Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is vast te bestellen lijkt me. Gewoon even langs een dealer/servicepunt rijden en vragen…
Dan zal het bij Eindhoven ook nog steeds niet kloppen of wel? Wel raar dat je een update hebt waar nog verouderde kaarten op staan…
Je mag tog verwachten dat kaarten van 2012/2013 ook echt geupdate zijn naar alle wegen die toen of daarvoor veranderd zijn.19 augustus 2013 om 14:30 In reactie op: Koppeling ingedrukt, piepend irritant geluid, drukgr.stuk? #18166460Balen dat nu je koppeling weer gaat…! Ik zou voor een upgrade koppeling gaan. Met je LEH turbo en evt. een grotere intercooler kun je wat extra koppel uit je blok trekken.
@rush wrote:
Mooie kar hoor! :thumb
Vraagje tussen door, wat ga jij met je 19″ velgen doen als je na de winter voor 20″ gaat kijken?
Anders heb ik wel interesse voor je velgen. :DMvg Rene.
Rene, de velgen komen tegen die tijd te koop te staan waarschijnlijk. Dit wordt pas na de winter.
Ik ben ook nog op zoek naar een update, liefst in de regio Tilburg/Brabant…
Dankjewel voor de complimenten! :thumb
Vandaag dus naar de dealer geweest om hem helemaal na te kijken en een beurt te geven (was al weer bijna 2 jaar geleden!).
Alles is kurkdroog aan de onderkant en helemaal netjes, gelukkig. Ook waren er helemaal geen storingen in het systeem te vinden!
Luchtfilter en pollenfiter waren nog schoon en heb ik dus lekker laten zitten. Wel zaten er nog de orignele bougies in. Deze zijn dus wel vervangen
aangezien de auto nu ruim 77.000 km ervaring heeft. Ook is de remvloeistof metteen mee ververst. Olie en filter natuurlijk ook. De remschijven
en blokken voor waren niet al te best meer (dit had ik bij de aanschaf al gezien). De blokken bleken aan de binnenkant echter nog meer versleten
te zijn er zat nog 2 a 3 milimeter voering op. Deze zijn gelijk mee vervangen, kan ik weer veilig en gerust op weg! Kreeg zelfs 20% korting
aangeboden op de schijven en blokken, zonder er om gevraagd te hebben, erg netjes dus!De auto bleek alle updates en acties gehad te hebben vanuit de fabriek, behalve eentje: De stoelverwarmingsmat moet nog vervangen worden.
Donderdag gaat hij dus weer terug voor deze reparatie, die onder de Opel garantie valt! Erg makkelijk dat ze dat allemaal in het systeem kunnen
zien.Nu gaan we even sparen en dan volgen er weer updates natuurlijk. De winterwielen staan nu bovenaan het lijstje, daarna wat spuitwerk waarschijnlijk.
Ik heb de deur nog nooit opengehaald van een Insignia.
Waarschijnlijk kun je het paneeltje met knop er uit wippen. Hier zitten dan van die stalen stripjes aan waarme hij in het deurpaneel klemt.
Je zou deze stripjes wat naar buiten kunnen buigen zodat hij weer strak zit… Weet dus niet zeker of hij zo zit, maar meestal is dit zo.
De klemmetjes kunnen ook van kunststof zijn trouwens.Morgen ga ik naar de Opel dealer, als ik er aan denk zal ik het eens vragen.
Dat komt dus door de trillingen van je speaker als ik het goed begrijp?
Bedankt heren, gaat helemaal goedkomen. :thumb
Goed bezig!
Oke, bedankt.
Ik heb een schakelaar op het stuur zitten (rechts van het ”wieltje”) dat is de aan/uit schakelaar dan. De andere met het kruis er op
is dus een reset knop eigenlijk. Ik ga tijdens het rijden wel even wat prullen… Dan moet het goedkomen!Bedankt voor je antwoord!
Het icoontje kleurt wit… Dus hij is in de slaapstand. Hoe krijg ik hem hier uit?
@corsaboy wrote:
Gewoon een paar jerrycans extra in de auto hebben. Is idd wel erg goed plannen lange stukken te rijden.
Moeten dan wel metalen zijn. Volgens mij kan een kunststof jerrycan hier niet goed tegen. :thumb
Smaller is beter, zeker met een lichte auto. Een Insignia weegt al gauw meer dan 1.500 kg. Van die centimeter meer zul je niet snel wat merken
denk ik. Het gaat vooral om de band zelf. Een complete set voor de winter is nooit weg, makkelijk met wisselen ook.@Mitchell1994 wrote:
Gefeliciteerd. We zien graag foto’s van jou prachtige wagen.
Die zullen eind deze week begin volgende week volgen… Vrijdag haal ik hem op als alles goed gaat.
@bono1772 wrote:
Had ik ook tijdens de testrit.
Heb dit vermeld en de garage heeft het opgelost.
Blijkbaar plakken ze tussen de krakende delen een stukje viltplakband en dan is het opgelost.Daar zat ik ook aan te denken inderdaad…! Heb de auto gekocht inmiddels!
@corsaboy wrote:
of altijd op e85 rijden.
dan heb je maar 1 mapping nodig :)Inderdaad, maar dat wordt lastig denk ik. E85 is nu nog niet echt overal goed verkrijgbaar.
Ik heb afgelopen winter op 235/45 – R18 Hankook winterbanden gereden (Alfa 159). Deze zijn een aanrader.
Nog steeds goede wegligging, ook met nat weer. Dat is het meestal natuurlijk in Nederland. In de sneeuw ook uitstekend!
Deze gaan van de winter op mijn zojuist aangeschafte Insignia…
Heb me eigen toevallig eerder al verdiept in het rijden op E85. Zoals hierboven ook al vermeld moet je je maping hier op aanpassen.
Bovendien moet je ECU de E85 herkennen doormiddel van een sensor en ook moet hij de temperatuur weten. Er zullen aanzienlijk grotere injectoren
in moeten en ja ook de brandstof pomp(en) moeten aangepast worden. Vaak wordt een swirl pot gemonteerd in combinatie met 2 of 3 brandstof
pompen… Zoals gezegd moet er ongeveer 33% meer worden ingespoten dan met Euro 98. Je moet dus een zogenaamd flex fuel systeem hebben.
Dit is met de originele ECU niet te doen. Een Haltech of Link G4 kan dat wel. Dat loopt aardig in de papieren.Ik sta er dan ook van te kijken dat je dit 1,5 jaar hebt volgehouden. Probeer je blok (of een ander) opnieuw op te bouwen en schroef er een Garret op
Dan gaat hij ook hard. Ik wens je succes met het blok en de (weder)opbouw hier van.De vermogenstoename klopt inderdaad. Een voorbeeld: Een blok dat op 98 650 pk heeft zal op E85 boven de 750 pk komen met dezelfde turbo druk.
Hier is dus wel een standalone fuel management systeem voor nodig dat met behulp van sensoren E85 kan herkennen…Oke, dan is het dus ”normaal”. Had dit niet verwacht van een wagen in deze klasse. Misschien dat ik er zelf wat aan kan doen evt…
20.000 km op bougies is al best veel als je met meer turbo druk rijdt. De ontsteking wordt dan namelijk ook meer belast.
Beetje contactspray hier en daar kan ook geen kwaad. Spuit eens met water met zeep op de bougie kabels, als je vonkjes ziet zijn die ook aan vervanging toe.Ziet er super uit! :thumb
Dat is mooi! Ben benieuwd naar het resultaat!
Erg appart!
Wat voor motor lag er in je hatchback? (is ook een mooie)
En al nieuws?
-
AuteurBerichten