nick1987

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 202)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: iemand onderdelen B Ascona nodig ivm sloop? #17564400

    radiateur: 46cm breed, 36 hoog en 4 dik. (koelend oppervlakte)
    handgrepen 3x zwart
    bumpers redelijk netjes, voorbumper heeft op de hoeken wat slijtspoortjes op de rubber/kunstof strip
    achterbumper is aan de onderkant precies in het midden iets ingedeukt, niet in het zicht dus.

    deuren zijn wat rot aan de binnenkant helemaal onderaan, ook uit het zicht dus. RA is wel hard.

    voorschermen zijn helemaal hard, wel hier en daar een klein deukje.

    kofferdeksel is goed
    motorkap heeft 2 keine roestplekjes, niet rot.
    dashboard heeft inderdaad een scheurtje, deze loopt midden door het roostertje in het midden waar een speaker onder hoort.

    ook zitten er nog goeie stoelen/bank in, vloerbekleding, deurbekleding.

    licht metalen ‘ATS’ 13″ 6j velgen.

    dakraam

    verder nog iets dat ik er af moet halen?

    In reactie op: iemand onderdelen B Ascona nodig ivm sloop? #17564398

    hoho rustig, ik ben ook niet elke dag op dit forum actief.

    wat hij moet kosten in zijn geheel? nou doe eens een bod zou ik zeggen dan zal ik er eens over na denken.
    hij gaat zowiso weg zonder uitlaat, want die pijp die erop zit is meer waard dan dat ik voor de hele wagen kan vragen.
    zit namelijk een groep A met spaggeti op die ik nog zelf wil gebruiken op een andere ascona.

    ik zal morgen bij daglicht even kijken naar:

    -de deuren en het RV scherm
    -koffer en motor kap
    -radiateur opmeten
    – kijken naar de handgrepen aan het dak
    – bumpers, zijn volgens mij inderdaad nog redelijk netjes.

    verder zit er een 2.0 s motor in met goed schakelende 4 bak.
    motor loopt beroerd, carb afstellen en nieuwe ontsteking, vervroeging komt niet goed terug.
    voor de apk zit er een klein gaatje in de dorpel, zijn er veel stofhoesjes te vervangen, remverschil achter, en nog een hele lijst met volgens mij voornamelijk kleinigheden, maar wel heel veel.
    ik vind het ook zonde maar ik heb geen plek en tijd om de auto aan te pakken.

    het SR stuur mist het kapje van de toeter in het midden, het daschboard zit volgens mij een barstje in, en de tellers doen het niet allemaal km en RPM en benzine in ieder geval wel, of het echt stuk is of niet aangesloten weet ik niet.

    er zitten ook nog leuke 14 inc velgjes onder.

    ik wil de auto best in 1x verkopen maar echt zonder uitlaat, heb nog wel een origineel spruitstuk erbij.

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399205

    heb je ook foto’s van jou werk dan?

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399203

    origineel gepost door bbg_gendt

    origineel gepost door nick1987
    oke hier dus de foto:

    van links naar rechts op de foto:
    – freesje voor gietijzer
    – freesje voor aluminium
    – lamellen waaier
    – schuurbandje
    – slijpsteen

    Deze freesjes duren nog te lang, beste is een snelfrees, an dan fijn afwerken met normale frees.

    en jij ben ook revisie specialist?
    weet niet wat ik me bij een snelfrees moet voorstellen, maar nabewerken met een gewone frees zeg je? dan krijg je het nooit helemaal glad. daarom gebruik ik de schuudbandjes en de lamellen waaiertjes, ik doe de voorbewerking met een normale frees om de vorm er in te krijgen maar ga dan nog nabewerken om het echt glad te krijgen.
    in die fijne afwerking zitten je laatste (en duurste) pk’tjes

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399201

    origineel gepost door 2e-c14nz
    Dat is wel erg mooi speelgoed daar! Ik moet het met blade servers doen op m’n stage…

    blade servers, was dat dan?

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399198

    oke hier dus de foto:

    van links naar rechts op de foto:
    – freesje voor gietijzer
    – freesje voor aluminium
    – lamellen waaier
    – schuurbandje
    – slijpsteen

    In reactie op: compressie laag met een 2.2 kop op 2.0 ? #17529486

    niet met de verhouding, wel met de druk

    In reactie op: compressie laag met een 2.2 kop op 2.0 ? #17529480

    origineel gepost door mr-turbo
    Flow is belangrijker als compressie. Ik heb ooit eens een cih 2.3 gebouwd die had 8.6:1 maar wel 213pk

    daar zat een turbo op zeker :P

    compressie is voor je vermogen best wel belangrijk, met een hogere compressie verbrand je mengsel sneller, waardoor de piekdruk op je zuiger ook stijgt, door de snellere verbranding kan je dus in principe ook meer verbranden in dezelfde tijd (slag).
    dus het mengsel helemaal aan de randen van de cilinder waar het vlamfront als laatst aankomt word dan ook beter verbrand.
    je rendement word dan dus ook hoger.

    misschien kan je de kop nog een stuk vlakken of het blok, anders hoge compressie zuigers?

    heb ook nog een 2.0 kop liggen met betere flow als dat wat voor je is.

