Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
half werken volgensmij niet echt, zou misschien wel kunnen maar volgensmij zou dan sowieso het lampje uit moeten gaan.
maar dat de motor in toeren stijgt lijkt me meer dat de dynamo er helemaal mee kapt en dat de motor daardoor minder belast word ofzo
laat maar horen als je weet wat t was :)
ben monteur in opleiding dus is altijd wel leuk om te weten of vermoedens kloppen :)[rquote=1885711&tid=144070&author=Ezaag]Keej maar ik heb geen apparatuur om dat te meten :s
ken wel de anwb bellen. of is dat makkelijker om meteen langs de garage te rijden?[/rquote]anwb kan je volgensmij maar 3x per jaar om hulp vragen of zoiets dat ik gehoord had.
als de auto rijd is het makkelijker om even langs een garage te gaan die zien zo wat er aan de hand is.
kunnen ze gelijk het kostenplaatje geven van evt. reparatie.Het principe van dat accu lampje is eigenlijk best simpel.
er gaat een plus van je accu (via contactslot) door het lampje naar de dynamo, die bij stilstaande motor als massa dient.
als je de motor start wekt de dynamo een stroom op dus word hij een plus.
plus van twee kanten zorgt ervoor dat er geen stroom vloeit tussen accu (lampje) en dynamo en daardoor gaat het lampje uit.dit betekend dus dat de dynamo niet werkt of zoals eerder gezegd dat de kabel van het lampje ergens anders massa-sluiting maakt.
zover ik weet kan de dynamo het toerental niet verhogen.
ik zou idd even je voltage meten als de motor draait, hierdoor kan je zien of de dynamo bijlaad of niet.
Dindsdag avond op de Spottersweg bij het vliegveld in Eindhoven een (mat?)zwarte gecleanede B met van die rare zwarte achterlichten met van die bobbels.
Even later zag ik je op de snelweg (A57?) in de file staan op de afslag richting Best (die splitsing waar het rechts omhoog gaat en dan een bocht naar links over de andere baan heen) etc.[rquote=1876390&tid=46746&author=opelpower89]maandag of dinsdag morgen in eindhoven /veldhoven op rit n2 richting eersel
een corsa b gsi een lage grijze met turbo plaatje achter op kofferklep
en zo te zien groep a pijp
zat erachter in de werk combo[/rquote]Rond hoelaat ?
Toevallig Donkere achterlichten en weet je het zeker van het turbo plaatje ?
anders kan ik het nog wel eens geweest zijn :)Ik heb een aantal corsa’s gespot gisteren tussen 15:00 en 17:00 op de A73 richting Venlo bij afslag Cuijk.
Onder anderen een oranje B die nogal uitgebouwd was.
ik stond 2km voor de afslag Cuijk op de vluchtstrook met mijn zilveren B met een kapotte koppakking/kop, morgen kijken wat er echt aan de hand is op werk :PIemand van hier mij zien staan misschien ? :P
10 februari 2011 om 07:33 In reactie op: uitslaan als ik de koppeling intrap onder het rijden #17811657ik heb dit een keer gehad met een golf 2, bleek de carterventilatieslang gewoon weggerrot.
dus het kan gewoon een geval van valse lucht zijn ergens.ik heb er ook al een tijd last van, zelfs met de grotere geventileerde schijven van MTech.
Je kan er gewoon mee rijden maar als je er te lang mee doorrijd gaat het toch wel een beetje klappen uitdelen op je stuurkogels.
bij mij is bijv mijn linkse al afkeur voor de APK, gelukkig duurt dat nog een half jaar :Pdenk toch maar de geboorde schijven erop zetten de volgende keer, misschien dat dat wat scheelt :P
In NL is er ook nog RON100 te koop, alleen wel bij een heel schaars aantal Gulf stations.
http://www.gulf.nl/tankstations/ en dan Challenger Benzine
hij ziet er op de foto nog redelijk intact uit of ben ik nou compleet scheel ? :P
staat deze er nog steeds ?
ik denk dat ik er binnenkort eens ga kijken.
mijn GSi bumper heeft de geest gegeven en aangezien ik binnenkort een C20LET inbouw is dit een mooi bumpertje i.c.m intercooler.
Deze bumper ook gezien, kost nieuw 220 euro dus voor een paar tientjes graag :)
Zat er enige schade aan de bumper zover je kon zien of ?Flink gestylede Astra G gespot rond 15:15 vanmiddag in Eindhoven.
Samen met een ander Golfje nog een beetje mee lopen sporten.
was helemaal zwart, echt van die extreem donkere achterlichten en gecleanede achterklep.
