Nick-C20XE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 249)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Raar probleem #18041298

    Ah ja ik snap hem al, dan kalibreert hij zichzelf natuurlijk.. logisch :) Bedankt!

    Resultaat brandstoffilter:
    Ik trok mijn oude eraf, blies erdoorheen en dat ging met moeite, toen maar een nieuwe gehaald en vergeleken en dat blies veel makkelijker.
    Goede hoop dat ding erop gezet, even lekker doorgestart, rustig aan gereden zodat de lucht er lekker uit kan.
    Alles gaat goed… tot opeens … yup de stotter is er nog steeds :(

    Word er een beetje hopeloos van eerlijk gezegd, teller staat op 60 euro onnodige onderdelen (bougies en filter waren toch aan de beurt want het is grote beurt tijd)

    In reactie op: Raar probleem #18041295

    Nou ik heb net uit een extra kabelboom die ik nog had liggen een pinnetje gehaald, hier ff kabeltje aan gelegd, in pin 20 gestopt en naar de min van de accu gelegd en lambda losgetrokken.
    Weer geen resultaat maar dit is iig niet voor niets want dan ben ik snel klaar als ik een keer mijn kat eronderuit gooi king:

    Laten we hopen dat het het filter is, ik dacht zelf ook al dat het het filter kon zijn omdat hij het ook met vaste tussenpozen doet (oftewel, hij piest brandstof erin, trekt m vacuüm waardoor hij wegvalt en dan pakt hij m weer op omdat het doorgesijpeld is)
    Als het zo is lach ik me nog niet echt rot, ik ben dan wel superblij maar het heeft me dan wel 75 euro meer gekost dan nodig :P

    En het filter verplaatsen is een taak voor later, het filter vervang je normaal gemiddeld toch maar om de 2 jaar dus om er dan een keer onder te kruipen is ook geen hel

    Wel even een extra vraagje, ik had net perongeluk mijn minpool losgetrokken en dus is alles gereset, geen probleem.. maar nu werkt mijn automatische stand van elektrische raam niet meer..
    Dit heb ik eerder ook al een paar keer gehad en meestal doet hij het na een bepaalde tijd weer ineens, maar is hier een trucje voor of ?

    In reactie op: Raar probleem #18041293

    @mattemaker wrote:

    bij mijn corsa is dit 2 keer gebeurt… naja eigenlijk 3..
    1ste keer was het mijn brandstoffilter.. :sleeping ps is makkelijk te doen met krik. ;)
    2e brandstofpomp kapot.. hoorde em al zoemen, 2 dagen na vervangen filter.. dus die heeft hard gewerkt.. had precies het zelfde effect als toen mijn filter bijna dicht zat..
    3e drukregelaar.. maar ik had een verstelbare die kapot ging..

    Was het bij jou ook het geval dat het niet meteen gebeurde maar na een paar km rijden ?
    Denk dat ik morgen toch maar even zo een filtertje ga halen, kot waarschijnlijk toch geen drol.
    Neem aan dat deze gewoon rechtsachter bij de tank in de buurt zit ?

    Filter in je motorruimte is idd handig, alleen was die gene die het blok in heeft gebouwd niet zo een snuggere.. (had achteraf liever zelf een corsa gekocht en omgebouwd)
    Ben al zat dingen tegen gekomen waar ik hevig mijn wenkbrauw omhoog deed, soms echt knullige dingen..

    Ik wil hem uiteindelijk toch nog eens flink onder handen gaan nemen en dan komt alles goed, maar nu eerst maar eens fatsoenlijk lopende krijgen !

    Als het filter het niet is zal ik jeroen na de vakantie(vertrek vrijdag) eens bellen.

    In reactie op: Raar probleem #18041289

    Brandstoffilter heb ik nog niet vervangen omdat die onder de auto zit en ik daar dus niet bij kan.
    Waar zit het benzinepomp relais ergens ?

    Ik zou graag willen dat er iemand in de buurt zou kunnen helpen en dan ben ik ook niet beroerd om daarvoor te betalen, mits het niet de hoofdprijs is, anders ben ik veel meer geld kwijt aan nutteloze onderdelen vervangen.

    Het probleem is gewoon dat ik niemand ken, dat ene adresje wat jij had gegeven heb ik gemaild om te vragen of hij misschien hulp wou verlenen en ik heb gelinkt naar deze thread maar hij reageert niet.
    Dus tot zover ben ik op jou aangewezen, had eerlijk gezegd wel verwacht dat er wat meer mensen zouden reageren.

    In reactie op: Raar probleem #18041287

    Maar jij hebt wel meer onderdelen en gereedschap om uit te zoeken wat het nou zou kunnen zijn neem ik aan ?
    Ik snap dat je niet kan garanderen dat het probleem opgelost wordt maar het is wel belangrijk dat we genoeg kunnen proberen want anders is het de reis niet waard.

