Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
24 september 2014 om 12:40 In reactie op: Audio (subwoofer+versterker) op Corsa C – Vraagje!- #17876694
Juist,thanks voor de info :)
Hagus spiegels gekocht in de goede kleur :)
Nu ff de rest zoeken.
Weet iemand een goeie sloop waar corsa c’tjes staan?@Astra 1.4 NZ wrote:
Best dat je een setje speciaal voor Opel koopt. Hierbij raad ik een set van Pioneer aan. Nl Pioneer tsq172c speciaal ontworpen voor Opel en voorzien van 2 speakers, 2 tweeters, extra adapterringen, en past zo op je originele stekkers.
Klopt anders moet je ook nog idd verloop stekkers kopen als je niet wilt knippen en solderen.
Maat is 16.5cm (zelf pas vervangen)
Let even op dat je of speakers koopt speciaal voor een Corsa of verloop ringen er bij koopt voor een corsa.
Zoals je op de foto hier boven kan zien zijn het nl geen standaard speakers. (Zitten oortjes aan en zijn x cm hoger etc)Die verloopnringen zijn een euro of 10 per 2 en zorgen er voor dat alle speakers van 16.5cm kan plaatsen.
Je kan ook als je dat wil een mdf randje maken en daar je speaker op monteren dat doen nl ook beel mensen.24 september 2014 om 07:02 In reactie op: Audio (subwoofer+versterker) op Corsa C – Vraagje!- #17876692@Haasje17 wrote:
Je kunt prima 12volt op je remote zetten. Niks mis mee. Remote is ook gewoon 12volt signaal.
Klopt maar via je radio is dat een heel laag amperage.
Als je dat van een andere bron af pakt…
En ik zeg niet dat het niet kan maar lijkt me enkel niet gezond.
Daarbij waarom zou je als de draad er gewoon zot?24 september 2014 om 00:18 In reactie op: Audio (subwoofer+versterker) op Corsa C – Vraagje!- #17876690Ik zou geen 12v op je remote van je versterker zetten.
Dit gaat hij nl niet heel leuk vinden denk ik zo maar.
Je remote geeft nl enkel een puls aan je versterker / of electrische antenne van 350mili ampere.
Geen idee wat er gwbeurt als je daar een geschakelde 12volt op zet maar het lijkt me iig niet gezond.Meestal is het A5 (in de iso stekker de 3e van boven)
Het netste is die door knippen krimpkous er overeen de boel weer vast solderen et voila.http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/VDO-Car-Radio-Wiring-Connector.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
23 september 2014 om 16:36 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252411Als je dan de prijs ook wilt vermelden dan heb ik in iedergeval een idee.
Doorgaans word met het frame het onderste deel onder het zit vlak bedoeld.
Maar wat er gezegt word langsgaan en of bellen dan weet je het zeker.Nee hij bedoeld het ijzeren frame waar mee je de stoel in de auto monteerd en waar de stoel mee naar voren en achter schuift (in het geval van een 3 deurs)
22 september 2014 om 20:22 In reactie op: [HOW-TO] {Zafira A} – Ramen sluiten via afstandbediening. #18254032@coll77 wrote:
Ja dan kan het geloof ik ook bij jou Corsa. Als je rechts ook zo kastje heb zitten gaat het?
Morgen eens kijken :D :wors
22 september 2014 om 16:17 In reactie op: [HOW-TO] {Zafira A} – Ramen sluiten via afstandbediening. #18254030Gaat dit ook op een corsa werken?
Ik weet dat als ik de sleutel in het deurslot stop en omgedraaid hou de ramen dicht gaan.
Maar als het ook met de ab kan zou dat nice zijn!Dit is trouwens het vervangende deel.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m850657636-revisieset-schakelmechaniek-opel-corsa-c-50-incl-btw.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;22 september 2014 om 11:11 In reactie op: piepend geluid linksvoor zoek functie reeds gebruikt. #18251184Je omschrijft het precies goed!
alleen als de boel warm is rond die snelheid idd etc etc.Ik wil toch een remmen upgrade gaan doen
En dat het nu rechts zit na alleen de blokken gewisseld te hebben is 100% zekerheid dat het de blokken zijn.
Kan best zijn dat er 1 remblok een beetje gaar krom of is?
Maar vind het niet interesant meer.
