Navy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 803)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: xenon #18153583

    Emotievol dagje. Dat was het voor mij. Ben ook bij de samenkomst in het crematorium geweest, en man, ik heb mijn tranen maar gewoon de vrije loop gelaten.
    Eerst de muziek, een nummer van Meatloaf, “I can do anything” of zoiets. Toen een toesprak door zijn broer. Dan breekt je hart hoor, je realiserend dat hij zonder zijn broer verder moet.
    Ook de toespraak van zijn vader, die, ondanks dat hij het er heel moeilijk mee had, zijn toespraak helemaal heeft afgemaakt, er zelfs hier en daar ook een vrolijke noot in wist onder te brengen. Respect voor die man, dat hij dat toch maar allemaal voor elkaar kreeg!

    Na een gedicht mocht een van zijn, naar bleek vele, Duitse vrienden het woord doen. Daar kwam een kant uit naar voren die ik niet kende, maar wel paste bij Patrick. Ook hij verhaalde van mooie en leuke momenten, had het moeilijk op zeker moment, maar zijn finale was grandioos! Hij verhaalde van een feestje bij hem thuis in de kelder waar Patrick natuurlijk ook was, en hoe Patrick op tafel stond met in elke hand een flesje bier, onderwijl roepend “Party”, en vervolgens languit achterover ging en sliep. Die Patrick kende ik dus niet.

    Op het einde klonk een nummer van Johnny Cash en mocht iedereen afscheid nemen bij zijn kist. Ik heb naar hem gebogen en wat woordjes gezegd, en vervolgens, uit respect maar ook omdat het wel zijn ouders en broer zijn die zonder hem verder moeten, me omgedraaid en ook naar hen gebogen, de tranen biggelend over mijn wangen.

    Later zijn we onder politiebegeleiding op weg gebracht naar Patricks huis. Iedereen had een witte roos gekregen, en die hebben we daar achtergelaten. De mensen in de straat keken hun ogen uit. Net als de vele mensen die zomaar ineens meer dan 40 auto’s langzaam langs zagen rijden, begeleid door politie en de mensen van de vossenjachtclub met hun oranje zwaailichten. Fietsers die afstapten, auto’s die spontaan stopten, mensen die hun bezigheden even lieten voor wat die waren. Want ja, zo’n stoet auto’s zie je niet elke dag.

    Net voor Patricks huis is de politie vertrokken en erna reed de hele stoet door het buitengebied naar de ontmoetingsplek op de camping. Een lange rit, maar het was prima zo. Daar is nog veel nagepraat. En ook werden we in de gelegenheid gesteld daar iets persoonlijks in een herdenkingsboek te schrijven.

    Afsluitend kan ik zeggen dat het afscheid emotioneel maar ook waardig en vooral ontzettend indrukwekkend is geweest.

    Voor mij persoonlijk zal elke volgende meeting telkens opnieuw een herinnering zijn aan die goeie lobbes die ik kende: nooit opdringerig, beetje op de achtergrond en een beetje verlegen misschien.
    “Je bent pas echt dood als je vergeten bent.”
    Nou, dat zal niet snel gebeuren.

    R.I.P. Patrick
    Hojje!

    Patrick (Paashaas) is veel aan het regelen geweest de afgelopen 2 dagen.

    Patrick (Vectra-Elvis) deed altijd bij hun mee met de vossenjacht en heb samen met Patrick (Haas) even gekeken of er mogelijkheden waren of er mensen vanuit VTN behoefte hebben om zich samen te voegen en mee te rijden.

    Er is door Patrick contact opgenomen met de familie voor toestemming en deze toestemming is afgegeven.

    Patrick zal met ons en de vossenjachtclub op de volgende locatie verzamelen:
    Vertrek op zaterdag 22-06 om 09.00 uur vanaf de Albert Heijn op hoogvonderen (roermond) gelegen aan de faunasingel.

    Mochten er mensen zijn die mee willen oprijden hoor ik dat graag.

    – Kim, Ronald & Ron
    – Fedde en Nancy
    – Navy/Peter

    (OVB weggehaald, mijn baas geeft me vrij.)

    Zaterdag aanstaande.

    Ik kwam hem bij bijna elke meeting wel tegen. Rustige jongen, vriendelijk en altijd in voor een praatje.
    Mijn gedachten zijn bij zijn familie en vrienden.

    Rust zacht Patrick.

    In reactie op: Ventilator slaat niet aan. #18150826

    @Turbo-Dreams wrote:

    Hey allemaal,

    Ik heb een probleem met het koelsysteem van mijn Vectra b 1.7td uit 96.

