Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De nieuwe velgen zien er ook erg gaaf uit trouwens!
Beide erg mooie wagens! :thumb
Als je meer turbo druk gaat draaien is een grotere intercooler wel nodig, de inlaat temperatuur wordt dan namelijk ook hoger, dit kan de originele niet meer
terug koelen. Als je hem gebruikt zoals nu op dezelfde druk is het inderdaad niet nodig.@Nick-GSI wrote:
adaptive cruise control hebben ze pas vanaf modeljaar 2012 geloof ik
Dat wist ik ook nog niet. Jammer is inderdaad een goede optie, maar modellen uit dat jaar zijn nog wat te prijzig helaas.
Bij de autosport company in Waalwijk hebben ze best leuk geprijsde intercoolers. Ook op Ebay komen wel eens aantrekkelijke voorbij.
@pollebeek wrote:
@NelisZ20LER wrote:
De achterkant ziet er dik uit, jammer dat ik de andere foto’s niet kan zien.
Hopelijk kan je nu alle foto’s zien :thumb
Zeker! Ziet er super uit! :thumb
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit…
De achterkant ziet er dik uit, jammer dat ik de andere foto’s niet kan zien.
Wel een gave kombi!
Mooi dat hij binnen is! Ben benieuwd naar de resultaten. Je ging ook een grotere intercooler plaatsen toch?
Lekker strak inderdaad, ben benieuwd naar het eindresultaat!
Je kunt al veel zien aan de knoppen op het dashboard. Bijvoorbeeld naast de knoppen van de airco. Daar zitten de knoppen voor stoelverwarming en stoelventilatie.
Koplampen kun je ook gemakkelijk zien. Bij Xenon zit er een lens in de koplamp. Bij gewone een normale reflector.
@Haasje17 wrote:
Zoiezo vind ik 500 WHP vreemde waarde om op te geven bij een blok omdat het zou betekenen dat dit blok dan 500 wielpk’s zal leveren. Maar je hebt bij een voorwiel aangedreven van 10 tot 30 pk verlies en bij een achterwiel zelfs nog meer. En 4 x 4 nog vele malen meer verlies. Dus dan zou dat blok in theory al 600 pk moeten kunnen leveren.
Ik denk dat als ze dan al versterkt zijn je er zo mischien 350 uit zal kunnen krijgen zonder dat er wat stuk gaat. Daarboven zou ik dat toch niet meer vertrouwen.
Daar ben ik het inderdaad mee eens. Het is even afwachten wat de tuners doen met de Astra J OPC. Eens kijken wat voor vermogen er uit gepeuterd gaat worden en
wat er dan allemaal aangepast is/wordt. Ik zag bij een tuner al wel een pakket voor 350 pk. Dit was met grotere intercooler, sportuitlaatsysteem en andere luchtfilter.De A20NHT is versterkt ten opzichte van het Z22SE/Y22SE blok. Ik wil geen 500 pk gaan trekken uit zo’n blok. Al is bv 350 pk ook wel leuk.
Bovenstaande motoren hebben alleen een langere slag (overvierkant), bij de A20NHT zit er een andere krukas in met een kortere slag, waardoor
de cilinderinhoud dus ook weer kleiner wordt.Ik wil er gewoon wat meer over te weten komen.
Het volgende heb ik nog kunnen vinden:
In Amerika staat het blok bekend als de LDK engine.
(bron: http://www.fmsrperformance.com)
LDK Engine Platform features:
•Displacement is 2.0L – 1,998 cc (122 cu in).
•”Gen II” block similar to the 2.4 L block design.
•Square 86mm (3.4 in) bore and stroke.
•Compression 9.3:1
•Engine redline is at 6300 rpm. (Aftermarket tuned – bumped up to 7200 rpm)
•Sodium-filled stainless steel Inconel exhaust valves.
•Borg Warner K04 a twin-scroll turbocharger.
•Bosch – Cam-driven high-pressure gasoline direct injection fuel system.
•Dual camshaft continuously VVT – Variable Valve Timing [Intake/Exhaust].
•Low-friction cast aluminum pistons.
•Piston oil squirters.
•Forged steel crankshaft.
•Forged steel connecting rods.
•Cast stainless steel exhaust manifold.Dit zijn goede specs lijkt me!
Nice! :thumb
20” Is tegenwoordig niets apparts meer. Veel auto’s zijn uitgerust met 20” velgen of hebben dit als optie…
Onder een groete wagen als de Insignia vind ik 18” eigenlijk al te klein ogen.
Zwart is mooi inderdaad, maar je ziet er helaas alles op. Veel poetsen/wassen!
Succes! :thumb
Nice! Hou ons op de hoogte!
Heb je die klopsensor nog geregeld?
Dat zal geen probleem zijn denk ik!
Unlimited tuning heb ik zelf nooit wat over gelezen of gehoord. Als er veel goeds over geschreven wordt is het misschien de moeite.
Ik zou wel eens vragen of ze genoeg kennis/ervaring hebben met de Z20LEx motoren van Opel.Ze staan hier op de bedrijven sectie van het forum, kijk daar eens rond en/of stuur een pb naar ze. Prijs zal al gauw 500,- euro zijn denk ik. Misschien hanteren ze een uurtarief, of hebben ze een vaste prijs…
Het is natuurlijk net hoe er mee omgegaan wordt. Ook is het zo dat een turbo langzaam minder wordt. Je merkt het niet altijd totdat er een nieuwe op zit…
Groen staat zo’n Ascona erg goed! Wat een dikke auto’s zijn dat toch!
Je hebt pb terug! :thumb
LET turbo schijnt maar 60.000 km mee te gaan heb ik me laten vertellen, dit zal wel gemiddeld zijn…
De LEL en LER turbo’s zouden ongeveer 150.000 tot 200.000 km mee moeten kunnen, maar hier zijn de meeningen over verdeeld heb ik al wel gelezen.
-
AuteurBerichten