Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zoete geurt uit uitlaat (dat is dan je koelvloeistof)
motor wordt heet.
verbruik koelvloeistof.
olie in de koelvloietsof,
koelvloeistof in de olie (white slush aan je dop)
na starten gelijk al druk in je koelvl, reservoir. (blaast compressiedruk naar koelkanaal.
motor loopt kut: gelijk stoppen als je denkt dat met koppaking te maken heeft. een beetje verbruik van de koelvloiestof kan de motor wel hebben maar als die kut gaat lopen, dat zit dr vaak bestw at in de cilinder.vloeistof op je zuiger is niet comprimeerbaar. stert je motor en dan in de compressieslag kan de druk die de zuiger omhoog uitoefend op het water zo groot worden, dat hij je drijfstang krom drukt! waterslot noeme ze dat volgens mij. wel een x gezien.
auto stopte op de snelweg. na een possje sloeg hij weer aan. 2 km verder rijden naar de dealer, daar paar x starten en opeens ook waterslot.
let op; bovengenoemde verschijnselen bij lekke kop hoeven niet allemaal aanwezig te zijn. als je er 1 uit het rijtje tussen heb zitten dan kan je er meestal wel van uit gaan.
witte bende aan je oliedop kan gewoon weg zijn na goed warm rijden. is je kop tog lek, dan wil je die alleen niet warm rijden. dat is het risico.
jij mag blijven. ook altijd benieuwd naar geweest. thanks.
kleppen slijpen:

hier 2 kleppen, links geslepen en rechts nog ongeslepen.

doel/nut van het slijpen: het afdichtingsvlak van de klep (glimmen bij de rechter. moet in dezelfde hoek geslpen worden al de klepzetel. dit voor een goede luchtdichte afsluiting, en het afvoeren van de hitte.
na vele km’s kan die aansluiting op de zetel minder worden. je ziet ook pitjes in de klep geslagen staan, op het afdichtingsvlak. hier kan de klep op gaan lekken.
als hier lucht/uitlaatgas/brandent mengsel doorheen kan lekken, dan wordt de klep daar heel erg heet.
er kan dan een soort snijbrander effect ontstaan waardoor zomaar een kwart van de klep wegbrand.
als dit proces (het lekken) eenmaal begint dan is het ook binnen enkele ogenblikken over, dit gaat echt heel snel.ik zal volgende week even kijken of ik een foto van een verbrande klep kan vinden/maken.
wordt vervolgd.
(volgende stappen: kop reinigen, flowen, zetels snijden.)er staat een A te koop op marktplaats (amsterdam)
en die mag je komen slopen voor een paar tientjes.
is wel hier en daar rot, hoorde ik na hem even te bellen.volgens mij zat linker scherm er nog op, alleen de bevestigingspunten aan de onderkant, dus bij deurn en bij knipperlicht, zijn rot. dus zelfde staat als mijn scherm waarschijnlijk.
weet niet wat die moest kosten.
hele auto, ongeveer 750 euro hoopte hij. dus toen heb ik er maar van afgezien, dacht dat het wel leuke donorauto was, maar alle donordelen waren slecht en 750 voor een crossauto vind ik wat te veel.nummer:06-22958480
haha dus voor 40 euro aan jou dat scherm verkopen?
ja heel leuk, maar dan zit ik zelf dus weer zonder, zodra ik er zelf 1 vind dan laat ik het je weten, dan mag je hem overnemen.origineel gepost door RonaldV
Niels,….., misschien even in de stromingsleer boeken kijken.:jerry
.
bestaan die boeken ja, waar kan ik die vinden?
leraar op school en leermeester in stage bedrijf nog om de reden van dit tape gevraagd. en die waren het er met elkaar over eens dat het tape de warmte, en daarmee de enegie zegmaar, in de uitlaat te houden, dus zorgen voor een hogere gassnelheid. dit heeft alleen het eerste stuk van de uitlaat zin, de 1e halve meter/ meter vanaf de kop.
koelere inlaatlucht: nee, als je hard genoeg rijd dan is de rijwind koel genoeg.
aldus leraar en leermeester.
prijs nagevraagd,
ongeveer 100 euro,
is 1 tot 1,5 uur werk. beetje afhankelijk van het vliegwiel natuurlijk.tja ik heb er pas 1 gekocht voor 20 euro, die had alleen onderaan bij het knipperlicht wat roest.
het is goedkoper om dit ff naar de plaatwerker te brengen dan een scherm van 150 euro te kopen. dat scherm van 150 euro zal je waarschijnlijk ook nog in de gewenste kleur moeten spuiten.maarja, jullie vinden het goed geld. maar voor mij is het te veel, deze schermen die ik nu heb zijn nog goed te doen, maar als ik er een x 2 mooiere voor vind is dat voor mij makkelijker dan deze laten opknappen.
ik heb tot nu toe al bergen onderdelen bij elkaar gesprokkeld. voor 20 tot 40 euro per stuk, nooit meer.
af en toe komt er eens iemand langs op internet die z’n schuur opruimt en dan neem je voor 100 euro een hele kofferbak vol mee.
zo laats gevonden:
deur met raam: 30 euro
voorscherm met wat roest bij knipperlicht: 20 euro
2 nieuwe achterlampen: 10 euro per stuk
raamrubbers voor+2x zijruit+chromen biezen: 90 euro bij mekaar.
chromen koplamp rozetten nieuw: 15 euro
chromen gril: 20 euro
kofferklep 20 euro
nieuwe chromen voorbumper 20 euro
nieuw voorfront 20 euro
achterraamjaloerzie: 35 euro, (vind die maar is voor een a ascona)dit alles voor een A ascona.
zoek alleen nog 2 nette voorschermen , dus geen deuk/rot krassen maakt niet uit. en een acherraamrubber.
en dan heb ik alles om een mooi projectje te starten.
nouja, misschien nog een 3.0 24v,
eerst heb ik de cilinderkop gedemonteerd.


