Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
daarom ga ik zelf voor de combinatie.
hoge compressie zuigers met een geflowde 2.4 kop. volgens wiseco kom ik rond de 1:11 uit afhankelijk van bewerkingen.
Manta-aero : die gegevens lijken wat reeler, ik kwam op 73,4 cc uit met de berekening die ik kon maken uit de beschikbare gegevens. kan hem ook in die zuigers met verdieping zitten.
de chromen veer gaat boven.
let ook op dat de compressie veren een boven en onderkant hebben. er staat dan vaak “top” op en anders houd je daarvoor de kant met de andere eventuele bedrukkingen aan.
(soms zit er ook een schuine kant aan de zuigerveer, waaraan je ook kan herleiden wat de juiste plaats is)controleer ook goed of de veer diep genoeg in de geul valt, mag niet uitsteken!
ook handig om te controleren is de slotspeling. dit is de ruimte die tussen de uiteinden van de veer zit wanneer deze in de cilinder gemonteerd is. meet dit door de veer in de cilinder te drukken, duw de zuiger omgekeerd in de cilinder zodat je de veer mooi recht aandrukt, meet dan met voelermaatjes de speling.zijn de cilinders wel gehoond, geen stootrand bovenin de cilinder? zonder nieuwe hoongroeven heeft het plaatsen van nieuwe veren geen enkele zin.
en de laatste tip is: inrijden op minerale olie, geen synthetische.
zo heb ff een berekening gemaakt:
als een 2,4 een compressie verhouding heb van 9,2:1 dan kom ik uit op een verbrandingsruimte van 73,44cc
als een 2.0 een compressie verhouding heb van 9,6:1 dan kom ik uit op een verbrandingsruimte van 57,50ccals ik er dan van uit ga dat er in de bovenkant van de zuiger geen verschil zit, en het enige verschil van verbrandigsruimte dus in de kop zit, dan kan je een 2.0 kop monteren op een 2.4 met als resultaat een compressieverhouding van 11,47:1
dan gaat het wel een stukje harder opeens. alleen wel jammer dat de kleppen in de 2.0 kop een stuk kleiner zijn en de poorten minder omhoog staan waardoor wel wat minder lucht binnen komt.
je kan mij ook een u2u sturen betreft dergelijke aanpassingen aan je blok.
bij gesmede zuigers is je compressie vaak ook anders aangezien hier meestal gelijk een hogere compressie gewenst is.
heb zelf wiseco’s die 11.6:1 uitkomen, maar na de bewerkingen aan de kop kan dat nog weer af gaan wijken natuurlijk.als je andere zuigers koopt, is het belangrijkste om te controleren of de pistonpen van dezelfde diameter is dan je ouwe.
ook de hoogte is belangrijk, steek de pistonpen half in de zuiger, aan de andere kant van de pen druk je de nieuwe zuiger en druk zo de zuigers tegen elkaar. nu zie je duidelijk het verschil in hoogte.als de zuiger gemonteerd zit in het blok mag deze er niet te ver bovenuit steken in BDP.
meet de dikte van je koppaking op, meet hoe ver de zuiger uit het blok steekt, trek dit van elkaar af en dan heb je de afstand tussen zuiger en kop. (squish) deze mag niet kleiner zijn dan 0,8mm. dit is gelijk ook de ideale waarde.is de afstand groter en wil je toch naar de 0,8mm. dan dus blok vlakken.
je kan ook zo’n slagpen laten maken in de form die je zelf wilt. (opelteken bijv.)
is biggelaar hier de huis revisie boer ofzo? die naam komt elke x weer naar boven.
ik kan dat revisie werk wel voor je doen. (midden nederland)
u2u maar als je nog een goedkoop adres zoekt.
origineel gepost door The_Undertaker
Hoe staat het eigenlijk met dit project?nog ff stil helaas
origineel gepost door louwe 16 klepper
de gereserveerde motorkap en koffer deksel ben je vrijdag ook wel kwijt:P:thumbupik heb ook nog een andere kap, met rotte voorkant. wil je die er ook nog bij?
origineel gepost door Ascona20E
de tellerunit kom ik nog steeds halen !!
Ben alleen net geopereerd, dus ophalen gaat nu even moeilijk !
