nick1987

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 202)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: diff kaduuk #17507329

    ga straks een manta B as halen, dat moet passen toch?
    zit ook onder m’n A ascona tenminste. overbrengin maakt me n iet uit als ik maar kan rijden. de B ascona is puur om te raggen, dus zolang ik weer kan rijden ben ik al blij

    In reactie op: hoe ver kan ik een 2.4 uitboren? #17488819

    origineel gepost door js 400

    origineel gepost door Keesjr
    Mantzel maakte er indertijd zelfs een 2.7 van en Imotec zelfs een 3.0 :o

    ja inderdaat met een ander krukas drijfstanmgen en zuigers,ik heb zelf een nieuwe 2.7 gebouwd die ik nog steeds in mijn c kadett moet inbouwen.

    hier een foto van een 2.7 die dit weekend in eefde was op het kadett treffen.
    even de gegevens 2.7 met 48 webers dis onsteking 222pk en 280m koppel.

    klinkt leuk 222pk, maar zit hier nou dan ook een andere slag krukas in en er is vast wel meer met die motor uitgehaald om dat vermogen eruit te krijgen lijkt me?

    In reactie op: hoe ver kan ik een 2.4 uitboren? #17488818

    origineel gepost door henk 400rr
    Origineel voor een 2.0, 2.2 en 2.4 is boring 95mm, je kan tot 97mm gaan en dat is ±100cc erbij.

    Het “veilig gaan” heeft eigenlijk niet veel met de boring te maken, meer met andere zaken.

    kan je hier iets meer uitleg bij geven.

    als je de boring te groot maakt dan worden je cilinderwanden toch steeds dunner, tot je geen wand meer over heb, of zo dun is dat die een keer stuk gaat.

    In reactie op: welke soort zuigers en waar te koop #17467297

    ja wiseco maakt ze volgens mij gewoon na als je dat wil. stuur de originele op als voorbeeld en zeg of je nog wat wil veranderen aan bijv de compressie / boring of de offset bijv.

    maar ze zullen misschien ook wel wat klaar hebben liggen

    In reactie op: voorspoiler A'tje #17467447

    via opelworld in belgie ofzo heb ik de spoiler gevonden. wel gebruikt maar das alleen maar beter ivm de prijs. spoiler is van het merk kamei. heb er iets van 50 euro voor betaald volgens mij. ook had hij nog een nieuw hemeltje (zwart) en het zeer moeilijk vindbare achterraamrubber, (beiden nieuw) voor nette prijsjes en zelfs persoonlijk aan huis bezorgt.

    http://www.opelsworld.be

    In reactie op: LPG en Airco monteur #17399296

    ik heb een oud barrel gekocht met LPG installatie. hij liep niet toen ik hem kocht. (v6 motor)

    ik heb niet zo veel verstand van lpg installaties. maar om ff uit te leggen hoe het er uit ziet:

    vanaf de verdamper loopt een brede slang naar de inlaat, zit midden bovenop het luchtfilter geschroefd, en er zit daar een draaiknop op de slang waar ik de hoeveelheid gas mee zou moeten kunnen afstellen. (staat ook op R/L, rich/lean betekend dit neem ik aan)

    op remmenreiniger loopt de motor wel een paar seconden, dus vonken doet hij wel. maar op LPG doet hij niets.

    hoe werkt de verdamper nou precies? er zitten 2 waterslangen op aangesloten zodat het koelwater de verdamper op kan warmen zodat het gas goed kan verdampen. het gas komt uit de verdamper via de grote slang die naar de inlaat gaat (gasvormig) en het komt de verdamper in via een veel kleinere metalen leiding (vloeibaar) maar dan moet eerst de toevoer naar de verdamper toe open gestuurd worden.
    dit heb ik gecontroleerd na een paar seconden starten gaat het lampje van mijn spanningszoeketje branden als ik deze op de 2 electrische aansluitingen van de electrische klep die in de metalen gasleiding voor de verdamper zit.
    oke als dit verhaal hierboven een beetje klopt dan is dat dus tot hoever mijn kennis strekt.

    waar het ophoud is:
    midden op de verdamper zitten ook 2 electrische aansluitingen. deze 2 draadjes zitten gekoppeld aan die van de eerder genoemde electrische klep in de toevoerleiding naar de verdamper.
    waar dient deze aansluiting op de verdamper voor? is het ook een klep die daar bediend word ofzo?

