Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Helaas door wat non auto gerelateerde prive problemen nog geen update.
het staat nu voor as donderdag geplanned.Breek bouten worden vaak toegepast op diefstal gevoelige onderdelen.
Bv contactsloten etc.
Je krijgt het wel los maar niet makkelijk.
Bij deze bouten breken bij een bepaald aantal nm de kop af en zit het vast.
los halen gebeurt vaak met een beitel of ander leuk gereedschap.En bij een universeel garage moeten ze je bcm testen / uitlezen dan hadden ze zo gezien dat die airbag was.
nu hebben ze waarsch het hoofd systeem uitgelezen.
erg vervelend daar komt je airbag melding niet in te staan kwam ik zelfs laatst achter.Dat gaat allemaal as maandag nog eens gebeuren.
compressie en lek test.
Zodat ik iets meer weet / een goed beeld krijg wat het probleem evt is.
Compressie was even vluchtig met een compressie meter gemeten.
En die gaf op cil4 0,0 aan.
maar goed maandag kan ik jullie vertellen wat ik aangetroffen heb.
voor het zelfde geld is het iets anders.
gescheurde kop of kromme kleppen of wat dan ook.Ik hoop dat het onderblok mee valt.
zou knap ruk zijn als dat met 107000km compleet versleten is.
blok is voor zover ik weet niet gechipt En standaard.Nou ondertussen wat research gedaan.
Iemand misch ervaring met dit setje ?http://www.eds-motorsport.de/Tuning/Opel/Astra/Astra-H/1-6L-Turbo-Z16LET/Sparset–Stahlpleuel-und-Woessner-Hochleistungskolben-satz-fuer-Z16LEL-R-T-A16LEL-R-T.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Bij een opel garage kunnen ze met een Tech II kijken om welke airbag het gaat.
vraag wel eerst wat het kost.
sommige dealers zijn schreeuwend duur kwa uitlezen.Daarbij heb je LET OP
De drivers side airbag
de drivers airbag etc.
de drivers SIDE airbag zit in je stoel
Dat is dus je stoel zij airbag / gordel spanner.
De drivers airbag is die in je stuur Zit.
etc.Even dus goed opletten wat hij aangeeft.
voor je je stuur uit elkaar trekt en het dus je stoel is.Terug komend airbag lampje is vaak een stekker of sleep contact wat niet helemaal lekker werkt.
@Oban wrote:
Hoi Nessuno,
Hier de link naar de kabeltjes: http://www.egbersbeek.nl/catalogsearch/result/?q=51277079″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Wel een beetje raar dat ze het hebben over een reparatiesetje voor de achterklep, maar het zijn toch echt de goede voor de achterdeuren. Bij de productomschrijving staat ook dat het om 11 kabels gaat.
Ik twijfelde eerst over deze aanschaf, ik kan best goed solderen, maar toen ik die troep aantrof in mijn auto was ik snel overstag.
Nu heb ik er in ieder geval ff geen omkijken meer naar.
De nieuwe kabeltjes voelen erg soepel en flexibel aan.Ik moet er wel bij zeggen dat ik van te voren wel ff naar de foto’s van Dolby heb gekeken!
Zie hier: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=187&t=184358″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes!Blijft een boel geld voor die paar cm kabel. (mijn rubbers zijn nog goed)
Dus daar hoef ik het niet om te doen.
En heb er zoiezo 2 nodig.
Denk dat ik de boel eerst maar eens los ga halen
Meten is weten lijkt mij.Dat ziet er idd wel erg netjes uit.
kan je mij een pm sturen met waar je deze besteld had?
Alvast bedankt!@Fearless wrote:
Goed solderen, en de draad wat langer houden.
Zo doe ik dat al tijden en het gaat perfect. Netjes in de krimpkous en snakeskin. Dan gebeurd er niets meer mee.In principe kan je met de brander van de action al heel goed solderen….. :vertag Daarmee vloeit de tin heel goed de draad in en krijg je geen tinbobbel.
Die setjes met draden ken ik ook. Vind het de prijs niet waard. Solderen moet je toch….en een paar extra draden verlengen kost lang niet zo veel geld.
