Nick-C20XE

Aangemaakte reacties

24 berichten aan het bekijken - 226 tot 249 (van in totaal 249)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710203

    origineel gepost door DdV
    De olie welke op (open) luchtfilters wordt gespoten kan wel eens in de LMM komen, en dan heb je ook kans op problemen.

    Ja dat was ook mijn eerste gedachte, want hij zag er gewoon schoon uit van binnen.

    Heb nu dat stekkertje onder de bobine vervangen voor een andere die ik had, hij had wel een beetje een andere vorm (het ijzeren gedeelte waar de bobine in geklemd zit)
    Nu doet de toerenteller het wel maar hij danst een beetje, heb een filmpje gemaakt om duidelijk te maken wat ik bedoel.

    http://www.youtube.com/watch?v=0jXT_SHXHV0

    Tijdens het rijden doet hij bijna altijd normaal, maar zodra ik rem en daarna koppeling gebruik begint hij meteen weer te dansen.

    En volgens mij kom ik nu pas echt achter de kracht van de C20XE, zonder toerenteller durfde ik niet te hoog in de toeren te jagen omdat ik gewoon niet wist hoeveel toeren ik reed.
    Nu ben ik toch al een stukje verder gegaan maar ik durf nog niet echt boven de 5500 te komen omdat ik niet weet of de toerenteller betrouwbaar is :P

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710201

    Ik heb nog een extra bobine + maf ding wat er onder hoort waar die stekker op gaat, dus die kan ik altijd nog proberen. :)
    Het begon alleen te regenen :swear

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710199

    Nou hoop gedaan, maar zonder resultaat.

    Heb eerst de tellerklok eruit gehaalt, daarna even de weerstand van de kabel van bobine naar toerenteller gemeten en die was redelijk hoog.
    Dus ik ging er maar vanuit dat er een kabelbreukje was ergens ofzo.

    Nieuwe kabel getrokken van bobine direct naar tellerklok, weerstand was prima nu maar nog steeds geen resultaat.

    Toen maar de toerenteller uit de hele tellerklok gehaalt, gekeken naar de contactjes en het “motortje” zag er prima uit.

    Daarna even wat kabeltjes op die pooltjes aangesloten en dan tegen de plus en min van de accu getikt en hij sloeg wel uit.

    Ben een beetje radeloos nu :P

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710198

    Volgens mij is het stotteren weg nu, ik kijk het nog even aan mochten er nog problemen komen zal ik het hier weer posten.
    (Met alleen de LMM vervangen)

    In in ieder geval heel erg bedankt voor de hulp tot nu toe ! :thumbup

    Ik ga straks even aan de gang met de toerenteller, kijken of ik daar iets mee kan doen om het te maken.

    ik laat het nog weten :)

    In reactie op: Show hier je corsa #17294188

    De foto’s mogen nog wel wat groter, ik zie het niet goed :P

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710196

    Nou ik heb een aantal dingen geprobeert,

    1. pin 20 van de ECU op massa met lamba los maakt geen verschil.
    2. Brandstofrelais dat ik nog had liggen deed het helemaal niet (Klikte wel maar auto startte niet).
    3. LMM vervangen en nu loopt de auto een stuk beter, als ik vol gas geef stottert hij nog wel af en toe maar als ik dan doortrap is dat redelijk snel weg (eerst kon ik blijven trappen wat ik wou dan had ik echt het idee dat het helemaal vast liep of zo)

    De klopsensor en zo kan ik dan pas nakijken als mijn stagebedrijf weer open is want ik heb zelf geen beschikking over een brug en/of assteunen. (zijn i.v.m. vakantie gesloten).

    Verder nog ideeën wat die laatste paar stottertjes kunnen zijn ?

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710194

    Waar ergens zitten de LFR en klopsensor stekkers dan ? en hoe zien ze eruit als in hoeveel pins etc.
    (En waar staat LFR voor)
    ik heb namelijk zelf dit motorblok niet ingebouwd dus ben nog lerende :P

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710191

    Nou het filmpje staat online, sorry voor de bagger kwaliteit ik heb hem iets te extreem gecomprimeerd met Sony Vegas, en youtube maakt het dan meteen extra erg.

