Nessuno

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 297)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: elec ramen werken niet na inbouwen #18261806

    Tel de pinnen in je stekker eens.
    14 of minder,heb je een aantal opties niet.
    17 of meer heb je alles,radio,spiegels,ramen etc.

    Waar had je de kabelboom voor in de deur vandaan gehaald?

    En er bestaat een kans dat het aangezet moet worden.

    In reactie op: Het grote "Hoe zie jij eruit" Topic —- Ook Dames #17497407

    Ik zal ook maar eens een plaatje van mij de wereld in slingeren :D

    In reactie op: Origineel OPC(Hagus) spiegels Demontage #18259540

    Ik heb ook 1 spiegel waar een hele lange parker in zit.
    enige nadeel wat je hebt is dat als er nu iets tegen aan botst hij stuk gaat of breekt.
    verder werkt het gewoon als een trein.

    Anders schroefje er indraaien en een klein beetje epoxy er tussen.
    zit het ook weer vast.

    In reactie op: Origineel OPC(Hagus) spiegels Demontage #18259538

    Ze kunnen idd 100% zeker uit elkaar.
    gister nog mijn eigen spiegels uit elkaar gehad.
    (Worden nu gespoten)
    spiegel is zo gemaakt dat als er iemand tegen aan loopt of fietst hij er af valt/ klikt.
    Dan bungelt hij aan de kabel …

    Wat al eerder gezegd is even met een drevel en hamer alle 3 de bolletjes die je ziet zitten een tik geven zo dat ze los schrikken en dan met beleid druk uit oefenen.
    wat ik zelf het makkelijkst vond was van boven naar beneden.
    Om dat er boven maar 1 zo’n pikkie zit.
    Als ie eenmaal gaat Ist zo gedaan.
    Als je kruipolie gebruikt evt dan ia het heel belangrijk dat je heel goed ontvet daarna!!!

    In reactie op: Velgen Corsa C #18257867

    @roen wrote:

    Erg balen want ik heb geen idee hoe ik een foto post hier…dan had ik jullie even kunnen laten zien wat ik bedoel

    upload je plaatje naar bv tinypic.com
    als hij ge upload is zie je links een rijtje met linkjes
    pak de 2e (die met [img])
    En plak die in het forum en je plaatje is zichtbaar.

    In reactie op: Origineel OPC(Hagus) spiegels Demontage #18259532

    @marijnl1988 wrote:

    Spiegel van adapter wel..

    Ik zou het niet proberen om het glas eruit te krijgen
    Want als glas knapt ben je om grof te zeggen de lul

    Klopt spiegelglaasjes Zijn niet meer verkrijgbaar!
    Al heb ik mijn glaasjes er vaak zat uit gehaald.
    Met beleid gaat het prima.

    In reactie op: xenon inbouwen corsa c #18257400

    @opelkadetje wrote:

    haha nou heb je ff…

    – verlaagd ?
    – dikke velgen?
    – blinderen ?
    – led achterlichten ?
    – andere uitlaat ?

    of mij helpen als ik de corsa binnen heb hahaha :) je bent in ieder geval goed bezig :)

    misschien een kleine how 2 over hoe je de voorbumper losmaakt.. zit die ook voor in de wielkuipen geschroefd?

    -Verlagen doe ik niet de 17″ die ik nu heb lopen soms al aan.
    -Dikke velgen heb ik al.
    -Blinderen. ga ik laten doen.
    -led achterlichten.Heb al gsi achterlichten.
    -Andere uitlaat,heb al een tussen demper vervanger en remus einddemper.

    Voorbumper losmaken is heel simpel.
    Wat heb je nodig qua tools.
    Rateltje met dop 9 en 10
    Torks 31 bitje en houder.
    Zijknip tang.

    1.Voel met je hand aan de binnenkant van de wielkuip richting de bumper.
    Je voeld eeneld een gaatje hier in zit een plastic moertje maat 10.
    Draai deze los met de ratel.

    2.Zoek in d pvc kuip richting de voorkant bumper na 1 torx schroef,draai deze los.
    Volg de pvc binnenkuip naar beneden en dan zit er aan de onderkant (straat kant naar boven toe) nog een torx schroef draai deze ook los.

