Nessuno

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 297)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vragen over velgmaat #18252096

    40 of 39 is te doen,maar in mijn ogen is dat het wel de max.
    Meestal kan je wel 10 voor of achter uit zonder gekke problemen te krijgen.
    Lager word moeilijk daar je wiel verder naar buiten komt en dus op je wielkast kan gaan aanlopen.
    Hoger komt je wiel meer naar binnen en zal je met spacers moeten gaan werken zo dat de boel niet aan gaat lopen op je schokbrekers.

    Heb nu zelf in mijn ogen erg mooie 17″ er onder met et 39. En heb nog niets raars mee gemaakt.

    In reactie op: Versterker aangesloten op met 1 tulp kabel #18251807

    Ik zou of er een tulpje aan zetten of een nieuw kabeltje halen, Het zijn de kosten niet en voorkomt dat je de boel sloopt.
    1 tulp is idd mono maar zo als reeds gemeld zal je er in de praktijk niet super veel van merken.
    2 tulpjes is natuurlijk altijd beter.

    In reactie op: piepend geluid linksvoor zoek functie reeds gebruikt. #18251178

    Daar heb ik ook naar gekeken maar dan zou rechts ook verkeerd moeten zitten en piepen dacht ik zomaar.
    En dat is dus niet het geval ach we gaan het woensdag mee maken …

    In reactie op: piepend geluid linksvoor zoek functie reeds gebruikt. #18251176

    Helaas… niet randje is van de schijf af maar zag dat de moer (waar die splitpen door heen gaat aardig roestig was.) Gok winter rommel pekel etc…
    Die los gehaald ring weg gehaald en alles schoon gemaakt en gesmeerd…. helaas was het piepje vandaag weer terug dus het is het wiel lager.
    Gok dat hij niet stuk is maar droog loopt wat natuurlijk ook niet gezond is…
    Kan je deze smeren? Daar ze normaal gesloten zijn?
    Heb overigens geen speling of andere gekke dingen.

    In reactie op: Hoe oud ben jij en wat voor opel rijd je?? #18042098

    35jaartjes oud,rij in een corsa c 1.4 en in een corsa c Gsi.
    En soms in de tigra twintop van mn vrouwtje :)

    In reactie op: piepend geluid linksvoor zoek functie reeds gebruikt. #18251174

    Gister de slijptol er langs gehaald randje is weg.
    Ga er vandaag wel achterkomen of het nu eindelijk weg is…
    Hou jullie op de hoogte :)

    In reactie op: Nieuwe radio verliest instellingen #17848799

    Sommige radio’s houden hier rekening mee.
    Sommige veroop stekkers zijn ze al in veranderd…
    Als je bv een verloop speciaal voor jou auto koopt.
    Voor mn jvc had ik een recht toe recht aan van opel naar 2 normale iso stekkers verloop kabel gehaald en daar in geknipt en gesoldeerd.
    Orginele kabels moet je niet mee kloten.
    Om vervolgens 2 maanden later mn China radio in te bouwen met Chinalead voor stuurbediening.
    En toen kon ik het dus weer om ruilen…. deze was nl door de Chinees al omgewisseld erg fijn …

    In reactie op: piepend geluid linksvoor zoek functie reeds gebruikt. #18251172

    Daar zat ik inderdaad ook nog aan te denken.
    Al lijkt het mij sterk dat het randje nu in eens problemen veroorzaakt.
    Maar leuk voor woensdag om te doen idd.
    Wat als dit het niet is?

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121891

    maak wel even een topic aan bij nader inzien ;)

    In reactie op: Turbo’s Vectra. #18248412

    @Turbo-Dreams wrote:

    Ik had vorige week snel via een autosloop op marktplaats een schakelmechanisme voor mijn Vectra gevraagd.
    Nu krijg ik vandaag een pakje, met hetvolgende.

