Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je achter/boven het rechterachterwiel kijkt zie je de vulpijp. Aan de binnenkant dus. Daar zit de ontluchting langs, als ik het goed heb.
Wat is de klacht? Benzinelucht in de auto?
Had ik vroeger ook. Heb toen, voorzichtig, een stukje linksonder uit de rubberen rand gesneden waardoor eventuele luchtjes direct de vrije buitenlucht in kunnen. Nooit meer wat geroken.Ik kom dus ook: vanmorgen besloten deze toch niet te willen missen.
Vectra is in niet perfecte staat, want gisteren nog moeten werken. Plus een gescheurde voorbumper (haas met 100 km/u!) en wat krassen afgelopen week door een heggetje.
Interieur is in “werktoestand”, dus niet opgeruimd.Maar gaat om de gezelligheid. Toch?
@Sexy-lexy10 wrote:
vandaag is de kop eraf gegaan maar moet zeggen ik doe dit voor de eerste keer maar ging eigenlijk best wel goed.
ik zit er alleen mee dat ik de krukas poelie er niet af kan krijgen hij zit echt muur vast iemand tips?
en toen ik mijn kop eraf had kon ik nergens resten van de pakking terug vinden is dat normaal of zou er geen pakking tussen hebben gezeten?
Moet de krukaspoelie eraf dan?
En wat de koppakking betreft, dat is een soort plaat, halve millimeter dik, zoiets dus:

Hoe oud is de accu?
Losdraaivolgorde van kopbouten is, van bovenaf gezien: rechtsonder beginnen, dan volgorde zoals onderstaand
3-7-10-6-2
4-8-9-5-1Aanhaalvolgorde van kopbouten is, van bovenaf gezien: middenonder beginnen, dan als onderstaand
10-6-2-3-7
9-5-1-4-8Aanhaalmoment voor de (NIEUWE!) kopbouten:
fase 1: 25 (2,5)
fase 2: +60°
fase 3: +60°
fase 4: +30°
fase 5: warmdraaien
fase 6: +30°(Volgens “Vraagbaak Opel Vectra”, voor 1.6 motoren)
Een heel belangrijke tip om vouwen en kreukels te voorkomen:
Vóór je gaat plakken bij bolle ruiten (m.n. achterklep!) leg je de folie met de plakkant boven buiten op de achterruit. Plak hem met een stukje afplakband aan alle 4 de kanten tijdelijk vast zodat de folie niet verschuift.
Met een föhn verwarm je de folie en wanneer deze mooi soepel is wrijf je de folie in de vorm van de ruit. Doe dit geleidelijk en voorzichtig. Als de folie dezelfde vorm heeft als de achterruit dan kun je hem aan de binnenkant gaan plakken en je hebt dan geen last van lelijke frommels e.d.Ik heb zo’n hendel met relais in mijn A zitten. Die knoppen voor een boordcomputer heb ik ook, maar dat heb ik in mijn A niet eens. Valt ook nauwelijks op. Heb al veel plezier gehad van mijn regelbare interval op de ruitenwissers!
2008 in Klazienaveen, een Corsa:

En mijn Vectra:
24 januari 2013 om 14:13 In reactie op: wordt er snacht’s geflitst op snelwegen(a50, a67,a73)? #17873774@Vectra-gts C wrote:
ik voel me nu al k*t.
ben beginnend bestuurder en de auto is van mijn vader. zoiets doms doe ik dus nooit meer tenzij ik in duitsland rijZie dit topic weer eens langs komen.
Als de auto van je vader is, dan kreeg die de bekeuring als je geflitst was. Dus hoefde je je geen zorgen te maken over je beginnersrijbewijs.Koud was het zeker! Doorwerkjas, daaronder mijn VTN-vest, daaronder mijn VTN-sweatshirt (what’s in a name!), daaronder een trui en daaronder een VTN-T-shirt, maar de wind had nergens last van. Ikke wel!
Maar het was zeker erg gezellig, en de opkomst viel helemaal niet tegen.Bijtijds weer vertrokken, toen het ook daar begonnen was met sneeuwen. Want een verjaardag (broertje, 59) wachtte, en ik wou rustig rijden.
Onderweg nog sjek gekocht, en voor de zekerheid een extra jerrycannetje ruitensproeiervloeistof. En laat die nou nèt op zijn bij mijn broer! Goddank dat ik verse bij me had! Want ik moest nog een half uurtje voor ik thuis was.
Uiteindelijk om 6 uur thuis, foto’s ge-upload, en die hieronder.