de in/uitlaat poorten nog vies en ongeflowd



een vieze klep, veel koolresten en andere aangekoekte vettigheid.

klepslijtage meten: het vershil tussen de bovenkant en de onderkant van de steel was minder dan 0,01mm
afkeur is bij meer dan 0,02mm verschil
de kleppen zijn dus nog niet versleten.
hier slijp ik de bovenkant van de klepsteel. na verlop van tijd word hier een putje in geslagen. het slijpen maakt dit weer helemaal recht.
er gaat ongeveer 0,01 mm af. ze waren ook nouwelijks ingeslagen.
de hydraulische stoters, gereinigd en de oude olie eruitgedrukt.
ik hoef ze nu ook niet meer op volgorde te houden omdat ze zig pas weer gaan stellen als de motor weer oliedruk krijgt.
de kleppen zijn gestraald en gepolijst.


de kop is in de wasmachine geweest, de poorten moeten later nog schoon geborsteld worden
ik kan nu wel de geleiders controleren op slijtage.
gelukkig waren deze nog goed, want deze kop heeft geen losse geleiders. bij slijtage moeten dan zogenaamde koperen K-line bussen geplaatst worden.
alles is door de wasmachine geweest en grotendeels schoongespoeld.

volgende stap:
kleppen en zetels slijpen.wordt vervolgd.
Mannessen Engines
Sterrenbergweg 27
3769 BS SoesterbergPrijs zal ik dinsdag ff navragen.
je hoeft je olie er nie uit te halen nee, maar het is zo gebeurd dus waarom zou je het niet doen, is makkelijker als hij no in de auto hangt dan wanneer het blok op de grond ligt.
maar als je nou gewoon je kop eraf haalt, en je carterpan, dan trek je tog ff de zuiger+ stang eruit waar je drijfstanglager kapot is.
dan maak je die ff weer goed en dan hopen dan je krukas nog heel is. grote kans van niet aangzien je er gewoon mee door ben gereden. niet echt heel slim.en dan zet je het hele zwikkie weer in mekaar en knallen maar. of zie ik dat verkeerd.
mocht je een 2.0 erin gaan hangen, ik ben op dit moment een kopje aan het reviseren van een 2.0 8v uit een B manta volgens mij.
heb er de spruitstukken, kleppendeksel en dubbele carbuarateur bij.
mocht iemand nog intresse hebben…wil het kopje ook nog gaan flowen trouwens.
heb al wat foto’s gemaakt, lijkt het jullie leuk als ik er ff een topic van maak van de koprevisie?
nog ff over het nut van dat tape.
ik dacht dat sportieve uitlaatjes van dunner materiaal gemaakt werden omdat ze dan beter koelen (door rijwind) en dat een warm oppervlakte meer doorstroomweerstand geeft dan een kouder oppervlakte. dus dan zou het tog juist nadelig zijn?aan de andere kant, als je motorruimte minder warm wordt heeft dat natuurlijk een positieve invloed op de luchttemperatuur. en zal er meer lucht je motor in komen.
en je motor wordt mider snel overhit, das natuurlijk ook een voordeel.
maar de vermogenswinst word dan niet door je uitlaatgas gehaald maar dus door je koelere inlaatlucht.
