Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door JanW75
Cirkel met ! is je handremnop niet bij mij :P mijn handrem is hetzelfde symbool maar dan met een p in het midden, het symbool wat ik bedoel dat brand zit linksonderin naast de handrem…
Misschien moet je dan eens de remmerij inspecteren?
origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door boykie
Dat lampje brand dus helemaal niet meer. Ging er dus vanuit dat alles goed was verder. Maar als hij even moet gaan branden ter controle dan klopt er bij mij iets niet want dat doet hij dus ook niet.zoals ik al zei, dat is per auto verschillend.. weet niet hoe dat bij de vectra C zit… bij mij brand er ook niks, geen lampje is een goed teken zeg maar :D
Bij de A moeten er 4 lampjes aangaan als je het contact aanzet:
Motormanagementlampje
Oliedruklampje
Acculaadlampje
BenzinemeterlampjeDe eerste drie gaan uit na het starten, de laatste als de benzinemeter gaat oplopen in de schaal, ook als de motor niet loopt.
Geen lampje lijkt mij niet in orde.
origineel gepost door comfortcruiser
Hammerite is the shizzle.
Mocht ik ooit nog tijd over hebben tjed ik ze daarmee in…..:thumbupGreetz Comfortcruiser
(Ex-)marine? :hmmz
Nou is het wel zo dat veel A-tjes bij een koude bak moeilijk in de tweede gaan. ik heb er ook last van. Als het echt koud is dan doe ik wel dubbel klutsen (double clutch), dat is koppeling in, naar zijn vrij, koppeling op laten komen, beetje gas geven en dan de koppeling weer intrappen en dan naar zijn 2. Maar dat is, zoals gezegd, alleen als het echt heel erg koud is.
Ik vermoed dat de synchromesh niet helemaal meer goed werkt, bij jou dan nog wat slechter. Dat je later geen last meer had lijkt hier op te wijzen. Misschien een ruilbak?
O ja, een andere mogelijkheid zo kùnnen zijn dat de koppelingsplaten net niet helemaal vrijkomen. Dan ontkoppel je niet helemaal en heb je dit probleem ook, maar dan waarschijnlijk bij meer versnellingen.
23 augustus 2009 om 17:04 In reactie op: 21-22-23 augustus 2009 Sevenum!! Opel Power Nederland #17448504Ook nog maar pas terug van een weekendje Sevenum.
Ik heb er weer echt van genoten!En gasten die alleen de laatste paar uur komen om snel even een bekertje mee te pikken: blijf liever maar gewoon weg de volgende keer. Ik moet niks hebben van dat soort aasgieren.:swear (Sorry!)
Moest me even van het hart!:D
Zit me al te verheugen op volgend jaar!17 augustus 2009 om 15:18 In reactie op: De vec C van Roel is weg, nu Insignia ST.Ramen getint #17513437Alweer een station! Lijkt wel of iedereen zo’n bak koopt.
Maar hij is ontzettend mooi!
Veel veilige en schadevrije kilometers!origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door sjouke
VTN is er ook nog ;) …. you’re not allone :afro :jerrydaar zit ik ook niet bij :( ben een beetje een buitenbeentje hier :P mijn vec is te standaard om bij een club te horen :P GL staat bij mijne echt voor Geen Luxe: hij kent nog net een radio en een aansteker voor je sigaret en zelfs die gebruik ik niet omdat ik niet rook :hmmz
Dat maakt toch niks uit? VTN is er voor Vectraliefhebbers, standaard of gepimpt/getuned.
Volgens de gebruiksaanwijzing op internet kun je er ook WD40 voor gebruiken.
Ik zou zeggen: spuit er eens lekker WD-40 in, voordat je gaat sleutelen. Wellicht helpt dat al.
Als na een ritje van een paar honderd kilometer en na olie te hebben bijgevuld het olielampje weer begint te knipperen/branden dan is er echt iets goed fout, lijkt mij. Ik zou er zelf geen meter meer mee rijden.:vertag
Ga in ieder geval zo snel mogelijk naar de garage. Meestal betekent dit dat het oliepeil te laag is, bij een diesel al snel funest! Heb je bijgevuld en is het na zo’n ritje weer terug, dan kan het ernstig zijn.
origineel gepost door Silverspeed
en hoe kom ik erachter wat A1 is en wat A2? :DA1 heeft het Opel-logo op de motorkap bijvoorbeeld, en niet in de gril. Is gebouwd tot, ik dacht, 1992/1993.
De gril van de A1 heeft lamellen die duidelijk zichtbaar zijn, de A2 een in kleur gespoten vrij dikke rand met het Opel-logo in het midden, de veel fijnere lamellen zitten dieper.
De achterlichten van de A1 zijn vlak, van de A2 hebben relief.
A1’s zijn ook een stuk gevoeliger voor roest.
En natuurlijk de koplampen, die bij een A1 vlak zijn.origineel gepost door vectratinus
a1 en a2 zijn hetzelfdeDat is niet waar. De koplampen van een A1 zijn helemaal vlak, net als de knippers.