    ook zit er een plastic pijpje op de verdamper, diameter zal zo’n 6 mm zijn volgens mij. op de verdamper staat bij dit pijpje: “HOT PLUG” waar moet dit op aangesloten zijn???

    de benzine toevoer van de auto is afgesloten, maar het motortje moet ook kunnen starten op GAS toch?
    ik heb het al meerdere keren geprobeerd maar na 3 x starten zie ik de verdamper bevriezen en ruik ik een gas lucht er komt dus in ieder geval wel gas naar de motor. want de slang naar de inlaat zie je ook bevriezen.

    omdat de boel bevriest had ik zo het id dat de motor niet wil lopen omdat het LPG nog niet goed genoeg verdampt is, dus heb ik de koelslangen van de verdamper los genomen en aan de warme kraan gekoppeld.

    ik had zulke goede hoop maar nogsteeds geen plofje niets. met het kraantje op rijk, of op arm, geen reactie.
    de verdamper bevriest niet meer met het warme water erop.

    de auto word gebruikt voor de zwarte cross als hij het nog gaat doen dus het hoeft allemaal niet soepeltjes te lopen, zolang het maar aan het rijden te krijgen is.

    kan iemand me wat meer vertellen over de werking van de verdamper en me helpen met tips om de motor aan de praat te krijgen.

    In reactie op: 2.0E #17482618

    buchli harderwijk.

    In reactie op: 2.0s ombouw naar 2.2! #17483709

    nog een andere oplossing voor je kapotte kop:

    ik heb er nog wel 1 liggen voor je.
    hoeveel heb je over voor een mooie getunede 2.0e kop?
    geheel gereviseerd, poorten gefolwd, kleppen bewerkt, gevlakt, nieuwe seals…..

    In reactie op: ascona (B) dr bij. #17482308

    origineel gepost door robbyrood
    Is dat zo’n Zenith carburateur met vacuum geregelde 2e trap???

    ehm, zou zo het merk niet weten, is volgens mij wat er origineel op zit bij een 2.0E want bij een 2.0N is volgens mij een enkel traps carb.

    maarja nu zit ik weer ff door m’n spullen te snuffelen en zie ik dat ik nog zo’n carb heb liggen waar zo’n electrische choke op zit!
    dus die gaan we binnenkort maar ff overbouwen.

    de carburateur is trouwens te koop samen met in en uitlaat spruitstuk als iemand er nog 1 zoekt.
    evenals een volledig getunede 2.0 E kop voor een mooie prijs.

    zie voor die cilinderkop mijn topic in het motorengedeelte

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399191

    origineel gepost door nick1987

    origineel gepost door geert666

    origineel gepost door nick1987

    origineel gepost door geert666

    origineel gepost door nick1987

    origineel gepost door geert666
    ik heb wel nog cih drijfstangen h profiel

    ow, en die hebben dan de goede maat voor een 2.4 onderblok?? want dan ben ik wel benieuwd naar de prijs.

    144mm en 20mm pin heb ik zo liggen

    als ik ze opmeet van hart smal-end tot hart big-end dan kom ik op een lengte van 134mm en 22mm piston-pen.
    dus die van u zijn 10 mm te lang.

    ik kan ze zo bestellen voor je maar 144 is beter(moet je wel andere zuigers hebben dat klopt)

    wat kost een setje dan. en verschilt de prijs tussen 144 en 134 mm nog?

    kan u mij uitleggen hoe een drijfstang van 144mm in een 2.4 blok gaat passen?
    de originele stangen zijn dus 134 mm. dus 1cm korter.
    zie nu de volgende foto, dan zou den pen op de plek van de zuigerveren komen! dat kan toch niet?

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399190

    bij deze, compleet gemonteerd en te koop voor zo’n ….(bieden)…euro.

    om van je eigen kop alleen de poorten en kleppen te laten bewerken + vlakken ben je in een revisie bedrijf zo’n 1000 euro kwijt.

    nu krijg je dus een complete kop met toebehoren en spruitstukken/carburateur. waarvan behalve de poorten en de kleppen, ook de verbrandingskamers nog eens bewerkt zijn.

