NelisZ20LER

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 537)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Facelift Insignia + nieuwe variant #18150621

    De nieuwe velgen zien er ook erg gaaf uit trouwens!

    In reactie op: Show hier je Insignia #17490755

    Beide erg mooie wagens! :thumb

    In reactie op: Hulp gevraagd! over lader Astra H 2.0Turbo #18141789

    Als je meer turbo druk gaat draaien is een grotere intercooler wel nodig, de inlaat temperatuur wordt dan namelijk ook hoger, dit kan de originele niet meer
    terug koelen. Als je hem gebruikt zoals nu op dezelfde druk is het inderdaad niet nodig.

    In reactie op: Hoe bepaalde opties herkennen? #18147375

    @Nick-GSI wrote:

    adaptive cruise control hebben ze pas vanaf modeljaar 2012 geloof ik

    Dat wist ik ook nog niet. Jammer is inderdaad een goede optie, maar modellen uit dat jaar zijn nog wat te prijzig helaas.

    In reactie op: Hulp gevraagd! over lader Astra H 2.0Turbo #18141787

    Bij de autosport company in Waalwijk hebben ze best leuk geprijsde intercoolers. Ook op Ebay komen wel eens aantrekkelijke voorbij.

    In reactie op: Insignia 2.0 turbo Cosmo ‘OPC-look’ #18149262

    @pollebeek wrote:

    @NelisZ20LER wrote:

    De achterkant ziet er dik uit, jammer dat ik de andere foto’s niet kan zien.

    Hopelijk kan je nu alle foto’s zien :thumb

    Zeker! Ziet er super uit! :thumb

    In reactie op: Facelift Insignia + nieuwe variant #18150602

    Ziet er inderdaad niet verkeerd uit…

    In reactie op: Insignia 2.0 turbo Cosmo ‘OPC-look’ #18149257

    De achterkant ziet er dik uit, jammer dat ik de andere foto’s niet kan zien.

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411677

    Wel een gave kombi!

    In reactie op: Hulp gevraagd! over lader Astra H 2.0Turbo #18141785

    Mooi dat hij binnen is! Ben benieuwd naar de resultaten. Je ging ook een grotere intercooler plaatsen toch?

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411664

    Lekker strak inderdaad, ben benieuwd naar het eindresultaat!

    In reactie op: Hoe bepaalde opties herkennen? #18147366

    Je kunt al veel zien aan de knoppen op het dashboard. Bijvoorbeeld naast de knoppen van de airco. Daar zitten de knoppen voor stoelverwarming en stoelventilatie.

    Koplampen kun je ook gemakkelijk zien. Bij Xenon zit er een lens in de koplamp. Bij gewone een normale reflector.

    In reactie op: A20NFT/A20NHT… #18144924

    @Haasje17 wrote:

    Zoiezo vind ik 500 WHP vreemde waarde om op te geven bij een blok omdat het zou betekenen dat dit blok dan 500 wielpk’s zal leveren. Maar je hebt bij een voorwiel aangedreven van 10 tot 30 pk verlies en bij een achterwiel zelfs nog meer. En 4 x 4 nog vele malen meer verlies. Dus dan zou dat blok in theory al 600 pk moeten kunnen leveren.

    Ik denk dat als ze dan al versterkt zijn je er zo mischien 350 uit zal kunnen krijgen zonder dat er wat stuk gaat. Daarboven zou ik dat toch niet meer vertrouwen.

    Daar ben ik het inderdaad mee eens. Het is even afwachten wat de tuners doen met de Astra J OPC. Eens kijken wat voor vermogen er uit gepeuterd gaat worden en
    wat er dan allemaal aangepast is/wordt. Ik zag bij een tuner al wel een pakket voor 350 pk. Dit was met grotere intercooler, sportuitlaatsysteem en andere luchtfilter.

