Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik “hoop” op 200 pk. hoeveel het uiteindelijk word is natuurlijk niet te berekenen. we zullen het pas zien als hij af is.
oke dus ik heb een 6 punts bevestiging nodig voor de drukgroep.
maar is staal nu echt nodig of kan ik gewoon een gietijzeren afdraaien? zijn die ook 6 punts?op ebay is zojuist een mooie alu vliegwiel aan m’n neus voorbijgegaan op 20 euro! balen
staat 8″, 8,5″ of 9″ voor de diameter van de koppelingsplaat? want als je vliegwiel groter word past je startmotor enof bak toch niet meer?
9 november 2011 om 18:42 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526845welke compressie verhouding heb je nu met deze zuigers en het vlakwerk??
goede vraag, zat er zelf ook al mee. denk dat ik 1 graadje kouder ga.
maar als iemand er al ervaringen mee heb, zou ik ze ook graag horen!nou ik heb pas een leuke gekocht voor een rooitje hoor!
harde wagen met kooi, kuipstoelen, 5 bak, en noem maar op. alleen geen motor. laat ik die nou toevallig nog hebben liggen, inc snel spul.
zal heb binnenkort eens voorstellen op het forum. t’is een 2drs Btjedan komt wel goed met maximaal uitgefreesde poorten, grotere kleppen, snelle nokkenas en trothleboddy’s.
maar weet je al wat het moet gaan kosten??
slag is in ieder geval hetzelfde als van een 2.4 en ik heb dezelfde plannen als u :D
ben alleen wel benieuwd naar hoe zo’n krukas op hogere toeren reageert. een 2.4 heb namelijk 8 tegengewichten en de diesel maar 4.
wat mag dat kosten???
balanceren doe je altijd met een zo kompleet mogelijke krukas dus van poelie tot drukgroep. in de drukgroep zit juist vaak veel onbalans. de koppelingsplaat die beweegt los van de rest dus die balanceer je niet mee.
na balanceren de onderdelen merken zodat ze in dezelfde stand weer terug gezet kunnen wordeno haha, dus je wou er nog minder voor? had ik dat geweten.
heb je een speciaal thermostaat huisje nodig voor die webers???
heb zojuist setje kunnen kopen voor 60 euro.
toch heel erg bedankt voor de reactie
ja van die horizontale 40 mm. op een 2.0 kop.
dan wil ik gelijk ff vragen wat het verschil is tussen 2.0 en 2.4 spruitstukken
wat kost het setje dat je heb liggen?
oke, dus ik heb ook het vliegwiel en bouten erbij nodig
oke, fijn dat jullie allemaal mee denken aan dingen als slijtages enzo.
maar ik werk zelf in een bedrijf waar boren en honen en dergelijke geen enkel probleem zijn.
overmaat zuigertjes heb ik waarschijnlijk ook nog wel liggen.
de prijzen die je opgeeft voor vlakken reinigen boren en honen vind ik wel aardig hoog trouwens.
stuur mij anders eens een u2u ofzo als je dergelijke bewerkingen nodig heb.mijn vraag dus, wat moet ik veranderen als je ervanuit gaat dat alles nieuwstaat is?
blokhoogte, diameter cilinders, en krukas vorm (op de slag na natuurlijk) zijn dus gelijk als ik het zo begrijk.
uiteraard heb ik kortere drijfstangen nodig van een 2.4 en de zuigers zijn ook niet gelijk. (dit zit waarschijnlijk in de pistonpen, of de hoogte van de zuiger t.o.v. de pen denk ik?)
dan moet ik ergens in het blok een paar stukjes weghalen met de frees om ruimte te maken zodat de krukas/drijfstang kan ronddraaien.
ik hoop dat de krukas van voor en van achter ook gelijk is aan de 2.0 ivm vliegwiel/poulies/tandwielen enz. hier heb ik nog niemand over gehoord.
evenals cartepan, en olieaanzuigbuis.ik ga geen 1900 blok kopen, ben gewoon benieuwd of het met de spullen die ik heb mogelijk is, anders blijft het een 2.0
@js 400 wrote:
@nick1987 wrote:
krukas waarschijnlijk ook al gevonden.
zit er nog ook nog verschil in de zuigers???
ja zuigers zijn heel anders,maar waarom koop je niet gewoon een komplete 2.4.
je kan niet zomaar je zuiger in een 2.0l onderblok zetten.oke, wat is er anders aan dan? de hoogte van het blok? de hoogte van de zuiger ten opzichte van de pistonpen?
waarom ik niet een complete koop? heb je er nog 1 liggen dan voor weinig?
