NelisZ20LER

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 537)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Dikke astra`s topic…. #17389166

    Mooie Coupe. :thumb Alleen zou ik de kentekenplaat in de achterbumper verwerken…

    In reactie op: insignia OPC #18108875

    @alaintrines wrote:

    @NelisZ20LER wrote:

    Erg gave wagen de Insignia OPC! De witte kleur vind ik gedurft, maar zéér geslaagd! :thumb

    Aangezien ik hem gisteren niet gewonnen heb wordt het voor mij hopenlijk in de toekomst een ”gewone” Insignia…

    Een “gewone” insignia bestaat niet !!, het zijn allemaal beauties :wors :wors :wub :thumb

    Daarom stond het tussen aanhalingstekens! :thumb :D

    In reactie op: wat zijn jullie TOP snelheiden #18139385

    Met mijn Kadett GSI 2.0 8V (origineel zonder kat en 130pk) heb ik de 230 km/h aangetikt op de teller, die zijn geloof ik wel erg positief…

    In mijn 156 GTA 215 gereden (teller wijkt amper af) dit was wel in de 4e versnelling en had er dus nog 2 over!

    Verder jammer genoeg eigenlijk geen flatout runs gedaan met mijn vorrige wagens…

    In reactie op: insignia OPC #18108876

    Erg gave wagen de Insignia OPC! De witte kleur vind ik gedurft, maar zéér geslaagd! :thumb

    Aangezien ik hem gisteren niet gewonnen heb wordt het voor mij hopenlijk in de toekomst een ”gewone” Insignia…

    In reactie op: Mijn insignia #18127267

    9.5J ET20 komt wel veel verder naar buiten: 37,7 mm. Dat wordt denk ik afdraaien. Persoonlijk zou ik voor 8.5Jx20” (ET30-35) gaan…
    De auto heeft wel een erg mooie kleur trouwens!

    In reactie op: Bezoekje EDS gepland #18142306

    Mooi prijsje zeker gezien het resultaat en de geleverde service/spullen! Bij mij is de kans groot dat er een Insignia gaat komen op den duur, dan ga ik zeker even langs EDS…

    Veel plezier met je Insinia, maar dat moet nu zeker lukken denk ik!

    In reactie op: Mtech phase 4 kit doen ? #18091923

    300 pk uit een LET ga je niet halen, de compressieverhouding is te hoog en deze blokken hebben geen zuigerbodem koeling.
    Het hoogst haalbare (”veilig”) ligt geloof ik rond de 280 pk en 450 Nm koppel. Dat is dus met originele internals en LEH turbo.
    Uitlaat, inlaat, injectors, koppeling enz. moeten wel allemaal volledig aangepast zijn… Dit vertelde ze mij toen bij EDS of Klasen (weet niet meer welke van de 2 het was).

    Dat ploppen en inhouden komt door de klopsensor… Die heb ik al 2 keer vervangen…

    Bij Bosch uitleesapperatuur kun je kijken of de klopstrategie inschakeld. Elke keer als de auto inhoudt zie je dat op het scherm van de uitleesapperatuur.
    Klopsensor laten vervangen en het is weer weg. Moet met speciaal aanhaal moment en je kunt er zelf moeilijk bij (met een moment sleutel).

    De bobine had ik ook al vervangen en dat was het niet. Problemen met de ontsteking doen zich altijd voor met gas geven, dan is de belasting het hoogt voor de
    ontsteking.

    In reactie op: Hulp gevraagd! over lader Astra H 2.0Turbo #18141758

    Heb je de turbo nu al over de emmer??? Toen ik hem aan je verkocht was hij nog super in orde!

    Nee, zonder gekheid: Ik zou voor een LEH turbo gaan. Die zijn voor ongeveer € 700,- tot € 800,- leverbaar. Wel zou ik hem opnieuw laten mapen.
    Je hoeft niet metteen een grote intercooler te monteren. Op een standaard blok is ook gewoon te doen namelijk (wel ff laten mapen). Met grotere
    intercooler kun je wel wat meer druk draaien en dus ook wat meer vermogen halen mocht je dat willen.

    Gewoon overschrijven (met IBAN en BIC code) via je bank is goed te doen hoor, duurt ongeveer 3 dagen…

    Bevalt de Astra je verder nog goed?

    In reactie op: et 30 9j?past dat… update 12-8-2013 #18128243

    Ik vind de velgen wel erg mooi staan.