iemand hier nog een reactie op? vooral op dat van de doorstroomweerstand bij warm/koud oppervlak.
dit mailtje kreeg ik van Revanti LPG in Eindhoven:
Bedankt voor de interesse, hierbij stuur ik een geheel vrijblijvende prijsopgave voor:
Chrysler New Yorker V8 bouwjaar :1973
OMVL of IMPCO (speciaal voor amerikanen) venturi systeem
Ledindicatie op schakelaar voor tankinhoud
100 liter lpg tank tegen achter bank
Buitenvuller achter kenteken dmv kantelplaat, indien mogelijk
Keuren en afmelden bij de RDW
Alles netjes ingebouwd en goed afgewerkt
2 jaar garantie op onderdelen
Prijs: € 1000,00 voor OMVL en 1500,00 met IMPCO incl. BTW
Er is een gratis leenwagen aanwezig.
(revanti LPG in eindhoven)
origineel gepost door HAICO
1500 ingebouwd met impco instalatie is niet slecht!!impco levert meer gas voor de grote V8 motoren dus beter !
mijn oom heeft in een diplomat V8 een omvl voldoet wel voor normaal rijden maar als er vermogen gevraagd word is het minder.kan je bij het inbouwen, die hoeveelheid gas niet afstellen dan, of door grotere onderdelen in te bouwen.
en impco is dus wel beter voor je vermogen, maar dus ook stuk minder zuinig als ik het zo goed begrijp?
even nagevraagd bij een LPG bedrijf:
Prijs: € 1000,00 voor OMVL en 1500,00 met IMPCO incl. BTW
is IMPCO nog zoveel beter dan? iemand hier nog reacties op/ervaring mee/advies?
heb ff een bedrijfje in eindhoven gebeld.
1000 euro voor de hele mikmak, onderdelen, inbouwen en keuren.
ben alleen vergeten te vragen hoe groot de tank dan is.en omdat de auto zowiso nog langs rdw moet voor nederlands kenteken, als dan eerst gas inbouwde, en dus gelijk met de rest laat keuren scheelde weer wat.
ik zit er nu tog wel heel serieus over na te denken, is natuurlijk wel erg vet zo’n dikke bak.
ff me loon afwachten nog denk ikOrigineel gepost door Manta 24V
Pak koplampen van een VW polo van 1986 die passen er met een kleine aanpassing zo in, Heb je tenminste ook gericht licht ;) en hij kijkt wat helderder uit de ogen :thumbupserieus? en wat zijn die aanpassingen dan?
en dat is dus H4?Origineel gepost door pascalab
Kijk zo was ie toen ik ‘m nog had….Ik heb deze auto bijna 5 jaar gehad en toen ik ‘m kocht was alles origineel. Er zat toen een 1.6s in met een 4 bak. Deze is later vervangen door een 2.0s uit een rekord. Daarna hebben we 5 bak en de achter as van een manta b gsi er onder gezet (daarom steken de achter wielen 3 cm meer uit dan de voorwielen). De voorremmen zijn toen vervangen door schijven en remklauwen van een kadett gsi. We hebben er toen ook een complete simons sport uitlaat onder gezet met een aangepast uitlaatspruitstuk van een rekord 2.0s. De wielen zijn borbet A ‘s. Ook hebben we de auto 5,5 cm verlaagd (jamex). De koplampen zijn toen vervangendoor H4 lampen ( en als je goed kijkt zie je dat de ene van bosch is en de ander van een ander merk is …..)