    Lambda draadje vind ik prima, heb je toevallig ook een stukje Groep A pijp liggen dat ik de kat eronderuit kan jengelen ?
    Kan ik zelf ook maar ik heb geen brug of manier om de auto op te krikken hier. (neem aan dat jij de auto wel omhoog krijgt aangezien je pas nog je blok vervangen hebt :P)

    Ben sowieso eind deze week op vakantie dus het zal wel na de vakantie worden, nog zat tijd om na te denken of ik de reis wel wil maken xD

    In reactie op: Raar probleem #18041285

    Drukregelaar is het denk ik ook niet, weet niet hoe lang ik hem geknikt moet houden maar het gaf iig geen verandering.

    Ik had ook nog een andere ontstekingsmodule liggen, veranderd ook niks mee maar de toerenteller deed het daarmee ook niet, dus die sluit ik iig nog niet uit want grote kans dat die ook kuren heeft.

    Het begint aardig te kriebelen om gewoon de reis van 102km te maken naar jou want ik word hier een beetje hopeloos van :P

    In reactie op: Raar probleem #18041284

    Gewoon spontaan eigenlijk, heb geen reparaties gedaan of niks toen het begon.

    In reactie op: Raar probleem #18041268

    Ja gasklepschakelaar had ik gekeken, klikt duidelijk en had 0,4 ohm bij dicht, en als hij klikte oneindig maar vol gas deed hij bij alle pinnen niets.

    Straks eens even de drukregelaar proberen, word wel duur geintje dit want hij begint pas te kloten na ongeveer 10 km, dus heb al aardig wat benzine weg gestookt xD

    En ontstekingsmodule testen, hoe gaat dat in zijn werk dan ? heb geen “testled” :P

    In reactie op: Raar probleem #18041281

    [youtube:1wu655u3]http://www.youtube.com/watch?v=-cssWM0DDD0[/youtube:1wu655u3]

    Hier is het filmpje, het is redelijk goed te horen, wel beter om hem op youtube zelf te kijken in 720p.
    Ik speel geen enkele keer met het gas, ik geef altijd constant gas dus als je hem hoort schommelen is dat de storing.
    De enige keer wanneer ik met het gas speel is als hij “BWOAAAP” doet, dit doet hij wanneer hij gestotterd heeft en ik gas loslaat en intrap.
    Ook op het einde (stilstaand binnen en buiten de auto) geef ik alleen maar constant gas, en helemaal op het einde (van buiten de auto) waren de pauzes voor het eerst zo lang op hogere toeren, vond het wel eng haha.
    Ook valt hij soms bijna uit als ik het gas loslaat in de laatste 2 filmpjes en soms gaat hij ineens rond de 1500 toeren stationair draaien en zakt hij heel rustig terug.

    Hoop dat dit wat duidelijkheid schept, ik zit echt bijna zonder ideeën, kan alleen nog lambda proberen :hmmz

    In reactie op: Raar probleem #18041280

    4 mooie brandschone bougies erin, resultaat = noppes.

    Heb nu geprobeerd het gedoe te filmen, zal even converteren en online gooien, misschien brengt dat wat duidelijkheid (als het geluid überhaupt goed te horen is)

    In reactie op: Raar probleem #18041278

    Ja ze worden vaak onnodig hard aangedraaid, maar ik bedoelde dat de kop waar je dop op aansluit dol is, dop schiet er steeds overheen en ik heb geen kleinere die ik erop zou kunnen timmeren.

    Maar denk je dat de kans groot is dat het daadwerkelijk de bougies zijn ? anders is het een paar euro extra die ik kan gebruiken om de oorzaak te zoeken.
    (Ben normaal niet zo een geldzeur maar laatste tijd beetje gezeik aan mijn kop waardoor ik financieel echt even aan de grond zit, en ik heb mijn auto gewoon echt nodig)

    In reactie op: Raar probleem #18041276

    Andere Hall-gever maakt geen verschil.

    Bougies net eruit gehaald en ik vind ze er zelf persoonlijk niet zo best uit zien,
    Enig idee wat die bruine aanslag op het porselein is ? dat ze te heet zijn geworden ofzo ?

