Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ah op die manier :)
as woensdag naar het Rdw :jerryIk zou het er zelf niet op wagen.
maar ieder zijn ding natuurlijk.Ik zou zelf niet adviseren om je standaard hoedenplank te gebruiken.
Deze is van zeer dun geperst materiaal,gegarandeerd dat hij in het midden knikt en dan moet je als nog op zoek naar iets anders.
Waarom wil je eigenlijk luidsprekers in je hoedenplank ?
zitten er geen luidsprekers in of zijn deze stuk of niet naar wens?Ik heb zelf een nieuwe hoedenplank gemaakt van 18mm mdf en dat bevalt prima.
Heb er een 10″ subwoofer in hangen en evt ruimte genoeg om nog 2 luidsprekers er naast te hangen.
Ik heb dit niet gedaan omdat mijn corsa voorzien is van 4 luidsprekers.
Achter regel ik het vermogen met mijn radio.
dus die heb ik niet vervangen.
Voor heb ik er een setje van MTX in gezet.
Zelf een hoedenplank maken is ff rommelen ivm de maat maar met passen en meten kom je een heel eind.Ik weet niet waar je vandaan komt.
Evt zou je langs kunnen komen mijn hoedenplank overkunnen trekken
Dan is het een questie van uitzagen en bekleden dan past hij gewoon netjes.
Ik zou ik je kunnen helpen met het maken van de hoeden plank.
Maar dan is er wel enige haast geboden.
Mijn corsa staat nl op het punt om de verkoop in te gaan.
(ben de trotse bezitter van een Meriva Opc king:Zal morgen wel even een fototje plaatsen.
Lees het antwoord wel.Totale kosten rond de 30 euro
plaatje mdf
hoedenplank stof
busje spuitlijm.
en max 2 uurtjes hobbiën.@Astralfred wrote:
Kan het zijn dat ie nog wel op autoscout24.de staat? Die ene uit Wuppertal met maar 1 vorige eigenaar?
Yupz.
Hoezo?.
Onderweg naar huis en een meriva rijker!!
Word vervolgdHeb je ook Erik.
In Nederland zijn bepaalde opc modellen gewoon zeer zeer zeldzaam.
Bv een meriva a vectra c etc.
In tegen stelling tot bv een corsa d opc.
Hierdoor blijft de prijs in Nederland vrij hoog.
Maar in het buitenland valt dat best mee.
Een vectra opc haal je uit duitsland voor 8000 euro.
Echter maakt de bpm en het transport het niet heel interesant om er 1 uit het buitenland te halen
Je bent dan bijna het zelfde kwijt voor 1 die in nederland re koop staatBpm laat ik berekenen.
Dit is oa van de leeftijd en de co2 uitstoot afhankelijk.
(Voor een nieuwere auto betaal jus meer dan 1 van uit 2006)
Maar voor mij dat zal op een bedrag tussen de 500 en 1000 euro hangen.
gok zelf op een 100tje of 7 maar dit kan ook lager zijn ik zal dit hier als alles door gaat posten.
Dan krijg je nog je rdw kosten grof berekend 100 euro
kosten voor de kenteken platen 40 euro
En evt transport.
Ik huur een autoambulance aanhangwagen.
kosten 75 euro en 300 euro borg. + diesel
totaal plaatje ? 200 euro.
(Borg krijg natuurlijk terug)Even optellen
worst case cenario.
1000 euro bpm / co2 tax
150 euro rdw geneuzel
250 euro huur + diesel (transport)
1450 euro.Dit is voor mij dus heel ruim berekend door mij zelf.
nogmaals als het allemaal rond is (ga morgen kijken)
En evt mee nemen zal ik uitgebreid vertellen over hoe wat waar en wat het totale kosten plaatje was.maar zelfs dan zit ik dik 2500 euro onder wat er hier gevraagd word.
En dus loont het in dit geval.
echter zijn er ook verhalen dat het 500 euro scheeld.
voor dat geld zou ik het uiteraard niet doen.Das een stevige prijs bijna 9k.
net als die op marktplaats voor 10k.Das gelijk de reden dat ik er 1 uit het buitenland ga halen.
En voor wat ze daar kosten mag er best wen klein beetje werk aanzitten.@Maurice89 wrote:
Joh duh? daarom vraag ik op welke site’s ik kijk op autoscout24 , mobile.de
Alle 2 en dan Duitsland en Belgie voornamelijk Duitsland.
Heb ik toch iets meer vertrouwen in dan België.@Dennis120506 wrote:
@Nessuno wrote:
Remcilinder kan je met beleid terug duwen met een lijmtang en een klosje hout.
Zelf vorige week gedaan en dit ging prima.Bij een Insignia??
Volgens mij moesten die ingedraaid worden, daar heb je een speciaal stukje gereedschap voor nodig.
Dat is met een beetje handigheid zelf te maken, kijk uit dat je de stofhoes/keerring niet sloopt met het naar binnen draaien anders is de boel lek.
Ook opletten dat je hem indraait en niet verder uitdraait.sorrie nee volgens mij bij een insignia niet (over heen gelezen) excuus die moet volgens mij met de klok mee gedraaid worden en dan druk toepassen.