    Die vieze doek kreeg ik er gratis bij blijkbaar :puke

    Terwijl ik dit had verwacht :

    Dit gaat natuurlijk niks oplossen tegen de speling op de versnellingspook lijkt me…..
    Maar wie is nou de schuldige, ikzelf ? Onduidelijk geweest ?

    Onderdeel op foto 2 kan je bewaren.
    Foto 1 zonder foto2 is het deel wat het soepkom roeren veroorzaakt.
    Daar zit nu bij jou ruimte in die kogels en kommen zijn van plastic en als je veel schakeld slijten ze hard.
    Tot het moment dat ze geeoon los schieten em je niets meer hebt …
    Snap alleen niet dat je niet een nieuwe besteld hebt op internet.
    Die voor mijn corsa was 50euro nieuw
    En heeft tevens stalen gewrichten ipv plastic.

    Als je dus dat deel vervangt heb je geen soepkom meer.
    Let op dat je je bak en pook vergrendeld bij het demonteren.
    Anders staat je pook in zn 1 en je bak in zn 3 lol..

    Is iverigens genoeg over te vinden op het forum.

    In reactie op: CDR2005 ingebouwd maar display werkt niet…. #18104470

    Ze willen ook nog wel eens de draad bij het display los halen (als mensen weten wat ze doen)
    Als je langs komt hebben we legio mogelijkheden.
    Ik heb een corsa gsi staan waar alles in werkt dus daar zouden we ook jou radio in kunnen testen bv (dan weten we het gelijk) evt mijn radio in de jouwe om te kijken van hoe of wat.
    Die 3 losse stekkers horen btw in een inbouw frame vast te zitten (heb er nog 1 liggen)
    Van een cdr500 waar ik de code niet van weet…

    Juist omdat er een andere radio in gezeten heeft verdenk ik de bedrading.
    Ik had er ook een jvc in maar mij boeide het niet of het wel of niet werkte hebbdat deel gelaten zoals het was.
    Zelf moest ik wel de geschakelde+ en de continue+ omdraaien.
    Ik hier toen een verloop van 3 stekkers naar 2 voor gebruikt. En die door geknipt en gesoldeerd.
    Het zelfde heb ik nu met mn double din china autoradio gedaan.
    Zo blijven de orginele kabels netjes en kan er zo weer een stock radio in als dat moet.

    My 2 cents.

    In reactie op: CDR2005 ingebouwd maar display werkt niet…. #18104468

    Je kan altijd als de radio er in zit even langs de dealer rijden.
    Misch is het display gewoon niet voor de radio geactiveerd.
    (Las elders dat dat ook nog kan)

    Zit er een inbouw frame in de corsa of zie je enkel de 3 aan elkaar gegoten stekkers zitten.
    Mensen willen nl nog wel eens de 3e stekker los snijden bij een aftermarket radio omdat de overige 2 gewoon iso formaat zijn.
    Indien er wel al een frame in zit kan je die altijd even los halen en kijken of er niets raars met de kabel is.

    Waar kom je vandaag als ik vragen mag?

    In reactie op: CDR2005 ingebouwd maar display werkt niet…. #18104466

    Als je weet uit welke auto hij orgineel komt (kenteken)
    Kun je soms de code bij de dealer opvragen.
    Als dat onbekend is kan je de code opvragen bij opel.
    Hier zijn wel kosten aan verbonden.

    Radio hoefd niet afgemeld te worden.
    Heb mijne uit een 1.4 ook zo in een gsi gezet.
    Ik had enkel de code nodig.

    Dat je Display niet werkt zou kunnen komen omdat er een niet orginele radio in gezeten heeft.
    Opel swapt standaard de geschakelde en continue+ draden.
    Bij een zogenoemde aftermarket radio word er vaak geknipt of draden aangepast.
    En dan blijft het display blanco tenzij je 1 draad doorknipt.
    Plaats je een orginele radio terug en is die kabel doorgeknipt losgehaald etc dan werkt het display uiteraard ook niet.
    Ik zou in jou geval even kijken wat er gebeurt is met de kabelboom / stekkers.