    Denk dat ik toch heuts maar eens even ga opzoeken voor een stel nieuwe bougies :)
    Hopen dat ik de 4e eruit krijg want die lijkt een beetje dol te zijn :???:

    In reactie op: Raar probleem #18041274

    Ja kat wil ik er sowieso nog onderuit, kat hangt toch maar geklemd dus is kwestie van een keer ondernemen en een stukje buis vinden die ertussen past (Groep A).
    Pin 20 aan massa moet wel lukken als ik het zo hoor, heb al wat ideeën. moet lambda perse losgekoppeld zijn om dit te laten werken ? anders gooi ik er miss wel een schakelaar tussen ofzo king:

    Bougies zijn al 30.000km oud, ben toe aan een grote beurt dus worden binnenkort toch vervangen.
    Dit wou ik alleen uitstellen tot hij weer fatsoenlijk liep omdat ik daar mijn prioriteit aan stel qua financiën.

    Ik kijk ze wel even na en maak wel een foto, moet alleen wel even een bougie dop zoeken haha
    Zijn er bougies die je me aan zou raden ? er is zoveel te krijgen :D

    In reactie op: Raar probleem #18041271

    Andere Hall gever heb ik er niet op gehad, heb ik ook nog 2ehands liggen, kan altijd testen.
    code 93 en 94 zijn weg ik denk toch dat die gekomen zijn door het lostrekken van de stekker toen om te testen.

    Ik zal morgen eens de gasklepschakelaar doormeten als ik even een multimeter kan regelen.

    Is er een makkelijke manier om pin 20 aan de ECU te leggen ? kan me herinneren dat ik daar een keer flink mee heb lopen frotten om tijdelijk te testen.
    Omdat ik geen degelijke manier kon verzinnen toen heb ik hem daarna gewoon weer aangesloten, want ik weet dat t beter is om hem er gewoon af te laten bij een C20XE.

    In reactie op: Raar probleem #18041267

    Ok, voortgang van vandaag:

    Alles is 2ehands omdat ik dat nog had liggen:

    Andere verdelerkap en dat dingetje erin wat ronddraait erop gezet (alles goed zuiver gemaakt), zagen er allebei beter uit dan de oude.
    Resultaat: Valt niet meer uit (zou kunnen dat dit tijdelijk is want dit is eerder al een keer geweest en weer terug gekomen) maar stottert nog steeds.

    Andere bobine erop
    Resultaat: Niks veranderd.

    Andere stappenmotor erop
    Resultaat: Niks veranderd.

    Standaard on-gechipte ECU erin
    Resultaat: Niks veranderd maar wel zuivere foutcodes nu zonder code 55.

    Al met al niet veel opgeschoten, de enige code die ik nu nog uit de ECU krijg is 67(Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (stationair)),
    moet ik nu gaan denken aan gasklepschakelaar te vervangen of zeg je nog steeds dat ik bougiekabels etc. moet vervangen ?

    Vind het gewoon zo apart dat het constant bij de 2000 toeren gebeurt… :swear

    In reactie op: Raar probleem #18041265

    @Vinci wrote:

    Joh, als ik je er mee kan helpen dan kun je een keer langs komen en dan zetten we er even een reserve verdeler met bougiekabels op die ik nog op de plank heb liggen.

    Dat is wat ik denk dat stuk is namelijk.

    Locatie Hilversum.

    Graag ! alleen is dat voor mij 102 km bijna alleen maar snelweg in een auto die niet harder dan 80 kan :(
    ECU hangt nu los, dus morgenvroeg weer vers foutcodes genereren !

    In reactie op: Raar probleem #18041262

    Ok, uitgelezen met het volgende als resultaat:

    12# Begin en einde foutcode uitlezing
    31#Krukas positiesensor geen signaal (deze code word altijd gegeven als het contact aan staat en de motor niet loopt)
    55#Regeleenheid fout
    67#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (stationair)
    93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag
    94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog

    Fout 55 gaf hij eigenlijk altijd al (Gechipt)

    93 en 94 kunnen natuurlijk komen omdat ik de stekker los heb gehad, 67 is mij een raadsel.
    Gasklepschakelaar is eerder kapot geweest en deze is toen (meer dan een jaar geleden) vervangen voor een 2ehands die mijn stage op dat moment nog had liggen.
    Hoe kan ik de codes resetten zodat ik vers kan beginnen om misschien 93 en 94 te kunnen filteren of die wel of niet door het loshalen van de stekker komen ?

    In reactie op: Raar probleem #18041259

    Ok, Temp sensor is vervangen en het stotteren blijft,
    Ik heb nog niet heel ver gereden maar het lijkt alsof hij niet meer uitvalt als ik de koppeling intrap voor een bocht.
    Iemand nog een idee ?
    Het stotteren begint pas als hij warm begint te worden (zal rond de 80-85 graden zijn) en begint altijd als ik boven de 2000 toeren kom, soms 100 of 200 toeren hoger maar nooit nog hoger of lager.

    Zal straks eens uitlezen om te kijken of er wat opduikt (MM lampje blijft nu ineens wel aan sinds de temp sensor vervangen is)
    Alle tips zijn welkom !

