Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Om erachter te komen of, en zo ja, welk lager het is moet je elk wiel (of op een 2-koloms brug alle 4 tegelijk) vrij van de grond zetten. Handrem natuurlijk los.
Vervolgens pak je de veer, of de schokdemper vast met een hand en draai je het wiel met je andere. Je mag dan niks voelen in veer/schokdemper. Voel je wel wat, dan is het lager aan vervanging toe.Vervanging zal waarschijnlijk de vakman doen vanwege het ompersen van het oude en het nieuwe lager.
Als het zo koud is als nu geweest is dan blijft de temperatuur wat aan de lage kant. Pas na langere tijd zal de temperatuur hoger komen dan 82°C, terwijl je op de snelweg, door de rijwind, niet echt aan de “normale” waarde zal komen.
Check hoe snel je verwarming warme, en hoe snel er hete lucht blaast. Duurt dat echt lang dan is je thermostaat aan vervanging toe.
Normaal mag je na 5 a 10 minuten al warme lucht verwachten. Dan zal de thermometer ook al los komen van de onderste streep.Lampje kan er maar op één manier goed in. Er zitten niet voor de sier een paar lipjes aan de fitting. Die horen dus in uitsparingen te vallen van de reflector.
Zie ze nog steeds en veel te vaak rijden: lampje scheef, op de kop. En dan denk ik: zelf even aan het hobbyen geweest zeker.
Ellendige is dat je lichten dan erg kunnen verblinden.Maar wat een kluns daar bij die APK: dat zie je toch, dat het lampje er verkeerd in zit!? En dan zèg je dat toch even!?
Brandstofpomp kapot.
Dan loopt de slang van pompje naar sproeikoppen leeg. Hoort niet zo te zijn. Ik heb het bij mijn A niet.
Lid van de ANWB/WW. ’s Morgens 05:12 gebeld vanwege kokende motor (sensor stuk). 07:08 was de WW er al! :fy1
Excuses van de beste man (die me weer op weg hielp): zijn collega had zijn dienst er bijna op zitten, dus had hij het maar doorgeschoven naar de volgende dienst.
En dit was gewoon in Nederland!Wanneer ik er kranten mee bezorg in 2 dorpen bijna 20 kilometer van huis (totaal 45 kilometer, en dat elke dag) plus nog wat gemengde ritten kom ik op 1 op 7,5. :vertag
Op langere ritten haal ik makkelijk de 1 op 11,6.
Is een 1995-er Vectra A met C18NZ.@raimond74 wrote:
Nankang sport ns-ll. Ik heb in het verleden wel vaker goedkope banden onder mijn auto’s gehad ling long / roadstone en er nooit problemen mee gehad.
Waar ik gewoon even mee zit is de load index. Opel schrijft 91 voor en die ik op het oog heb zijn 87.Duidelijk dan: die banden laten voor wat ze zijn en de goede aanschaffen. Je wilt niet meemaken dat je banden het een keer begeven.
Helemaal mee eens.
De mijne waren, zoals boven getest (auto neerduwen en loslaten) nog uitstekend. Maar bij een grote beurt vertelden ze dat ze op waren. Dus nieuwe eronder. En man! Dat scheelde zo enorm veel! Leek wel een andere auto!@FnF_racer wrote:
idd.
als mensen zoals jullie niet komen, is het idd wel tam.
maar dan maak je het zelf maar gezellig. :Pde eigenaar van de Witte F Station is er wel uit geweest, ikzelf heb wel even met hem staan praten.
ook een Astra G de juiste plek gewezen, die zal hopelijk ook hier zich aanmelden. :thumben hoop voor de grijze Corsa B dat hij zijn uitlaat er weer onder heeft.
hier mijn foto’s, zijn gemaakt met mijn telefoon, dus kwaliteit is wat slecht.
http://s289.photobucket.com/albums/ll207/FnF_Racer/Meetings/nieuwjaarsmeeting%20Opel-Forum%202012/” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik was ook op tijd weg, wegens dus een verjaardag. :P
maar was wel gezellig, en dus wel koud. ;)Ik krijg een “Page not found”-pagina als ik je foto’s wil bekijken. :(
Tja, als het weer tegenzit en er komen veel mensen niet…..
