Nessuno

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 297)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mantzel powerbox plaatsen op c16xe #18253702

    Knippen en beunen heb ik niet heel veel zin in het moet gewoon goed en klaar zijn ;)
    Uit pakken monteren en hoppa ^^

    In reactie op: Mantzel powerbox plaatsen op c16xe #18253699

    Iemand een idee waar dit soort pakkings setjes te koop zijn ?

    In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252407

    Zal het ff opschrijven!
    Niet om de hoek maakt niet uit als het zekerweten maar past ;) en niet te duur is.

    In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252404

    Haasje heb je een pm gestuurd!

    In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252399

    @Haasje17 wrote:

    @Nessuno wrote:

    Meh Had dbilas setje gevonden voor een leuk bedrag, nu blijkt dat het setje voor een X14xe te zijn en niet voor een Z14xe zoals ik heb…
    En dus compleet niet gaat passen…

    That SUCKS ASS! :argue :swear :swear :swear :swear :swear

    Past gewoon enkel ecu niet en je moet even het onderste inlaat deel van een x14xe schoren.

    Heb het na geplozen en vergeleken er passen gewoon te veel dingen niet.
    Ecu is anders,inlaat is anders x14 bedraad gas mechanisme, z14 flyby wire of hoe ze het noemen.
    uitlaat spruitstuk is anders etc.
    Of zie ik het nu compleet verkeerd.
    Wil het setje heel graag hebben maar als het niet past heb ik er niets aan
    (bevat dus oa in / uit spruitstuk turbo etc.)

    In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252397

    Sounds interesting!!

    In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252395

    Meh Had dbilas setje gevonden voor een leuk bedrag, nu blijkt dat het setje voor een X14xe te zijn en niet voor een Z14xe zoals ik heb…
    En dus compleet niet gaat passen…

    That SUCKS ASS! :argue :swear :swear :swear :swear :swear

    In reactie op: kromme velg(en) richten #18251731

    Misch topic even laten renamen naar waar kan je je velg goed laten richten?
    Tevens als een sticky laten neer zetten?

    In reactie op: Velgen/banden maat #18252851

    Dat hangt er van af, Als de steek en omtrek verder het zelfde is wel ja.
    Steek bv 4×100 dan ja als je nieuwe auto steek 5×110 heeft niet dus.
    Verder moet je ff om de omtrek denken als je nu 16x50x205 hebt en je winter bandjes zijn 15x60x185 zou het volgens mij goed moeten gaan.
    (anders heb je iets afwijking in je km teller)
    ook even kijken of je naaf diameter het zelfde is anders heb je centreer ringen nodig (kosten 15 euro of zo)

    In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252393

    @PyroNiels wrote:

    308 mm, corsa D opc klauwen, meriva opc brackets. En de schijven van de D opc even omboren + ringen laten draaien.

    Voor een paar honder euro ben je klaar, met onderstaand resultaat, op mijn C (Ja, ik kan je beloven het remt als een malle!!) :D

    Tevens even een gsi achteras eronder hangen als je die nog niet hebt, dan ben je helemaal het heertje :)

    Ziet er wel heel dik uit!!
    Iig iets om te onthouden.
    Er staat nu een corsa d setje opc klauwen op mp maar de 500€ die gevraagd word is me net ff te gortig.
    En er zitten ook geen zadels bij dus dan ben ik uit eindelijk net zoveel kwijt dat als ik een setje bij mtech zou bestellen.

    Wat is een gangbare prijs voor een setje klauwen en zadels. Schijven en blokken koop ik evt nieuw.

    In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252392

    @PyroNiels wrote:

    Betreffende een motor, z20let z20leh x20xev past allemaal zonder zagen. Gewoon andere steunen.
    Anders moet je maar een keer bij me in de loods komen kijken.
    Ben bezig met een x20xev/z20let/z20leh/c20let combinatie blok in de c te leggen, samen met een gtx3582 turbo

    Dat aanbod sla ik zeker niet niet af!!
    Stile hint wat er aan komt psssssst.

    Te mooie deal gemaakt vandaag :)
    Alleen voor dat het er onder komt gaat er nog wel ff wat tijd overheen.

    In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252386

    De reden dat ik het allemaal aan het uitpluizen ben is,omdat ik eerst de buitenkant van mn corsa doe/aan het doen ben.
    Daarna het onderstel onderhanden wil nemen.
    (Remmen,bussen,veren etc)
    Om vervolgens te kijken wat er motor technisch mogelijk is.

    Safety first en dan de power!