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399197

    origineel gepost door rabbitopc
    wat doen ze eigenlijk met (flowen)

    met een dremel achtig iets de poorten vergroten en daarna met iets fijner schuren ????

    of hoe werkt dat ?

    gr.arno

    als ik er morgen aan denk zal ik even een foto maken van de gereedschappen die ik hiervoor gebruik.

    ik doe dit, ipv met een dremel, met een heel snel lucht-tolletje. daar kan ik verschillende hulpstukken op monteren.

    ik begin met een gietijzer of aluminium freesje, afhankelijk van het materiaal. deze zijn er in verschillende vormen en afmetingen om zo de juiste rondingen te kunnen maken.
    dit is de grove voorbewerking als het ware om snel veel materiaal weg te halen, om de vorm en grootte van de poort te bepalen zegmaar.

    waar ik geen materiaal hoef weg te halen is de poort vanzichzelf nog wel wat ruw. hiervoor gebruik ik een speciaal hulpstuk voor waar je een schuurbandje op kan monteren, gewoon schuurpapier dus eigenlijk. daarmee maak ik het ruwe oppervlak mooi gelijk.

    dan pak ik een “lamellen-waaiertje” hiermee kan ik de poort echt mooi glad polijsten.

    voor de verbrandingsruimte van deze kop heb ik ook nog slijpstenen gebruikt, zoals je ze ook wel vaak vind in een dremel set.

    foto’s volgen nog.

    de flowbank:
    hiermee kan je kijken naar hoeveel lucht er door de poort heen word gezogen bij verschillende kleplift-hoogtes.
    zo kan je kijken welke bewerkingen van het flowen winst leveren. en het onderlinge verschil van de flow in de poorten zichtbaar maken.
    met een touwtje dat je in de poort kan hangen kan je de luchtstroming/werveling zichtbaar maken.

    de opmerking hierboven over dat gladde poorten niet altijd het beste hoeven te zijn klopt.
    het mooiste is om na het flowen, met grof straalgrid de poort te stalen.
    hiermee maak je allemaal kleine putjes in het materiaal, in zo’n putje gaat lucht ronddraaien. je krijgt dus als het ware allemaal kleine lucht bolletjes in die putjes.
    de weerstand van lucht over metaal is hoger als die van lucht over lucht. minder weerstand betekend dus een hogere luchtsnelheid. welke ook weer te meten is met een flowbank.

    elke tuner heeft zo zijn eigen mening over wat goed is. maar niet elke techniek werkt even goed op elke motor.
    elke poort, klep, verbrandingsruimte is per motor, in vorm en afmeting weer anders.
    de juiste keuze is ook nog eens afhankelijk van het gewenste gebruik van de motor.
    het uitvinden van de juiste technieken voor de juiste motor kost dus veel tijd en geld. omdat je het eigenlijk nouwelijks kan berekenen en dus echt moet proberen en testen.

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399196

    origineel gepost door DBS

    origineel gepost door nick1987
    bij deze, compleet gemonteerd en te koop voor zo’n 700 euro.

    om van je eigen kop alleen de poorten en kleppen te laten bewerken + vlakken ben je in een revisie bedrijf zo’n 1000 euro kwijt.

    nu krijg je dus een complete kop met toebehoren en spruitstukken/carburateur. waarvan behalve de poorten en de kleppen, ook de verbrandingskamers nog eens bewerkt zijn.

    dus een hele reële prijs als je het mij vraagt. als iemand het daar niet mee eens is laat hij het maar horen.

    Wat voor soort nokken-as en stoters? (hydrolic/mechanic??)

    de originele nokkenas en hydraulische stoters zitten erbij.
    andere kan ik wel bestellen, met vooruitbetaling van deze onderdelen.
    312 graden nokkenas heb ik al wel liggen.

    heeft u interesse in de kop?

    In reactie op: ascona (B) dr bij. #17482312

    meer dan 500 hoef ik er niet voor te hebben.

    In reactie op: ascona (B) dr bij. #17482310

    nou ik heb de foto’s hoor, met de nieuwe motorkap erbij. hij is nog nie in kleur maar vind dit eigenlijk ook wel blits.
    zit net een andere achteras onder want de vorige eigenaar had daar nie zoveel olie in gedaan, en toen was die bij mij al snel stuk natuurlijk.
    gelijk ff de remmen achter compleet vernieuwd.









    mooi is die he:thumbup

    voor wie hem wil redden, hij is te koop voor een leuk prijsje hoor.
    ik wou hem helemaal af rijden, maar heb ff geld nodig voor wat anders.