Maar ik kom zeker !!!!oke oke, hij ligt nogsteeds in de garage hoor.
enig id wanneer je weer in staat ben?
wil graag de boel hier een beetje opruimen.nu is de teller niet wat het meeste in de weg ligt. maar er was nog iemand voor de trekhaak, en nog iemand voor de voorschermen. maar daar hoor ik niks meer van helaas.
origineel gepost door owidio
ik breng niks terug hoor:Pmaureen
kijk gelukkig zijn er ook blije kopers.
krijg je de verf een beetje van de koets afgeschuurd? en hoe ziet het er dan uit onder de lak?
even voor de duidelijkheid, want dat is blijkbaar nodig:
ONDERDELEN KUNNEN NIET GERUILD / TERUG GEBRACHT WORDEN!
je kan de onderdelen komen bekijken, ik kan je er foto’s van toesturen, over prijzen kunnen we onderhandelen. maar gekocht is gekocht!
dit schijnt voor sommige mensen moeilijk te bevatten te zijn, dus zal ik het bij deze vermelden.
laatste update:
radiateur verkocht
bumpers verkocht
rollende carroserie inc ramen , assen en stuur zijn verkocht.
motorkap / kofferklep gereserveerd.nog te koop:
H4 koplampunits met heldere kleurloze knipperlichtglazen.
set 13 inch 6j ATS velgen.
beide voorschermen, geen rotte plekken.
tellerunit
klokje
kachelradiateur
kachelmotor
dashboard kastje met dat stuk waar de radio in gaat.
nette stoelen met hoofdsteun (paars/zwart)
nette achterbank, wel beetje dof van kleur.
trekhaak.
grill (zwart)+logoneem maar contact op voor de prijs, daar komen we samen wel uit.
ik heb hier ook heel lang mee aangeprutst.
wd40 en andere middeltjes gebruikt.
met erg grof geweld lopen hameren op die pennen (met speciale beugel+pen)
maar echt het gaf geen milimeter mee.toen heb ik het warmgestookt met het autogene lasapparaat en toen kwam hij er eindelijk goed uit.
kan heel makkelijk in je 1tje. zet een kratje bier onder je deur met wat plankjes ertussen.
als je er 1 uit heb doe dan ff een boutje/spijker door het gat heen zodat de deur er niet uitlazerd als je de 2de pen eruit heb.ik zou zeker het speciale gereedschap gebruiken.
helaas is de site waar ik de foto’s geupload had uit de lucht en ben ik dus mijn foto’s kwijt.
ik heb er een paar op een andere site staan nu. dus die zijn nog te zien.
zodra ik begin aan mijn 2.4 blok zal ik daar weer een topic over openen in het CIH gedeelte.auto is nu grotendeels gedemonteerd.
ik heb nu dus los liggen:
set chromen bumpers.
trekhaak
kachelradiateur
kachelmotor
nette stoelen met hoofdsteun
nette achterbank
gedeelte van dashboard, alle slangen van de ventilatie, en het gedeelte waar de radio en dashboardkastje in zit.
klokje
tellerunit
H4 koplampen met heldere kleurloze knipperlichtglazen.
set ATS 13 inch 6J velgen met redelijke banden.
voorschermen L+R
en die plastic bak die om je handrem / versnellingsbak tunnel heen zit.de ruiten, deuren, vloerbedekking, achterlichten, rembekrachter/hoofdremcilinder zitten er nog in. als iemand die nog wil, graag even melden, anders gaan ze mee met de complete carroserie in 1 x.
de spullen kunnen vanaf vandaag opgehaald worden.
bel maar op 0653197448 voor een afspraak.origineel gepost door Martin 2.0S
origineel gepost door nick1987
origineel gepost door Martin 2.0S
Weet je wat er moet gebeuren voor de APK?
In iedergeval de bumpers niet weggooien, a.j.b. Die zien er op de foto’s nog netjes uit.
Handgreepjes die aan het dak zitten, zoek ik ook nog. (liefst wit)zoekt u de bumpers nog. ik heb een bod van 40 euro voor de set.
als je 50 bied zijn ze voor jou.Ik laat ze aan mij voorbij gaan. Niet vanwege het gevraagde bedrag, maar ik heb het idee dat ze niet beter zijn dan mijn huidige bumpers.
PS.
U mag wel “je” zeggen.ze zijn netjes maar niet nieuw. jij wou toch ook die tellerunit hebben? als je die komt halen kan je gelijk de bumpers bekijken. dan hoor ik wel of het wat is.
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door nick1987
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door nick1987
jongens, nogmaals: ik begin pas na de kerst met demontage. dus nog heel ff geduldik wou ook nog even melden dan ik met enige regelmaat in Assen te vinden ben.
dus mocht je daar in de buurt wonen dan kan ik wat spullen meenemen dat scheelt weer een hele reis / verzendkosten als je daar in de buurt woont. als je heeeel dicht bij de A28 tussen Nijkerk en assen woont wil ik eventueel ook wel langsrijden.ok laat maar weten waneer je weer in assen bent
want das voor mij maar n dik kwartier:thumbupwat kon ik voor je meenemen dan? koffer en motorkap? 30 eur ps.
ik heb via marktplaats nog een geintresseerde, jij heb wat mij betreft 1e keus. dus als je het eens ben met de prijs laat het weten, anders wacht ik die andere nog even af.