    Uiteraard zou iets met een turbo leuk zijn :agent maar ik heb weer niet de behoefte om te gaan zagen in het chassis etc. Dus dat word zoeken naar iets dat makkelijk past bv een bolton kit of een blok wat in iedergeval zo over gelepeld kan worden. (Gsi blok met bolt on turbo??)
    Maar goed das toekomst muziek.

    Back on topic
    Vandaag eerst ff op zoek naar klauwen,dan mijn skirts lijmen en als die hangen en drogen de klauwen schoon en klaar maken om ze te spuiten etc.

    Weet 2 astra g’s hier bij een kennis te staan waar ik ze volgens mij voor een prikkie van mag hebben.
    Zijn die nu het zelfde als die van een meriva?

    In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252384

    @Haasje17 wrote:

    De prijzen van M-tech zijn niet zo zeer verdubbeld, ik denk als je het bij de dealer koopt. Het zijn gewoon renault schijven en astra G / Zafira A OPC remmerij en een centreerring. En ferodo blokken. Ik denk als je dat hebt voor die prijs, dat je niet veel goedkoper gaat uit zijn. Maar een paar tientjes.

    Als je van de sloop kauwen haalt en bij de onderdelenboer de schijven en blokken ben je goedkoper uit denk ik. Overigens is de 280mm set ook gewoon astra g klauwen + merriva schijf.

    Overigens het nut van de achteras overzetten zie ik niet. Je kunt gewoon de trommels demonteren wielnaaf terug monteren en hier een ankerplaat, schijven en klauwen op monteren.

    Hoe zit het verder dan met bv de remleidingen / bekrachtiger,abs pomp etc? Ook gewoon over zetten?

    In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252380

    1.mijn corsa is uit 2003 dus zonder abs.
    2. Heb een complete 1.8 gsi staan die ik uit elkaar kan trekken en zo dus zo de complete as,abs remlijdingen ecu etc van kan pakken.
    (Houd in dat er weer een gsi minder op de weg komt)

    3.Dat setje van mtech had ik al gezien maar dat is het me niet waard.
    Als ik dan grof geld moet uitgeven dan wil ik wel mooie grote klauwen van brembo oid.

    4.Dan is dus de meriva optie beter aangezien ik nog een aardig verlang lijstje met motor wensen heb.

    5.Echter kan ik waarsch erg goedkoop Astra g klauwen etc krijgen.
    Die zullen an wel netjes gemaakt moeten worden (hou wel van sleutelen etc) dus dat moet geen probleem zijn.
    Dus dat zal money wise als het zo past de makkelijkste optie zijn.

    6.Door mn luma voorbumper kan ik helaas geen standaard air ducts plaatsen.
    Wil niet zeggen dat ik er niet iets moois voor kan maken ;)

    Last but not least opties genoeg dus.
    Alleen de vraag wat zal het beste zijn zowel kwa geld als vermogen.
    Keuzes keuzes keuzes….

    In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252367

    (Het geheel kwa remmen is nieuw voor me dus vandaar de vraag)

    Zijn er geen 308mm schijven te krijgen in 4×100?
    En het om boren kan dat nog problemen opleveren als in scheuren in de schijf of andere grappen waar je niet op zit te wachten?

    In reactie op: kromme velg(en) richten #18251726

    @2000 wrote:

    @Nessuno wrote:

    Ik heb gister 1 velg laten richten bij velgen-expert.nl (Amsterdam)
    zat een flinke deuk in. kosten ex btw zonder band 45,- met band 55,- ala minuut (uurtje wachten 65,-)
    inc balanceren. (zelf voor de laatste optie gekozen aangezien ik niet wou wachten)
    Dit is enkel het richten van de velg, zonder herstel spuitwerk.
    de lak beschadigd namelijk wel bij het richten.
    Daar dit bij mij aan de binnenkant zit en je het niet ziet vond ik het niet interessant om te laten doen
    (kosten 70,- ex btw)
    (maak ik waarschijnlijk zelf bij de eerst volgende schoonmaak beurt wel in orde :P )

    Ik heb daar 4 velgen laten doen+ nakijken. Ben tevreden!

    Ik heb niets te klagen, Echter heb het netter gezien in het verleden.
    Maar voor de boggel die hier in zat en de prijs die ik betaald heb is het heel netjes gedaan.
    Waarschijnlijk is het geen wat me nu tegenstaat hoe het er uit ziet aan de binnen kant.
    (De krassen en beschadigingen na het richten)
    Gok dat als het netjes is gespoten etc je geen verschil meer met de rest ziet.

