NickGSI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: carrosseriekit #17503342

    innotec en 3m is ewoon top spul goede kwaliteit goed merk in meerdere opzichten.

    In reactie op: Koppeling Z20Let #17535947

    zijn idd erg duur, maar wel goed heb zelf ook sachs, en prima voor straat gebruik

    die zal niet door slippen hahah

    In reactie op: GESTOLEN astra gsi #17517045

    wat een hufters ik schiet ze ook voor hun kloten als ze bij m’n GSi in de buurt komen:swear

    Suc6 man hoop dat je er nog iets van hoort

    In reactie op: AFR meter blijft continu rijk staan #17513777

    origineel gepost door Andre Botter
    Raid is troep heb er hier ook al een van een klant die na twee weken kapot is.:o

    hey andre welk merk is wel goed dan?

    In reactie op: Astra F Turbo #17486321

    anders open je ff een BIER topic……..

    In reactie op: Astra F Turbo #17486308

    ja klopt vind het ook raar gaan allemaal nu hoef je alleen nog naar lelystad als ze twijfelen aan de inbouw/ rij gedrag

    maarja ik ben er gelukkig van af haha

    In reactie op: Astra F Turbo #17486305

    Thx man

    C20ne origineel, toen ik hem kocht zat er al een C20xe in.

    is idd allemaal erg netjes ingebouwd door Niels.

    In reactie op: Astra F Turbo #17486300

    origineel gepost door rallyastra
    Ben ik toch blij dat hier bij de RDW ook een paar auto fanaten zitten EN dat ze mij kennen :vertag Klant van mij ging zn V6 er keuren, hij hoefde hem alleen maar te laten wegen en hij moest de groeten doen aan mij met 10 min stond hij op kenteken :jerry

    tjaa ga niet helemaal naar almelo rijden hihih vond het ook kinderachtig maarja hij staat op kenteken en daar gaat het om en zo zie je maar niels je heb weer top werk geleverd :thumbup en hoop er ook nooit meer te hoefen staan bij t RDW hahahaha

    In reactie op: Astra F Turbo #17486293

    oops dubbel post

    In reactie op: Astra F Turbo #17486292

    vanmorgen ben ik bij het RDW geweest………. Hij is goedgekeurt

    De keurmeester heeft eerst overleg gehad van 15 a 20 min, hij was er van overtuigd dat ik naar lelystad moest. naar veel gebrabbel niks aan de hand.

    De Gsi weegt 1170 KG (bijna volle tank)
    De 76mm uitlaat incl kat gaf: 92DB @4000RPM

    Alles was voorderest prima CO, remmen, inbouw enz.
    Hij (ouwe LUL) heeft ook nog een rondje gereden. hij vond alleen het geluid al vreselijk zij hij met namen de turbo, als ie mijn buurman was geweest stond er meteen politie op de stoep. vond ik zelf een beetje raar dat hij dat zij maargoed, krijg binnen 10dagen een compleet nieuw kenteken ook Deel 3 king:

    Kosten 50€ hihi

    volgende stappen:
    -afstellen
    -rolkooi
    -restauratie

    In reactie op: Astra F Turbo #17486279

    Thx voor de vette reacties king:

    idd binnenkort terug naar niels. dan gaan de grotere injectoren/cathtankjes en 2e brandstofpomp erin en word de Let op de bank afgesteld ik maak wel een filmpje tegen die tijd (als ie op de bank staat).

    en uiteraard de uitdraai van de dyno voor & na ;)

    In reactie op: Grotere air intake van Mtech (C20LET) #17512447

    idd mijne was echt KROM net als het spruitstuk…..scheef schroefdraad getapt en kromme flens…..ik koop er nooit meer wat oplichter :swear

    en nog 800 euries vragen voor een spruitstuk van 90 dollar

    In reactie op: Astra F Turbo #17486272

    Thx jongens zal morgen even zonder snaar doen

    In reactie op: Astra F Turbo #17486269

    ja bijna ckr :D je hoort echt de lagers van de dynamo als ie stationair draait ga morgen nog wel eens goed kijken/luisteren

    In reactie op: Astra F Turbo #17486267

    Vanmiddag de skirts erop gezet, was aardig martelen aangezien er wat popnagels weg waren ge rot
    En het turbo kapje pas gemaakt i.v.m de dikke inlaat slang.

    Alle vloeistoffen gecheckt was allemaal nog op peil (na 300km)

    Alles werkt perfect, zijn natuurlijk wel wat (hele) kleine dingen die nog vervangen/veranderd moeten worden, maar dat hou je toch.

    Dit zijn eigenlijk de 2 belangrijkste punten die snel vervangen moeten worden:

    -dynamo hoor je de lagertjes van
    -brandstof relais

    hier de foto’s ,

    hier heb ik ongv dik 1CM weg gezaagd en afgerond om t kapje over de dikke slang heen te laten lopen. morgen even verder nog 1cm weg halen dat de slang vrij ligt.

    In reactie op: Astra F Turbo #17486260

    origineel gepost door 16VCalibra
    heb je em al of niet, tis weer een paar daagjes stil geweest :P

    morgen ophalen of vrijdag:D turbo lekt geen olie meer king:

    blokje loopt als een zonnetje morgen voor de apk en dan de software even afstellen

    EDIT:Niels heeft net de eerste proefrit gemaakt

    Turbo joelt heerlijk, en de trekkracht was ook niet mis haha, en dat nog maar onder de 3000 RPM

    To-do lijstje

    -Uitlaat nog verder afbouwen
    -Carrosserie delen opbouwen
    -software afstellen
    -Apk-keuren

    Kan niet wachten….