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399189

    nog even de beelden “before and After” naast elkaar.

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399188

    hehe, nou eindelijk is het zo ver dan. het kopje is helemaal gefowd de kleppen zijn bewerkt en er is 1mm schuin van de kop af gevlakt voor een ietswat hogere compressie.

    hier foto’s met uitleg:

    hieronder zijn de nu glimmende poortjes te zien. in het begin van dit topic staan de foto’s van hoe het er origineel uit zag. dat was erg ruw en met een grote bult midden in de poort waar de klep in de geleider steekt.
    al het ruwe is mooi glad gepolijst en de bult is helemaal weggehaald zodat er meer lucht door de poort kan.
    de bocht waarmee de lucht de cilinder in komt is iets verandert waardoor de lucht rechter op de zuiger komt.
    deze veranderingen gaan echt een hoop verschil maken in de prestaties.

    op de volgende foto’s is ook nog mooi te zien hoe glad de poorten zijn afgewerkt. maar let ook eens op de verbrandingskamer. deze is normaal ook heel erg ruw met scherpe randen rondom de klepzetels.
    de verbrandingskamer heb ik nu helemaal glad gemaakt om zo de motor minder pingel-gevoelig te maken.
    op deze kleine scherpe randjes warmt het metaal het snelst op en op deze plekken zal het pingelen (zelfontsteken van het mengsel) dan ook beginnen. door deze plekken weg te halen kan de compressie veiliger verhoogd worden. bijkomende voordelen zijn dat de scherpe randjes rondom de zetels nu weg zijn zodat de lucht makkelijker langs de klep kan stromen de cilinder in.
    op een ruw oppervlak zal eerder koolvorming ontstaan aangezien het dan meer houvast heeft. de verbrandingsruimte zal nu dus ook mooier schoon blijven wat ook de verbranding ten goede komt. dit zelfde geld voor de poorten. minder aangekoekte zooi in de poorten zorgt voor betere ademhaling van de motor.

    ook de kleppen zijn voor de Tuning nog wat bijgewerkt.
    al eerder in dit topic heb ik met een tekening laten zien dat ik het afdichtingsvlak op de klep zo ver mogelijk naar de rand van de klep heb gebracht. als ik met schuurpasta de klep inschuur zie ik precies tot waar het afdichtingsvlak loopt. ik heb met de klepslijpmachine nog 2 extra hoeken (naast de hoek van 45 graden die het afdichtingsvlak voorstelt) aangebracht. een hoek van 37,5 en 30 graden. ik slijp dan tot vlak voor het afdichtingsvlak, het voordeel hiervan is dat er materiaal weg gaat waar nu lucht langs kan. ook de ronding van de klep word nu beter voor de luchtflow langs de klep. de uitlaat klep is iets afgerond aan de rand zodat de uitlaatgassen er makkelijker omheen stromen. de rest van de klepschotel die normaal ook een beetje ruw is is nu ook zo glad mogelijk gemaakt.


    nu moet alleen nog de kop ff mooi gevlakt worden.
    hier zie je de vlakbank in actie!

    en zo ziet het er dan uit met de kleppen erin.

    bij de kop heb ik ook nog een kleppendeksel en spruitstukken met zo’n dubbel werkende carburateur. ook heb ik de orginele nokkenas erbij die ik nog zal polijsten voor de netheid.

    de kop is vanaf nu te koop voor een mooi prijsje.
    de kop is nog niet gespoten, dit kan in de gewenste kleur.
    ik kan de nokkenas/stoters/klepveren en nieuwe klepseals monteren, maar kan het ook nog even los laten voor als je deze kop wil gebruiken in combinatie met snelle nokkenas en/of sterkere veren en dergelijke.

    eventueel kan ik die snelle spullen ook bestellen.

    In reactie op: brandstofrail 2.4i #17467291

    nu schiet me opeens te binnen dat ik bij de berg onderdelen die ik bij de ascona kreeg toen ik hem kocht nog een spruitstuk had zien liggen. dus ff wezen graven in de bult onderdelen in de garage, en ja hoor, complete inlaat met rail, injectoren en alles dr op en dr an.

    heb ik hem al die tijd dus gewoon al in de garage liggen!