    In reactie op: meriva turbo schijven op een corsa b?? #18098901

    zal dit even in mn eigen topic plakken (sorrie voor de kaap van het topic)

    In reactie op: Remklauwen Corsa GSI rood maken #18209356

    Ziet er netjes uit, ik weet wat mn volgende projectje gaat worden :angel

    In reactie op: Show hier je corsa #17296454

    Kleine update 17″ velgen er onder.

    In reactie op: kromme velg(en) richten #18251723

    Ik heb gister 1 velg laten richten bij velgen-expert.nl (Amsterdam)
    zat een flinke deuk in. kosten ex btw zonder band 45,- met band 55,- ala minuut (uurtje wachten 65,-)
    inc balanceren. (zelf voor de laatste optie gekozen aangezien ik niet wou wachten)
    Dit is enkel het richten van de velg, zonder herstel spuitwerk.
    de lak beschadigd namelijk wel bij het richten.
    Daar dit bij mij aan de binnenkant zit en je het niet ziet vond ik het niet interessant om te laten doen
    (kosten 70,- ex btw)
    (maak ik waarschijnlijk zelf bij de eerst volgende schoonmaak beurt wel in orde :P )

    In reactie op: Vraag over een verbindingsslang naar luchtfilter #18252359

    Idd de aanzuig slang naar het luchtfilter huis.
    niet netjes maar niet echt schadelijk.
    wat er gezegd word je motor zal iets warmere lucht aanzuigen.
    worstcase cenario heb je ietsiepietsie minder vermogen iig niet schadelijk daar hij voor je luchtfilter zit.
    voor de netheid en de prestaties zou ik hem idd wel terug plaatsen.

    edit:
    Er zijn genoeg mensen die zonder omkijken een openlucht filter in hun auto klappen zonder iets van een overkapping / duct te maken zo dat hij geen warme lucht aanzuigt.
    En dat gaat ook goed.
    dus zoals boven gezegd kwaad kan het niet echt,netjes is anders voor een standaard auto,of een auto waar onderhoud aan geweest is en hij vergeten is.

    In reactie op: piepend geluid linksvoor zoek functie reeds gebruikt. #18251181

    Volgend mij maar dit weet ik niet zeker zijn het bosch blokjes.
    Als ik het omruil moet ik er snel genoeg achter komen denk ik.

    En ander stiekem toch maar upgraden naar.merive klauwen en bij behorende schijfen en blokken :thumb

    In reactie op: RVS systeem Corsa C #18249544

    En als je op hete koolen zit of gewoon een keer gek wilt doen kan je ook gewoon een cheap ass tussendemper vervanger bestellen of kopen koste mij 50euro.

    En is heel simpel te plaatsen.

    Hou wel rekening met geluid dat de auto binnen dringt er zijn mensen die zich er aan storen bij lange ritten.

    //Offtopic,topickaap
    Iemand een idee of dat terug te dringen is met bv een dreunmatje om de demper heen en bv 1in het hitteschild?

    In reactie op: piepend geluid linksvoor zoek functie reeds gebruikt. #18251179

    Nou kan mijn lijstje weer verder afstrepen.
    Wiellager is niets mis mee.
    Dus moet het toch gaan zoeken in de schijf,blokken of klauw.
    Zaterdag blokken maar eens omruilen.
    Links naar rechts etc.
    Had de klemmetjes waar de blokken in glijden nog even bekeken en iets verder open gebogen (zag een wezelijk verschil tussen die van onder en boven

    -|__|- dit is hoe onder er uit zag

    -|__- en dit is boven

    Heb nu boven gelijk gemaakt aan onder daar er in mijn ogen geen verschil in hoort te zitten.

    Verder piept hij enkel als er een paar keer normaal geremd is als alles koud is schijven,blokken etc piept het niet!

    Sta nog steeds open voor suggesties!

    In reactie op: Vragen over velgmaat #18252098

    Dat kan echter kunnen die een andere et waarde gehad hebben,of zijn er spacers gebruikt.
    Je kan altijd een setje spacers gebruiken als opvulling.
    Je hoefd maar naar 39 das 9mm echter 8j… das 2,54mm breder dan je huidige velg.
    Of te wel je velg komt 12,7mm meer naar binnen en naar buiten.

    Nu is naar buiten gewn probleem maar if naar binnen gaat lukken weet ik niet.
    Daarbij als je een spacer wil gebruiken zou je richting ik denk de 2cm moeten gaan wat een beste spacer is!