Nu op zoek naar de andere deeltjes.21 september 2014 om 19:22 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252409Besluit is genomen.
En ik wil toch gaan voor 308mm schijven.
Vind de ruimte in mijn velgen niet staan!Boodschappenlijstje:
-
2x Meriva A opc brackets,zadels of hoe je ze wilt noemen partnr 93189697. <– weet iemand of dit correct is?
2x corsa d opc remklauwen.
2x schijf 308mm + omlaten boren naar 4×100.
2x centreer ring 56.6 naar de nieuwe maat?Is het bovenstaande correct?
En het hoeft geen opc te zijn
Iets anders met 308mm wat past mag ook!
(Als dat A financieel gunstiger uit komt en B makkelijker te verkrijgen is) makkelijker verkrijgbaar heeft zoiezo de voorkeur boven het kosten plaatje.21 september 2014 om 17:24 In reactie op: piepend geluid linksvoor zoek functie reeds gebruikt. #18251182Blokken gewisseld links naar rechts en alles goed schoon gemaakt.
Geleiders plaatjes etc.En het piepje heeft zich verplaatst naar de rechterkant :wtf
Kan dus met zekerheid zeggen dat het de blokken zijn.Toch maar wat meer vaart zetten achter grotere remmen.
Weet iemand nog een meriva op een sloop te staan ergens in de buurt van Amsterdam.Toen hij er uit was en hem in mijn handen had.
Had ik op beide kogels bijna 5mm ruimte.
Dat voelde aan als of je in een bak pap aan het roeren bent tijdens het schakelen.Ff googelen zijn genoeg howto’s met plaatjes hoe je het moet doen.
En idd gewoon doen het wijst zich van zelf.Worst case staat je pook een stukje te ver naar rechts.
Schakeld wel nog steeds goed dan.
Echter voelt het vreemd aan.
Questie van torx los en iets rechter zetten.Nee zelf gedaan is echt te simpel voor woorden.
En dat in zijn versnelling raggen gebeurt vanzelf als je al 20min aan het proberen bent om hem in zijn achteruit te krijgen tijdens het inparkeren.Op je bak (onder de motorkap)
Zie je een oranje of geel druk knopje met een veertje zitten. Deze is om je bak te vergrendelen.
Deze druk je in evt even de kruiskoppeling naar rechts draaien zo dat het knopje ook daadwerkelijk naar binnen gaat.
Je bak is nu vergrendeld.
Pook hoes los.
Dan zie je aan de linkerkant een 5mm gaatje zitten daar stop je een boortje in enzet je hem tussen de 1 en de 2 dan valt het boortje 5mm naar beneden en zit je pook vergrendeld.Brug omhoog torx bout los draaien.
Schakel stang los halen.
Borg pen bij het kruisstuk in drukken en er uit pakken.
Last but not least zwarte plastic dopje wat de zooi op de steun vast houd stuk maken (zit er nieuw bij)
En je kan het schakel meganisme er af pakken.
Het dopje heel er af halen is onmogelijk heb ook zelf ondervonden.(was me al verteld maar na 45 min kloten was ook ik het zat en ging hij stuk dmv een hamer en een schroeven draaier)
Zoals gezegd hij zit er toch nieuw bij.Nieuwe schakelmeganisme vervolgens op de steun plaatsen.kruis stuk verbinden met de borgpen.
Schakel stang terug plaatsen torx schroef aandraaien.
Boortje er uit
Ff testen of het nu goed schakeld.
(Heb zelf een geel klein stukje gereden zonder het zwarte dopje er op om de versnellingen te testen)
Toen ik te vreden was dopje er opgedrukt et voila.
Als ik het dopje gelijk stuk gemaakt had was ik met 30min klaar geweest.Maar ja soms ben ik eigenwijs :angel
In het begin had ik het ook enkel met 1 of 2 versnellingen maar door dat je vaak verkeerd zit ga je nog meer en nog vaker schakelen en word het nog erger.
Tot je een keer boos word word hem in zijn versnelling ragt en je niets meer hebt (gaat hij uit zijn kom vandaan)
Ik had de mijne via marktplaats.nl
Gewoon even zoeken op schakelmeganisme.Wat bedoel je met dat hoor je aan de motor?
Corsa C’S hebben nog al een probleem met het schakelmeganisme.
