Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tof, bedankt voor de foto’s en info!
Heb hier even op het forum gezocht en vooral gelezen, ben weer wat wijzer geworden!
Bij V-max zie ik alleen niet de benodigde componenten op de site staan. Zijn daar misschien wel leverbaar?
Met die componenten bedoel ik: LEH turbo en grotere injectoren. Intercooler koop ik zelf los en sluit deze zelf ook aan (scheelt veel geld). De rest wil ik zelf ook monteren natuurlijk. De software is alleen een probleem omdat ik dat niet zelf kan.
Bij Klasen zag ik dat alles wel op de site stond tegen redelijke prijzen. De bank koste geloof ik € 100 p/u. Deze firma is voor mij gelijk ook het dichtste bij. Scheelt maar 30 km ongeveer, maar toch!
Ik wil wel alles bij dezelfde tuner bestellen, dit omdat dat misschien wat korting opleverd.
Nog even over M-tech: Ik heb hier zelf nog geen slechte ervaringen mee. Alleen vond ik dat hij wat meer had mogen helpen met mijn huidige storing (bobine brug).
[rquote=1899997&tid=145005&author=Baas J.]Vmax (mijn favoriet), Klasen, EDS of die schijnbaar die gast in Kuinre (gehoord van anderen hier). Mtech is eigenlijk hetzelfde als je auto gewoon naar de sloop brengen. ;)
Vmax is donderdag van 1030 tot 1430 bezig geweest terwijl we van te voren een vaste prijs hadden afgesproken voor zeg 2 runs. Ze zijn uiteindelijk 4 uur bezig geweest met weet ik veel hoeveel configs. Ik raakte het zelfs zelf uiteindelijk beu omdat het zolang duurde :P Kan alleen maar klasse zeggen en m’n auto rijdt echt heerlijk nu.[/rquote]
EDS ken ik wel, maar dat is in Duitsland. Kan die V-max dan wel een mapping schrijven voor mijn Astra als deze voorzien is van een H OPC turbo, grotere injectoren en een grotere intercooler?
Op maat is natuurlijk het beste.
Heb je een internet adres? Ik kom veel tegen als ik op V-max zoek, maar geen Opel tuner.
Wat is er zo slecht aan M-tech dan?
bij wie dan wel?
Kom ik er vandaag achter dat M-tech de software niet heeft voor de OPC turbo op mijn motor?!
Ik dacht dat dit wel het geval was.
[rquote=1898369&tid=145005&author=DEEF]330pk met een LET is russisch roulet :P
290 is echt max![/rquote]Ik wou voor 280 pk gaan met een Z20LER, dit is volgens mij gewoon het zelfde blok.
Hier een afbeelding dan. Ik weet het hij is niet super, ik moet nog eens betere maken!

Met stock internals is tot 330 pk goed mogelijk bij normaal gebruik, begrijp ik. :cool:
Mijn motor zit nu bijna op een ton.
Dan is wel de ‘rek’ er uit natuurlijk.
Die OPC was dat een G of een H? De H heeft een sterker blok namelijk.
[rquote=1896299&tid=144933&author=Kermitkiller]welkom hier en plaats gerust :kewlpics:kewlpics:kewlpics[/rquote]
Ik heb er een in show je Astra geplaatst. :D
[rquote=1896234&tid=144595&author=turbosix]bedankt voor je advies!
is dat een dure grap die klopsensor?, beetje makkelijk zelf te doen?vandaag de DV er af gehad maar dat was het dus ook niet.[/rquote]
Kost bij M-tech met verzenden ongeveer € 80,-
Vervangen:
De stekker is de achterste van de 3 naast je kleppendeksel aan de bijrijderskant. Draad is wel goed weggestopt. Ik heb deze gewoon afgeknipt. De sensor zelf is alleen via de onderkant te berijken. Hiervoor moet je eerst een plaat met een reservoirtje en kleppen van het vacuum systeem verwijderen. 2 bouten: een op rand blok/carter een op inlaatspruitstuk. Als je dit er af haalt moet je met een lampje naar boven schijnen dan zie je hem zitten. Achter het inlaatspruitstuk en schuin boven de startmotor. Het is een bol blokje van ongeveer 3 a 4 cm met een m8 bout er in.
Ik zou beginnen met de stekker eens los pakken (lipje zit aan de onderkant) bij geen merkbaar verschil eens vervangen.
Mijn auto ”twijfelde” ook een beetje tijdens het rijden.
Succes!
Dit is mijn Astra met Z20LER motor:

Ik zal binnenkort eens wat betere foto’s maken, ook onder de kap.
Ik heb precies het zelfde gehad.
Bij uitlezen zaten er ook geen fouten in. Ik heb toen op advies van Patrick van M-tech de klopsensor vervangen en toen reed hij weer veel beter.
-
AuteurBerichten