    3.herhaal 2 en 3 aan de andere kant.

    4.kruip een beetje onder de voorkant van de auto je ziet 3 zwarte paraplu dopjes
    Haal deze er voorzichtig uit met de zijkniptang (knip ze niet af)

    5. Trek de wielkuiplijst voorzichtig op zij en beweeg de bumper van de auto af (achter de lijst vandaan)
    Doe dit ook aan de andere kant.

    6. Nu hangt de bumper alleen nog vast in het midden onder de motokap.

    7.Doe je motorkap open en schroef de 3 dop 9 moertjes in het midden van de bumper los .
    Pak je bumper er af en maak de temperatuur sensor los.

    8. Je bumper is nu gedemonteerd.

    In reactie op: Velgen Corsa C #18257862

    @roen wrote:

    Hallo, is er iemand die mij kan helpen? ik heb een opel corsa c en ik heb op dit moment bandenmaat 195/45/16 en ik wil graag andere velgen.
    Ik wil het liefste of een breedset stalen velgen zwart of iets van BBS zwart met chroom bijvoorbeeld.
    Hoe weet ik welke 16 inch velgen passen op deze bandenmaat?
    Heeft iemand zoeits 2ehands te koop? laat het me weten.
    [img]breedset[/img]

    je tags gaan zo niet werken,
    [img]url%20plaatje[/img] dan werkt het wel.

    205 moet lukken dat had ik in 15″nu in 17″ en gaat prima.
    Ik denk dat als je breder gaat,het aan gaat lopen of je spacers moet gaan gebruiken.
    Et waarde maakt natuurlijk ook uit.
    Dus ik zou eerst eens bedenken welke velgen je wilt.
    Dan gaan kijken in welke maat ze te krijgen zijn met welke waardes.
    Corsa heeft Als Et waarde 49 uit mn hoofd.
    Je kan mestal 10 naar boven of naar beneden zonder problemen.
    Daarna heb je spacers nodig.

    In reactie op: xenon inbouwen corsa c #18257398

    @opelkadetje wrote:

    nais nais :)

    Want moet ik nu nog doen aan mn corsa … raak een beetje door de te doen dingen heen >.<

    In reactie op: xenon inbouwen corsa c #18257395

    @opelkadetje wrote:

    goed bezig :) en zeker duidelijk :)

    Bovenste post iets aangepast.
    ivm electrische hoogte regeling
    (net alles er weer uit gehad om mn hoogte stel motortjes over te zetten)
    Het zit in de auto,koplampen zijn voor bereid maar dan moet je ze niet vergeten over te bouwen…
    =============================================
    Tevens mijn mistlampen ingebouwd.
    En dat was super simpel.
    Ik zet een lijstje neer voor wat je standaard bij een corsa nodig zou hebben.
    Zelf had ik geen kapjes etc nodig ivm custom voorbumper.

    boodschappen lijstje.
    1x kabelboom met mistlamp stekkers en de buiten temp sensor.
    1x lichtschakel blok met extra de voorste mistlampen knop.
    1x 15A zekering
    1x schakel relay (zal nog even kijken welke het is )
    1x lampje voor in het dashboard.
    2x mistlampen
    6x schroefjes.
    6x plastic moertjes en houdertjes of hoe ze ook heten
    2x kapjes voor in de bumper met mistlamp gaten.(facelift model)
    1x lange grijze grille met 2 mistlamp gaten er in (pre facelift.
    1 tube ramen kit of 2 componente kit iets dat goed plakt!

    We gaan beginnen.
    Stap 1.
    Het makkelijkst is om te beginnen met de lichtknop schakelaar,zekering,en het relay te plaatsen.



    Zekering en relay zijn in rood omcircled.

    Stap 2.
    Als dat zit haal je de temp sensor los, en controleer je of in het deel van de kabel wat achter blijft 4 draden zitten.
    Is dit het geval dan prik je het nieuwe stukje kabel boom er aan.
    Is dit niet zo kan je stoppen met deze howto want dan ontbrekende draden voor je mistlampen in de kabel boom en zal je zelf iets moeten gaan verzinnen!!