    In reactie op: Onder de indruk van verbruik van mijn Insignia #17979855

    @hpp wrote:

    @NelisZ20LER wrote:

    Ik ben benieuwd naar het verbruik van de 2.0 turbo benzine uitvoering, vooral na het tunen. Is dit in de praktijk merkbaar zuiniger geworden?
    hpp bijvoorbeeld? Ik ben van plan om een Insignia te kopen voor woon-werk verkeer namelijk. Ik rijd buiten de spits, een stukje 80km weg en daarna
    snelweg (120 km/h). Totaal 45 km enkele reis, dus 90 km per dag. Als je een beetje oplet leek 1:13 mij toch wel haalbaar…

    Beste Nelis,

    Voor de tuning was het verbruik 9.5 liter op 100, na de tuning (EDS phase 1) is het verbruik gezakt naar 9.4 (gemeten over 30.000 km) Maakt dus niet zoveel uit. Ik rij 100 km per dag met ongeveer dezelfde verdeling als jou.
    Met 300 pk en 475 nm is het bijna een OPC ( 20 sec. Van 0 naar 200 )
    Het is misschien wel mogelijk om iets zuiniger te rijden, maar ik heb de tuning niet voor niets laten doen, ik wil ook wel af en toe een beetje fun. Ik ben wel Shell V Power gaan tanken, is hij nog feller.
    Ik hoop dat je er iets mee kan.

    Gr. Hans

    Ja, zeker! Je hebt 300 pk en gebruikt ze ook! Ik ken dat wel. Ik denk dat als ik rustig rijd en me enigsinds aan de maximum snelheid houd
    dan is 1:13 haalbaar. De versnellingsbak van de 2.0 turbo is ook erg lang (nog langer als van de 1.6 turbo) en dat scheelt ook veel.

    Hoe lang rijdt je al met de EDS tuning?

    Als ik met mijn huidige auto sportief doorrijd rijdt hij 1:8 a 9.

    In reactie op: Trillend stuur bij remmen #18122433

    Kapotte stuurkogel(s) zijn eerder een gevolg dan een oorzaak van het trillen op de lange termijn…

    In reactie op: Insignia verlaagd & opc line #18117555

    Je wagen ziet er super uit! Ik zal ook eens op Ebay gaan neuzen naar deze kit. Wit is een mooie kleur voor de Insignia!

    In reactie op: Trillend stuur bij remmen #18122677

    Het zou ook kunnen zijn dat de naaf zelf krom is natuurlijk… Als je een nieuwe schijf monteerd op een kromme naaf zal die naar verloop van tijd ook weer krom trekken. Ik doel dan met name op het aanleg vlak waarmee de schijf op de naaf zit. Volgens mij zijn de grote 20” wielen veel stijver dan de stalen wielen. Het kan
    dus goed dat de 20” wielen de naaf weer enigsinds ”recht” trekken. Sommige modellen van Seat hadden eenzelfde probleem geloof ik.

    In reactie op: Onder de indruk van verbruik van mijn Insignia #17979853

    Ik ben benieuwd naar het verbruik van de 2.0 turbo benzine uitvoering, vooral na het tunen. Is dit in de praktijk merkbaar zuiniger geworden?
    hpp bijvoorbeeld? Ik ben van plan om een Insignia te kopen voor woon-werk verkeer namelijk. Ik rijd buiten de spits, een stukje 80km weg en daarna
    snelweg (120 km/h). Totaal 45 km enkele reis, dus 90 km per dag. Als je een beetje oplet leek 1:13 mij toch wel haalbaar…

    In reactie op: pingelsensor #17894002

    @McKaamos wrote:

    Pingelen is het te vroeg en ongecontroleerd ontploffen van het lucht/brandstofmengsel in je cylinders.

    Het gaat om een interneverbrandingsmotor. Het mengsel verbrand, maar ontploft niet. Als dat gebeurd ben je in een keer klaar.
    Even een detail. :angel

    In reactie op: pingelsensor #17893998

    Een pingelsensor is niets anders dan een piezo element. Deze geeft verschillende spanningen bij verschillende trillingen/vervorming. De vervorming van het
    piezo cristal veroorzaakt dus de spanning. De trillingen van de motor veroorzaken dus een bepaald spannings beeld. Je hebt ook diesel motoren met piezo
    injectoren omdat dit sneller reageerd dan een spoel, dit is een omgekeerde werking.

    Als je motor pingelt geeft deze hevige trillingen die deze sensor registreerd. Met behulp van deze sensor wordt een motor zo ”scherp” mogelijk afgesteld.
    D.w.z. zo dicht mogelijk tegen de pingelgrens. Lekker vroeg ontsteken dus voor maximaal koppel en vermogen. De sensor niet gebruiken is natuurlijk een
    doodvonis voor de motor omdat deze dan niet weet of hij pingeld of niet. Zeker met turbo motoren is een hoger oktaan getal beter. Hoe hoger het oktaan getal hoe
    hoger de zelfontbrandingsgrens wordt. Bv. Zelfonbrandingstemperatuur van RON 95 is 700 graden, die van RON 98 is 750 graden. (fictieve waardes!)

