Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En hier een kleine impressie van mijn foto’s:








Deze, en de overige foto’s vind je hier:
@zzattack wrote:
@Navy wrote:
@zzattack wrote:
Ik kan mijn subwoofer eenvoudig (2 keer op een knopje drukken) regelen met mijn HU. Kan dat bij jou niet?
Nope niet echt. Sub zit ook op de versterker dus dan zou de HU al over de tulp moeten versterken
In mijn JVC zit de mogelijkheid om het signaal naar de subversterker te regelen, dus harder of zachter. Had mijn Sony ook.
Zit gewoon in het menu.@Seth wrote:
Een before pic heb ik niet direct maar:


Alleen krijg ik deze aangebakken vuiligheid er niet af, is me wel een doorn in het oog… Is daar iets aan te doen? :hmmz

Grtz Seth
Bij mijn Vectra A zag het hitteschild er ook niet uit door oxidatie. Heb het toch weer redelijk gekregen met een kunststof komborsteltje op de boormachine.

Met een staalborstel maak je snel enorme krassen in het metaal. Het is waarschijnlijk verzinkt plaatijzer. Als de zinklaag eraf is roest het nog veel sneller.
En spuiten? Dat hitteschild wordt gruwelijk heet, dus dat lijkt mij geen optie.@zzattack wrote:
subwoofer volume level kastje in me rechter bekerhouder gemonteerd. gebruikt ik toch nooit en kan er zo handig bij :)

