Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2014 om 16:00 In reactie op: HELP! Bedrading spiegels astra g, hoe zit dit en wat is wat? #18256989
Zou zelf uitzoeken hoeveel pinnen er in je deur stekker zitten en die vergelijken met 1 die wel electrische spiegels etc heeft.
Mijn C corsa had alles in de chassis stekker zitten echter niet in de contra stekker die de deur in gaat.
Kabel boom 2x van de deur op de sloop gehaald ingebouwd en nu heb ik electrisch verwarmde spiegels en ramen.
(Ramen had ik al)Mijn conclusie tot nu toe, kwa div opels
Vaak is tot aan de deur alles aanwezig en heb je enkel de contra stekker die de deur in gaat nodig.
Die koop je letterlijk voor een paar euro op de sloop.
Inbouwen is dan 10min werk. Heb je alle stekkers netjes er aan.
Orginele knopjes en kapjes zijn daar ook voor een appel en een ei te vinden.
Knipperlichten zou ik bij je voorschermen weg halen gewoon netjes 2 draadjes aan solderen en terugleiden naar de deur heb je het minste gedonder nl aansluiten en werken.Maar als eerste zou ik de stekkers controleren op de aanwezigheid van de pinnen.
Tel ze vergelijk ze met de contrastekker (19 bij een corsa) en er zater er maar 14 in contra stekker van de deur.
(+ en -)links en rechts en een schakel draad = 5 maakt 19. Zo kwam ik er achter dat alles wel in het chassis zat maar enkel niet in de deur.Hoop dat je wat aan deze info hebt.
Nice kon er helaas zelf niet bijzijn ondanks dat ik in zaandam woon…
Heb heel even een leen z12xe gehad maar dat was het gewoon net niet kwa vermogen.
Rij zelf een z14xe voor woon werk verkeer.
Doet 1op 11 / 1op12 niet super zuinig dus.
Maar rijd verder erg lekker.
Tevens heb om te spelen een z18xe (gsi)
En dat rijd weer zoveel fijner,beter als de 1.4.
Zou zelf als ik iets ooit terug moet kopen niet lager gaan dan een 1.4.
Heb er overigens ook tot nu toe totaal geen problemen mee gehad.Zou je adviseren ga eens na een dealer en probeer ze gewoon alle eens.
Ff goed ridje maken ook ff de snelweg op etc.
Daar vond ik nl vooral de 1.2 niet heel geweldig kwa vermogen.
Wel zuinig overigens.
Kwa betrouwbaarheid ken ik de 1.2niet.
Al is mijn 1.4 heel betrouwbaar.
Is natuurlijk ook hoe je er zelf mee omgaat.Zeker duidelijk!
Alleen denk ik zelf dat dit meten word.
Ik ken zelf nl geen apparaat wat in die stand werkt.
(Nu weet ik natuurlijk niet alles helaas)
Dus wie weet weet iemand anders iets.Dan zou je dus je geschakelde + aan je continue plus moeten zetten dan doet hij het altijd ongeacht of de sleutel er in zit.
Zoals het nu zit zit het correct en gaat je radio uit als je de sleutel uit het contact haalt.
De manier die jij wil blijft hij dus door spelen als de sleutels er uit zijn.
Rood dus aan geel verbinden.Net bericht gehad van mijn woonplaats dealer.
Glaasjes zijn 100% zeker niet meer te krijgen.
(worden niet meer gemaakt)8 oktober 2014 om 17:57 In reactie op: Aankooptips en uitbereidingsmogelijkheden Corsa C GSI #18256432Dont forget the eps problem.
Lighter steering to the left or right side.
Cheap fixable but worth mentioning so he does not let a nice Gsi slide due to this problem.And like people said dont look @ how much it has driven kms wise.
But listnen how it sounds and runs take it for a nice ride.
Go over some bumpy roads etc.
It will tell you more than the booklets etc.Deze bestaan niet zover ik weet.
Je praat over een ring van 0,5mm.
56.6mm maar 57.1mm.
Dat is zo dun het zou geen nut hebben daar het geen draag kracht heeft.Beste is als je die velgen echt wilt hebben om je velg uit laten draaien naar een maatje maar wel ringen voor zijn.
Weet je zeker dat ze recht zitten bij de montage.Heb ze zelf van 56.6 naar 70.1
(eerst zonder)
Maar dat is niet te doen, je rammeld uit elkaar zonder centreer ringen.Nice!
@busmonteurtje wrote:
Bezig met een corsa b gsi compleet te reviseren, achteras eronderuit, veerschotels gelast. Ophamgrubbers vervangen en gele koni eronder geknnalt. Remleidingen vervangen, remschoenen, remstellers,handrem kabels en wiellagers. Volgend weekend vooras, weekend erna motor.
Lekker bezig!
