Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit is een mogelijkheid http://www.pmperformance.nl/
Maar ik zou voor deze gaan topkwaliteit en topmensen je betaalt wel iets meer maar ze maken gewoon een geluid die je zelf wilt. (letterlijk) http://www.uitlaten.com/main.html
@ Maurice89 zo een uitlaat zul je opmaat moeten maken voor een V6 Zit tussen de 300-450 euro RVS.
Voor de Veerpotbrug heb ik wel een link http://www.carfantasy.nl/veerpootbrug-opel-calibra-vectra-v6-wiechers-p-51311.html
[rquote=1824660&tid=138907&author=ANJO TOL]Hmnnnnn die velgen .. ben effe weze winkelen op internet .. die bbs velgen .. rond 3800 euro .. orgineel .. dat weer wel …… [/rquote]
Yip en dan komen nog de bandjes a 200 per stuk (Goede Kwaliteit).
@ 2slow Thanks maar blijf toch bij mijn plannen :P:P:P.
[rquote=1823320&tid=138907&author=Jerremy]hmm. ok. Maar dan moeten ze niet van RVS zijn toch, want blijft toch warmte weer teveel in de kop zitten ?
Wat voor materiaal is dan het beste.. Maar is het echt beter voor warmte afvoer ? Maar dan de spruitstukken zeker wel inwikkelen met hitte tape o.i.d.. Zeker aan schutbord zijde lijkt me zo (dynamo)
Ja, scheelt idd wel ten aanzien van pk/koppel, en zit niet met het gehannes van die boutjes.
Alleen zou ik zou uitlaat dan moeten laten maken en liefst ergens hier in de buurt.grt.[/rquote]
Het is echt beter voor de warmteafvoer want de gassen worden veel sneller door het uitlaat naar buiten geduwd dan bij de orginele en ik zou het idd afwikkelen met hitte tape kan nooit kwaad.
In jouw buurt zou ik niet 1 2 iemaand weten ik weet wel dat de jongens van EPS uitlaaten daar heel goed in zijn (En Prijzig) maar zitten wel in Groningen.@ macoe Hij is idd van swamv6 en van maus010 geweest heb die in maart van hem overgenomen is inmiddels mijn 4 Calibra king:
Nee idd weer is niet echt ideaal om effe onder de wagen te gaan liggen.
En ik zou gewoon gaan voor de spruitstukken maar dan gewoon op maat scheelt echt veel met warmte en pk/koppel winst.[rquote=1823095&tid=138907&author=Jerremy][rquote=1823058&tid=138907&author=NEDO]De meeste spullen heb ik al liggen ik zit alleen te wachten op de mantzel inlaat en ik zit nog te kijken naar spaghetie spruitstukken maar daar ben ik nog niet over uit.
De motor heb ik in Duitsland gehaald uit een omega had maar 80000 km gelopen eerste eigenaar alleen compleete achterkant was in mekaar gedrukt (:cry). Heb wel 2 jaar garantie op de blok gekregen.
Deze bloken kunnen makkelijk 250 pk hebben want zijn behoorlijk geknepen op hun inlaat en uitlaat systemen ivm emissie eisen.
En ja ik gebruik nu al vol syntheet Castrol olie en dat zo ook blijven en nee ik ben niet iemaand die (spint,scheurt en auto niet warmrijdt). :D:D:D:P:P:P
[/rquote]Dat Mantzel inlaat, heb je die gebruik gekocht, of nieuw ?
Voor die spruitstukken en voorpijp kan je is kijken bij Friederichs Motorsport.
Zit er ook wel is aan te denken, maar twijfel echt nog steeds enorm. Het laatste waar ik namelijk op zit te wachten, is een hoop geluid bijvoorbeeld, of een verbruik dat explosief toeneemt. Ook ben ik btje huiverig voor passing enzo. Had tijd terug is wat op de Duitse fora zitten lezen waar ook wat lieden spruitstukken en voorpijpen voor de V6 hadden gekocht (al dan niet van Friederich, schijnt dat er in dat wereldje van sprtuistukken voorpijpen veel gekopieerd wordt) maar die werden niet vrolijk van de passing van de spullen..[/rquote]Jij hebt gelijk ik kon ze laats kopen op de Essen Motorshow bij de Friederich Stand voor 600 Euro (op hun site zijn of elders zijn ze 999.00) maar heb het niet gedaan omdat ze gewoon groep N zijn en geen groep A oftewel ze lopen van 52 naar 58 mm (dikte) en dan weer terug naar 52mm heel raar.
Het is altijd passen en zoeken met die spruitstukken en kwa geluid en gebruik blijft het allemaal gelijk heb er al een paar ermee zien rijden een kleine pk winst van 6-10 pk wat je ermee uithaalt en betere hitte afvoer van je uitlaatgassen.
Ik ga zelf een maat maken denk ik gewoon compleet groep A van RVS kost iets meer maar dan heb je ook wat.Orgineele past er zowiezo erop.
CHECK JE U2U.ok dat vind ik een strak plan laat me weten wanneer je begint je hebt mijn telnr dus ik hoor nog van je.
Gr Nedo
Hoe bedoel je afkitten??