Dus als ik jou goedbegrijp gewoon meten ,defecte stuk er uit knippen.
Stukje verlengen.
solderen,krimpkous er overheen schuiven,snakeskin als extra Bescherming er over heen.Waar haal jij die snakeskin vandaan en heb je daar een plaatje van ?
@Oban wrote:
Ha Dolby, bedankt voor de tip, maar ik heb ze laatst al gevonden en besteld bij J.G.Automaterialen in Beek. € 45,= per stuk.
Prima prijs lijkt me.
Duidelijke beschrijving en schema, uurtje werk en alle irritatie weg!
Ik ben er nog niet achter hoe ik hier foto’s kan plaatsen, ben dan ook redelijk nieuw hier.
Heb je nog een tip, dan zet ik een paar foto’s bij dit bericht.
GroetenDe plaatjes kun je uploaden naar bv tinypic.com
na het uploaden zie je aan de linkerka t een mooie url staan.
bv
[img]jouw%20plaatje.jpg[/img].
Die copy past je en het forum zal jouw foto laten zien.Hoop dat je er iets aan hebt.
Klinkt wel erg hard voor een klepstoter vind ik zelf…
Moet eerst gaan kijken wat er nu kaduuk is en hoe erg.
Maar dacht als de zooi toch open gaat….Heb dikke horror verhalen gelezen over die 4e cilinder.
Merv blijft op 3 poten lopen ook na vervangen bougies en bobine.
En heeft een compressie van jan lik me reet op cil4.
beetje jammer / pech dat dit gebeurt na bekant 150km er mee gereden te hebben.En ja heb wel netjes gereden.
niet geplankt enzoIk wil eerst dat hij goed loopt en er geen problemen meer zijn.
Een dumpvalve en decat en 60 of 70mm uitlaat systeem komen vanzelf aan bod Als de tijd daar is.
Het beestje moet nu eerst de nodige tlc krijgen.
En daar ben ik nu mee bezig.
Maar aangezien mijn uurloon 0 is en dat van de garage 80€ per uur is en hier aardig wat mensen met goede kennis zitten. Loont het om het hier te vragen en zo kleine problemen op te lossen.Het scheeld zomaar een paar 100 euro aan arbeidsloon.
Nu ben ik niet gierig maar waarom uitbesteden als je het zelf kan doen.Het geld wat ik overhou stop ik dan weer aan onderhoud of andere upgrades in mijn auto.
Ipv een blow of valve hebben de meeste autos een recirculatie klep.
ipv pssssst naar de buitenlucht.
gooit hij het terug het systeem in.Z16let heeft helaas geen Egr.
En daarbij lijkt nu alles goed.
op het gehobbel van het motorblok na.Ik heb ook nog een corsa 1.4 (Z14xe)
Dat draaid netjes en schommeld ook niet zo.Die wastegate etc maak ik me geen zorgen over.
die komem zo van zelf aan de beurt.
meer het idelen en daardoor het schommelen Van het motor blok.
lijkt me gewoon niet gezond.Vandaag nieuwe bougies en bobine geplaatst.
misfires zijn weg.
Maar vind dat hij nog steeds niet lekker stationair loopt.
Als ik de auto start en hij gewoon stationair loopt voel ik een duidelijke schommeling in de auto.
Dit is ook zichtbaar als de kap open is.
net of hij dieseld.Tevens hoor ik als ik rijd en de boel goed warm is en hem door trek en schakel de recirculatie klep duidelijk werken.
Is dit normaal dat je deze zo duidelijk hoord.
(hoor dit duidelijk in de auto)
Zit overigens geen dumpvalve in.Auto trekt verders wel goed op etc.
(Tot zo ver ik kan oordelen)
En tot nu toe geen foutmeldingen.Iemand een idee?
863 euro.
nu afwachtend of onze leuke vrienden het er mee eens zijn.
Blijft altijd spannend.
Maar dat merken we van de week.
Had zelf max 1020 euro berekend.
Zit onder de 5600,- in totaal
Aanschaf auto transport rdw en bpm.Niet verkeerd voor een 2007 meriva met 107000km.
