Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou zelf op de kosten van de dvd / navi besparen.
Ja het is een mooi geintegreerd systeem.
Maar er zitten nog aardig wat kinder ziektes in.
Heb zelf een corsa C en heb hier een Macrom dvd 6690 in zitten.
Prijs 250 euro.
Verloop kabeltjes er bij +20 euro.
Verloop bak kap randje of hoe je het ook wilt noemen was 17 euro
Ff een middagje knutselen wat ik overigens leuk vind.
En ik ben zeer tevreden!!Speel mn muziek af via mijn telefoon via bluetooth, carkit via bluetoot etc etc.
Kan je Liviu zijn diensten zeker aanbevelen.
Is iemand die weet wat hij doet!Heb er al 1x gebruik van gemaakt en hoop binnen kort weer :D
Was al gepost … jammer joh.
Niemand die dit weet?
Kan je anders een foto posten heb de engelse liggen dan kan ik kijken wat er evt anders is.@Chris426 wrote:
Nessuno, ik heb hier kabelboompjes liggen die ik wss niet zal nodig hebben daar de mijne reeds voorbereid zijn.
Als je interesse hebt, stuur maar een pm!Zijn in zeer goede staat want ik ging ze zelf gebruiken :p.
Die uit engeland hebben de bediening aan de andere kant, wss dat ze daarom niet helemaal goed zijn :).
klopt alles werkt andersom
ik heb ze voor een corsa nodig heb jij die ? (zit daar verschil in ?? )ik heb alles liggen … moet enkel nog de kabelboompjes regelen.
Want die uit engeland werken niet!!! :wtf
Daar zit serieus verschil in!17 of meer pinnen in de stekker bij de deur is elec spiegels en en ramen en luidsprekers.
Minder is geen spiegels etc.water / condens in de kofferbak ga je altijd houden.
Dit komt nl door de condens die op de achterklep ontstaat.
(enkele plaat zonder bekleding etc)
(zit er aan te denken om hem te bekleden met dreun matjes om te kijken of dat help.
(moet natuurlijk niet een plas water in je kofferbak liggen)
Maar tegen de druppeltjes / condens werkt een vochtvreter erg goed.
Verder als je veel condens hebt ramen behandelen met rainex en af en toe even een stukje rijden met de kachel aan op warm en NIET recirculeren.
Als je recirculeerd dan blijft de vocht in je auto hangen.
ja het zijn allemaal lapmiddelen maar ze werken wel bij de TT van mijn vrouw.Waarom dreun matjes (voel dat die vraag gaat komen hahaha)
Daardoor word de klep dikker en koelt hij langzamer af en hoop ik op die manier minder condens te krijgen.
Als iemand anders een beter idee heeft sta ik daar natuurlijk voor open!@Har Opel wrote:
@Nessuno wrote:
Het is gewoon zonde van je geld.
bij elke bumper kunnen er barstjes in de verf ontstaan.
helemaal als je een paaltje kust oid.
zolang er geen dikke scheuren etc in zitten zou ik ten alle tijden mn orginele bumper laten herstellen
ik heb de zelfde bumper die jij hebt liggen.
en die spuit klaar.Daar zat een scheur in waar je u tegen zei (20 cm)
En precies op die lip.Aangezien het een orginele bumper van gm is en de lip van irmscher is
heb ik hem gerepareerd.
ze zijn moeilijk te krijgen en kosten veel geld.Jou bumper is dus gewoon orgineel gm met irmscher onderlip. (Standaard optie voor een gsi)
Zonde om die te vervangen voor een polyester ding waar tevens nog sneller de scheuren in springen.
(Rij rond met een luma voor en achter bumper)
En die zitten nu na 6maanden al vool met haarscheurtjes en barsten.Als het te erg word laat ik die gerepareerde bumper spuiten. En gaat die er op.
Redenen:
Mooier,orgineler,10x sterker.weet jij of die grijze gril waar me breedstralers in zitten los van de bumper te demonteren is….ik wil die nl tzt gelijktijdig mee laten spuiten zodat alles 1 geheel zwart wordt vind ik persoonlijk mooier en makkelijker onderhoud.
Ja die kan er uit zit geklikt in het midden en aan de buiten zijde gesmolten.
Als je hem laat mee spuiten dan zou ik hem juist lekker laten zitten!!Deze monteer je nl alleen als je hem niet mee gespoten wilt hebben.
ik heb hem er juist bij mij uit gehaald zo dat hij niet mee gaat met de kleur (blauw)
zwart ik zou hem lekker laten zitten.
