijk zelde in 6de waarom als ik op cruise in 6de 120 rijdt verbruikt hij iets minder . terwijl ik in vijfde vlotter kan inhalen de motor temp sneler op punt is en uitlaat gasse warmer zijn .
volgens mij altijd beter
geen schrik inverband roetfilter als alles functioneert zoals het hoort . gewoon goed stuk aan vaste snelheid en toerental rijden en het is opgelost . beste zie je dit als je verbruik onderweg plots bv 10l is wat vrij hoog is .
ik rijdt altijd zelf 2000-2500 rpm heb een losse motor die weiniglawaai maakt . en op mijn dagelijkse 60 km per dag snelweg 30 gewone weg 30 6.5 liter verbruikt . voor mij dus niet hoog .
ps kom gerust na de meet dan kan ik je nog een hoop extra info geven
knappe voorruit zichten dan . voor je
als dit jouw bestel lijstje is . waaauuuuuwww .
hopelijk heb je hem nog sneller en kan je er van genieten . moest je interessen hebben volgende zondag komen der een deel samen . zie insignia samenkomst
hey beste .
ik zelf rijdt ook op winterbanden op mijn insignia .
zomer 20″
winter 17 structuur velgenraad u toch aan om ze op velgen te leggen waarom .ik zelf ben technieker . en mijn duurt het ongeveer 40-45 min wielen afnemen banden wisselen en balanceren + auto terug in orde afleveren .
een wielen wisselen is ongeveer 20-30 min . weet niet als ze in jullie garage dan een compleet uur aan rekenen .
maar het blijft minder werkn en als je een aantal jaar met de auto rijdt verdien j dat wel terug . en zelf wisselen is zomoeilijk niet .
moest je uit de buurt komen wil ik het gerust wel voor je doen .
-
AuteurBerichten