inderdaad ik geloof jou wel in t verhaal over de staat
van de klep en kofferdeksel:thumbup
dus dan wil ik je wel die 6 tientjes betalen
cker als ik het in assen kan komen halenben zelfs bereid om eerst de centen over te maken:o
zodat je cker weet dat je niet voor niets met die delen gaat slepenweet dat er tegen woordig heel wat dromers wel bieden en dan niets weer laten horen:thumbdown
gebeurt meest op m plaats;)
maar is me hiero ook al met 2 members overkomen:o:thumbdown:thumbdown:thumbdown
:thumbup:thumbupik heb sinds kort een grote dodge pick-up gekocht dus het meenemen van die spullen moet geen probleem zijn.
laten we het zo afspreken dat ik laat weten wanneer ik weer naar Assen ga. dan neem ik het mee en kan u het komen bekijken. als de staat bevalt dan kan je ze meenemen en anders neem ik ze zelf weer mee terug.u2u maar even je telefoonnummer dan hou ik je op de hoogte van wanneer ik weer daar ben.
nog meer spulletjes nodig?
origineel gepost door owidio
origineel gepost door nick1987
nou de motor is dr uit hoor.nu heb ik een mailtje ontvangen van iemand die het geheel wil kopen zonder motor. dus dat wil ik graag even afwachten, maar niet al te lang. dus ik hou jullie op de hoogte.
wij komen in het nieuwe jaar de body ophalen.
groeten maureen
ja ik hou hem voor jullie vast
origineel gepost door Martin 2.0S
Weet je wat er moet gebeuren voor de APK?
In iedergeval de bumpers niet weggooien, a.j.b. Die zien er op de foto’s nog netjes uit.
Handgreepjes die aan het dak zitten, zoek ik ook nog. (liefst wit)zoekt u de bumpers nog. ik heb een bod van 40 euro voor de set.
als je 50 bied zijn ze voor jou.origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door nick1987
jongens, nogmaals: ik begin pas na de kerst met demontage. dus nog heel ff geduldik wou ook nog even melden dan ik met enige regelmaat in Assen te vinden ben.
dus mocht je daar in de buurt wonen dan kan ik wat spullen meenemen dat scheelt weer een hele reis / verzendkosten als je daar in de buurt woont. als je heeeel dicht bij de A28 tussen Nijkerk en assen woont wil ik eventueel ook wel langsrijden.ok laat maar weten waneer je weer in assen bent
want das voor mij maar n dik kwartier:thumbupwat kon ik voor je meenemen dan? koffer en motorkap? 30 eur ps.
ik heb via marktplaats nog een geintresseerde, jij heb wat mij betreft 1e keus. dus als je het eens ben met de prijs laat het weten, anders wacht ik die andere nog even af.
ik heb nog een zwaar geflowde en goed gereviseerde 2.0 kop liggen. inc nokkenas en dergelijke. 1mm schuin gevlakt. verbrandingskamer is ook wat pingelbestendiger gemaakt . dus dan ben je in 1x klaar.
sinds deze werkzaamheden nog niet gemonteerd geweest.
stuur maar een mail naar
greasemonkeytuning apestaartje hotmail.comik denk dat ik je een mooiere prijs kan geven dan dat jij kwijt zal zijn voor alleen een standaard cilinderkop revisie jou zal kosten.
ook heb ik nog een spaggeti 4in 1 uitlaat spruitstuk liggen.
nou de motor is dr uit hoor.
nu heb ik een mailtje ontvangen van iemand die het geheel wil kopen zonder motor. dus dat wil ik graag even afwachten, maar niet al te lang. dus ik hou jullie op de hoogte.
jongens, nogmaals: ik begin pas na de kerst met demontage. dus nog heel ff geduld
ik wou ook nog even melden dan ik met enige regelmaat in Assen te vinden ben.
dus mocht je daar in de buurt wonen dan kan ik wat spullen meenemen dat scheelt weer een hele reis / verzendkosten als je daar in de buurt woont. als je heeeel dicht bij de A28 tussen Nijkerk en assen woont wil ik eventueel ook wel langsrijden.tellerunit weet ik alleen niet zeker of de water temp het wel doet want de naald zie ik niet meer.
koffer en motorkap is geen probleem om begin volgend jaar op te halen, beter zelfs.
onderstel is origineel voorzover ik daar weet van heb.
stoelen zijn netjes en met hoofdsteun.
trekhaak € 25
koffer + motorkap € 60
handgreepjes €5
teller unit €25
voorschermen €25 p.s
velgjes + gebruikte banden € 100
stuur € 25
dashboard €25niemand intresse in interieur? ramen?
deuren?spiegels heb ik zelf al gereserveerd
mclambo heb de radiateur gereserveerd
was er nog meer?
origineel gepost door Martin 2.0S
heb je hier nog naar gekeken? De beste methode om te demonteren, is de pinnetjes door te slaan. Als je gewoon aan de grepen gaat trekken, gaan ze stuk, weet ik uit ervaring.:cryorigineel gepost door Martin 2.0S
Handgreepjes die aan het dak zitten, zoek ik ook nog. (liefst wit)ja 3 stuks maar niet wit maar zwart.
-
AuteurBerichten