Dacht ik zelf zo.Het is niet wat heb je vandaag gedaan bij mij,maar meer wat heb ik de afgelopen 2 weken gedaan :)
Vorige week woensdag,
Auto opgehaald in Duitsland En naar Nederland gebracht.Afgelopen woensdag naar het rdw gebracht.
geschouwd,gekeurd,bpm geregeld.
Ze hebben gelukkig mn 2jaar tüf over genomen.
Dus pas keuren eind 2016.
Nu wachten op het kenteken enzo.Gister 1xenon lamp vervangen.
(Bumper moet los en koplamp er uit)
Deze gaf enkel nog maar roze licht (teken dat je lamp dood aan het gaan is.)Accu opgeladen (contact was aanblijven staan)
Vandaag hopelijk mn airbag lampje /stekker probleem oplossen.Todo list.
Motor ruimte schoon maken.
(Hotwax en stof bah bah)
Compressie laten meten (uit voorzorg)
Distributie. (Laat ik doen)
Alle vloeistoffen vervangen.
Grotebeurt.
Voorportieren aan pakken ivm roest.
Achterklep cleanen.
Dbilas coldairintake plaatsen.
Div slangen vervangen voor blauwe samco’s
Decat voorpijp.
70mm rvs uitlaat.
Andere Fmic.
Chiptuning. (Laat ik doen)Optisch gaat er niets aan veranderen hooguit winterrsloffen aanschaffen.



Beetje broodje aap verhaal.
4000 of 6000k is alleen de kleur.
Mits er in het type lamp wat er in een meriva b zit geen 6000k bestaat kan het gewoon.
Volgens mij zit er gewoon een D1S lamp in.
En zou je deze gewoon kunnen vervangen.
Echter zijn D1S lampjes niet goedkoop.@D.J.R. wrote:
Kan dit setje bij mij in de vectra c en is het een goed iets of is het bagger
Opel Vectra C H7 Xenon & LED Conversion Kit
€ 75,00
http://link.marktplaats.nl/m905457063″ onclick=”window.open(this.href);return false;Zelfde setjes zijn veel goedkoper te vinden (als je alleen xenon wilt)
En voor het geld wat ze dan kosten vind ik het super werken.dit is een setje met div andere lampjes er bij.
Weet niet of je die eigenlijk wel wilt hebben of nodig hebt.
Mijn ervaring met de koplamp xenons is gewoon goed.
de overige zooi (leds) die koop ik liever van philips zijn een stuk duurder maar blijven het teminste lang doen.
De leds uit China etc zijn meestal binnen een maand of 2 stuk.zit links onder de bumper terhoogte van waar je mistlamp komt te zitten
Dit is de kabel

@labien wrote:
Al het bovenstaande niet hoeven doen. Alleen hetgeen ik beschreven heb.
Er zat dus bij jou al een zekering en relay in?
Je gaat een verloop stekker nodig hebben van opel naar iso 3 naar 2 stekkers.
ongeveer 14 euro
4 imbusjes losdraaien
dan van die radio verwijder pennen / haakjes er insteken en trekken.
en mogelijk geel en rood omdraaien.
maar daar kom je vanzelf achter als je radio de zenders niet onthoud..
als je radio 1din is (je cd30 is 2 din)
Dan heb je daar een framepje en een bakje voor nodig.
anders heb je een groot gapend gat.
kosten 18 euro op het internet.Thats it
Lijkt me dat je ook een relay en zekering nodig hebt.
Ergens in mijn xenon topic staat het beschreven.
ik heb enkel de stekkers van de kabels afgeknipt omdat ik en een andere bumper en andere mistlampen heb.de makkelijkste manier om het te checken is.
de kabel van je buiten temp sensor volgen.
zitten daar 2 extra stekkers aan dan is hij voorbereid.
heb je die niet.
wederom je tempsensor kabel volgen richting de linker kant.
stekker afkoppelen en in het deel wat de auto in verdwijnt even kijken of er 4 pinnentjes of 2 in zitten.
bij 2 is het een no go of je moet draden willen trekken.
bij 4 ander kabeltje op de sloop halen.zal mijn topic ff opzoeken.
viewtopic.php?f=8&t=187706&p=2472195#p2472195 -
AuteurBerichten