Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Temperatuursensor van de Airco/ECC.
Is de auto verlaagd?
Wat voor velgen, en is de ET-waarde de goede?
Want normaal zal dit niet snel gebeuren.
Maar met verkeerde wielen dus wel.De weerstandjes in de LEDs zijn bedoeld om het systeem dat kapotte lampjes meldt te omzeilen.
Het canbussysteem zendt korte pulsjes uit, daar reageren de LEDs op, en dat gebeurt ook met dure LEDs, ook met LEDs die geschikt zijn voor canbus.Ben ook bezig met de laatste voorbereidingen. Caravan klaar aan het maken, Veccie gepoetst (maar al weer een beetje vuil), en ik kom niet alleen: VTN heeft een lijstje met 25 deelnemers.
Lijkt er meer op dat je massa niet goed is. Opnieuw losmaken, polen schoonmaken en dan goed vastzetten.
Anders een extra massakabel aanleggen.Bij mijn A slaat de fan pas aan bij +100°C, en dat is bij Opel normaal.
Kan me de schrik voorstellen, want had ik ook toen ik voor het eerst in een file de temperatuurnaald omhoog zag kruipen.
Maar het hoort zo.Heb hetzelfde gehad bij mijn Vectra A. Gewoon een nieuwe erin en geen problemen meer met wegspuitende koelvloeistof. :D
Op de sloop koop je gewoon het ingebouwde risico dat die radiateur óók gaat barsten op die plek.Mooie kleur! Heb namelijk dezelfde kleur, en die kom ik niet veel tegen. :thumb


Heb er een en ander aan mijn Opel Vectra gedaan, mag je zelf beoordelen. :D
@Erwin wrote:
@eddie V6 CDTI wrote:
Ik heb mezelf rijdend meteen aanhanger gespot op gogle maps een paar honderd meter vanaf mijn huis
https://maps.google.nl/maps?q=giethoorn&hl=nl&ll=52.740738,6.077427&spn=0.001621,0.00327&sll=52.804311,6.086931&sspn=0.025996,0.052314&hnear=Giethoorn,+Steenwijkerland,+Overijssel&t=m&z=19&layer=c&cbll=52.740827,6.077468&panoid=nuz4Q7gKi-IWUpXmEkoa4A&cbp=12,167.15,,0,0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
:thumbMooi, ook die koeien in de achtertuin :wtf
O, dat zijn die koeien waar ze later kunstleer van maken.

Welkom, mede A2-rijder! Prachtige wagen, en die kilometerstand! :wors
Denk ook dat de sensor kaduuk is. Of draad los/gebroken.Ik ben 62 jaar en rij al ruim 7,5 jaar met deze Vectra A 1.8i Hatchback:


Dus inderdaad, alleen jonge mensen rijden hier in een Vectra. :jerry
Ik heb lange tijd BP Ultimate getankt, maar nu “gewone” Shell vanwege de vele kilometers die ik nu maak.
Toen ik Ultimate ging tanken ging het gemiddelde verbruik terug van 10.8 naar 11.8 km/l.
Zit nu op 9.5 km/l, maar rij kortere afstanden en bezorg kranten per auto. :???:@hawk45 wrote:
Hij is naar de garage gegaan ter vervanging van een nieuw stuurhuis. (lekkage)
De speling was daarvoor al aanwezig de monteur dacht net als ik dat het aan een de stuurkogels zou liggen.
deze zijn gelijktijdig met het stuurhuis vervangen de speling bleef echter.
Is bij de APK geen afkeur punt geweest maar vind het zelf hinderlijk.
De garage wil ernaar kijken tegen het normale uurtarief.
Maar na een rekening van €800,= ga ik er eerst zelf even mee aan de slag kan nooit meer werk zijn dan een stuurhuis vervangen…
Dus de monteur vervangt de stuurkogels vanwege speling. De speling is niet weg (omdat het duidelijk níet aan de stuurkogels lag, anders was de speling verdwenen).
Jij hebt wèl voor die “reparatie” betaald, maar het probleem is niet opgelost. Dus moet de garage opnieuw proberen deze speling op te lossen: gratis, omdat je al voor die reparatie betaald hebt. Andere te vervangen onderdelen mogen in rekening worden gebracht, werkplaatsuren echter niet.Ik rij als vrijwilliger een Mercedes Sprinter 311 buurtbus. Als ik stil sta en de rem hard in trap en stevig ingetrapt houd dan zakt het pedaal van lieverlee ook weg. Nagevraagd bij de garage, en die zeggen dat het normaal is.