    Stap 3.
    sluit nu je mistlampen aan en test of het werkt.
    Contact en verlichting moet aan staan!
    Indien alles netjes werk haal je de mistlampen en het kabel boompje los.
    En leg je deze op een veilige plek neer.

    Stap 4.
    Demonteer de voor bumper.
    En leg hem op een dik kleed (plate oid)
    Haal je tempsensor los.
    kijk goed hoe de bumper grille vast zit
    ===========================================================================
    Stap 4.A
    pre facelift:
    In het midden geklikt en op de hoeken gesmolten.
    pak een hobby mesje en snij alleen de boven kant (gesmolten deel) los.
    Beetje trekken en trekt hem los.
    Pak de nieuwe bumper grille en monteer deze.
    van uit het midden beginnen,klikt vanzelf op zijn plaats.
    bij de hoeken druk je hem goed in model en lijm je hem vast (er zit “meestal” niets meer om te smelten)
    Laat het drogen tot het goed vast zit.

    Stap 4.B
    Facelift model.
    hier hoef je alleen de kapjes los te halen.
    hoe dit zit weet ik helaas niet.
    =========================================================
    Stap 5.
    Monteer je mistlampen.

    Stap 6.
    Monteer de kabel boom netjes in de bumper grille, en sluit de kabels op de mistlampen aan.
    Sluit tevens je temp sensor aan.

    Stap 7.
    Breng de bumper in positie en sluit de kabelboom aan op het deel wat aan de auto vast zit.

    Stap 8.
    Test alles nog een keer!
    Als alles werkt monteer je de bumper en kun je het lampje in het dashboard inbouwen.
    (helaas best veel werk voor enkel een lampje…)

    Stap 9. Geniet van je mistlampen.

    Daar ik lampen uit China heb gehaald wist ik niet wat voor lampjes er in zouden zitten.
    Vandaar het kleur verschil.
    Binnen kort worden de standaard h3 lampjes vervangen voor degelijke witte (Xenon look)
    Of voor een hid Xenon setje.
    Afhankelijk wat het makkelijkst te krijgen is.
    Wat heeft het mij in totaal gekost.

    30 euro voor de mistlampen.
    2 euro voor een setje zekeringen bij de aktion.
    15 euro voor de lamp schakelaar.(ebay)
    0 euro Kabel boom was gratis, van een oude bumper die ik nog had.
    0 euro Dashboard lampje bij een kennis gehaald.
    De rest heb ik tijdelijk geleased uit mijn Gsi.

    Lampjes die ik heb.

    Post word nog bijgewerkt op dit moment.

    In reactie op: xenon inbouwen corsa c #18257393

    @opelkadetje wrote:

    maak je dan ook een how 2 voor de mistlampen :) ook wel goed om te weten.. ga k dat ook doen :)

    Die is morgen aan de beurt!
    Net nog even alles netjes gesoldeerd (heb andere dan standaard mistlampen) anders is het nl plug en play!

    Zal daar morgen ook foto’s van maken als ik ze monteer.
    Maar zoals eerder gezegd hoeft het niet allemaal zoals bij mij plug en play te zijn!
    Het hangt een beetje af van wat het plan met de Corsa in de fabriek was
    Bij mij lijkt het als of alles voorbereid is qua kabels.
    Ik kan zonder problemen bv elektrische (Hagus) verwarmde spiegels monteren.
    Mij deur stekker aan de chassis kant heeft 19 pinnen.
    Terwijl de 1.2 van een kennis er maar 14 heeft.
    Ik hoef dus enkel maar de kapjes (deur en spiegel), de knopjes en deurkabelboom te regelen.
    Alles in te bouwen en dan werkt het (reeds getest!)
    (heb alles al liggen, echter heb een rechter Hagus spiegelglas nodig)
    En die zijn helaas niet meer leverbaar bij de dealer dus het word ebay’en alleen moet ik ff uit vogelen wat voor glas ik nodig heb.
    Als ik die binnen heb maak ik daar ook wel een how to van.

    In reactie op: xenon inbouwen corsa c #18257392

    @opelkadetje wrote:

    bumper moet eraf dus om ze te monteren.
    wat heb je voor deze lampen betaald?

    Staat in de post die ik nu aan het maken ben.
    150,- ex verzenden totaal was het 165 voor de koplampen en 50 voor het xenon setje.