    Mocht het niet duidelijk genoeg zijn even laten weten dan zal ik kijken wat ik kan doen.
    Het gaat tenslotte om het geluid.

    Het geluid is er elke keer maar in kleine stoten omdat ik niet durf door te trappen, heb namelijk geen zin dat ik zometeen iets gigantisch naar de jeweetwel rijd :P
    Ook trek ik af en toe normaal op door langzaam het gas in te trappen en dan gaat het gewoon goed.

    Op het einde van het filmpje heb ik even bij de uitlaat gefilmd als de auto stationair draait en dan flink het gas in trappen.
    Ook daar doe ik even 2x geleidelijk gas geven waar hij het gewoon goed doet.

    Klik voor het filmpje —v
    http://www.youtube.com/watch?v=jmPuyBks2XI

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710190

    Ik heb een stukje gereden met mijn vriendin in de passagiers stoel met een camera om het gestotter op te nemen,
    heb het filmpje op Youtube staan maar die moet nog verwerkt worden of zo, zodra hij online staat zal ik de link hier posten.

    Brandstofrelais heb ik nog liggen aangezien de vorige eigenaar een C20XE blok had gekocht, gestript had en het kale blok toen weer verkocht heeft.

    Dus ik heb nog een 2e kabelboom, zowat alle sensors, andere bobine etc.
    Hier zit ook een brandstofrelais bij en die ga ik er nog wel op proberen, vandaag jammer genoeg geen tijd voor gehad.

    Hoop dat het filmpje een hoop duidelijkheid brengt zodat het wat makkelijker te achterhalen is.
    Dingen zoals ploffen, hikken stotteren etc. zijn nogal vrij ruime begrippen als je het mij vraagt :P

    In reactie op: Opel Corsa GESPOT #17314446

    Zilvergrijze corsa b GSI met dakraam en GSI badge op de voorbumper gespot op het parkeerterrein van Winkelcentrum Woensel in Eindhoven.

    Zat wel een gat in de voorbumper.

    Heb er vanaf 1 tot half 3 pal voor geparkeerd gestaan.

    Iemand van hier ? ^^

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710188

    Ok nu heb ik de andere ECU weer erin geplaatst en het stotteren is weer terug maar het MM lampje blijft nu uit.

    Hij stottert zeg maar als ik lage toeren rijd (ja sorry heb geen nummers want die klote toerenteller doet het nog steeds niet :P) en dan ineens flink het gas in trap of gewoon iets te snel voor zijn doen dan gaat hij hikken en stoten.
    Maar soms ook gewoon als hij al redelijk in de toeren zit.
    Zal morgen of vanavond wel eens een filmpje proberen te maken en kijken of je het erop kan horen.

    Over die groene en zwarte stekker sorry daarvoor ik bedoelde de kabeltjes, op de vorige foto de kabeltjes waar de onderste rode en groene pijl naar wijzen (Die met de ronde connectors erop geknepen).

    En over dat kabeltje wat jij zei op die stekker onder de bobine, die loopt helemaal met de kabelboom door dat kabeldoosje die boven je inspuitrail zit door naar de andere kant van de motorruimte, richting je ECU zeg maar.

    De nummers van de ECU’s kloppen ook niet helemaal en ik weet niet of dit wat uitmaakt, ik heb foto’s van de ECU’s gemaakt want ik vind het raar dat de “kapotte” ECU niet stottert, en de “Goede standaard” ECU wel.

    DDV ECU

    Standaard ECU

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710186

    Ook enig idee waar die groene en zwarte stekker voor zijn ?

    En die andere ECU heeft er al een rit van meer dan 250km op zitten en die gaf geen MM lampje dus ik denk niet dat het probleem bij de bekabeling ligt (natuurlijk kijk ik wel even alles na)

    De DDV ECU heb ik er zelf nooit op gehad dus ik ga er maar gewoon van uit dat die al defect was.