    Is het allemaal abracadabra mag je me best een berichtje sturen.
    Heb er inmiddels genoeg ervaring mee :)
    Ik woon trouwens 10km van amsterdam.
    Mits je in de buurt woont ben ik niet te beroerd om mijn lichtje er even op te laten schijnen.

    In reactie op: dashboard unit overzetten #18250855

    Je oude dashboard los halen en dan die andere er in proppen en vast schroeven thats all.
    Wel ff goed je kilometerstand noteren en als iemand met een opcom gevonden hebt laten aanpassen.(genoeg mensen hier)zodat het wel overeen komt.

    Verder zijn er geen stekkers etc ja 1 in je klokkenhuis maar das los halen er uit trekken andere er in duwen en vast schroeven en klaar.
    Valt niks aan te slopen ofzo.
    Totaal 30min werk.

    Overbouwen deed ik uurtje over.
    Alleen moet je wel goed opletten dan je niks stuk maakt.

    Hier onder zet ik wel ff een beknopte handleiding neer.
    Hoe ik het gedaan heb.

    Onderkant dashboard boven gaspendaal etc weg halen
    3x torx
    Plaat boven het gaspendaal weg halen.(zit toch dan los)
    Plastic handel voor stuur verstellen los / er af halen.1x torx.
    Onderste stuurkapje 1x torx aan de onderkant los halen
    Bovenste stuurkapje voorzichtig los halen zit geklemt.
    2x torx van boven af in onderste stuurkapje los halen.
    Ff wiebelen (let op bij je contactslot)
    Dan 3x torx rand tellerhuis los halen zit er 1 boven en 2 aan de onderkant.
    Rand teller huis er af pakken (kan moeizaam gaan maar het is erg buigzaam)
    2x torx van je tellerhuis los halen en dan kan je hem er uit pakken.

    In elkaar is gewoon van onder naar boven lezen.

    In reactie op: CDR2005 #18250774

    Je hebt de code idd nodig.
    Deze zit nl in de radio en niet in de auto computer.
    Is op te vragen bij opel,zijn echter wel kosten aan verbonden.
    Tussen de 25 en 50 euro.
    Als je weet in welke auto de radio heeft gezeten.
    En bij welke dealer hij weg komt kost het vaak niets.
    Zo niet zie bovenstaande over opvragen bij opel.

    Radio hoefd niet afgemeld te worden.
    Heb mijne uit een 1.4 ook zo in een gsi gezet.
    Ik had enkel de code nodig.
    (die had ik gelukkig wel :P )

    Dat je Display niet werkt zou kunnen komen omdat er een niet orginele radio in gezeten heeft.
    Opel swapt standaard de geschakelde en continue+ draden.
    Bij een zogenoemde aftermarket radio word er vaak geknipt of draden aangepast.
    En dan blijft het display blanco tenzij je 1 draad doorknipt.
    Plaats je een orginele radio terug en is die kabel doorgeknipt losgehaald etc dan werkt het display uiteraard ook niet.
    Ik zou in jou geval even kijken wat er gebeurt is met de kabelboom / stekkers.

    Is het allemaal abracadabra mag je me best een berichtje sturen.
    Heb er inmiddels genoeg ervaring mee :)
    Ik woon trouwens 10km van amsterdam.
    Mits je in de buurt woont ben ik niet te beroerd om mijn lichtje er even op te laten schijnen.

    In reactie op: Show hier je corsa #17296450

    De mijne dan ook maar ff laten zien :)


    Todo list.
    Skirts er nog onder monteren.
    17″ velgen laten coaten en monteren
    Subtiel verlagen.
    (de achterkant gaat al bij drempels over de grond heen…)
    Ander koplampen.
    Donkere knippers.
    Mistlampen smoken.

    Daarna eens naar het motorische gedeelte kijken.