    In reactie op: xenon inbouwen corsa c #18257390

    @opelkadetje wrote:

    maak je dan ook een how 2 voor de mistlampen :) ook wel goed om te weten.. ga k dat ook doen :)

    Ik weet niet of mijn howto’s gaan werken op de meeste corsa’s
    ik heb een 1.4 enjoy en heb gewoon de mazzl dat buiten de spullen om die ik koop het plug en play is.
    (er maar weinig ontbreekt, en de rest er wel gewoon allemaal in zit)
    Die mistlampen is enkel een willekeurig setje lampen,draadboompje van een corsa met temp sensor en mistlampen.
    Lichtknoppen blok met voormistlamen ,15A zekering,1x een relay.
    Lees ook horror verhalen dat mensen kabels moeten trekken etc.
    Dus vandaar.

    Hoe ik mij xenon in gebouwd heb (H1 lampen)

    De koplampen die ik gekocht heb komen bij FK in Duitsland vandaan en zijn de volgende.


    Kosten 150 euro ex verzend kosten.
    Deze hebben voor zowel dim als groot licht H1 lampjes.
    deze how to kan dus afwijken als je andere lampen hebt!

    Cheapo dingo Xenon (om te proberen koop later wel een pilot setje)
    De ballast.

    De Xenon lampjes zelf.
    Met extra rubberen sok!

    Stap1.
    haal je bumper los. 9 schroefjes en 3 plastic dopjes.
    (Ga er van uit dat men weet waar wat zit en hoe let los moet)

    Stap 2.
    Draai de 3 schroeven waar mee je koplam vast zit los.
    (dop 9) 2 boven op 1 aan de zijkant.
    En haal hem voorzichtig naar je toe.
    En haal de stekker los.

    Stap 3.
    Ga rustig zitten en haal het motortje van je hoogte verstelling los!
    Deze dien je later over te bouwen in je nieuwe koplamp.
    Heb je geen nieuwe koplampen kan je stap 3 en 4 over slaan

    Stap 4.
    Bouw je hoogte verstellings motortje over.
    neem hier de tijd voor en weest geduldig!!

    Stap 5.
    H1 lampje er uit halen en de stekkers los maken.
    (vergeet niet de zwarte stekker van het lamphuis af te halen)

    Stap 6.
    Monteer de Xenon lamp in het lamp gat en zet hem vast met het veertje.

    Stap 7.
    Hier zie je de + en – kabeltjes die op de balast komen.
    Blauw is de + en zwart de –
    (voor de mensen die opletten en die dunne rooie en zwarte kabeltjes opgerold zien liggen, deze zijn van de angel eyes daar ga ik nog iets voor bedenken.)
    Evt een schakeling tussen stadslicht en angel eyes.

    Stap 8.
    Op de foto zie je het kapje wat over de lamp komt en de behuizing water dicht maakt.
    Hier moet je een gat van ongeveer 22mm in boren zo dat de Xenon kabels door de lamp naar buiten kunnen.

    Stap 9.
    de 2 kabel schoentjes die op de lamp en behuizing zaten prik je over op de kabels die naar de ballast gaan.
    Let op dat je dit goed om doet!

    Stap 10.
    Als je alles goed hebt gedaan dus gat geboord kabels er door heen en de rubberen sok op zijn plek gedrukt hebt.
    ziet het er zo uit.

    Stap 11.
    En dan is dit het eind resultaat.
    (mocht het gat iets groter zijn doe dan een beetje lijm of kit om het gat heen voor je de sok er in duwt.)

    Stap 12.
    Draai de dop terug op de koplamp.

    Stap .13
    Sluit de kabels op de ballast aan dit kan maar op 1 manier en kan dus niet mis gaan.
    En zorg er voor dat je Ballasten goed vast komen te zitten
    (ik heb er voor gekozen om de achterkant van de ballasten van een dun laagje isolatie tape te voorzien.)
    (voorkomen is beter dan genezen) al zou het niet nodig moeten zijn.
    Verder heb ik de ballasten en kabels simpel met tiwraps netjes vast gezet.