    In reactie op: Grotere air intake van Mtech (C20LET) #17512425

    origineel gepost door gsi-maffia
    je kunt beter die van irmscher kopen.. zelfde intake voor 139..

    is zeker een stuk dikker.. heb hem zelf ff op de turbo gehad en kon niet direkt veel verschil merken..

    de originele turbo kap zou nog moeten passen..

    ik heb hem ook ij mtech vandaan en was dus krom. sluite niet aan op het gasklephuis….moest dus gevlakt worden.

    net zoals het spruitstuk…. scheef schroefdraad erin en de flens was korm en van staal ipv Rvs. ik zou het ergens anders proberen. eds oid

    In reactie op: Astra F Turbo #17486257

    hey mensen,

    ik zal me hier ook maar is melden nooit geweten dat het hier over mijn astra ging hahaha.

    ben blij dat we er nu uitzijn en dat ik volgende week me astra kan ophalen king:

    mede dankzij jullie mede denken & een beetje hulp van andre botter.

    ik zal hier binnekort ff een voledig topic aanmaken over dit project.

    staat nu alleen op t astra gsi forum http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=12745

    In reactie op: phase 1 EDS motorsport #17510052

    je kan beter op maat laten schrijven hoor elk blok is anders ook al is het de zelfde motor type. en op een dyno bank kunne ze wel degelijk de software beter aanpassen dan zo ff een standaard geschreven chip erin doen.

    @BaasJ
    Idd je kan beter eerst alles erop zetten zoals grotere uitlaat en wat je nog meer van plan ben. en dan pas laten chippen op maat

    In reactie op: Ombouw 1.6 8v -> 2.0 16V turbo #17509620

    origineel gepost door Baas J.
    Klopt… Maar overal nieuwe pakkingen vind ik belangrijker dan een sportkat van 350,-

    De Z20LET die erin is gegaan is ook goed nagekeken, geen risico’s genomen, beter alles nieuw.

    idd gelijk alles goed aanpakken!

    ik heb t ook eerst allemaal gespaart voordat ik er aan begon.
    motor is ook zeker niet op bezuinigd eigenlijk op helemaal niks

    In reactie op: Ombouw 1.6 8v -> 2.0 16V turbo #17509616

    tuurlijk rijd ie ook met 5.000€ minder

    maar je kan het beter gewoon gelijk goed doen dan later gezeik te hebben oid

    en zonder kat komt ie niet door de apk :P

    en dat is ook meer persoonlijk he wat ik allemaal gedaan heb
    zoals :
    motorruimte
    turbo
    enz enz

    ik hou gewoon van goed en alles gelijk netjes. dan alles er zo inschroeven zonder na te kijken en schoon te maken enz moet er gewoon als nieuw uit zien als je de kap open doet. Nogmaals dat is mijn mening

    In reactie op: Olietemp. Astra F c20let #17509742

    misschien een optie om een grotere olie koeler te kopen en in de rijwind te hangen.

    bij mij hang hij achter de grill hier een foto.

    http://img40.imageshack.us/i/cimg0367wyj.jpg/

    In reactie op: Ombouw 1.6 8v -> 2.0 16V turbo #17509613

    origineel gepost door nl-tuning
    ik had alleen voor 3500 de motor,, dan heb ik er nog een quife sparediff(en nog veeel meer) in zitten ben je ook weer een rug verder maar heb je zowieso nodig anders is er ook niks aan met voorwielaandrijving:hmmz.

    en ik neem aan dat je de gehele motor enz gelijk geheel nakijkt omdat de motor toch uit de auto is, zou wel lullig zijn heb je net alles ingebouwd en er gaat wat stuk waar je ”net” niet bij kan:o

    groeten nick

    Idd mijn blok is ook helemaal uit elkaar geweest en bijna alles is vervangen.
    -pakkingen
    -sensoren
    -ontsteking
    -koprevisie
    -remmen aangepast(calibra turbo)
    -quaife sper diff
    -injectoren
    -distri set
    -olie pomp
    -sash sport koppeling set
    -grotere turbo garret 2876rs
    -Rvs76mm uitlaat voor tot achter
    -race kat
    -versterkte draagarmen
    -alle rubbers vervangen onderstel.
    -grotere IC
    -Groter olie koeler
    -kabelboom opgeknapt
    -gevulkaniseerde motor/bak rubbers
    -nieuwe rem/stuur leiding werk
    -motor ruim gespoten
    -alle onderstel delen+kleppendeksel gestraald en gecoat

    En nog veel meer om allemaal op te noemen… en je komt ook alleen aan die bedragen als je t goed doet…

    hier kan je een kijkje nemen wat er allemaal bij komt kijken. http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=12745

    In reactie op: Ombouw 1.6 8v -> 2.0 16V turbo #17509606

    Idd reken maar op 10.000/12.000€

    ben er nu ook mee bezig en bijna klaar. en zit al dik over het hier bovenstaande bedrag heen. komt een hoop bij kijken….

    Suc6

    In reactie op: Turbotimer #17506569
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 51)