    Normaal rondrijden gaat prima, temperatuur blijft rond de 88/90 graden.

    Maar zodra ik ergens wat langer stil sta (drive, file, stoplicht) gaat de temperatuur omhoog.
    Tot wel 100graden. Zodra ik weer kan rijden, komt de temp vanzelf weer op zo’n 90graden.

    Ook vindt de auto het niet leuk om eens lekker door te trekken, ook dan krijgt ie het warm.

    Ik heb laatst al de zekeringen nagekeken, en heb toen een 30a zekering moeten vervangen onder de motorkap. Dit mocht niet baten helaas.

    Is dit een gevalletje van een kapotte Thermoschakelaar? Of is er een andere verklaring voor?

    Mvg.
    Danny

    Tot 100°, en niet daarboven?
    De ventilator slaat pas boven de 100° aan (typisch Opel), dus als de temperatuur niet nog verder oploopt dan slaat de ventilator gewoon niet aan.
    Heb het de eerste keer dat ik dit meemaakte, bij 26°C in de file, flink benauwd gehad. Wist ik veel dat dit normaal was.

    Toen de thermoschakelaar kapot ging, ja, toen stond de Vec op zeker moment te stomen als een ouwe trein.

    In reactie op: Enorm schavend geluid??? #18149158

    Ik had dat bij mijn voorwielen. Kwam er achter dat het te horen was als ik in een bocht naar rechts had geremd. Als ik daarna in een bocht naar links had geremd was het als bij toverslag verdwenen.
    Mijn remblokjes voor waren versleten, en toen ze vervangen waren was het helemaal weg.

    In reactie op: Lekke rechter koplamp #18147228

    Als het alleen condens is aan de binnenkant na een regenbui dan is de lamp niet per sé lek maar zit er een klein beetje vocht in. Door de koude regen condenseert dat dan tegen het glas.
    Ik had er ook last van. In de winter bij vorst een weekje zonder dop (achterop de koplamp) gereden en toen de dop er weer op. Dat condens heb ik niet meer terug gehad!

    In reactie op: Achteraan aangereden #18146624

    @Heks wrote:

    @ashok1978
    Hij heeft duidelijk niet voor niet de status forum goeroe gekregen. Het blijft mij ook telkens weer verbazen en ook zijn continue actieve bijdrage, waarvoor hulde!

    Tja, met 27.274 berichten mag je dat best zeggen! Lijkt meer op een kilometerstand! :jerry

    In reactie op: gordel "alarm" vraag #18146607

    Gewoon omdoen. Ik betrap mezelf er weleens op dat ik de Vectra de garage uitrij, uit wil stappen om de garagedeur dicht te doen en dan merk dat ik de riem al op heb! Dat is natuurlijk overdreven, maar het is gewoon een automatisme die gordel om te doen. :angel
    En vergeet niet: de meeste ongelukken gebeuren dicht bij huis!

    In reactie op: Veel motorgeluid #18145895

    Bekend fenomeen: bij ongeveer 4000 toeren maken veel motoren meer herrie. Lullig als dit precies op kruissnelheid is.

    In reactie op: Auto trilt de ene keer wel en de andere keer niet #18145862

    Als er een kleine onbalans is in beide wielen, en dan de combinatie banden-wielen-assen, dus op de wagen gemonteerd, dan kan het trillen merkbaar zijn wanneer de onbalans van beide wielen elkaar versterkt, en helemaal afwezig zijn als de onbalans in beide wielen elkaar tegen werkt. Heb er momenteel ook een beetje last van: dan wel, dan niet trillen. In een lange bocht is het dan maar hopen dat de trilling weg is als je die bocht uit bent.
    Maar ik zou zeggen: let er eens op of het beïnvloed wordt door (met name lange) bochten in de weg. Zo ja, dan is bovenstaande het probleem.

    @sebastiaan27 wrote:

    En mijn velgen zouden maatpas zijn qua naaf, gezien deze van een B Corsa afkomen, zonder dat hij extra naafringen nodig had ofzo.

    Dank alvast.

    De mijne kwamen van een andere Vectra A, ook zonder pasringen. De velgen gingen toen héél erg makkelijk op de naaf.
    Dus hoe gaan jouw velgen er op? Je voelt snel genoeg of de passing precies goed is, of dat het naafgat een tikkie te groot is, zoals achteraf dus bij mij het geval bleek.

    Zet ook de auto eens voor met de wielen net van de grond omhoog en kijk of er hoogteslag is. Ook dat veroorzaakt vervelende trillingen.