Was op het verlengde van de Kennedylaan richting Station.
Je stond langs me bij het stoplicht maar keek de heletijd de andere kant op.
Ik was met de zilvere Corsa B.0 is inderdaad electrisch.
Rode A met booskijkers en zwarte achterlichten gespot bij ROC Federiklaan Eindhoven.
klinkt wel alsof er iets stroom trekt ookal is de auto van contact.
als dynamo en accu goed zijn kan er niet veel anders zijn denk ik.vacuum slangetje lek miscchien ?
[rquote=1847943&tid=140996&author=Fearless]Dat is een lampje wat niet fijn meer is…
Ram je er op gaat het wolfraam weer contact maken en brand ie weer ffHaal voor een euro een nieuwe lamp, en probleem opgelost.[/rquote]
precies, wolfraam komt tegen elkaar, maakt contact word warm en smelt weer vast.
zal niet lang duren voor het slaan ook niet meer helpt[rquote=1841803&tid=140173&author=Thijs0255]Oke. Nu weet ik teminste wat ik er van moet verwachten;)
Zal wel foto poste als ze erin zitten. Geen idee in welk tijds bestek want volgende week krijg ik te horen of ik moet geopereerd worden ja of nee dus kan wel even duren.Iedergeval bedankt voor je fotos;)[/rquote]
Graag gedaan, succes met de operatie mocht het zo zijn !
[rquote=1841812&tid=140173&author=Fearless]
Bij de lichten branden er wat leds…bij remmen branden ze allemaal en is het een stuk feller.Enkel de mistlamp vind ik maar een raar gebeure, zoveel feller is dat niet. Zit er aan te denken om ze met een gelijkrichter er tussen samen met het gewone licht aan te sluiten[/rquote]
Ik vind ze toch redelijk fel, nog nooit echt van een afstand gezien maar toch wel net zo fel of feller dan remlicht.
Nou er zit wel degelijk verschil in maar dat zie je niet zo goed in het donker met een camera van een telefoon :P
als je goed kijkt zie je bij de rechtse wel een klein verschil, zit bij normaal licht wat open plekjes en bij remlicht is hij helemaal rood.Zo toch even tijd gehad om er wat fatsoenlijks van te maken, kwaliteit is niet het beste want het was donker en met mijn telefoon gemaakt, maar ik denk wel dat het een aardig idee geeft.

Staat ook in de handleiding en bij sommige auto’s zelfs op de dop.
Boven max vullen is ook flinke kans dat je katalysator naar de **** gaat.
5cm boven max zal ergens tussen de 2 en 5 liter te veel zijn ofzo dat is wel erg extreem.
En ja flink stotteren etc. is normaal want je carterventilatie zal wel een hoop olie mee gooien de inlaat in. (of iets in die richting)
Komt er veel olie bij de verbranding/uitlaat en dat gaat roken.
Aangezien hij flink stottert denk ik toch echt dat het bij de verbranding komt waardoor hij gewoon niet goed gaat lopen.
(Dit zijn deels speculaties van een monteur in opleiding, maar ik denk wel dat ik aardig de goede kant op zit)Alstu, Misschien een beetje groot maar anders was het niet te lezen.
Sorry voor het engels maar ik heb geen NL werkend versie thuis :P
Gewoon scrollen :D

ben vanmiddag vrij om 12:10 dus moet wel lukken :P
Reflectors waar achterop maakt niet echt specifiek uit,
Zolang ze maar op gelijke hoogte zijn en natuurlijk goed zichtbaar.heb gisteren wel de foto’s gemaakt maar geen tijd gehad om ze te posten.
de APK eis is inderdaad zoals eerder gezegd 2 rode reflectors op gelijke hoogte.
dus met deze achterlichten aleen kom je de APK niet door.maar ik vind ze zo mooi dat 1x per jaar stickers plakken me niet boeit :P
keur ik hem zelf wel, mocht er dan een steekproef zijn plak ik ze er snel op :P
denk zelfs dat ze dat bij de garage waar je hem laat keuren ook zo wel willen doen tenzij je zeikerds hebt.
kost het je alleen als je steekproef krijgt.ja licht is hetzelfde als die,
zal vanavond als ik afgewerkt ben wel snel wat fototjes knippen.
ze branden aleen wel lichtjes ookal staat er geen licht aan (alleen als de auto loopt).
misschien is dit gedaan ivm apk eis van rode kleur ofzo.
ook de eerste keer dat ik dit hoor.
ik heb er de keuring nog niet mee door hoeven gaan.
vraag het zo wel even aan de keurmeesters op werk. -
AuteurBerichten