Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@TotalV wrote:
@NelisZ20LER wrote:
Bij opel op chassis nummer zoeken, dan krijg je de goede. Bij mij kreeg ik gelijk de goede in ieder geval.
bij Opel kreeg ik het OEM 569083 nummer maar daar kan ik op de onderdelensites in NL niks van vinden, op Duitse E-bay komt dat nummer overeen met de 321 mm schijven.
Dan zul je die moeten hebben. Er zijn onderdelen sites hier die wel naar het Opel OEM nummer verwijzen…
@Opeltje17 wrote:
Een kleine beurt met originele onderdelen, als je die bij FSRS haalt red je het wel denk voor onder de €100,-
Maar hoezo originele onderdelen?? aftermarket onderdelen zoals bosch, valeo etc zijn net zo goed.
Maar snap wel waarom je het doet hoor daar niet van, maar vroeg me gewoon af waarom je het zelf niet deed.
Klopt inderdaad, maar ik gebruik bij een dergelijke wagen liever originele onderdelen, zit tussen de oren zeg maar. (vaak komen de originele onderdelen daar ook vandaan)
De olie schijnt wel belangrijk te zijn (dexos 2) en is ook helemaal niet zo duur.Wat ook nog een goede reden is: De updates en garantie campagnes die er zijn worden gelijk uitgevoerd. Zoals de matten van de stoelverwarming bijvoorbeeld.
Als je het zelf doet of een universele garage heb je daar geen weet van en gebeurd er niets. Bij mijn auto is alles uitgevoerd. Dit kunnen soms erg belangrijke
dingen zijn…@Opeltje17 wrote:
Tja zo blijft het toch, ik persoonlijk vind het ook veel geld, wellicht een idee om het een keer zelf te doen?
Ben je nog geen 100,- kwijt.
Met originele onderdelen? Dat geloof ik niet. Nu wordt alles vastgelegd en heb je recht op gratis pechhulp onderweg door heel Europa.
De auto wordt ook uitgelezen, gratis leenauto, gratis aircocheck en ook nog eens gewassen enz enz.Het is best veel geld, daar heb je gelijk in, maar in verhouding met andere merken vind ik het erg meevallen.
Voor mijn Insignia ga ik niet lopen rommelen. Ik vind het ook prettig dat ik dadelijk een complete onderhoudshistorie heb, zowel het boekje als
digitaal.Onze andere 2 auto’s onderhoud ik zelf, lekker goedkoop inderdaad. De Insignia gaat voorlopig naar de dealer.
Bij opel op chassis nummer zoeken, dan krijg je de goede. Bij mij kreeg ik gelijk de goede in ieder geval.
@KRSA2000 wrote:
€230 vind ik ook veel voor een olie filter en verse olie…
Dan moet je voor de grap eens met een BMW 5-serie of Mercedes E klasse naar de dealer gaan voor een kleine beurt…
Ik heb een 2.0 turbo (4×4 sport) en heb 321mm. Ik denk dat jij de 296mm hebt. 337mm zit alleen op de OPC volgens mij.
Meten is weten! :thumb
Ziet er inderdaad super uit. :thumb
Ik vond het ook erg mee vallen inderdaad! :thumb
7 augustus 2014 om 19:33 In reactie op: Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo 200+PK; BlowOffValve, #18198356Oké, bedankt. Moet er ook nog steeds LED lampen in zetten.
Dan neem ik ook de 50W versie.7 augustus 2014 om 19:22 In reactie op: Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo 200+PK; BlowOffValve, #18198354Oké, zien er super uit!
Geen hinderlijk fel licht?
Vandaag de auto weer opgehaald! Was maar € 230,- kwijt. Kleine beurt en verder niets. Kreeg 10% korting omdat ik mijn auto had aangemeld op my opel. Ook had ik recht op Opel assistance.
Al met al zeer tevreden over de service.
@gsipiloot wrote:
Edett met een let blijft gewoon gruwelijk en zeker met zon vermogen. Die lichtblauwe 1.3 ls die te koop staat is perfect. Let erin en verder niks meer aandoen :thumb
Nou de remmen en onderstel zou ik toch wel even aanpakken…
Tango verkoopt ook nog 98.
De auto gaat vandaag weg voor een beurt! Ben benieuwd wat het gaat kosten…
Verder heb ik een OPC line spoilerpakket besteld. Als deze binnen is gaat de auto naar de spuiter!
Worden er gelijk wat cosmetische dingen weggewerkt (steenslag en krassen)! :D4 augustus 2014 om 17:17 In reactie op: Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo 200+PK; BlowOffValve, #18198352Welke LED mistlampen heb je genomen?
Het op slot springen bij wegrijden is een optie in het entertainment systeem, bij instellingen zit dat ergens. Even zoeken en je komt hem wel tegen.
Kan nooit kwaad om alle knoppen eens in te drukken en alle menu’s af te gaan en kijken wat er gebeurd.Achteraf inbouwen zal misschien wel mogelijk zijn, maar gaat veel kosten denk ik. Je zal een nieuwe kabelboom en computer moeten plaatsen denk ik.
Tegenwoordig heb je ook alarmen die op de can-bus van een auto kunnen worden aangesloten. Denk dat dat een betere optie is…De DVD kan er ook uit geloof ik. Kan een paar kaarten onthouden als ik het goed begrepen heb (simpelweg proberen).
In het navigatie menu staat ook iets van uploaden geloof ik.Cruizecontrol kan je zien op de snelheidsmeter, verder niet… ;-)
Alarm klinkt als een storing… Bij mij kan de koffer open met de deuren op slot en dan doet hij verder niets.
Opel eye is de laatste pagina in het menu geloof ik (te bedienen met de ringtingaanwijzer schakelaar).
Je kunt je allarm gewoon laten keuren als dat origineel aanwezig is. Ze doen een testje en klaar, heb jij je sertifikaat. Alle kriteria voor klasse 3 zijn aanwezig volgens mij.
Gewoon naar een garage gaan waar ze erkend zijn en laten controleren.Net ff gekeken:
Zit geen restrictie in. Voor aan de onderkant zit een dikke ovale ingang waar niets uit te halen is. Dit is bij een 2.0 turbo…
@Dolby wrote:
Volgens mij zitten bij alle Opels de ristrictie buisjes erin.
@NelisZ20LER wrote:
Zit er ook zo’n ristrictie in het filterhuis van de 2.0 turbo?
Zal vandaag eens kijken en foto’s maken evt.
Ben benieuwd wanneer er afbeeldingen opduiken van het B-uiterlijk…
Misschien een sticky van maken, want hij zakt weer weg naar onder…
-
AuteurBerichten