    Als de naafgaten in de velgen niet exact dezelfde maat hebben als de naven dan heb je dat probleem. Had het ook: scheelde maar een paar tienden van een millimeter! Maar bij 110-120 begon de auto ook te bibberen als een ijsbeer met een identiteitsprobleem! Heb toen diverse keren de wielen laten balanceren, maar dat hielp geen moer.
    Is opgelost door een paar laagjes isolatietape om de naven te plakken bij wijze van pasring. Sindsdien geen last meer.

    In reactie op: wat zijn jullie TOP snelheiden #18139369

    Mijn ouwe (want van 1995) trouwe (want reeds 257.000 op de teller) Vectra A2 met 1.8 C18NZ krachtcentrale heb ik in het verleden weleens over de 185 op de teller gehad. Had er wel een behoorlijke aanloop voor nodig!
    Maar ach, als je vlot met het verkeer mee kunt komen (nou ja, vlot: een bestelbus trekt vaak sneller op dan mijn Veccie), wat moet je dan met topsnelheden van 200 of (veel) meer? :angel

    In reactie op: Vectra A V6 CD #18139748

    Dat is een prachtig exemplaar!

    Kijk uit voor (onzichtbare) roest, met name boven bij de achterste veerschotels!

    In reactie op: LED mistlampen #18136907

    Er zijn ook mooie platte dagrijlampen te koop met 4 leds. Kun je vrij onopvallend wegwerken in de bumper of gril.
    Voorbeeld:

    In reactie op: Ruitenwisser stopt niet. #18138057

    Ruitenwissermotor kapot, denk ik. Daar zit een schakelaar in die, als je de ruitenwisser uit zet, hem pas laat stoppen als hij in de beginstand komt. Daar zit de fout dus.

    In reactie op: Auto rolt niet uit bij gas loslaten #18137810

    Normaal is dat de auto na een paar seconden, bij afremmen op de motor, de brandstoftoevoer afsluit. Dit blijft zo tot de motor ongeveer 1500 toeren draait, dan gaat de brandstoftoevoer weer open. Je kunt dat voelen door een schokje tijdens het afremmen op de motor.
    Rem je dus af bij zeg 2000 toeren dan komt dat schokje vrij snel.
    Is dat wat je bedoelt?

    In reactie op: Auto rolt niet uit bij gas loslaten #18137808

    Als dat zo is, dan zijn de wielen goed heet na een ritje: even controleren dus!

    Vectra A 1995, met C18NZ blikje.
    Zomerbanden:
    Stad (hoofdzakelijk kranten bezorgen): 1 op 6,7 tot 1 op 8.
    Snelweg: 1 op 13,25.
    Winterbanden:
    Stad (hoofdzakelijk kranten bezorgen): 1 op 7,3 tot 1 op 8,5.
    Snelweg: 1 op 14,7 (kan door de grote maat (165-65-15) niet sneller dan 110-120, anders het risico dat de achterbanden in de spatbordrand happen bij een verzakking in het wegoppervlak).

    In reactie op: Brommende Motor Hoge temperaturen bij stilstaan. #18126041

    @Navy wrote:

    Maar slaat je koelventilator weleens aan?

    Damp/vocht of zelfs water uit de uitlaat is normaal bij een motor die niet op temperatuur is. Als de motor goed op temperatuur is en het is niet koud, en er komt dan nòg vocht of water uit de uitlaat, dan is er meer aan de hand en denk ik aan een lekke koppakking.

    Sorry! In de haast stukje vergeten te typen!

    In reactie op: Brommende Motor Hoge temperaturen bij stilstaan. #18126039

    Maar slaat je koelventilator weleens aan?

    Damp/vocht of zelfs water uit de uitlaat is normaal bij een motor die niet op temperatuur is. Als de motor goed op temperatuur is en het is niet koud, dan is er meer aan de hand en denk ik aan een lekke koppakking.

    In reactie op: Koppakking lek? vectra a 1993 c1.6nz #18123363

    Lijkt er echt op dat de nokkenas een hele slag (360°) verkeerd staat. Vandaar dat hij toch even (slecht!) liep toen de ontstekingsvolgorde verkeerd stond.

    In reactie op: Brommende Motor Hoge temperaturen bij stilstaan. #18126037

    Als de temperatuur van de motor heel erg hoog wordt en de koelventilator slaat niet aan is de schakelaar/sensor in de radiateur die de koelventilator aan- en uitschakelt kapot, of het is de koelventilator die kapot is.
    Opel heeft gekozen om de temperatuur van de koelvloeistof tot net boven 100°C op te laten lopen voordat de koelventilator aanslaat.
    Vraag is dus: draait de koelventilator als de temperatuur rond of boven de 100°C komt?

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 803)