Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2011 om 18:48 In reactie op: Astra H gtc koplampen in een Astra H station past dit? #17906686
After market Xenon en dan met name de ”budget setjes” zijn gewoon bagger. Verkeerd lichtbeeld en erg verblindend voor tegen/voorliggers!
Ze zouden die troep gewoon moeten verbieden. Verder is de lichtopbrengst in koplampen die daar niet voor bedoeld zijn gewoon slecht!
Je kunt veel beter originele xenon koplampen of een origineel setje kopen. (schade auto o.i.d.). Originele xenon verlichting steld zich iedere keer
bij aanzetten opnieuw af. (hoogte sensor op achteras monteren.) Sorry, maar dit is mijn mening.De originele koplampen zij ook geen bi-xenon lampen voor zover ik weet. Ik heb de adaptieve versie en grootlicht is gewoon hallogeen.
Deze zitten aan de buitenzijde van de koplampunit. Bij gewoon xenon (niet adaptief) zit het grootlicht aan de binnenzijde.Ik wil niemand voor de kop stoten en begrijp dat niet iedereen even veel geld kan en wil besteden aan zijn auto, maar doe het goed of doe het
niet zeg ik dan maar.Die donkergroene is wel erg vet! (de rest ook hoor…)
Nou eindelijk een update, na lange tijd!
Heb hem een tijdje geleden proberen uit te lezen (zo’n 3 maanden inmiddels). Dit is toen niet gelukt. Nu bleken we bij mij op het werk ineens de laatste software en uitleesaperatuur van bosch te hebben! Ik heb alleen weinig tijd gehad de laatse tijd. Vandaag eindelijk even kunnen rijden met de computer er aan. Je kunt dan uit een lijst
iedere keer 4 waardes instellen om te laten zien op een scherm. Luchtmassameter, lambda enz. waren gewoon. Alleen iedere keer als hij inhield of gewoon zijn vermogen
niet leverde bleek de klopbeveiliging actief te zijn! Deze is al 2 keer vervangen nu!!! Dan zou ik nu alweer aan mijn vierde toe zijn. Iemand meer met dit probleem?Ik denk dat ik hem maar naar de dealer breng, misschien dat hun een momentsleutel hebben die er wel bij komt. Zal wel erg nauwkeurig komen met dat aanhaalmoment
iets anders kan ik niet verzinnen.Ben nog geen steek verder helaas…
Motor houdt nog steeds in en heb de laatste maanden nauwelijks tijd voor de auto gehad.
Misschien van het weekend eens kijken of ik wat kan vinden. Daarna eens kijken voor verdere tuning.14 juli 2011 om 18:38 In reactie op: intercooler upgrade klaar!!terug van V-max: 269pk en 424nm.. #17821806Zo, dat zijn mooie getallen! Klinkt goed dat V-max…
Ik ga hem van het weekend zelf eens aan een uitleescomputer leggen, kijken of ik iets tegenkom… :hmmz
Controleer ik gelijk even alle vacuum leidingen/slangetjes.Ik merk wel dat de auto met koude motor beter ”gaat” als met warme motor. Ik ga ff kijken of er ergens een temperatuursensor niet helemaal werkt.
Echt flink inhouden heeft hij niet meer gedaan, het is meer een beetje twijfelen.
[rquote=1907778&tid=131737&author=jason][rquote=1907735&tid=131737&author=DarkplayeR-69]kan nog goedkoper:P
http://www.rockauto.com/
€7.68 per stuk…:D€30,72 voor 4 + €14.06 verzendkosten = €44,78[/rquote]
:o
dat scheelt een berg[/rquote]
Zeker ik heb er ook bijna € 70,- voor betaald… :o
3 april 2011 om 19:00 In reactie op: intercooler upgrade klaar!!terug van V-max: 269pk en 424nm.. #17821778[rquote=1906411&tid=143191&author=DEEF]hij zit bijna vol in de rijwind :P
,lager monteren ging niet,en qua breedte zit hij precies achter grill.heb dr zeker rekenig mee gehouden met de aankoop.
kleiner model was meteen 5cm lager..
en het is ZEKER optimaler dan zo’n origineel ding :agent[/rquote]Dat denk ik ook! Dit is de 55×23 cm (effectief) intercooler of niet?
Erg gave Astra!
Die is erg gaaf! Heb je nog foto’s van de zijkant?