    In reactie op: Raar probleem #18041258

    @corsabc20xe wrote:

    ik heb ook zoiets gehad
    had te maken met vocht in de verdeler van de ontsteking.
    er zat toen nog een zwarte bescherm kap omheen.
    sinds deze is verwijderd en de rotor en rotorkap vv zijn nergens meer last van.
    hoop dat het probleem snel verholpen is

    Laten we maar hopen dat het gewoon de temp sensor is anders heb ik 25 euro weggegooid :D
    Ik laat het morgen wel even weten als de temp sensor erop zit :)

    In reactie op: Raar probleem #18041256

    Temp sensor hadden ze niet op voorraad dus heb ik meteen even laten bestellen, gelijk maar even mijn thermostaat vervangen want die bleef ook al een tijdje open staan. Thermostaat zit er al op maar dat heeft het probleem niet verholpen, maar dat verwachtte ik ook niet :p
    Morgen maar hopen dat het probleem opgelost is met de temp sensor!

    Verstuurd van mijn LG Optimus 2x met Tapatalk.

    In reactie op: Raar probleem #18041254

    Zo, tijdje druk geweest nu weer tijd.
    Hoe kan ik de KVS sensor het beste testen ?
    Probeer het liefst zoveel mogelijk te testen voor ik ga vervangen.
    Hij doet het zover ik weet bij koude start niet in zijn vrij, maar misschien als hij warm is wel, dan trek ik de nokkenassensor wel eens los.
    Moet hij dan compleet uitvallen of moet het probleem dan voorbij zijn of wat moet ik me erbij voorstellen ?

    In reactie op: Raar probleem #18041251

    @Oenatje wrote:

    idd, ik had dezelfde klachten met open filter.

    origineel er terug op. accu los voor 10 min. en problemen waren weg

    Zou het graag proberen maar ik heb geen originele luchtfilterbak :P

    Vind het apart dat ik er al bijna 2 jaar mee rondrijd en nu ineens het probleem opduikt, dus ik ben nog sceptisch.

    EDIT: Nu het 30 graden is buiten vertoont hij helemaal geen problemen, ook na een hele nacht stilstaan niet.

    In reactie op: Raar probleem #18041248

    @Vinci wrote:

    Nokkenas sensor is makkelijk zat te testen, gewoon los trekken. Dan moet het MM lampje wel gaan branden, maar zou hij nog prima moeten lopen. Ontstekings tijdstip wordt dan gewoon op basis van krukas sensor signaal gemaakt door de ECU voor zover ik weet, in elk geval loopt een C20XE prima zonder nokkenas sensor. In tegenstelling tot zo ongeveer elke VW die dan gelijk er mee kapt….

    Denk aan je bobine eerlijk gezegd…

    Dus nokkenassensor is eigenlijk al uitgesloten want dan zou hij gewoon normaal moeten lopen maar het MMS lampje gaan branden.
    Bobine zat ik ook aan te denken maar dat zou betekenen dat er geen vonk zou zijn maar wel brandstof injectie..
    En aangezien ik geen ploffen krijg als ik een keer het gas helemaal ingehouden heb (op het moment dat hij “BWOAAAAP” doet zonder aandrijving) en dan daarna weer aan de praat krijg.
    Dan zou je toch verwachten dat hij gewoon vrolijk nog benzine die cilinders in piest en gaat ploffen ?
    En zou bobine temperatuur gerelateerd kunnen zijn dan ?

    @Oenatje wrote:

    open luchtfilter?

    Yup

    In reactie op: Raar probleem #18041244

    MMS lampje blijft uit, ik heb hem in de winter toen uitgelezen en kan me niet herinneren dat hier iets bij stond, ik zal hem straks weer even uitlezen.

    Nokkenassensor zou kunnen maar ik heb vandaag iets getest wat ik eerder meegemaakt heb maar ik wist niet zeker of dit toeval was of consequent.

    Het gaat om het volgende:
    Als ik een stuk ga rijden dat de motor goed warm wordt (met het stotteren en probleem) en ik zet hem dan niet al te lang weg (max 1-2 uur) en ga er dan vervolgens mee rijden is heel het probleem weg..
    Ik heb dan gewoon vol vermogen, kan hem doortrappen tot de 5000-6000 toeren etc. zonder dat de auto ook maar een kik geeft.

    Zou dit dan nog steeds de nokkenassensor zijn of zou het probleem dan ergens anders liggen ?

    In reactie op: Show hier je corsa #17295336

    Ja hij is ook pas net uit, de vorige versie is 200 euro, beeld slechter en veel minder opties maar nog steeds wel goed.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 249)