Ik kan mijn subwoofer eenvoudig (2 keer op een knopje drukken) regelen met mijn HU. Kan dat bij jou niet?
Ik zou inderdaad eens naar de massakabel kijken. Desnoods vervangen door een dikkere, zeker als je er een en ander aan ICE hebt ingebouwd.
Slechte massa geeft namelijk de raarste verschijnselen.
En als je toch bezig bent, doe dan zowel de massa naar het blok als naar de carrosserie.Prettig kennis te maken! :angel
En er rijdt een prachtige Vectra C in Noord Limburg! :thumbup :thumb29 maart 2012 om 12:49 In reactie op: Nieuwe verkeerswet/alcoholtest flitspalen tom tom/Frankrijk #17853303De ANWB zegt dit:
ANWBreisinformatie
De tests zijn sowieso op internet te koop en in Frankrijk bij bijv. tankstations etc.
De wet is pas vorige week aangenomen in Frankrijk en gaat pas op 1 juli in. ANWB denkt nog na om deze blaastesten in onze winkels aan te bieden
Meld misbruikHet gaat om een wegwerp blaastest “éthylotest” (kost zo’n €2,50). Boete voor het niet in de auto hebben van zo’n blaastuitje is trouwens €11,- (lees: elf euro).
Ik denk dat zo’n zelf meegebrachte/gekochte test niet wordt toegestaan.
En je moet er dus 2 hebben waarvan minstens 1 goed werkend.De Franse politie kennende schrijven ze naar verwachting maar wat graag een bekeuring uit als je het in Nederland gekochte en herbruikbare geval laat zien! Het gaat dan natuurlijk om de goedkeuring van het ding door de Franse staat.
Vermoed de temperatuursensor/schakelaar die, als je erboven hangt, links zit, in de radiateur.
Heb het ook gehad en daardoor een kokende motor gehad. (Veel stilstaan en hele korte stukjes rijden tijdens kranten bezorgen.)
Bij mij bleek (mede daardoor?) de radiateur te zijn gebarsten bij de bovenste slang (links). Alles toen vervangen voor 200 euro.Maar het is wel zo, zoals uit Wim’s bericht blijkt, dat die ventilator pas erg laat aanspringt.
Ik wist dat in het begin ook niet en schrok me rot toen de temperatuur tot 100+°C opliep tijdens filerijden.
Later bleek dat dus normaal te zijn.Als de motor warm is, laat hem dan daarna stationair draaien en hou de thermometer in de gaten. Als die net boven de 100°C komt, soms iets eerder, moet de ventilator aanslaan. Loopt de thermometer verder op en begint de motor te koken zonder dat de ventilator aanslaat, dan is die sensor/schakelaar stuk. Dan snel vervangen!
Vriend had een VW Passat Combi, 2005. Kwam even langs op mijn toenmalige zaak. Stond er even later een zelfde wagen naast. Ik loop met hem naar buiten toen hij weer ging. Hij had niks in de gaten, maar ik des temeer: loopt-ie naar de verkeerde, drukt op zijn AB, en de lampjes van zíjn Passat knipperen buiten zijn gezichtsveld, niet die van de Passat waar hij naast staat.
Ik heb me rot gelachen, want hij had een hele tijd niks in de gaten! Hij maar foeteren en roepen dat hij er niks van snapte. :swear Ondertussen leek de andere, zíjn Passat wel een disco, zo vaak knipperden de lampjes!
Uiteindelijk maar uit zijn lijden verlost en voorgesteld om het ook eens bij die andere Passat te proberen. :jerry
Tja, de nummerborden verschilden ook alleen in de laatste letters….Ik gebruik een rubber/gummi huishoudhandschoen om de haren bij elkaar te vegen. Samen met een stofzuiger zijn de haren zo weg.
24 maart 2012 om 01:58 In reactie op: huidige banden 225/45/17, reserve wiel 215/55/16, mag dit? #17818486Let wel op als je een voorband lek rijdt. Een miniem verschil voor mag nog, maar iets groter laat je differentieel overuren maken, en daar is het niet voor bedoeld.
Gisteren en vandaag:
Goed gewassen en ook alle sponningen van deuren, achterklep en motorkap schoongemaakt. (Gisteren dus.)En vandaag plekje bijgewerkt en de afdichtkappen weer op de koplampen gemaakt.
Moest er wel gaten in maken waar de stekkers door konden.
De lampen zelf bleven ruim binnen de kappen dus hadden geen gaten nodig!En nu liggen de kabels ook wat meer uit het zicht. Ziet er weer bíjna standaard uit.
Zoals al enkele jaren: een weekendje Zundert en een weekendje Sevenum. Vanwege de natuur. :jerry
18 maart 2012 om 03:22 In reactie op: Nieuwe verkeerswet/alcoholtest flitspalen tom tom/Frankrijk #17853283@Klopper wrote:
Tja, voor velen is het anders… Ikzelf ga begin juni op vakantie naar Frankrijk, Zwitserland en Italië, dus daar krijg ik sowieso mee te maken…
En btw; de apenlanden zitten nog veel verder naar het zuiden…
Uh, nogal respectloos t.o.v. je medelandse mede Vectrarijders, vind je niet?
17 maart 2012 om 11:12 In reactie op: Nieuwe verkeerswet/alcoholtest flitspalen tom tom/Frankrijk #17853277@Klopper wrote:
Dat snap ik dan weer niet… M’n Tomtom geeft altijd standaard de flitslokaties door dmv zo’n toontjes… Dat zit in het apparaat ingebakken…
Hoe moet ik dat dan doen? Gewoon de meldingen uitzetten?