Klopt maar dat is niet die en die,
De Auto die jij bedoeld staat nu bij een dealer.
zijn beide trouwens ouder en deze (uit jouw link) heeft meer gedraaid en ze zijn alle 2 een aardig stukje duurder!Remcilinder kan je met beleid terug duwen met een lijmtang en een klosje hout.
Zelf vorige week gedaan en dit ging prima.De rest van je vragen kan ik je helaas niet mee helpen.
@herrflick wrote:
In Nederland zijn er bijna geen Meriva OPC’s te vinden omdat deze hier nooit officieel geleverd zijn.
Dus ik denk dat er weinig mensen zijn die ervaringen kunnen delen.
Misschien op een duits opel forum om advies vragen?
Das een hele goeie :D
Thanks voor de info!Niemand ? :hmmz
Dat hangt voolal van af hoe en wie er mee gereden heeft.
toen ik de corsa c van mijn vrouw over nam…
wou deze in het begin niet harder dan 100 in zijn 4e versnelling hahahaha….
daarna even groot onderhoud gedaan alle olies filters etc etc.
nu doe hij met gemakt na dat hij goed warm gereden is 140 in zijn 4.
en in zijn 5 tikt hij tegen de 190 aan.Autos kunnen lui worden als ze niet eens in de zoveel tijd even uitgelaten worden.
het is als er normaal mee gereden word niet normaal maar kan wel voorkomen.Heb van het vorige model (corsa c) de 3 cilinder 1.0 gereden en toen toch voor de 1.4 gegaan.
reed voor mij net iets prettiger.Maar een 1.0 turbo zal inderdaad ook wel willen!
Het verschil in aanschaf en wb vs benziene pomp wegen niet tegen elkaar op.
tenzij hij meer stil staat dan rijd.
maak je veel kms dan is de 1.0 misch een betere optie.
rij je weinig dan denk ik de 1.4Al met al zal het elkaar niet heel veel ontlopen denk ik.
voorzichtig naar voor of achter bewegen kan je ze er uit pakken.
pas op dat het stekkertje niet naar binnen valt want dan kan je hengelen of je binnen pvc kuip er uit halen.Het zijn ook vaak de mensen die helaas niet veel auto technische kennis hebben.
En nee ik zeg niet dat deze nensen dom zijn!
Maar ze snappen gewoon bepaalde dingen niet.
En dat hebben wij weer op andere vlakken.
Ieder zijn specialiteit denk ik altijd maar.@wim heb al zoveel positiefs over jou gelezen dat ik zonder blikken of blozen als dat nodig was een beroep op je zou doen :wors
1 februari 2015 om 10:53 In reactie op: Installeren van een HKS Blow Off Valve, Update: 15-03-15 #18271622Foto 1 is hem volgens mij zeker niet.
Zou best kunnen dat hij in het deel naar je inlaat zit.
Iemand anders een idee ?Alle waar naar zijn geld,bedoel mijn corsa gsi was uit 2001… 210 000km op de klok.(spruitstuk)
En mijn huidige enjoy uit 2003. (Schakel meganisme) met 40k op de teller.
Maar wat je zegt elk merk en type zijn eigen kwaaltjes.Als corsa bezitter alle 2 de oorzaken mee gemaakt.
Orginele schakelmechanisme is ruk.
Gewoon revisie setje voor bestellen en dan is dat opgelost.
Zelf super makkelijk te vervangen.
Hooguit 30min werk.Het spruitstuk verhaal.
Ik had een gsi met een lege kat.
Kat zit bij een corsa aan het spruitstuk vast.
Dus een lege kat= apk afkeur.
Zelf te gierig om een nieuwe te kopen dus er 1 geleend voor de apk.
Prima spruitstuk met goeie kat geen scheuren of andere problemen!!
Die gemonteerd en vliegend door de apk.
Na de apk wat zie ik in eens bij het demonteren …. een scheur tussen de 1e 2e poort…. zomaar uit het niets.
Hou in je achterhoofd dat dit geleende spruitstuk volgens opel voorschriften gemonteerd was.
Inc nieuwe pakkingen etc.
En het er misch 25km onder gezeten heeft.
Zo zie je naar dit gebeurt dus gewoon uit het niets!
Gelukkig voor mij is de kennis die hem mij leende suoer relaxed en een vakman kwa lassen dus heeft het mij niets gekost verder.
Maar nogmaals dit laat dus zien dat dit soort dingen dus echt gewoon gebeuren.
En dat er absoluut geen sprake is van sabotage.31 januari 2015 om 23:55 In reactie op: Installeren van een HKS Blow Off Valve, Update: 15-03-15 #18271620Als het goed ia heb je standaard een recirculatie klep. (De tegenhanger van een dump valve)
Deze recirculeerd de lucht terug naar een punt ergens voor de intercooler.
Zou bij daglicht even kijken hoe het zit als ik jou was.
want volgens mij kan je als je de goeie of een kitje besteld deze gewoon 1 op 1 omruilen met het verschil dat ie naar buiten blaast dus pssst ipv het retour leid naar het systeem.Of op zijn minst bixenon nemen.

-
AuteurBerichten