    In reactie op: A20NFT/A20NHT… #18144922

    De A20NHT is versterkt ten opzichte van het Z22SE/Y22SE blok. Ik wil geen 500 pk gaan trekken uit zo’n blok. Al is bv 350 pk ook wel leuk.
    Bovenstaande motoren hebben alleen een langere slag (overvierkant), bij de A20NHT zit er een andere krukas in met een kortere slag, waardoor
    de cilinderinhoud dus ook weer kleiner wordt.

    Ik wil er gewoon wat meer over te weten komen.

    In reactie op: A20NFT/A20NHT… #18144917

    Het volgende heb ik nog kunnen vinden:

    In Amerika staat het blok bekend als de LDK engine.

    (bron: http://www.fmsrperformance.com)

    LDK Engine Platform features:
    •Displacement is 2.0L – 1,998 cc (122 cu in).
    •”Gen II” block similar to the 2.4 L block design.
    •Square 86mm (3.4 in) bore and stroke.
    •Compression 9.3:1
    •Engine redline is at 6300 rpm. (Aftermarket tuned – bumped up to 7200 rpm)
    •Sodium-filled stainless steel Inconel exhaust valves.
    •Borg Warner K04 a twin-scroll turbocharger.
    •Bosch – Cam-driven high-pressure gasoline direct injection fuel system.
    •Dual camshaft continuously VVT – Variable Valve Timing [Intake/Exhaust].
    •Low-friction cast aluminum pistons.
    •Piston oil squirters.
    •Forged steel crankshaft.
    •Forged steel connecting rods.
    •Cast stainless steel exhaust manifold.

    Dit zijn goede specs lijkt me!

    In reactie op: Bezoekje EDS gepland #18142314

    Nice! :thumb

    In reactie op: 19"velgen gezocht #18144457

    20” Is tegenwoordig niets apparts meer. Veel auto’s zijn uitgerust met 20” velgen of hebben dit als optie…

    Onder een groete wagen als de Insignia vind ik 18” eigenlijk al te klein ogen.

    In reactie op: Show hier je Insignia #17490746

    Zwart is mooi inderdaad, maar je ziet er helaas alles op. Veel poetsen/wassen!

    In reactie op: Hulp gevraagd! over lader Astra H 2.0Turbo #18141779

    Succes! :thumb

    In reactie op: Hulp gevraagd! over lader Astra H 2.0Turbo #18141775

    Nice! Hou ons op de hoogte!

    Heb je die klopsensor nog geregeld?

    In reactie op: Hulp gevraagd! over lader Astra H 2.0Turbo #18141773

    Dat zal geen probleem zijn denk ik!

    In reactie op: Hulp gevraagd! over lader Astra H 2.0Turbo #18141771

    Unlimited tuning heb ik zelf nooit wat over gelezen of gehoord. Als er veel goeds over geschreven wordt is het misschien de moeite.
    Ik zou wel eens vragen of ze genoeg kennis/ervaring hebben met de Z20LEx motoren van Opel.

    Ze staan hier op de bedrijven sectie van het forum, kijk daar eens rond en/of stuur een pb naar ze. Prijs zal al gauw 500,- euro zijn denk ik. Misschien hanteren ze een uurtarief, of hebben ze een vaste prijs…

    In reactie op: Hulp gevraagd! over lader Astra H 2.0Turbo #18141769

    Het is natuurlijk net hoe er mee omgegaan wordt. Ook is het zo dat een turbo langzaam minder wordt. Je merkt het niet altijd totdat er een nieuwe op zit…

    In reactie op: DIKKE ASCONA'S TOPIC #17346140

    Groen staat zo’n Ascona erg goed! Wat een dikke auto’s zijn dat toch!

    In reactie op: Hulp gevraagd! over lader Astra H 2.0Turbo #18141766

    Je hebt pb terug! :thumb

    LET turbo schijnt maar 60.000 km mee te gaan heb ik me laten vertellen, dit zal wel gemiddeld zijn…

    De LEL en LER turbo’s zouden ongeveer 150.000 tot 200.000 km mee moeten kunnen, maar hier zijn de meeningen over verdeeld heb ik al wel gelezen.

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 537)