    Stap 14.
    en Tada

    Ze lijken erg blauw maar dat valt reuze mee.
    Dit komt mede door de normale stadslampen.
    Omdat dit er niet uit ziet en om problemen met de petten te voor komen even snel stads led lampjes gescored.
    En dan is dit het totaal plaatje.

    In reactie op: xenon inbouwen corsa c #18257388

    Het zit er in en was super makkelijk!
    Kruip zo achter de pc om ff een deftig verhaaltje te schrijven.

    kwam er tevens achter na het wisselen van mijn verlichtings knop van 1 zonder voor mistlampen naar 1 met de voorste mistlampen.
    Dat ik enkel het relay en de zekering en het lampje in het dashboard misten om mijn mistlampen werkend te krijgen. (Kabel boompje had ik al)
    Dus die gaan er morgen in, heb alles in huis :)

    Om je koplampen te wisselen moet de bumper er van af inderdaad.

    In reactie op: xenon inbouwen corsa c #18257386

    Xenon setje is binnen,zal zo eens beginnen met foto’s maken.

    Als ik het goed gezien heb is die van mij plug and play.
    leuk voor mij maar daar koop jij weinig voor helaas.
    Niet te min zal ik toch even plaatje schieten en hier neer zetten straks.

    Wat bedoel ik met plug and play,
    mijn koplamp heeft H1 lampen
    Lamp er instoppen en steek stekkertjes aansluiten.
    Geen geknip in orginele dan wel de lamp kabels.
    Enkel balasten netjes vast zetten en stekkers inpluggen.

    Tot later!

    Ps welke koplampen heb je zelf en waar kom je vandaan (stad)

    In reactie op: xenon inbouwen corsa c #18257385

    Niet speciale wel lens koplampen.
    ik had gewoon normale koplampen zonder lens.
    Daar kan wel xenon in maar daar zijn je mede weggebruikers niet heel blij mee.
    Aangezien je alles en idereen voor je verblind.

    Nu even wachten op de xenon (h1 set)
    En dan kan ik die in bouwen.
    Zou plug and play moeten zijn kwa lampen.
    Moet alleen even kijken hoe ik de draden netjes aansluit.
    Zit te denken aan solderen aangezien dat het netst is.
    Maar wil niet in orignele kabels gaan knippen,nog mn stekker slopen.
    Nu zag ik dat er losse draden naar van mijn nieuwe koplamp naar de contra stekker lopen dus denk dat ik daar wel wat mee kan :)

    Op de orginele koplamp zit de stekker namelikk vast gegoten aan het huis.

    In reactie op: Xenon koplamp met Angel #18256958

    Hoop zaandammers op het forum, Indien mogelijk zou ik ook wel een keer willen komen kijken.
    Heb dan wel geen Zafira maar een Corsa maar het is altijd interesant!

    In reactie op: xenon inbouwen corsa c #18257383

    Vandaag De koplampen binnen gehad, nu wachten op het Xenon setje.
    Koplampen zien er erg goed uit!

    In reactie op: xenon inbouwen corsa c #18257381

    @corsa100 wrote:

    @Nessuno wrote:

    Ik krijg van de week een setje lampen binnen en een xenon setje.
    kan je als ik het binnen heb wel up to speed brengen.
    moet enkel ff wachten om te kijken of ik die xenon adapters nodig heb.
    ik ga ze zoiezo op mijn dimlicht aansluiten.
    bedoel wat heb je aan xenon als groot licht
    echter gok ik dat ik of de draden naar / in de stekker moet aan passen wat ik liever niet doe.
    Of de boel in de koplamp aanpas (dat heeft iig mijn voorkeur)

    Vaak zit er in koplamp een stekker voor een + naar die lamp. De – word vaak ergens centraal in de kopplamp geregeld.

    Nu zit het met 1 stekker van buiten af.
    en de rest is lampjes in fittingen wat het atm lastig maakt.
    fitting heeft nl 2 kanten + en –

    Dus ik weet niet hoeveel haast je hebt.
    maar met max 2 weken zou ik je het kunnen vertellen hoe ik het gedaan heb.

    zou fijn zijn als je dat zou willen doen!, heb niet echt haast liever dat het goed gebeurt dan dat ik alles sloop haha .
    ik wacht uw reactie af!