Weet je wel wanneer je het filter moet vervangen ;)
Die van mij (Z18XE) kwam er zonder Kat dus niet doorheen.
(wist niet dat die van mij leeg was)
Had dik een verschil van 5% met of zonder kat.Zonder Kat kwam ik uit op 0.59%
Na wat spelen 0.49%
Met een geleende kat 0.0.87%Je mag 0.3% hebben … dus zat er zonder kat dik overheen.
Ben zeer benieuwd waar je op uit komt.Probleem is opgelost.
Woensdag voor de keuring gebracht resultaat 0.0.87% Co erg netjes volgens de meneer van de garage.@hinterachse wrote:
Hey mannen, ik zou graag een oliedruk en olietemperatuurmeter aansluiten op mijn CIH 2,2. :hmmz
Ook zou ik graag het oliedruklampje behouden. :???:
Kan iemand mij vertellen waar ik de drukschakelaar (zo’n potje) plaats en waar de tempzender?
Er is een adapter gemonteerd op het filter vanwege een oliekoeler.Wat voor adapter is dat met (gokje )2 aansluitingen? 1 naar je oliecooler en 1 voor de druk zender.
Deze zijn namelijk ook verkrijgbaar met 4 aansluitingen juist voor het doel wat jij zoekt.
Dan krijg je dus je aanvoer van je olie naar je cooler1 Oliecooler.
2 Temp sensor.
3 Druk.
4 +1 lege voor bv aanvoer naar een turbo oid.Als het goed is,is het probleem opgelost.
Had de truukjes geprobeerd echter zonder het gewenste resultaat.Co was wel iets gezakt van 0.59% naar 0.49% maar nig steeds niet goed genoeg.
De boel maar los gehaald en de kat bleek idd leeg.
Gebruikt spruitstuk met kat geplaatst zo opnieuw naar de keuring!
Ik laat het weten wat de uitkomst is.Gister opnieuw apk geprobeerd co nog steeds te hoog 0.49% ipv de toegestane 0.3%.
Opzoek naar een kat geweest.
Oude spruitstuk gedemonteerd en het probleem was direct duidelijk….
Oude spruitstuk+katalysator. …. welke katalysator… deze is er dus uit geklopt door de vorige eigenaar.
Nieuw gebruikt spruitstuk met kat geplaatst en zo opnieuw naar de keuring!!Hele nette co waarde nu dik 0.2% onder het max …
Nu wachten op de keuring.Verder mijn 1.4 voorzien van nieuwe olie,oliefilter en 4 nieuwe bougies :D
@Ray2712 wrote:
Heb je je truckjes waar je het over had al geprobeerd dan? Zo ja; wat waren de resultaten?
En je zou kijken of er wel iets in je kat zit. Dus… Zit er iets in? Als je je bevindingen niet doorgeeft, is er ook niet op te reageren.Daar zit een punt in.
Morgen eerst laten meten en dan post ik de resultaten wel even.Kennelijk niemand die een antwoord weet .. of heeft.
@CorsaD
Hij mag er dan zitten om je benziene te filteren.
Denk niet dat je er op zit te wachten om hem evt in 1keer vol te storten met alle rommel en drek uit je tank.Heb er wel eens 1 gezien van een klant die ook zijn tank leeg gereden had.
(Lampje en meter stuk hoeveel geluk kan je hebben …)
Deze was open gemaakt omdat de klant het niet geloofde dat dat het probleem was dat alles vol met troep zat en hij daarom niet meer starten na er nieuwe benziene in gegooit te hebben.(Heeft toen ook zijn tank etc laten reinigen.
Maar dat komt zelden voor gok ik en hoeft ook niet het geval bij de topicstarter te zijnFeit blijft voorkomen is beter dan repareren
Benziene gaat bij mij in iedergeval pas branden als hij zo goed als leeg is. (Als er ongeveer 7′ liter over is)tussen de 2 rooie streepjes in)
Ik heb een 45 litertank en meestal gaat er dan 38 liter in als hij brand.
Zou het er niet op wagen om hem leeg te rijden wie weet wat voor zilt er allemaal in je tank zit.
Kan meer schade veroorzaken dan je lief is.
Olie durf ik niet te zeggen.Vandaag wat tijd in mn gsi gestoken kwa onderhoud.
Ookal gaat hij waarsch toch weg.
Schrok van wat ik tegen kwam…Wat is er vervangen oa;
4 bougies,luchtfilter,olie2x,oliefilter2x.Bougies hebben er net als het luchtfilter en de olie en oliefilter zeker 100000 km in gezeten.
(Dank u vorige eigenaar!! … not)
Olie was zwarter dan zwart,vinger er in gedoopt en uit gesmeerd op een a4tje… was gewoon 1 zwarte streep.
Luchtfilter kwam zooi stof en ander rotzooi uit.