In ieder geval wel met FnF_racer gesproken. De mensen van de Astra, Tigra en Calibra niet gezien, wel de auto’s.
En er was ook iemand met een witte Astra station, ik geloof dat die de auto niet eens uit is geweest. :hmmz
Maar ik heb me prima vermaakt hoor! Gezelligheid moet je per slot toch zelf maken. :angelLOL! Vandaag is de 2012 editie bij de Meern! :D
Ik heb ruim een week geleden het linker voorwiellager laten vervangen, en dat terwijl we dachten dat het rechtsachter was!
We kwamen achter de ware boosdoener door de auto (Vectra A2) op de 2-kolomsbrug te zetten en bij elk wiel de veer of schokdemper vast te pakken en dan het wiel te draaien. (Kan natuurlijk ook met een krik.)
Als een lager aan het zingen is, dan voel je dat ook goed in de veer of schokdemper bij het draaien van het wiel. Er hoeft dan nog helemaal geen speling voelbaar te zijn! Was bij mij ook niet voelbaar namelijk.Die lijsten zijn vaak van aluminium met een beschermlaagje plastic. Je zou met Commandant dat plastic kunnen polijsten.
Ik heb/had hetzelfde probleem met mijn zomervelgen: het naafgat is maar 0,2mm groter dan de naaf! En zelfs dat voel je vreselijk onder het rijden.
Supervelg in Drunen bedacht de oplossing. Sindsdien gaat er een dubbel laagje isolatietape om de naven bij wijze van pasring, en het werkt!9J is wel erg breed. Ikzelf heb 7,5J eronder liggen (normaal, nu winterwielen), met ET35, daarbij banden van 205-45-16. En dat past nèt.
Bij bredere velgen moet navenant de ET-waarde omhoog (wiel komt dan meer naar binnen te liggen) met het risico dat de (bredere) banden aan de binnenkant gaan aanlopen.Wat een schitterende A!
Zie ook mijn PM.
In het Kerstpakket van de krant zat een LED-zaklamp, een nep-Maglite. Bijna hetzelfde als de echte, maar stukken lichter.
Omdat ik een echte Maglite in de auto had liggen heb ik ze omgeruild. Maar zo’n lamp in de kaartenbak ligt wel steeds te rammelen.
Nu niet meer. Bij de Boerenbond 2 een soort van gereedschapklemmen gehaald waarin de lamp precies past, en die aan de B-stijl geschroefd:
En omdat de handschijnwerper er een beetje los bij hing die ook met een beugeltje en elastisch koordje vastgezet:

Mijn monteuse gebruikt bij het monteren van de wielen wel een luchtsleutel, maar op de laagste stand. Daarna zet ze de bouten vast met een momentsleutel.
Lijkt mij de enig juiste manier.Vierlingsbeek, in de meest oostelijk gelegen gemeente van Noord Brabant! :D
@Emiel-Manta wrote:
Spotte vanavond omstreeks 19uur een bruin/paarse vectra A vanuit Maashees richting Venray.
Had kentekenplaathouder & stickers van Vectrateam.nl
dubbele eindpijpjes (remus?)
erg nette auto, erg netjes in de lak en goed bijgehouden!Draaide af bij de Mc Donalds, ik reed achter ‘m met een golf V.
Een héle late reactie, maar dat was ik dus die naar mijn automonteuse reed.
Check het zelf: http://members.home.nl/peterschilte/vectra/vectra.html@NHoogers wrote:
wat is het verschil tussen een vectra b sedan en hatchback achterklep dan bedoel ik de achterkant
wandt past een spoiler van een sedan ook op een hatchbackMeestal zit de ruitenwisser van de hatchback in de weg als je er een spoiler van een sedan op zet. Past dus vaak niet.
8 december 2011 om 17:16 In reactie op: Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra #17453046 -
AuteurBerichten