    Zal voor de verandering ook eens foto’s maken van de stap voor stap.
    hoe ik het gedaan heb / ga doen en wat het resultaat is.
    Tevens ga ik dan ook mn mistlampen doen.
    (heb een C-enjoy zonder maar heb wel alle spullen al liggen)

    In reactie op: xenon inbouwen corsa c #18257379

    Ik krijg van de week een setje lampen binnen en een xenon setje.
    kan je als ik het binnen heb wel up to speed brengen.
    moet enkel ff wachten om te kijken of ik die xenon adapters nodig heb.
    ik ga ze zoiezo op mijn dimlicht aansluiten.
    bedoel wat heb je aan xenon als groot licht
    echter gok ik dat ik of de draden naar / in de stekker moet aan passen wat ik liever niet doe.
    Of de boel in de koplamp aanpas (dat heeft iig mijn voorkeur)

    Vaak zit er in koplamp een stekker voor een + naar die lamp. De – word vaak ergens centraal in de kopplamp geregeld.

    Nu zit het met 1 stekker van buiten af.
    en de rest is lampjes in fittingen wat het atm lastig maakt.
    fitting heeft nl 2 kanten + en –

    Dus ik weet niet hoeveel haast je hebt.
    maar met max 2 weken zou ik je het kunnen vertellen hoe ik het gedaan heb.

    In reactie op: Ineens 3 problemen met Astra H Cosmo (2009) #18257089

    Worden volgens mij wel door de zelfde module (bcm) aangestuurd.

    In reactie op: Knallend geluid na vervanging schokdempers #18256053

    Stomme gedachte gang,maar zet hem toch neer.

    Nu je nieuwe dempers en veren hebt zal de auto iets stugger zijn.
    Zou het niet je eind of tussen demper kunnen zijn die ergens nu net het chassis raakt.
    (Misch wel gedemonteerd geweest bij het vervangen van de schokbreker)
    Die geven namelijk ook een lekkere klonk als ie ergens tegen je chassis aan komt.

    Ik had het met mijn corsa gsi als ik een drempel of hobbel in de weg tegen kwam … klonk…
    Tig x op de brug geweest niets kunnen vinden ook de demper bewogen als of mijn leven er van af hing
    (alleen niet echt zijdelinks) niets nada 1 groot raadsel.

    Tot een maatje achter me reed en vroeg of mn achter eind demper wel vast zat.
    Die bewoog bij een bobbel drempel kuil etc heel erg.
    Als de auto rechts inveerde ging mijn eind demper heen en weer (rechts naar links) nu ging hij net iets harder naar links terug dan naar rechts ,gevolg klonk … (verzin het maar)

    Ander nieuw uitlaat rubber en ophang punt van mijn demper iets gebogen en het is weg!
    Heb er ook maanden mee rond gereden….

    Ze zijn niet verwarmd?
    Dan zou ik zeggen 2x een motortje is 2x + en 2x –

    De regel blijft meten is weten.
    Bij die orginele opel spiegels is de – gebrugged tussen de motortjes vandaar 1x –

    Zwart wit + bruin is verwarming
    Motortjes is Geel en groen is plus en zwart rood de min als ik het goed gezien heb. (Meet zwart rood ff door)

    In de stekker van de spiegel is dat de 2 onderste geel en zwart wit
    De 2 middelste zwart rood en bruin
    De bovenste enkel groen.

    Zijn overigens orginele hagus gsi / opc spiegels

    Dat word meten als je die perse wilt gebruiken.
    Hou die dingen meestal liever orgineel.

    Qua standaard spiegel zit het zo;
    Er gaan 3 draden naar het motortje + – + (zitten 2 motortjes in) en die delen 1x de – en hebben alle 2 een +.
    En 2 naar de verwarming (+ en -)

    Zelf zou ik er niet mee rommelen maar je knipperlicht uit het zijscherm wippen en aan beide kanten 2 draden via het scherm naar de rubberen sok de deur in leiden.
    En het op die manier aansluiten dan kan je evt ook gebruik maken van verwarmde spiegels.
    En zit het gewoon netjes en werkt het ook gewoon goed.

    Zal zo even kijken wat welke kleur heeft in die spiegels.
    En het hier neer zetten.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 297)