    En denk je dat die ronde stekker samenwerkt met de Corsa kabelboom ?
    aangezien de motor en auto verschillend zijn.

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710184

    Nou de hele avond de accu eraf gehad en ’s ochtends weer erop gedaan, en na het starten bleef het lampje meteen branden.
    Gewoon kapot denk ik dus, is het mogelijk om de standaard ECU er in te pluggen zonder de injectierail te vervangen ?

    Ook heb ik een foto gemaakt van wat ik denk dat jij bedoeld met een groene kabel voor de toerenteller.
    Er hangen namelijk 2 losse kabels in de motorruimte en ik weet niet waar ze voor zijn.
    Een zwarte en een groene, toen ik een keer bezig was daar toen de motor liep kwamen ze perongeluk tegen elkaar en sprongen er wat vonkjes af en maakte de motor wat toeren. (Vandaar het plakband)

    Hier is de foto, de rode pijlen geven de groene kabel aan, die gaat door het kroonsteentje (word hij samengevoegd met een ander dunner groen kabeltje) en gaan die via 1 groene kabel via het omhulsel rechtsboven naar binnen.
    De groene pijlen geven de zwarte kabel aan, die gaat ook door een kroonsteentje volgens mij ook met een ander zwart kabeltje door op 1 zwarte kabel die het omhulsel naar links volgt.

    (Ja het is een rotzooi maar wanneer ik uitgevogeld heb wat alles is ga ik er zelf maar eens mee aan de slag en zal ik het wat netter maken want dit is maar rotzooi :P)

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710182

    Er was het een en ander al aan vervangen, ik weet niet of brandstof filter hierbij zat, moet ik even vragen.

    Waar zit het relais ergens ? en hoe controleer ik of de pomp naar behoren functioneert ? (en waar zit de pomp ? :P)

    Het was met de originele rail en ECU als ik plots vol gas ging dan stotterde hij als een gek, als ik langzaam geleidelijk gas gaf kon ik hem gewoon helemaal intrappen zonder stotters.
    Nu met DDV ECU en die zwarte injectorrail kan ik gewoon vol gas geven (ik vind hem wel iets langzamer aanvoelen dan met originele delen als ik geleidelijk gas gaf, vriendin vind hem sneller dus ik weet het niet zeker :P)

    Zo een vraagbaak zou ik wel willen maar zou ik er dan niet 2 moeten hebben i.v.m. de C20XE ?
    Want de kabelboom in het motorgedeelte is van de C20XE neem ik aan ?

    Ik zal morgen eens de reset doen want het weer stond er vandaag niet echt naar.

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710180

    origineel gepost door Vinci
    Ziet er uit als standaard creme injectoren, misschien met hogere druk erop door andere drukregelaar, maar denk dat dat niet eens zin heeft op standaard injectoren…

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=130212

    Waar heb je die injectorrail vandaan dan?

    Ik heb de auto zo gekocht van KreidlerTheo, deze rail zat erbij.
    Toen kreeg hij na de stalling stotters etc. en had hij er een andere rail en ECU op gezet om te kijken of dit hielp.
    omdat dit niet hielp heb ik er zelf die zwarte + DDV ECU maar terug op gezet.
    Hij heeft deze rail gekocht, hij zei wel iets van hogere druk en dat ik hem met de DDV ECU moest gebruiken.
    Stotteren is extreem verminderd nu (heeel af en toe nog eens bij volgas) maar MM lampje brand nu steeds.

    origineel gepost door DdV
    Ik heb wel meegemaakt dat de massa(‘s) slecht waren en daardoor de ECU beschadigd was.
    Maar alle bekabeling controleren is zeker aan te raden.

    MvG,

    Dennis

    Welke bekabeling moet ik vooral op letten ?
    Omdat ik geen ervaring heb met corsa’s of de C20XE zeggen 99% van de kabels mij niks.
    Ben nog onderzoekende en leer met de dag meer :P
    Dus elke hulp is heel erg welkom en gewaardeerd :wors

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710177

    Accu polen zal ik straks eens proberen.