Maar hij kan er uit en je mistlampen kunnen er ook uit.
je zou evt bij winparts dit deel kunnen bestellen en vervangen.
maar ik zou alleen de mistlampen er uit halen en de hele zut zo in de kleur laten spuiten.Het is gewoon zonde van je geld.
bij elke bumper kunnen er barstjes in de verf ontstaan.
helemaal als je een paaltje kust oid.
zolang er geen dikke scheuren etc in zitten zou ik ten alle tijden mn orginele bumper laten herstellen
ik heb de zelfde bumper die jij hebt liggen.
en die spuit klaar.Daar zat een scheur in waar je u tegen zei (20 cm)
En precies op die lip.Aangezien het een orginele bumper van gm is en de lip van irmscher is
heb ik hem gerepareerd.
ze zijn moeilijk te krijgen en kosten veel geld.Jou bumper is dus gewoon orgineel gm met irmscher onderlip. (Standaard optie voor een gsi)
Zonde om die te vervangen voor een polyester ding waar tevens nog sneller de scheuren in springen.
(Rij rond met een luma voor en achter bumper)
En die zitten nu na 6maanden al vool met haarscheurtjes en barsten.Als het te erg word laat ik die gerepareerde bumper spuiten. En gaat die er op.
Redenen:
Mooier,orgineler,10x sterker.@Har Opel wrote:
Oké dank voor jullie reacties ik zelf denk er aan om een originele GSI bumper aan te schaffen ( geprimerd ) en mijne tzt te koop ga zetten die ik voor een aantrekkelijke prijs verkoopt.
Origineel past ten aller tijde altijd 100% dus ik heb het over orig Opel GM en gelukkig ken ik iemand die bij de Opel werkt dus krijg dan ook minimaal 20% korting.
Hoorde dat de orig bumper voor mijn GSI € 405,- kost dus niet echt goedkoop daar ga dan nog 20 of 30% korting af.Wat ik niet snap is waarom laat je jou orginele bumper niet bij een schade herstel bedrijf herstellen.
gewoon met bon zodat je garantie hebt.
Barstjes in de verf kunnen er gewoon uitgeschuurd worden.
Als het een knap schade bedrijf is zal je er niets van zien als hij klaar is.
en lijkt de bumper als nieuw.
Dus waarom dan zo gefixeerd op een nieuwe bumper.Heb zelf gewoon hele scheuren uit bumpers gerepareerd (plastic lassen)
(Was prive voor me zelf) En die zitten er nog steeds op en je ziet geen verschil etc .het scheelt je gewoon 405 euro.
die nieuwe orginele bumper zal ook gespoten moeten worden dus dat geld ben je kwijt.
En ondanks dat die Irmscher lip wel waarde heeft.
zijn mensen er niet heel happig op er goed afkrijgen is moeilijk.Nogmaals mijn suggestie.
Als je van die lip af wil.
Rij naar een sloperij.
Kijk wat ze hebben neem bv bumper van een corsa die bv van achter schade heeft en van de voorkant niet
neem die mee en breng die weg dan ben je voor 75 a 100 euro voor de bumper klaar.
Heb je een orgineel gm product.
Past goed etc.Winparts is imitatie (geen idee hoe dat met de pasform zit en gaat zitten)
En die van marktplaats is polyester.
Ik zou persoonlijk van beide niet blij worden.Maar nogmaals das mijn persoonlijk mening.
Indien je die bumper weg doet stuur me dan even een dm.
En ik zou een 2e hands bumper op de sloop halen.
Zijn echt hele nette bumpers te krijgen,gespoten moet hij toch worden.
en een nieuwe nieuwe bumper is moeilijker te spuiten dan 1 die fabriekaf al een keer gespoten is.
dit heeft te maken met de olie die in de abs plastic zit wat tijdens het stoken (drogen na het spuiten) naar buiten kan komen.Misch een idee voor je om dan gelijk voor facelift bumpers te gaan.
pasen 1 op 1 ook met je huidige mistlampen.Zou vragen waar van die bumper gemaakt is.
heb zelf poliester voor en achter bumper.Abs dan ist goed te maken poliester zou ik links laten liggen
Maar je wilt je eigen bumper vervangen omdat daar wat barstjes in zitten?
Waarom laat je die niet herstellen en spuiten?