3 april 2011 om 10:04 In reactie op: intercooler upgrade klaar!!terug van V-max: 269pk en 424nm.. #17821775Dat ziet er goed uit! ben benieuwd naar de power! :thumbup
[rquote=1905455&tid=145635&author=zetos]Ik heb een poosje met een kapotte vacuum connector gereden maar bij uitlezen kwam dat er niet uit. Was achter op het blok bij het vacuum potje.[/rquote]
De slangetjes die er naartoe lopen zijn allemaal nog heel, potje zelf kan ik zo niet zien, zal ff op de brug moeten daarvoor.
Hield hij bij jou toen ook in dan?
Ik zal het zo eens ff checken, het is nu nog droog! :D
Hij is bij de Opel geweest uitgelezen alles gechecked en er mee gereden met de Tech-2 er aan, alles was normaal. Als er een slangetje los ligt merk je dat metteen met fouten ed..
Hij heeft het met chip ruim een jaar goed gedaan, volgens mij ligt het hier dus ook niet aan. Proberen kan natuurlijk, maar alleen als dit geen geld kost. Ik betaal me scheel aan van alles, en niks helpt echt.
Bosch bougies zijn idd. al gemonteerd.
Zo vandaag maar eens wat foto’s gemaakt in het zonnetje!




Ik kwam deze tegen op een site die Baas J mij aanraade voor iets anders. :wors
Is ook weer redelijk aan de prijs. Volgens mij moeten bouten uit een subaru turbo ook passen.
Het is natuurlijk zaak de inlaat lucht zo koel mogelijk te houden. Met een open luchtfilter in de motorruimte is dit vrij lastig natuurlijk. Onder de kap kan het behoorlijk heet worden. Leg er desnoods een dikke slang naartoe die van buiten af lucht pakt. Liefst van voor natuurlijk, de rijwind zal helpen. Beste is een airbox natuurlijk.
Ik denk dan dat je filterhius met een bredere aanzuigbuis de beste oplossing is, al dan niet voorzien van een beter inlegfilter (K&N, green enz.).
De aangepste luchtfilterbox ziet er goed uit Baas J!
[rquote=1900554&tid=145005&author=Baas J.]http://www.txautosport.co.uk/astra-vxr-intercooler-kit-47-p.asp
deze voor jouw auto.[/rquote]
Dat gaat misschien wel weer lukken, heb ik alleen wat extra’s nodig voor de laatste bocht. Moet ik ook nog een aansluiting hebben voor mijn dumpvalve, deze zit nu in de rvs pijp.
[rquote=1900541&tid=145005&author=Baas J.]Mja, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk en goedkoper kan…[/rquote]
Goedkoper? Wat kost een complete kit dan? Wat ik heb gezien al gauw € 500,- tot € 600,-. Als ik zelf wat buizen maak en slang koop ben ik volgens mij goedkoper uit.
[rquote=1900532&tid=145005&author=Baas J.]Injectoren heeft Vmax, heb ze er daar ter plekke in laten zetten. Was 150,- incl plaatsen dacht ik..
Ik heb een set gekocht (FMIC) geen zin om te klooien met buizen en slangen.
Mappen / afstellen gaat in overleg, kan je ze beter voor mailen.[/rquote]
Ik had injectoren voor € 199,- gezien bij Klasen. Dit is dan weer goedkoper.
Het is wel ff klooien met die slangen misschien, maar zo druk ik er mijn eigen stempel een beetje op! :D
[rquote=1900458&tid=145005&author=Baas J.]Vmax, prima Engels.
Welke componenten heb je nodig dan? LEH turbo? Die kan je beter uit Engeland halen, bij Regal ofzo.[/rquote]
Ja, en de injectoren ook geloof ik. De turbo kost idd maar € 545,- omgerekend, daar komen dan nog wel verzendkosten bij natuurlijk. Intercooler kost bij M-tech maar € 195,-. Daar komen nog wel slangen en buizen bij.
Enig idee wat mapen/afstellen gaat kosten?
[rquote=1900200&tid=145223&author=jason]f28 ombouw setjes zijn niet al te duur en op meerdere manieren verkrijgbaar.
[/rquote]Bij M-tech voor € 119,-
http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&pid=906&mid=59
Deze is simpel maar wel mooi, is ooit van mij geweest:

Weet iemand hier of de heren van V-max en Klasen Engels kunnen? Duits gaat wel, maar Engels gaat beter…:D
-
AuteurBerichten