    Wil je het zeker weten dan word het passen.
    Meten is weten!

    Meer text en uitleg:
    ET waarde berekenen
    Je wilt een nieuwe set velgen onder je auto monteren. In het voorbeeld op deze pagina gaan we er van uit dat je velgen hebt met een diameter van 15 inch en een breedte van 7 jot. Meer over deze maten vind je hier. De ET waarde van deze 15″ velgen is 30, oftewel 30 millimeter = 3 centimeter.

    Je wilt nu een set velgen die breder zijn, namelijk 8J. Deze velg is 1″ breder dan de huidige 7J velg, wat neerkomt op 2,54 centimeter. De velgenfabrikant doet niet moeilijk in dit voorbeeld en laat je zelf de ET waarde bepalen.

    We gaan dus nu de ideale ET maat bepalen voor de nieuwe set velgen.
    Nog even voor de duidelijkheid:
    Huidige set: 15×7 ET30
    Nieuwe set: 15×8 ET??

    Op deze pagina lees je dat (we adviseren dat) de ET waarde 5 millimeter speling mag hebben. We gaan nu verschillende waarden uitproberen in dit voorbeeld.
    1. De afstand tussen de achterkant van de velg en de schokbreker moet precies hetzelfde zijn
    Nu gaan we rekenen: Onze huidige velg is 7″ breed wat neerkomt op 17,78 centimeter breedte. Onze nieuwe velg is 8″ breed wat neerkomt op 20,32 centimeter. Het breedte verschil tussen de velgen is dus 20,32 – 17,78 = 2,54 centimeter, oftewel 25,4 millimeter.

    Als we de 7J en de 8J velgen met de zijkanten naast elkaar zetten, zien we dat de 8J velg aan beide kanten 12,7 millimeter breder is dan de 7J velg. Hoe hoger de ET waarde, des te meer staat de velg richting de schokbreker. (De velg staat meer naar binnen.) Hoe lager de ET waarde, des te meer staat de velg richting de zijkant van de auto. (De velg staat meer naar buiten.)

    We willen in dit voorbeeld dat de afstand tussen de achterkant van de velg en de schokbreker gelijk is zoals bij de 7J velg. Dus kunnen we concluderen dat de velg iets meer naar buiten moet steken, richting de zijkant van de auto. De ET waarde moet dus minder hoog zijn dan ET30 waardoor de velg meer naar buiten gaat staan.

    Zojuist hebben we berekend dat de nieuwe velg aan beide kanten 12,7 millimeter breder is dan de huidige. Omdat de ET waarde minder moet zijn, halen we 12,7 van 30 af. De uitkomst is 17,3. Onze 8J velg moet in dit geval een ET waarde krijgen van 17,3. We ronden het af naar ET 17.
    2. De nieuwe 8J velg moet net zover naar binnen staan als de huidige 7J velg
    Eigenlijk kunnen we aan de hand van het vorige voorbeeld vrij snel rekenen. Nog even voor de goede orde:

    Huidige velg: 7J breed = 17,78 centimeter breed
    Nieuwe velg: 8J breed = 20,32 centimeter breed
    Verschil tussen beide zijkanten is 1,27 centimeter, de 8J velg is dus in totaal 2,54 centimeter breder. (2x 1,27 = 2,54)

    We willen in dit voorbeeld dat de velg aan de buitenkant gelijk valt zoals bij de huidige set velgen. De ET waarde moet dus hoger zijn dan ET 30 want: Hoe hoger de ET waarde, des te meer staat de velg richting de schokbreker. (De velg staat meer naar binnen.)

    Dus we tellen nu simpelweg 12,7 millimeter (= 1,27 centimeter) bij de oorspronkelijke ET 30 op. De ET waarde wordt dus 42,7. We ronden het af naar ET 43.
    3. De nieuwe 8J velg krijgt dezelfde ET waarde als de 7J velg
    Dit hoeven we eigenlijk niet uit te rekenen. De nieuwe 8J velg komt 1,27 centimeter dichter bij de schokbreker te staan en komt 1,27 centimeter meer naar buiten dan de 7J velg. In dit geval kunnen smalle spoorverbreders helpen, zoals te zien is op onderstaande afbeelding. spoorverbreder_normaal
    Conclusie:
    Als de ruimte tussen de as (bij de rem van de auto) en de wielkas groot is, kunnen we kiezen voor een lagere ET waarde wanneer we bredere velgen willen. (Voorbeeld 1) De velg komt nu meer naar buiten te staan ten opzichte van de smallere velg.