ik heb een 2.0 blok staan, en die kost me dus niets, heb ook nog zuigers en drijfstangen van 2.4 liggen dus dat kost me ook niets. ook lees ik hier veel dat op een 2.4 blok al vaak een 2.0 kop word gezet ivm de compressie verhouding. zo’n kop heb ik ook nog liggen, geflowd en gereviseerd en al. vandaar dus.krukas waarschijnlijk ook al gevonden.
zit er nog ook nog verschil in de zuigers???
aha, maar behalve de plug and play onderdelen, zijn er nog belangrijke dingen te veranderen?
het kan dus wel als ik je goed begrijp.before / after

met een hoeegtoerig luchttolletje en verschillende koppen daarvoor,
beginnen met een hard-metaal freesje, 1e op foto. (2e is voor alu)
daarmee haal ik materiaal weg waar ik het wil, in de bocht voornamelijk.
dan kan je het schuurbandje gebruiken(4de) om de ruwheid van de poort +gietgallen weg te halen.
de steen (5de) kan hier ook voor gebruikt worden en kan in gewenste vorm worden geslepen. deze gebruik ik ook voor het gladmaken van de verbrandingskamer ivm pingelen.
dan als laatste de lammelenschijf / waaiertje (3e op foto) om alles super glad na te polijsten.met je vingers in de poort op gevoel bepalen of de poorten gelijk zijn.
en dat is het grofweg. veel geduld hebben is ook belangrijk.

[rquote=1888545&tid=144300&author=Keesjr]Hoi Nick, bespaar je de moeite om een kop aan stukken te zagen, ik heb een paar jaar geleden een 3.0E kop doorgezaagd op verschillende plaatsen, en die verschilt wat betreft gietwerk niet van een 2.4 kop, de wanddikte van de kanalen schommelt zo rond de 5 tot 6 millimeter.
De kanalen supergroot maken heeft weinig zin overigens, als ze goed van vorm zijn ben je al een heel eind, ik wil wel een paar foto’s maken van de 3.0E kop en die naar je toe mailen, dan heb je wel een idee hoe ’t er uit ziet of eventueel een stuk van die kop opsturen zodat je er zelf wat mee kan onderzoeken.[/rquote]nou graag, als je een paar foto’s op de u2u kan zetten zou ik dat heel mooi vinden.
dat er geen vermogen bij komt met lichter vliegwiel is niet helemaal waar.
een bepaald gewicht in beweging brengen / houden kost energie, deze energie per tijdseenheid genomen is vermogen, dat druk je uit in Kw, (vermenigvuldig met 1,3 = Pk)
minder gewicht in beweging brengen kost minder vermogen, je houd nu dus nog wat vermogen over wat eerst naar het vliegwiel ging en nu dus naar je wielen kan.
je motor produceerd dus niet meer vermogen, maar de verdeling word anders. zo kost alles wat je aandrijft vermogen.
dynamo, waterpomp, krukas, zuigers enz…. alles wat beweegt.[rquote=1873783&tid=143016&author=Freestyler]Ook nog niet met lopende motor geprobeerd.
Doe het zelf altijd met de gasklep dicht (met starten geef ik immers ook geen gas)[/rquote]
het gaat er om hoeveel druk de zuiger opbouwd. als je gasklep dicht zit kan er minder lucht naar binnen en wat niet naar binnen komt word ook niet gecomprimeerd natuurlijk waardoor je compressie test lager kan uitvallen.
met een hamer gaan er zowiso dingen stuk. dit moet met een perst gebeuren, en goede ondersteuning van de zuiger en drijfstang zodat deze niet beschadigen, wil het koud niet, dan warm proberen.
origineel gepost door i200
Ik rij met een CAT CAMS 312 nokkenas,daar. loopt de motor stationair ook nog super mee.ik ben blij dat te horen, want die heb ik ook klaarliggen voor mijn 2.4 en was bang dat dan de motor misschien niet meer normaal genoeg stationair zou lopen.
maar gelukkig lees ik nu dus dat dat wel goed komt.dit is de ruigste nokas waarbij catcams voorschrijft dat je de rest origineel kan houden, dus ook hydraulische stoters. veren/ruimelaars.
hoeveel toeren draai je met dit blok? want tot 7000 moet wel goed gaan met hydro stoters.
de poorten van de 2.4 lopen ook anders, betere flow, en of die kleppen pas te maken zijn, zou ik even moeten kijken als ik tijd heb op me werk hoeveel ruimte daar voor is. maar ik weet ook niet hoe dik de wanden zijn in de poort, dus hoeveel ik weg kan halen voor ik in een koelkanaal zit.
wel kan je/ik de cilinderkop ff flink vlakken natuurlijk voor meer compressie.
ik heb nogsteeds hier op het forum ergens een sterk geflowde 2.0 kop te koop staan trouwens. maar niemand schijnt intresse te hebben.
-
AuteurBerichten