    In reactie op: dashboard unit overzetten #18250853

    Ik heb het zelfde gedaan.
    Past 1 op 1 echter gaat de km stand mee maar dat kan iemand met een opcom voor je fixen.

    Zelf heb ik beide tellers uitelkaar gehaald en het witte deel en de rooie naaldjes overgezet zo dat ik niet aan de slag moest met een opcom die ik niet bezit.
    Start onderbreker zit trouwens om je contact slot heen en niet in je teller.

    Dus ja het kan 1 op 1 over maar das inc de km stand.
    Daarna aanpassen met opcom.
    Minste werk.

    Heb je daar geen zin en wel tijd trek je ze alle 2 uit elkaar.
    Tip maak een foto hoe je naalden staan.
    Bouw de zut in hang het terug in he auto zonder naalden.
    Contact een x aan daarna uit en je naalden er op drukken.
    Et voila.

    In reactie op: Corsa C Gsi 2001 Wat te doen? #18250199

    Nee ben even druk geweest met mn blauwe corsa.
    Deel vande bodykit er om heen en velgen gestraald.

    In reactie op: Remus demper en Certificaat #18249636

    Omdat je bv in Duitsland niets aan je auto mag veranderen zonder hem te laten her keuren.
    En als er dan geen certificaat (tuv) document bij zit hij er gewoon niet door heen komt.

    Bovenste is enkel als voorbeeld.
    Maar zo zijn er meer van dat soort regeltjes.

    In reactie op: Remus demper en Certificaat #18249634

    Tenzij je met het geluid van een f1 auto rond rijd zal geen haan er naar kraaien.
    Die van mij ging zonder paparazzi een paar weken geledem door de keuring 3 dagen naar na een alcohol controle allemaal zonder problemen.
    Dusndenk niet echt dat je er problemen me zal krijgen.

    In reactie op: Corsa C Gsi 2001 Wat te doen? #18250194

    @Haasje17 wrote:

    rond de 2000 euro, zowel in onderdelen als zo verkopen.

    Denk dat ik een mp advertentie ga maken en hem in zijn heel ga proberen te verkopen.
    Dat bedrag lijkt me prima (of rond dat getal iig)

    In reactie op: Corsa C Gsi 2001 Wat te doen? #18250197

    @Haasje17 wrote:

    tja meestal krijg je in alle gevallen niet het gewenste bedrag. mijn advies opknappen en afrijden is het voordeligst.

    Heb er gelukkig niet de hoofdprijs voor betaald.
    Iemand een idee wat het ongeveer op brengt (in gedachte houdend dat ik er niet te lang mee wil leuren)

    In reactie op: Corsa C Gsi 2001 Wat te doen? #18250195

    Het is een volledig rijbare auto.
    Op de dakspoiler na is hij op dit moment nog volledig compleet.
    (Dak spoiler is immers optioneel)
    Dus onderdelen genoeg zou ik zeggen xD

    @Sevendust wrote:

    Daar heb ik op dit moment geen foto van. Zal ik straks even doen, het valt niet echt op maar is wel zonde van de bumper. En omdat ik weet dat het er zit erger ik me er ook aan :P

    Klinkt bekend had een deukje in de motorkap.
    Zit je in de auto zie je het niet ….
    Maar moest het gewoon laten herstellen :lol:

    @Sevendust wrote:

    Ik heb vorig jaar met de apk nieuwe modderkuipen laten steken en ik heb zelf het e.e.a. gedaan en blijft nu redelijk strak zitten. Bij de garage destijds hebben ze gezegd dat het te maken heeft met de klemmen die er zitten om de bumper vast te zetten niet meer 100% zijn en dat een voorkomend probleem is bij het C type. Nu alleen nog kijken hoe ik de trekhaak schade van de vorige eigenaar voor een redelijke prijs kan laten fixen.

    Bumper rail kan je ook wel krijgen is het niet bij winparts dan bij de dealer,wel kijken of je bumper niet uitgelubberd is op die plaats.
    Heb je een foto van die trekhaak schade ?

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 297)