Wil dan moeilijk in zijn achteruit of 1e versnelling (je zit dan vaak in zijn 3 ipv 1)
En bij in zijn achteruit zat ik in eens in zijn 1…
Dit kan je zelf vervangen al is een brug waar de auto op kan erg makkelijk.
Voor het los maken van onder verder zijn er genoeg howto’s.Probleem ontstaat omdat de kommen en gewrichten van plastic zijn en deze bij veel schakelen snel slijten.
Opel heeft een rivisie setje kosten dik 180,-
En deze is voor 90% van ijzer.
Maar nee het was geen ontwerp fout … :wtfOp internet zijn de kosten rond de 50 euro.
En deze is ook voor 90% van ijzer.
Werkt erg goed mijne schakeld als nieuw.Geen idee of dat problemen kan geven (gok van wel anders zat hij er niet)
Daarbij lees ik alleen maar hele negatieve dingen of je kat leeg halen
(zwaar niet goed voor de gezondheid etc etc)
Zou hem of schoonmaken als dat kan, en zo niet er 1 scoren op de sloop.
Ja ik weet dat hij aan je uitlaatspruitstuk vast zit.
Maar dan dus compleet spruitstuk regelen en je oude inleveren, krijg je meestal wel wat geld voor terug.Yup u can just order them they are not that expensive
20 september 2014 om 08:56 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252408@Haasje17 wrote:
Eigenlijk zou ik willen adviseren begin ook niet aan de remmen ombouw of wat dan ook, want als die paar dingen die niet passen het probleem zijn. Denk ik niet dat je moet beginnen aan het ombouwen, omdat er heeel veel bij ombouwen vaak toch net anders zit of tegen zit, of stuk gaat bij demontage enz.
Dat het anders zit of tegen zit is niet echt een probleem.
Ben niet bang voor vieze handjes etc.
En als er iets aangepast moet worden is het niet anders.
Maar fair is fair, als het zo van de plank te monteren is (ook al kost dat iets meer)
Dan kies ik meestal die weg.
Omdat het een hoop gezeik en tijd scheelt.
En tijd is voor mij weer $$
Is dat niet mogelijk dan gaan we verder kijken.
En alles is pas te maken ;)Heb inmiddels het dbilas setje liggen.
Die ga ik eerst netjes maken.
Moet ook de nodige dingetjes bestellen,en wil ook het 1 en ander reviseren voor het er op gaat (oa de turbo)
Moet nog even iets gaan verzinnen voor de olieleiding naar de turbo,tevens opzoek naar een intercooler en oliekoeler de nodige pakkingen enzo.
Het is dus niet dat ik het er morgen op ga trappen,daar gaat wel even overheen gok ik.Wil zoiezo eerst de remmen in orden hebben voor we meer geweld uit het motortje gaan halen.
Das wel een vereiste van me.Maar we gaan de goeie kant op, gister uitlaat spruitstuk ontroest en voorzien van een laagje hittebestendige verf
(Al gok ik dat dit even goed na een paar minuten weg is :P )Before

After

Those facelift frontbumper clamps look 10x more riggit than the old version ones!
Maar je zal dus ook die moeten hebben (heten in de schade wereld bumper railtjes)
@TeamWest wrote:
Las even te snel je reactie, je hebt een DBilas setje, dan kan je het beste een eigen topic openen denk ik. Je zou ook kunnen kijken op de Engelse/Duitse Fora, ik denk dat je daar meer zou kunnen vinden.
Succes iig.Klopt was / ben ik ook wel van plan,
Maar daar de inlaat etc meestal wel het zelfde is dacht ik,ik gooi even een balletje op.
wie weet is er iemand die zegt dat kan je daar krijgen.Was ook niet bedoeld als topic kaap oid.
Ik snap je wel.
Maar ik beb nu een dbilas setje liggen.
Powerbox en uitlaat spruitstuk.
Turbo,fuelrail,ecu die niet past :swear en er ontbreken een aantal dingetjes.
Zoals olie leidingen pakkingen etc.
Dus ik dacht als nu iemand hier weet van johbdaar hebben ze een setje kant en klaar ;)
Dan scheeld dat een hoop uitzoek werk kwa wat ik nodig heb.Dat was mijn gedachtegang er achter :angel
-
AuteurBerichten