@ ANJO TOL De Spatborden zijn niet uitgerold maar dat zal van de zomer wel gebeuren ivm met een schroefset en wat breedere banden.
Precies ja net niet teveel smoel maar precies genoeg :P
De meeste spullen heb ik al liggen ik zit alleen te wachten op de mantzel inlaat en ik zit nog te kijken naar spaghetie spruitstukken maar daar ben ik nog niet over uit.
De motor heb ik in Duitsland gehaald uit een omega had maar 80000 km gelopen eerste eigenaar alleen compleete achterkant was in mekaar gedrukt (:cry). Heb wel 2 jaar garantie op de blok gekregen.
Deze bloken kunnen makkelijk 250 pk hebben want zijn behoorlijk geknepen op hun inlaat en uitlaat systemen ivm emissie eisen.
En ja ik gebruik nu al vol syntheet Castrol olie en dat zo ook blijven en nee ik ben niet iemaand die (spint,scheurt en auto niet warmrijdt). :D:D:D:P:P:PBedankt voor al die mooie reacties en zoals ANJO TOL dat al zegt ik heb al een 3.0mv6 klaarliggen die erin gaat en dan is 250 pk makkelijk haalbaar met een: Compleete opmaat gemaakte groep A uitlaat, Dbilas nokken, Pipercross Viper Luchtfilter, Mantzel Inlaat en Chip op maat bij EDS in Duitsland kom je makkelijk aan die waarders maybe ook eroverheen. Maar ja tijd zal het leren.Rond Mei moet ie klaar zijn dan zal ik jullie allemaal op hoogte houden. :D
@ erwincalibra Dankjewel en ja de jouwe is ook mooi maar ik vind de mijne toch ietsjes mooier :P lol en bedankt voor de mooie Nickname!!!
@Maurice89 HAHA lol Helemaal vergeten om ze te sturen maar ja je hbet ze nu wel gezien!!
Het is idd 18 inch voor 8.5 j en achter 9.5 j er zitten rondom 215/35/18 banden op maar er gaan in de zomer voor 225 en achter 235 banden erop ivm met bescherming van mijn rand.
Ik kom uit Noord-Brabant.
Heb je postings al gezien ziet er goed uit.
Ik zou geen luchthapers in de motorkap doen ik zou het eerder in de schermen doen wat je vaak bij turbos ook ziet want zoveel warmte gaat er echt niet daardoor weg (mijn advies).
Ik heb de motor al klaar met een f28 bak erachter ga hem in februari inbouwen. Hij komt uit op 250 pk en 340 nm koppel.Het is idd 18 inch voor 8.5 j en achter 9.5 j er zitten rondom 215/35/18 banden op maar er gaan in de zomer voor 225 en achter 235 banden erop ivm met bescherming van mijn rand.
Ik kom uit Noord-Brabant.
Heb je postings al gezien ziet er goed uit.
Ik zou geen luchthapers in de motorkap doen ik zou het eerder in de schermen doen wat je vaak bij turbos ook ziet want zoveel warmte gaat er echt niet daardoor weg (mijn advies).
Ik heb de motor al klaar met een f28 bak erachter ga hem in februari inbouwen. Hij komt uit op 250 pk en 340 nm koppel.@ stender MAAK JE NIET DRUK IK GA GEEN PLASTIC ROTZOOI EROP ZETTEN HET ZIJN MEER LICHTE AANPASSINGEN ZOALS NIEUWE STUUR VAN RAID IK HEB GISTERAVOND LEER ERIN GEZET ER KOMEN ANGELEYES EN QUADVERSION ACHTERLICHTEN EROP PLUX BI XENON EN NATUURLIJK NIET TE VERGETEN GAAT ER EEN 3.0 MV6 ERIN GELEPELD WORDEN. OHH JA IK HEB NET MIJN DIKKE AUDIO INSTALLATIE BIJ MEKAAR GEKOCHT DIE KOMT ER OOK NOG ERIN. MAAR ABSOLUUT GEEN UITBOUW.
@ CORSA 2.0 16V BEDANKT :D
NIEUWE FOTOS VOLGEN BINNEN ENKEL MINUTEN……:agent:cool:
@ $w@mv6 : Ik rij nu in die mooie calibra v6 en ik bevestigen dat ie veel beter trekt dan een originele V6.
Ik ben bezig om een 3.0 mv6 in te bouwen met een f28 bak dan komt ie op +- 250 pk en 340 nm koppel.Heb je u2u gekregen
u2u terugEffe iets anders kwam dit net tegen van de merk Bonrath 550 NM dus iets sterker dan de Irmsher setje en ook te bestellen in Nederland.
Check deze link http://www.autostyle.nl/productfind.aspx?make=640&model=6406404&indexno=&searchfor=&latest=False&universal=False&indexdesc=–+Categorie+–
Ik ga zaterdag naar essen dus ik kan eventueel 2 setjes meenemen voor jullie.
Let me know!!
U2U me maar.
@ Opaul: Wat was de prijs hiervoor en wwelke stand was dat want ik ga aanstaande zaterdag daarnaartoe.
Gr Nedo -
AuteurBerichten