De rest staat hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=BO77TPZX
Oude thermostaat: langzaam naar de 85°C kruipen om daar pas na 15 kilometer aan te komen. Bij vorst nog langer, en werd het niet goed warm in de Vectra. Na 9 kilometer een beetje warme lucht, meer niet
Nieuwe thermostaat: na 3 kilometer (bij vorst) al warme lucht, na 7 kilometer 90°C, na 10 94°C, en dan heb ik ook echt hete lucht!
25 december 2012 om 02:39 In reactie op: Het opel-forum wenst u fijne feestdagen en een gezond 2013 #18085531
Winterbanden geven bij winterse omstandigheden altijd meer grip, maar ga je over de grens dan glij je evengoed nog alle kanten op.
Wel jammer van die schade, maar goed te repareren.
Succes!!1. Maak met een oplosmiddel de binnenkant van de rubbers schoon. Gebruik een verfroerhoutje of zoiets en een doekje daarvoor.
2. Op de spoilers moeten stukken dubbelzijdig klevend plakband zitten. Daarmee plak je ze aan de binnenkant van het rubber vast.
3. Je moet de spoilers behoorlijk buigen om ze in de sponningen te krijgen. Maar pas op bij koud weer!! Het plastic kan dan zo stug zijn dat het breekt!Zie ook de instructiefilmpjes hier:
http://www.heko.pl/index.php?opt=instrIk gebruik al jaren Platinum, en zelfs de oudste MP3-CD’s spelen nog foutloos.
Of deze: [youtube:t7zz42zj]http://www.youtube.com/watch?v=t1mdpYJdf6I[/youtube:t7zz42zj]
@astraTD wrote:
Wat je eens kan doen tank hem vol en zet de dagteller op 0. Als de tank leeg is opnieuw tanken en de getankte liters delen door de aantal gereden kilometers.
Welkom!
En ik zou die berekening maar andersom doen: kilometers gedeeld liters. ;)
Ik heb dat eens gehad bij mijn Vectra A. Sleutel erin, maar omdraaien? Ho maar! Met WD40 de spullen flink ingepsoten, en warmepel, het ging weer!
Maar een tijd later wilde ik mijn auto starten, sleutel draaide mooi rond, maar er gebeurde helemaal niks!
ANWB/Wegenwacht gebeld. Die maakte het schakelblokje van het contactslot los en dat bleek dus echt gebakken te zijn!
Nu is mijn vermoeden dat de sleutel niet meer rond wilde doordat het schakelblokje de zaak blokkeerde.
Komen de maten van naaf en naafgat wel exact overeen?
Heb namelijk zelf velgen die een naafgat hebben van 0,2mm te groot. En dat gaf in het verleden onverklaarbare trillingen in stuur en auto. Het verschil is opgevangen met isolatietape, en de trillingen zijn sindsdien verdwenenen.M.a.w. het kunnen dus de wielen zijn die niet precies gecentreerd zijn. Dat merk je pas bij wat hogere snelheden, zo rond de 120 á 130 km/u.
Gisteren: verse olie en filter, nieuwe bougies omdat ik me niet kan herinneren dat er ooit nieuwe in zijn gekomen, en de koppelingskabel strakker laten zetten. Moest het koppelingspedaal bijna door de vloer trappen om bij warme motor de 1ste versnelling of achteruit in te kunnen schakelen!
Je zult er zelf een kabel aan moeten solderen. Lang genoeg, zodat je die ook aan kunt sluiten bij de andere.
Let bij het aansluiten wel op de + en de –: verkeerd om branden de ledjes niet!@arjontje wrote:
HAHAHA, Je moet voor de gein naar al zijn advertenties kijken.
Hij heeft nog meer Wondermiddelen!!!!Ik zou wel willen, maar díe advertentie waar het hier over gaat is inmiddels verwijderd. :jerry
Benzine en diesel is voornamelijk samengesteld uit koolwaterstoffen. Met het gebruik van de Resonator / Brandstof saver, veranderen de moleculen in de koolwaterstoffen hun magnetisatie richting , dit gebeurd ook in de tegenovergestelde richting van het magnetisch veld. Tegelijkertijd veranderd de configuratie van de koolwaterstofmoleculen zodat de intermoleculaire aantrekkingskrachten vermindert. De Resonator / Brandstof saver verdeelt en distributeerd de deeltjes gelijkmatig waardoor de verbranding veel efficiënter is.
Hoe krijg je zoveel pseudowetenschappelijke onzin in zo weinig zinnetjes geperst! Voorwaar een topprestatie op zich! :wors
Arjen, als Euromaster werk wil maken van de negatieve publiciteit die topic starter (TS) hier heeft geplaatst dan winnen ze dat. Het kan namelijk schade opleveren, en dat kost geld.
Dit forum wordt zeer intensief gebruikt, door nog veel meer mensen gelezen. Als je dan een bedrijf ergens van beschuldigt zonder daarvoor wettelijk en overtuigend bewijs te leveren is dat smaad. Sterker: ook als het bewezen kan worden kan het bedrijf aanklagen wegens smaad! En de schadevergoeding die men kan eisen zal er niet om liegen. In ieder geval voldoende om de webmaster in de problemen te storten en OF naar de eeuwige forumjachtvelden te sturen.
Ik zou TS willen adviseren, in het belang van OF, zijn bericht te veranderen of te verwijderen.
Ik denk niet dat je het Opel Forum (OF) moet gebruiken voor dit soort zaken.
Als Euromaster wil kan het namelijk zomaar een zaak aanspannen tegen OF wegens smaad en laster, en van de webmaster een forse schadevergoeding eisen.
Je kunt immers niet bewijzen dat het daar is gebeurd?Heb dat ooit met een ander forum meegemaakt: het forum is daardoor wel verdwenen. En dat willen we met OF toch niet?
-
AuteurBerichten