    Pingelen: (detoneren, dieselen enz.) is een zelfontbranding (net als bij een diesel), maar ongecontroleerd. De temperatuur in de verbrandingskamer loopt
    zo hoog op dat de benzine spontaan ontbrand zonder hulp van de bougie. Hierdoor krijg je meerdere (te vroege) vlamfronten die botsen met elkaar. Met zeer
    hoge thermische en mechanische belasting tot gevolg. Pingelen wordt vaak veroorzaakt door een te hoge compressie verhouding, maar ook door: Te hoge
    brandstof temperatuur, te hoge inlaatlucht temperatuur, slechte koeling enz. Hierdoor moet bij turbo motoren met grotere turbo’s de compressie verlaagd
    worden.

    Ik zelf heb mijn pingelsensor al kapot gehad en dat merk je wel!!! De auto houdt in, leverd minder vermogen en schokt af en toe.

    Trek de stekker maar eens los voor wie het niet geloofd. Dit kan verder geen kwaad en leverd ook geen foutmeldingen op.

    In reactie op: Nog steeds inhouden… OPGELOST! #17847905

    Zo, de klopsensor is gemonteerd en hij rijdt weer stukken beter! Ik hoop dat deze het wat langer uithoud!

    In reactie op: injectoren z20let #17910701

    @frank de jonge wrote:

    Wat zit er standaard in zo’n type blok?
    Zijn die voor alle turbo blokken gelijk?

    Wel voor de Z20LET, Z20LEL en Z20LER de Z20LEH weet ik niet zeker.

    Grotere injectoren moet je pas monteren als ze gaan afstellen. Bij deze injectoren is het ”gat” (even simpel gezegt) groter.
    De computer weet niet dat er bij deze injectoren bij dezelfde openingstijd meer benzine de motor inkomt. De motor zal verzuipen,
    vandaar de melding over je uitlaatgassen.

    In reactie op: Cadeautjes uitgepakt :) #17909381

    @Baas J. wrote:

    Heb de turbo zelf nodig…. mn G opc 2 gaat binnenkort verkoop in omdat ik een coupe wil terugkopen. In de coupe wil ik die leh bouwen. Aangezien ik dan ook mn nieuwe turbo weer kwijt ben en de rest van de rotzooi moet ik vrijwel alles zelf hebben.

    Dat is jammer (voor mij dan). Coupe is wel mooier vind ik! Al iets op het oog?

    In reactie op: Olie gebruik… #17870522

    Na bijna een jaar nog niks bij hoeven vullen (14.000km), staat nog steeds op max! Het gaat om een Z20LER motor.

    In reactie op: Cadeautjes uitgepakt :) #17909406

    @Baas J. wrote:

    Voor jou zou t volgens mij helemaal simpel zijn, kan zelfs je bestaande bak en assen ed. houden!

    Klopt, het is voor mij alleen maar overschroeven… Super natuurlijk, maar ik heb het geld er niet voor ben ik bang.
    Ik ben een plan aan het vormen. Ik moet dus een LEH turbo hebben, sportkoppeling, grotere fmic en waarschijnlijk ook injectoren.
    blijft er niet veel over voor een LEH blok… :(

    Ik zie trouwens ook dat je nu 2 LEH turbo’s hebt of niet? Één zit er op het LEH blok en één op de LET in je auto, toch?
    Verkoop je er een toevallig, daar heb ik wel belang bij! Misschien ook nog 470cc injectoren?

    In reactie op: Yeah, alles aanwezig voor inbouw!! #17908259

    Nou, nogmaals succes!

    In reactie op: Cadeautjes uitgepakt :) #17909411

    Dat belooft veel goeds! Succes alvast met de ombouw!

    Ik heb het blok op MP zien staan idd, jammer dat mijn saldo niet toerijkend is…

    In reactie op: earth modification OPGELOST SOFTWARE PROBLEEM!!!! #17872141

    Kijk ook eens naar je klopsensor.

    Ik ben alweer toe aan de 3e vervanging waarscheinlijk… Met een Bosch uitleescomputer makkelijk te zien. Gaan rijden en als hij inhoud kijken
    of de klopbeveiliging ”actief” wordt. Je ziet op het scherm dan een fictief schakelaartje dichtgaan.

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 537)