maar zeg nu eerlijk, dit is toch mooier dan geel met zwart…..
Hier mag je 50 km/h…Hier mag je 80 km/h ;) (ramen open, en hij had nog over)

hoe ben je trouwens aan die H4 lampen gekomen, ik heb de linker stuk, maar kan ze niet meer vinden! help, iemand nog wat liggen?
Origineel gepost door tonnie
hier die van mij,

moet nog verlaagd worden, en ja die spoiler gaat eraf, andere achterklep staat al in de primer.
mag je met zo’n vleugel 8erop ook opstijgen bij schiphol?:P
Origineel gepost door pascalab
Kijk zo was ie toen ik ‘m nog had….Ik heb deze auto bijna 5 jaar gehad en toen ik ‘m kocht was alles origineel. Er zat toen een 1.6s in met een 4 bak. Deze is later vervangen door een 2.0s uit een rekord. Daarna hebben we 5 bak en de achter as van een manta b gsi er onder gezet (daarom steken de achter wielen 3 cm meer uit dan de voorwielen). De voorremmen zijn toen vervangen door schijven en remklauwen van een kadett gsi. We hebben er toen ook een complete simons sport uitlaat onder gezet met een aangepast uitlaatspruitstuk van een rekord 2.0s. De wielen zijn borbet A ‘s. Ook hebben we de auto 5,5 cm verlaagd (jamex). De koplampen zijn toen vervangendoor H4 lampen ( en als je goed kijkt zie je dat de ene van bosch is en de ander van een ander merk is …..)

maar zeg nu eerlijk, dit is toch mooier dan geel met zwart…..
Hier mag je 50 km/h…inderdaad dat is dezelfde ascona. ik heb hem van Henk V. gekocht. dat was m’n leermeester in de opel garage Nijkerk.
hij heeft er een 2.4 ingebouwd. en helaas overgerolerd in geel zwart. groen was inderdaad veel mooier.
de uitlaat en bak zitten er nog steeds zo onder. net als de rest van wat u er aan had veranderd. alleen de motor en verf zijn veranderd. echt jammer van de verf inderdaad.
maar ik ben van plan om hem weer op te knappen. en dan wordt die denk ik zwart met veel chroom. maar eerst ff goed sparen.ow dan snap ik je, ja kan wel eens mooi zijn ja als je het niet overdrijft. maar eiegnlijk wou ik van het gele af, liever een andere kleur
miss dat er ooit als de tijd en het geld er een goede opknapbeurt komt dat ik hem helemaal laat spuiten en heb nog zat idtjes. maar is nu ff niet mogenlijkdank u asconaberlina.
maar me velgen geel maken? helemaal? kan me nie voorstellen dat dat zo mooi is? misschien voorbeeld fototje???lijkt mij ook wel een mooi project, maar zit nog op school weet je.
ff me opleiding af maken (autotechnische school) en dan heb ik zelf wat meer kennis en tijd en waarschijnlijk ook wat meer geld.
dus ik w8 ff af hoe goed de ascona zich houd. zie voorlopig nog geen reden om hem weg te doen, kost bijna nix zo’n oldtimer. tenzij diie uit elkaar valt dan.Origineel gepost door AA-16V
zit een beetje met de vraag of ik mijn A’tje gewoon helemaal afrij tot aan de sloop, of dr nog geld insteken en hem uiteindelijk verkopen voor een goede prijs.
Als je nog een goede hebt, bijhouden dan. Er zijn er niet zo veel meer van, dus het zou zonde zijn hem “op” te rijden.
Gerrit
een goede, ja wat is goed, de roest valt wel mee volgens mij, maar alle raamrubbers moeten vervangen worden (heft iemand die nog) en dan zou je hem nog moeten spuiten, en eerst dus die gerollerde lag eraf schuren, en origineel is die ook niet, want die motor en aandrijflijn zijn anders. dan al die chrome randjes nog bij elkaar zoeken. nog wel aardig werk
-
AuteurBerichten