Als je normaal het pedaal ingetrapt houdt dan gebeurt er niks.
Hoe is dat bij jou?12 mei 2012 om 09:16 In reactie op: weigerende stuurwielbediening na inbouw originele radio #18015641Antenneaansluiting losgeschoten misschien? Had ik ook: vastzetten, prima spelen, terug inbouwen, en weer slecht. Zit nu met een ty-rap vast.
Zo jammer dit! Hoop dat het allemaal weer goed komt!
@HOT ROD wrote:
@martklanderman wrote:
Zijn vaak van kunststof. Centreerringen zorgen er namelijk alleen maar voor dat je velg niet kan verschuiven ten opzichte van je naaf.
@sw_reijnders wrote:
het gewicht van je auto rust namelijk op je naaf en niet op je wielbouten.
de wielbouten zorgen er alleen voor dat het wiel tegen de flens vast blijft zitten.Duidelijk toch?? :hmmz
Centreerringen zorgen ervoor dat je velg precies gecentreerd op de flens zit bij het monteren. Het gewicht van de auto staat er echt niet op hoor!
De kracht waarmee de velg tegen de flens gedrukt wordt zorgt ervoor dat het gewicht gedragen wordt door de wrijving die ontstaat door het met het juiste moment aandraaien van de wielbouten.
Vroeger had je geeneens centreerringen en werd het wiel door de wielbouten zelf gecentreerd. Nu doe je dat met het naafgat en de naaf, en zo nodig, als het naafgat groter is dan de naaf, met centreerringen.
Behalve het gewicht van de auto worden ook aandrijf- en remkrachten opgevangen door de wrijving tussen velg en flens, en niet door de wielbouten.Dus zolang je met schuifbouten net zoveel wrijving tussen velg en flens kunt bewerkstelligen als met gewone wielbouten is er helemaal geen probleem, laat staan een veiligheidsrisico.
Middendempervervanger maakt het geluid al een stuk harder. Maar is bijna niet aan te komen. Zelf iets in elkaar lassen is een mogelijkheid.
Als het alleen om wàt zwaarder gaat: de mijne klinkt beschaafd donker dankzij mijn Sebring einddemper. Rest is origineel.
Denk dat een Remus einddemper ook al zal schelen.
Bedenk dat een hard geluid op lange ritten erg vermoeiend kan zijn.Netjes!! :jerry
Omdat hij zeer netjes is en niet zo veel kilometers op de teller heeft mag hij er 2000 tot maximaal 2500 voor vragen.
Maar hij mag een lager bedrag verwachten. De auto blijft namelijk 13 jaar oud.Eerst maar eens meten! Met een eenvoudige multimeter (€ 10 bij de bouwmarkt) meet je wanneer de accu vol is. Moet dan ongeveer 13,4V zijn. Met stationair draaiende motor moet de spanning iets hoger zijn en met wat gas geven maximaal ongeveer 14,5V, zonder dat er grote gebruikers aan staan (aanjager verwarming b.v.).
Want als een accu aan zijn einde is loopt hij ook heel snel leeg, ook zonder dat hij gebruikt wordt.11 april 2012 om 00:36 In reactie op: wordt er snacht’s geflitst op snelwegen(a50, a67,a73)? #17873740@wim-v6 wrote:
-offtopic Wim aan het woord -offtopic
Ja Peet, We weten het, Je bent de beste Chauffeur ooit… :jerry :jerry
Iedereen maakt fouten, ook ik en een ieder ander…
kan eenmaal gebeuren, en maakt ook helemaal niet uit…
alleen Velen doen dingen die niet kunnen met opzet, en zelfs met automatisme, Bijvoorbeeld lekker vrachtwagentjes pesten, Dat geneurt automatich bij de gemiddelde Stropdas met een wat Gewildere lease auto…
volgas stampen, is niet van je zelf, en alles wat in de weg rijd, zoveel mogenlijk kwarren… is toch allemaal maar klootjes volk, in hun gezinsbakkies..
Weet niet, een golfje is ook een Kleine gezinsbak… haha…
Goed weer Back ontopic (daar moeten ze ook maar een icoontje voor maken vind ik..)
Willem
Wim, vrachtwagens krijgen van mij altijd de ruimte. Kom ik er een tegen op zo’n weg met van die “leuke” versmallingen dan rem ik af en knipper met mijn lichten zodat hij niet hoeft te stoppen, bijvoorbeeld. Ook als ìk voorrang heb.