    Als de ruimte tussen de as (bij de rem van de auto) en de schokbreker groot is, kunnen we kiezen voor een hogere ET waarde wanneer we bredere velgen willen. (Voorbeeld 2) De velg komt nu meer naar binnen te staan ten opzichte van de smallere velg.
    Brede velgen monteren met een hoge ET waarde
    Stel, je huidige velgen moeten plaats maken voor bredere velgen, waar moet je dan zoal op letten qua ET waarde? In de vorige voorbeelden gingen we uit van velgen met een breedte van 7J, een diameter van 15″ en een ET waarde van 30 millimeter. We hebben al eens 8J velgen gepast, maar willen nu 9J brede velgen passen. De 9J velgen zijn 2″ = 5,08 centimeter breder dan de huidige 7J velgen. spoorverbreder_geen
    Grote kans dat een velg van 9J met een zelfde ET waarde van 30 millimeter niet past onder je auto, omdat dit aanloopt tegen de schokbreker.
    Nog even het ezelsbruggetje:
    Hoe hoger de ET waarde, des te meer staat de velg richting de schokbreker. (De velg staat meer naar binnen.)
    Hoe lager de ET waarde, des te meer staat de velg richting de zijkant van de auto. (De velg staat meer naar buiten.)

    In het geval van de brede 9J velg, moeten we er voor zorgen dat de achterkant van de velg de schokbreker niet gaat raken. De ET waarde moet dus lager zijn dan ET30. Maar we hebben een probleem: De 9J velg is alleen beschikbaar met een ET waarde van 50 millimeter. 2 Centimeter dichter naar de schokbreker dan de huidige velg met een Einpress Tiefe van 3 centimeter.
    Hoe lossen we dit probleem op?
    Door tussen de velg en de as van de auto spoorverbreders (ook wel spacers genoemd) te plaatsen. Als we spoorverbreders vinden van 2 centimeter dik, staat het midden van de velg net zoals de 7J et30. Grote kans dat de 9J velg alsnog aanloopt tegen de schokbreker, omdat het verschil tussen beide velgen aan elke zijkant 2,54 centimeter is. We moeten dus die 25,4 millimeter nog opvullen, dus moeten we op zoek naar een spoorverbreder van in totaal 4,54 centimeter = 45,4 millimeter. spoorverbreder_dik
    De nieuwe ET waarde van de 9J velg met ET 50 wordt dus 50 – 45,4 = 4,6 millimeter = ET 4,6 en we ronden het af naar ET 5. De afstand tussen de achterkant van de velg en de schokbreker is gelijk bij de 15×7 ET30 velg en de 15×9 velg met spoorverbreder van 4,5 centimeter waardoor de ET waarde nu 5 is.

    N.B.: Zodra je spoorverbreders uitkiest, kan je nog zo’n 5 millimeter speling hebben bij de nieuwe ET waarde. Ook is het handig om de afstand te meten tussen de achterkant van je huidige velg tot aan de schokbreker. Op deze manier kan je inschatten hoeveel speling je hebt.
    Brede velgen monteren met een lage ET waarde
    (Te) Brede velgen monteren met een lagere ET waarde dan de standaardvelgen die onder je auto geleverd zijn, is vaak niet zo handig ten aanzien van je wielkasten. Wanneer we bijvoorbeeld een velg monteren van 15×9 met een negatieve ET waarde van -10, steekt de velg meer naar buiten toe dan de 15×7 ET30 velg. De achterkant van het hart van de velg staat dus 1 centimeter meer naar binnen ten opzichte van het midden van de velg.

    Even rekenen:
    7J breed = 17,78 centimeter
    ET 30 = 3 centimeter

    9J breed = 22,86 centimeter
    ET -10 = -1 centimeter

    9J – 7J = 5,08 centimeter
    De 9J velg is dus 5,08 centimeter breder dan de 7J velg.

    Het verschil tussen ET30 en ET-10 is 4 centimeter. 5,08 centimeter – 4 centimeter = 1,08 centimeter. De 9J velg staat dus 1,08 centimeter meer naar buiten vanaf de schokbreker en steekt in 4 centimeter meer naar buiten dan de 7J velg. (In totaal steekt de velg 5,08 centimeter meer naar buiten.)

    Waarschijnlijk gaat dit niet passen mits je je auto verhoogt of je wielkasten uitrolt. Kortom, je kunt – als je geen aanpassingen wilt doen aan de carrosserie van je auto – beter op zoek gaan naar een 9J velg met een hogere ET waarde.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 297)