    APK tot in januari 2010

    heeft er iemand nog een originele uitlaat, vanaf het spruitstuk.
    want wou die groep A graag houden voor onder de A

    In reactie op: eindelijk het is zo ver! restauratie A'tje #17458606

    aangezien de originele stoelen die in de ascona zitten je niet echt op je plek houden bij het nemen van een bocht, had ik gedacht aan 4punts gordels, en een leuk setje kuipstoeltjes.

    dus heb ik vast weer wat aangeschaft:

    zoek nog iemand die handig is met een naaimachine, die de witte stukjes kan vervangen voor groene.

    weet iemand waar ik mooie brede 4punts gordels kan vinden, ze moeten wel groen, groen/zwart zijn!
    ik zou graag die van schroth, met electrische spanner, monteren. maar die kan ik nie vinden in’t groen.:(

    niemand?

    vraagje over de inlaatspruitstukken:

    hoe zit het met de luchtstroming door de verschillende inlaten die je op je 2.4 kan zetten?

    toen ik de auto kocht zat er een afgezaagd 6cil spruitstuk op. los heb ik nog een ander spruitstuk, ik neem aan de originele 2.4, met daarop ook de brandstofrail.

    als ik nu kijk naar de diameter van de poorten, waar het spruitstuk op de kop komt, dan zijn die van het 6cil spruitstuk veel kleiner.

    het gasklephuis van de 2.4 is weer veel kleiner dan degene die op de 6cil.spruitstuk is gemonteerd.

    waar ik nu heen wil is een inlaat met grotere doorstroming dan die van de 6cil. ook wil ik de rail weer kunnen monteren, en liefst ook het grote gasklephuis.
    kan dit zonder dat ik een bult in de motorkap nodig heb(2.4 inlaat)

    de motor word opgevoerd, dus zoveel mogelijk luchtstroming is erg belangrijk.

    zit er nog verschil in 2.2 en 2.4 inlaat bij de poorten?

    op de foto is het verschil duidelijk te zien, ook de afdruk van de poortdiameter van de cilinderkop laat duidelijk zien dat de opening in het spruitstuk te klein is.

    In reactie op: achterraam jalouzie ascona a #17510395

    zit hij er al op?

    foto’s?

    In reactie op: bezig met 2.4 projectje #17508500

    als je nog een voordelig adresje zoekt voor kop flowen, u2u.
    of mail: GreaseMonkeyTuning @ hotm…. ook voor nokas / zuigers

    In reactie op: achterraam jalouzie ascona a #17510393

    zo kijk es aan goed bezig! waar heb je hem gevonden?

    In reactie op: achterraam jalouzie ascona a #17510390

    origineel gepost door mr-turbo
    ik heb er nog een liggen voor een B die ik net op het punt sta om weg te doen, voor een paar biertjes mag je hem gratis ophalen :D

    ik heb nog wel een paar biertjes koud staan! waar kan ik dat ding ergens ophalen?

    In reactie op: eindelijk het is zo ver! restauratie A'tje #17458605

    sorry jongens, heb het aangepast

    In reactie op: eindelijk het is zo ver! restauratie A'tje #17458602

    oke het is een poosje geleden dat er wat gebeurt is aan de ascona maar dat kan niet lang meer duren nu.

    ik heb in ieder geval m’n zuigers binnen van wiseco. boring 97mm. en hoge compressie van als het goed is 1:11

    bij deze de foto’s:


    hier nog een foto van de inlaat waar deze tegen de kop aan zit.
    je ziet hier 2 verschillende, de linker met de kleine gaten is degene die er op zat in de ascona, een 6cilinder inlaat waar de laatste 2 van zijn afgezaagd en dichtgelast.
    de rechter met de grotere gaten is de originele 2.4 uitlaat, deze laat duidelijk meer lucht door maar past niet onder de motorkap.
    ik wil natuurlijk zoveel mogelijk lucht de cilinder in krijgen, iemand nog suggesties, een mooi ontwerp van iets dat je zelf gemaakt heb?
    of is er misschien iemand die spruitsukjes heeft liggen voor dubbele webers of iets dergelijks?

    volgende update zal zijn van het boren/honen van het blok en daarna moet de boel een kleurtje krijgen.

    In reactie op: achterraam jalouzie ascona a #17510389

    ja veel suc6. heb lang moeten zoeken voor ik er zelf 1 vond.

    In reactie op: hoe ver kan ik een 2.4 uitboren? #17488824

    wat denk je:D je kunt een 2.0l niet opboren naar een 2.7 hoor,hier is echt een andere krukas drijfstangen en zuigers voor nodig. [/quote]

    andere zuigers zijn meestal nodig na het opboren he:P

    ik heb besloten tot 97mm te gaan. ivm de koppakking ook.
    zuigers zijn ondertussen al binnen.
    volgens wiseco compressie van 1;11.

    In reactie op: welke remschijven passen op ascona A? #17506013

    heb zelf een 1600s. en daar zitten geventileerde schijven van een GSI onder.
    wat voor GSI weet ik alleen niet. zal wel een manta B zijn ofzo?

    In reactie op: motor kapuut en opnieuw kapot 14-8 #17509214

    bij mij op de zaak kost vlakken 40 euro, en afpersen 70 euro. (ex)

    wat voor kop gaat het om trouwens? heb nog wel een 2.0 cih liggen, volledig getuned, (zie m’n andere topics in motoren gedeelte)
    is wel wat duurder dan alleen vlakken.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 202)