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399186

    origineel gepost door geert666

    origineel gepost door nick1987

    origineel gepost door geert666

    origineel gepost door nick1987

    origineel gepost door geert666
    ik heb wel nog cih drijfstangen h profiel

    ow, en die hebben dan de goede maat voor een 2.4 onderblok?? want dan ben ik wel benieuwd naar de prijs.

    144mm en 20mm pin heb ik zo liggen

    als ik ze opmeet van hart smal-end tot hart big-end dan kom ik op een lengte van 134mm en 22mm piston-pen.
    dus die van u zijn 10 mm te lang.

    ik kan ze zo bestellen voor je maar 144 is beter(moet je wel andere zuigers hebben dat klopt)

    wat kost een setje dan. en verschilt de prijs tussen 144 en 134 mm nog?

    In reactie op: 4-2-1 of 4-1 spagetti? #17464876

    ik heb net een 4-2-….. gekocht. komt dus niet samen in 1 pijp, wil proberen sidepipes te maken :D en dus echt gescheiden systeem. maar die zal dan ook wel koppel middenin hebben zoals jullie zeggen. das mooi, want meer dan 6000 rpm gaat me c24ne toch nie maken denk ik.

    nog niet gemonteerd dus kan je over de prestaties nog niets vertellen helaas.

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399184

    ik kan al een poosje geen foto’s maken om dat ik dat eerder met mijn telefoon deed maar die is helaas gesneuveld.
    en ik wou nog wel zo graag de foto’s van de geflowde poortjes laten zien.

    nu was er afgelopen weekend een open dag bij ons op het bedrijf (georganiseerd door gummen.org) waar ik de cilinderkop heb liggen. en nu vond ik op hun site toevallig een mooi fototje van mijn 2.0e kop terug!

    dus bij deze de geflowde poorten en bewerkte verbrandingskamer om de boel minder pingelgevoelig te maken. wat glimt die mooi he:

    In reactie op: voorspoiler A'tje #17467445

    ja je heb gelijk, er staan er slechts 2.
    zoals deze

    is er iemand die me kan helpen aan zo’n spoilertje.?

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399183

    origineel gepost door geert666

    origineel gepost door nick1987

    origineel gepost door geert666
    ik heb wel nog cih drijfstangen h profiel

    ow, en die hebben dan de goede maat voor een 2.4 onderblok?? want dan ben ik wel benieuwd naar de prijs.

    144mm en 20mm pin heb ik zo liggen

    als ik ze opmeet van hart smal-end tot hart big-end dan kom ik op een lengte van 134mm en 22mm piston-pen.
    dus die van u zijn 10 mm te lang.

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399181

    hier nog mensen die op de meeting waren van gummen.org en gister een bezoek hebben gebracht bij ons in het revisie bedrijf?

    laat hier de rest ff weten wat jullie van het cilinderkopje vonden aub.

    In reactie op: brandstofrail 2.4i #17467288

    origineel gepost door kermitc
    heb er nog 1 over of misschien wel 2

    wat wil je hebben voor die rail en kan je hem opsturen.
    je heb u2u.

    In reactie op: brandstofrail 2.4i #17467280

    ja wat mag die kosten?

    ben ff niet op forum geweest. heb het ff druk gehad. op vakantie geweest, motorongeluk gehad. dus motor moet gemaakt worden, nog een chevy blazer erbij gekocht. kadett nog weer aan het lopen maken… druk druk druk.
    dus sorry voor de late reacties

    In reactie op: brandstofrail 2.4i #17467275

    dus een orgineel spruitstuk heeft standaard een rail? ik heb een 6 cil spruitstuk waar 2 cilinders afgezaagt zijn. past zo’n rail daar dan ook op? of komen de gaten dan nie meer overeen?

    ja oke je heb gelijk had voor de net heid ff de formule juist moeten vermelden zoals jij hem net neerzet:
    Pm = 2πNm x Tm

    In reactie op: FIXED : cilinderkop zonder olie #17461670

    origineel gepost door robbyrood
    nope.
    was alleen beter voor de nokkenas lagers en de stoters.
    geen invloed op de toevoer.

    ow krijgt die geen toevoer. ja heb het niet goed genoeg gelezen denk ik. dan zal er wel wat vertopt zitten he. stukje vloeibare pakking ofzo.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 202)