En hier in de straat zit een “leuke” dubbele slinger: ga ik keurig even in de kant staan zodat hij de ruimte heeft. Als het kan dan hoeft een vrachtwagen voor mij nooit te stoppen. :angel10 april 2012 om 15:33 In reactie op: wordt er snacht’s geflitst op snelwegen(a50, a67,a73)? #17873726@jeroenk wrote:
@Navy wrote:
@jeroenk wrote:
Verder zijn er genoeg mensen die gewoon rampzalig in het verkeer zijn, die mensen vallen je vaak wel op in smalle straatjes, grote parkeerterreinen of op zondag… Daar zitten echt figuren tussen die hun rbw niet waard zijn.
Ouwe mensen die op een 80 weg 50 gaan rijden en bij elke tegenligger afremmen.
Of mensen die met 70 aan het begin van de invoegstrook de rijbaan oprijden als jij er net aan komt met 120.
Of mensen die een bocht naar links afsnijden met jou als tegenligger.
Of mensen die bij zware regen uit het niets opdoemen met geen licht, of stadslichtjes.
Of mensen die bang zijn voor de kant van de weg en dus maar een meter van de kant afblijven, ook als de straat erg smal is.
Of vrachtwagenchauffeurs die door de dorpskern rijden terwijl er toch echt een bord staat dat dat verboden is (tja, mijn TomTom zegt dat ik zo moet rijden….).Ja, en ik? Ik ben een goede chauffeur die nooit een fout maakt en nooit de regels overtreedt. :angel
Ik heb helemaal nergens beweerd dat ik een wereldchauffeur ben. Ik heb je alleen een beetje ongelukkig uitgedrukt; iedereen maakt fouten. Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat iedereen fouten maakt in het verkeer. Waaronder ook de TS. Wat betreft hinderlijkheid zijn alle punten die jij genoemd hebt voor mij persoonlijk storender dan wat de TS heeft gedaan. Ook al zou ik op dat moment op de weg rijden. Dus: Direct rijbewijs afpakken = onzin. Dan zou dat dus voor de personen die bovenstaande dingen in jouw lijstje uitvoeren ook moeten. ;)
Alhoewel sommige ouderen echt gevaarlijk zijn in het verkeer!
Offtopic: Vanavond weer slechtste chauffeur van nederland :D
Ja, en ik? Ik ben een goede chauffeur die nooit een fout maakt en nooit de regels overtreedt. :angel
Was ook niet aan jouw adres gericht hoor! Gewoon, mijn eigen rijgedrag relativerend.
10 april 2012 om 14:06 In reactie op: wordt er snacht’s geflitst op snelwegen(a50, a67,a73)? #17873716@jeroenk wrote:
Verder zijn er genoeg mensen die gewoon rampzalig in het verkeer zijn, die mensen vallen je vaak wel op in smalle straatjes, grote parkeerterreinen of op zondag… Daar zitten echt figuren tussen die hun rbw niet waard zijn.
Ouwe mensen die op een 80 weg 50 gaan rijden en bij elke tegenligger afremmen.
Of mensen die met 70 aan het begin van de invoegstrook de rijbaan oprijden als jij er net aan komt met 120.
Of mensen die een bocht naar links afsnijden met jou als tegenligger.
Of mensen die bij zware regen uit het niets opdoemen met geen licht, of stadslichtjes.
Of mensen die bang zijn voor de kant van de weg en dus maar een meter van de kant afblijven, ook als de straat erg smal is.
Of vrachtwagenchauffeurs die door de dorpskern rijden terwijl er toch echt een bord staat dat dat verboden is (tja, mijn TomTom zegt dat ik zo moet rijden….).Ja, en ik? Ik ben een goede chauffeur die nooit een fout maakt en nooit de regels overtreedt. :angel
10 april 2012 om 09:04 In reactie op: wordt er snacht’s geflitst op snelwegen(a50, a67,a73)? #17873705@Vectra-gts C wrote:
wel een vraag die niks te maken heeft met opels.
maar wordt er snacht’s geflitst op snelwegen.
ik heb op een zaterdag om 12uur zitten planken tot 200 en op de terugweg van 4uur tot 6uur ook..is de kans groot dat ik geflitst ben?
Als ze stonden te flitsen dan had je de flits zeker wel gezien, neem ik aan.
-
AuteurBerichten