(heeft zijn werk iig goed gedaan)
Bougies zagen er wel okay uit kwa kleur …
op het feit na dat er allemaal witte zooit tussen de electrodes zat waren ze dus wel aan vervaning toe.(iemand een idee wat dat is?)
Gasklep schoon gemaakt zat allemaal zwarte drek opnde achterkant.
Na het zien van de olie maar besloten om een flush te doen.
Nieuw oliefilter geplaatst
Goudkleurig elcheapo olie er in flesje meuk er bij.
Ff 10km goed warm gereden volgens de beschrijving op het flesje.
En de rest van de aanwijzingen gevolgt.
toen olie afgetapt…
Het was bijna net zo zwart als de oude olie!
Ff gewacht tot het blok goed leeg was.
Plug er in wederom nieuw filter geplaatst
En shell helix 10w40 dr in.
Auto rijd als nieuw,olie even bekeken nog steeds mooi goudkleurig al zal ik niet ontkomen aan de klepseals te laten vervangen denk ik.
Al rookt hij een stuk minder dan er voor.
Tevens injectie en klep cleaner in de tank gedonderd en volgegooid met bp 98+ benziene.Al met al aardig dagje zo.
26 september 2014 om 12:55 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252418@pascal1109 wrote:
Weet jij toevallig hoe ver de boutgaten voor de klauwen/brackets uit elkaar zitten bij je Corsa C?
Heb hier nog een setje over; klauwen, blokken, schijven 308mm schijven (wel 5×110) met naaf 65,1mm volgens mij. Is zo’n 1500 km mee gereden.
Van mijn Astra F, maar heb de wagen niet meer. Past in ieder geval op meerdere opels, zoals Calibra en Vectra A. Heb me nog meer modellen laten vertellen, maar dat weet ik helaas niet zeker.
Boutgaten voor de klauwen zit op 76 mm (als ik goed gemeten heb).
Dus als dat past, past de rest ook.Klinkt erg goed!
Als dat de maat is moet het passen lijkt me.
En er staat me idd iets bij van die maat, zal het zo even opzoeken.26 september 2014 om 07:29 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252415@Haasje17 wrote:
Koop gewoon zafira a astra g opc klauwen of astra h turbo niet opc klauwen. Zijn plug and play. Voor 308 schijven
En dan nog steeds die Meriva carriers toch ?
26 september 2014 om 07:14 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252413Het mixen van de snelheid en de timings van het geheugen maakt niet uit voor de hoeveelheid.
Het zal in het slechtste geval op de laagste snelneid en een timing van 2-2-5 gaan lopen.
In jou geval 166mhz (166×2=333mhz) (snelheid )
Je bent 333mhz en 400mhz aan het mixen je zal dus uit komen op 333mhz voor je geheugen snelheid langzaamste word aangehouden.
Je geheugen kan wel probleemloos langzamer,sneller dan waar het voor gemaakt is wil in sommige gevallen problemen veroorzaken!
Je processor heeft een automatische divder en zou gewoon op de goede snelheid moeten lopen.
Wat je kan proberen en wat windows zoiezo fijn vind is de grootste module eerst.
Dus eerst die van 1gb en dan die 2x 512mb.
Je zal dan dus de volgende config krijgen
1gb – 512mb – leeg – 512mb (sloten zijn vaak aan elkaar gelinkt net als de zuigers van een motor 1-3 / 2-4)
Dat het 3e slot evt geen dualsided dims ondersteund kan.
maar komt heel zelden voor (wil niet zeggen dat het dus niet voorkomt)Info over je bord.
Manual kan je hier krijgen
http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=1&s=15&m=P4P800-X&os=&hashedid=AVphyjPQkcELAc9s
Asus P4p800-X
max 4gb supported.
max freq Ddr 3200 – 400mhz
Asus bordjes kunnen in sommige gevallen een beetje kieskeurig zijn kwa geheugen. (merk timings en snelheid)
Al zie ik aan de 2 512mb modules die je hebt niet echt iets bijzonders.
De 1gb module is wel weer zoals wij dat noemde een wokkie tokkie merk.
Andere 2 zijn samsung / hynix en twinmossweet je hoe snel je cpu is ?
Zie in het windows plaatje 2.6ghz staan klopt dit?
Met een locked multiplier van 13.(plaatje van het bios)
met een 100mhz fsb (x-ddr) 200mhz x13 = 2600
Cpu en geheugen zijn dus zoiezo van elkaar gescheiden.Indien je het niet werkend krijgt doe even een brul,dan kijk ik even in mijn verzamel bak of ik nog iets heb liggen wat evt kosteloos jou kant op kan.
Tis nl niet echt spul wat ik normaal nog op de plank heb liggen ondanks dat ik heel veel spul op pc gebied heb :P -
AuteurBerichten