Nee, uitzetten is niet voldoende. Je moet de software die de flitspalen (en andere snelheidscontroles) aangeeft verwijderen. Hoe? Dat moet je vragen bij de producent van je GPS. Of een Handige Harry.
17 maart 2012 om 11:09 In reactie op: Nieuwe verkeerswet/alcoholtest flitspalen tom tom/Frankrijk #17853276GPS-apparaten die flitspaallocaties aangeven zijn ook verboden in België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Zie ook de ANWB website.Loop ook alle aansluitstekkertjes eens na van de xenon-set. Die willen wel eens wat ruim zitten en dan slecht contact maken. De vrouwtje-aansluitingen met een veiligheidsspeld wat strakker buigen hielp bij mij om storinkjes op te heffen.
Gisteren weer diverse keren meegemaakt.
Een rotonde is een gewone weg, toch? Goed, hij loopt rond, maar verders is het een gewone weg waar alle regels gelden.
Maar waarom sorteren mensen niet voor op een rotonde? Als je bij de tweede afslag de rotonde af wilt dan zie ik meestal de mensen de rotonde afsnijden, en normaal is dat ook niet erg. Maar als er fietsers rechtdoor willen en ze moeten daarvoor stoppen, dan blokkeren ze al het verkeer dat erachter zit en een van de volgend afslagen wil nemen.
Heb al vaak meegemaakt dat ik ook rechtsaf eraf wilde, staat een auto tegen het midden van de rotonde aan stil, ik zet mijn Vectra er rechts naast, en dan kijken ze vuil! Of ze zien je niet en schrikken zich rot als er opeens een auto naast hen de rotonde afrijdt en maken dan minder vriendelijke gebaren. Vaak is de richtingaanwijzer dan niet aan, dus hoe moet ik zien dat ze er daar ook af willen?
Ga dan niet links staan maar sorteer voor zoals het hoort en ga rechts staan!
Dan sta je niemand in de weg en kan het andere verkeer gewoon doorrijden!
Als ik de rotonde af wil en ik moet stoppen voor fietsers kunnen andere auto’s altijd gewoon links voorbij, want ik rij dan al helemaal links.
Zoals het me geleerd is en zoals het hoort.Ook al een paar keer meegemaakt: rij rechts op de snelweg met een gangetje van tegen de 120. Dan nadert een oprit (de afrit hadden we al gehad). Daar rijdt iemand met misschien 70, hooguit 80, en of ik het voel aankomen dus voet al in de buurt van het rempedaal: helemaal aan het begin gewoon de snelweg oprijden. Geen snelheid maken, niet de hele oprit gebruiken, gewoon de auto voor de jouwe gooien, want “ik heb mijn richtingaanwijzer toch aan!?” Twee keer kon ik geen kant op omdat ik zelf werd ingehaald, dus hard op de rem en de claxon. Kijken ze echt van: waar maak je je druk om!?
De andere keer kon ik er gelukkig omheen sturen.
Ik zie het zó vaak! En dan denk ik: lul/muts! Die invoegstrook is niet voor niks zo lang! GEBRUIK ‘M GVD DAN OOK!!!! :fy1Mar één keer iets dergelijks meegemaakt.
Ik haal een vrachtauto in met 130 km.u.
Zag in de verte wel een SUV aankomen da ik dacht dat het makkelijk kon, maar die bleek zó hard te rijden dat hij in no time achter me zat. En dan bedoel ik ook echt op mijn bumper! En bleef dat doen toen ik weer naar rechts ging.
Ik liet mijn gas omhoog komen tot ik ongeveer 90 reed, en die gasten, Polen denk ik, uiteindelijk mij voorbij en kreeg de bekende vinger.
Ik gaf ze ook de vinger, maar niet die, maar een kromme pink.
Gooien ze hem ervoor en vol in de remmen. Alleen had ik dat verwacht, dus ik remde al eerder dan zij.
Toen zijn ze er weer vandoor gestoven, met hoge snelheid. En natuurlijk niemand in die SUV met de veiligheidsriem om……Ik weet nog niet of ik kom. Tilburg ligt namelijk een stuk dichterbij, èn centraler voor een Brabantmeeting. Zeker voor de meest oostelijke Brabantse Opelrijder.
@wim-v6 wrote:
en een auto niks verbruiken bij uitrollen, hoe kan een motor stationair lopen als ie geen benzine zou krijgen????
Willem
Uitrollen en remmend op de motor zorgt er voor dat boven de 1500 toeren de brandstoftoevoer wordt afgesloten. Pas beneden die 1500 toeren wordt er weer brandstof toegevoerd. Tenminste: bij mijn A-tje.
Dat zal in het pompje zitten. Misschien ander pompje van de sloop?
@Klopper wrote:
Heb een mooie methode gevonden om te kijken of en welk voorwiellager kapot is…
Auto met 1 voorwiel van de grond af halen dmv een krik, auto starten en in een hogere versnelling zetten… Nu begint het vrij hangende wiel te draaien…
Vervolgens trap je de koppeling in. Begint de auto te trillen, dan weet je dat je ’t juiste wiel hebt :) en anders voel je niets…1. een onveilig methode.
2. Hoe weet je nou of het niet een geringe onbalans is van het wiel? Straks heb je gewoon het verkeerde lager vervangen!Een “zingend” lager levert nog lang geen trillend wiel, laat staan trillende auto op hoor! Dat kun je alleen uitvinden door de veerpoot vast te pakken en het vrij hangende wiel rond te draaien. Voel je dan iets wat op aanlopen lijkt: hebbes. Voel je niks: andere lager.
Als ik dit lees is het geen conisch lager.
-
AuteurBerichten