    Als dit niet helpt hoop ik dat ik tijdelijk met de standaard ECU kan rijden tot ik geld heb voor een chip.
    Weet iemand van jullie misschien wat voor injectie rail dit is(Zie plaatje 2 posts hierboven) en of dat problemen veroorzaakt met de standaard ECU ?

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710175

    origineel gepost door DdV
    U2U terug gestuurd.

    M.M lampje moet na het starten van de auto uit gaan.

    MvG,

    Dennis

    Maar hij rijd voor de rest wel gewoon lekker, maar ik neem aan dat het niet verstandig is om door te rijden zo ?

    Verder zou ik een standaard ECU kunnen plaatsen met de injectorrail die ik er nu op heb zitten ? weet niet wat voor een het is maar heb er wel een foto van.

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710171

    Heb Ddv een U2U gestuurd aangezien hij nog actief was op het forum (gisteren laatst online geweest) dus daar wacht ik dan maar even op een reactie.

    Ook voor als ik straks de toerenteller na ga kijken, mocht ik het dashboard eruit moeten halen, enkele tips ?
    heb zo op het eerste oog namelijk geen schroefjes gezien ofzo.

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710169

    origineel gepost door Vinci
    Als de motor wel goed loopt heb je kans dat er gewoon niets aan de hand is.

    Waar komt die ECU vandaan? Heeft het ooit gewerkt zonder dat het MM lampje zo brandde?

    Code 12 is diagnose mode, code 31 is de krukas sensor, die code verdwijnt als je motor loopt. Code 55 is inderdaad de ECU, maar bij gechipte ECU’s krijg je vaak ook die code terwijl er wezelijk niets mis is… Toerenteller komt uit je ontsteking(-s unit), niet je krukas/nokkenas sensor…:vertag

    Hij is inderdaad gechipt door DDV,
    Of hij eerst zo liep zonder MM lampje weet ik niet,
    Heb de auto met storingen gekocht en stotters, stotter is er nu uit (Zo goed als, een op de 20 keer ofzo als ik flink plank geeft hij een klein hikje) maar het MM lampje bleef branden.
    Volgens de verkoper was er eerst geen storing dus ik neem maar aan dat hij zonder MM lampje heeft gereden.

    Verder, hoe maak ik de toerenteller dan ?
    Of kom ik er achter wat er mis mee is.

    In reactie op: Motormanagement lampje + Toerenteller #17710166

    Resultaat uitlezen ge-edit in de startpost

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356775

    Hij is ook al 2 maanden niet online geweest snap niet dat er überhaupt een wachtwoord op staat.
    Of een wachtwoord en frequent online komen of gewoon geen wachtwoord.

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356773

    u2u :D

    In reactie op: Xenon probleem #17708738

    Ben er al achter, de schakeling van dashboardknop naar ballast had een slechte massa,
    Lang moeten prutsen toen werkte het niet heb ik maar gewoon de mistlamp knop gebruikt voor dimlicht, en nu opeens werken allebei mijn mistlampen ook.
    Morgen maar even de bedradingen van ballasten naar lampen omwisselen en het moet weer werken.

    Toch bedankt voor de hulp :)

    In reactie op: Xenon probleem #17708736

    origineel gepost door Powercorsa
    Controleer eens het massa aansluitpunt van de xenonlamp/balast.
    Waarschijnlijk maakt deze net geen goede massa.

    Staat buiten het elektrische circuit van de Corsa ;)

    Bedankt voor de reply, maar zoals ik zei doen allebei de ballasten het goed, ik heb namelijk de ballast van de mistlampen gepakt en die op de koplamp gedaan en toen deed hij het wel. (Allen niet via de normale dimlicht draaiknop, werkt alleen via de mistlamp knop.)

    Verder doet stadslicht het ook niet aan de rechterkant.

24 berichten aan het bekijken - 226 tot 249 (van in totaal 249)