Barstjes in de lak is heel goed te maken.@nexus6 wrote:
@Nessuno wrote:
Die drap aan je oliedop (sludge)
Hoeft niet te betekenen dat je kop lek is.
hoe ziet je koelvloeidtof er uit gewoon mooi helder of mayonaise kleur.
Nee dat ziet er gewoon normaal uit, GelukkigVerder zou ik idd ff iemand er bij halen die er iets meer kijk op heeft.
D’r gaat pas een monteur kijken als ik zelf eerst iets meer weet,Ik wil eerst weten of wat de 1e monteur had gezegd of dat zo is met de 2 nokken tandwiel.Hij gaat rond maar start niet,zou je brandstof pomp kunnen zijn.
Kan ik dat controleren ?zou om te beginnen hem uitlezen om te zien van hoe en wat.
Ik kan hem zelf niet uitlezen,Ik heb wel Torq mischien dat ik daar iets mee kan uitlezen ?Morgen ga ik weer verder,kijken of ik die kleppen deksel kan loshalen.
Al vast bedankt voor de info mensen.Bij een lekkekop pluimt hij vaak witte rook stopt ook niet (condens is na een rondje rijden wel weg)
Tevens loopt je reaervoir leeg.
maar jouwe rijd niet helaas….Brandstofpomp kan je omleiden maar hoe durf ik je niet 123 te zeggen je kan altijd kijken of je bougies nat zijn.
Hij slaat immers niet aan.
kan je iig uitsluiten of het je bobine wel of niet vonkt.Die drap aan je oliedop (sludge)
Hoeft niet te betekenen dat je kop lek is.
hoe ziet je koelvloeidtof er uit gewoon mooi helder of mayonaise kleur.Verder zou ik idd ff iemand er bij halen die er iets meer kijk op heeft.
Hij gaat rond maar start niet,zou je brandstof pomp kunnen zijn.
zou om te beginnen hem uitlezen om te zien van hoe en wat.Als het de voet is ff snuffelen op de sloop of op ebay.
net als voor de rubertjes voor de antenne voet 3 euro op ebay.Bij de dealer 80,- inc nieuwe voet.
Inspuiten met wd40 en de fohn er op.
50/50% kans dat hij los gaat of afbreekt.Ah wacht had je bericht niet goed begrepen.
Je center caps zijn te diep, je raak de moer van je wiel naaf.
Even de diepte op meten die je hebt tot de naaf (2mm minder zo dat ze zeker passen)
(diameter heb je al)
en dan moeten ze echt wel te vinden zijn.
staat er geen info achter in de velg ?
Bij mijn onbekende velgen stond er aardig wat info aan de binnen kant op 1 van de spaken zeg maar
oa de maat met et waarde en waar en door wie ze gemaakt waren.Radio zonder canbus zoeken.
en voor je stuurbediening heb je nog eens een aparte adapter nodig.
heb zelf een macrom radio met een chinalead stearing controle unit.
werkt als een trein!Nee deze radio is voor een auto met canbus en dat heeft jou corsa niet.
Hmm had de link niet bekeken.
meeste chin radio’s zijn geen canbus…
dus weer iets geleerd.Gaat gewoon passen.
enkel een verloop kabeltje nodig van opel naar wat de aansluitingen op je nieuwe radio.
let wel op door de hoek van het scherm bestaat de kans dat je de bovenste cm van je scherm niet helemaal kan zien.
ik stoor me hier niet aan al is het met de gps wel eens lastig.1 januari 2015 om 19:05 In reactie op: Lichtschakelaar Corsa GSI miet mislichten achter en voor #18266936Zal eens kijken straks.
Je kan hem laten lopen hoe je wilt.
heb zelf een touchscreen radio met van alles en dat loopt op de zelfde manier.Heb bv remote kabel,2x tulp etc etc.
dashboard kastje is 3 schroefjes en kapje bij je voeten een plastic m6 moertje.
dashboardkastje haal ik er uit zo dat je niet loopt te kloten om die kabel terug te krijgen bij je radio.Stekkertje van de antenne kabel is het moeilijkste deel en die zit rechts bij je voeten achter het kapje wat zeg maar je a stijl met je dorpel verbind.
is gewoon rotig om los te maken.
maar was allang blij dat hij in 2 delen was …
dacht zelf eerst dat ik mn hemel er helemaal uit.moest halen ^^.
Was gelukkig niet zo :)Ff overdag doen 30min is het gepiept.
-
AuteurBerichten