Bij de A2 zit er een knik in het glas en loopt de knik nog een stukje door in de knippers. De gril is ook anders, dus wil je dat alles mooi past dan moet je grill en koplampen van hetzelfde type hebben, duas alles A1, of alles A2.Ja. Ook een extra massakabel aan de carrosserie maken. Het motorblok hangt in rubbers namelijk.
Dat zijn de hydraulische klepstoters. Duurt maar heel even voor die voldoende oliedruk hebben opgebouwd en stil zijn. Ik heb het ook en dat schijnt zo te horen. Kan verder ook geen kwaad.
Klopt helemaal.
Ik heb er een kleine caravan achter gekocht, speciaal om ook eens weekendmeetings te kunnen doen:



Ik kan er natuurlijk ook af en toe eens een weekendje mee weg, natuurlijk!:angel
Vrienden hebben zo’n auto (een Skoda). Olieverbruik gigantisch. Bij een inwendige inspectie bleken de cylinderwanden verglaasd te zijn. De vorige “eigenaar” reed ook altijd plankgas, warm of niet, dus ook met een steenkoude motor.
Niks van aantrekken Jan.
Je doet gewoon lekker je best en wij begrijpen het wel.origineel gepost door navreen76
volgens mij zitten er in deze motor geen manueel gestelde kleppen. dat is allemaal zelfsstellend.en al mochten ze er toch in zitten. kleppen die met plaatjes werken moet je juist horen.
Da’s voor mij ook volstrekt nieuw. Kleppen die je kunt horen staan namelijk ALTIJD te ruim, en dat is op zich gewoon verkeerd.
Ja hoor! Ik mag weer een jaar de weg op! Moest alleen de handremkabels laten vervangen. Ben er vandaag voor teruggeweest.
Maar wat een bevalling, die handremkabel: een uurtje hadden ze gezegd?
Nou, bijna 3 uur nadat ik er aankwam kon ik eindelijk weer naar huis. Omdat de monteur niet wist hoe alles zat en ook nog eens domme fouten maakte moest het 2 keer overnieuw, de laatste keer door een andere monteur. Betaalde uiteindelijk totaal 163 euro (inclusief BTW): APK, ruim 1 uur werkplaatstarief plus 40 euro (exclusief BTW) voor de kabels.
Toch netjes van de garagist.Nee, maar bij vaak hard en hevig remmen kàn het water/vocht door de hitte bij de remmen overgaan in damp, en dat is wèl samendrukbaar.
Nou, “water in je remolie”, er zullen echt geen beetjes water door je remsysteem zwerven. Het moet eigenlijk zijn “er zit teveel vocht in de remolie”. Dat komt omdat remolie hygroscopisch, d.w.z. dat remolie van nature vocht aantrekt. Na een paar jaar kan dat dan teveel worden. Vocht in je remolie kan, wanneer er heel veel en hard geremd wordt, leiden tot minder remkracht, een sponzig gevoel, omdat dan de remolie bij de remmen erg heet wordt. Dan begint het vocht, en dat een heel stuk eerder dan de remolie zelf, te verdampen en verlies je dus remkracht omdat er dan in feite een dampbel ontstaat die samendrukbaar is: hetzelfde effect als lucht in je remsysteem.
Maar onder normale omstandigheden merk je er maar weinig van. Het vervangen van de remolie is dus eigenlijk een voorzorgsmaatregel om de veiligheid te garanderen.Vandaag voor de APK geweest: AFGEKEURD!
Reden: de handremkabels zijn aan beide kanten aan het rafelen. Dus dinsdagochtend komen er nieuwe in.
Verder is de Vectra goedgekeurd.
Al wees de monteur me even op het feit dat er een klein beetje beginnende roest is bij de achterst veerschotels boven en de remblokken en schijven slijtage beginnen te vertonen.
Binnenkort toch even aanpakken.25 juni 2009 om 03:51 In reactie op: Speaker z'n B-station : the end !! LAATSTE BERICHT !! #17477463origineel gepost door speaker
EDIT: Nieuwe achterwisser en winddeflectorsEn ik kreeg m’n wind-deflectors binnen dus ook meteen maar gemonteerd.
Maak het wat meer af , al zeg ik zelf.
Alleen hebben de voorramen wat ruzie met automatisch omhoog gaan, omdat er nu wat tussen zit aan de bovenkant, dus gaan ze net zo hard weer naar beneden. Daar moet ik nog ff wat voor vinden.Had ik ook met de mijne. Ik heb toen met een vijltje even het achterste hoekje schuin afgevijld (dat hoekje valt dus in het “kozijn” van de ruit): daar botste de ruit namelijk tegenaan om vervolgens weer naar beneden te gaan. Je moet dan niet het hoekje afvijlen maar het onderste rechte stukje aan de binnenkant even schuinmaken. Nu glijdt de ruit er soepel langs bij het sluiten.
Zijn het “HEKO” windgeleiders? Dan komen ze uit Polen. Er zit een importeur hier in Nederland. Ik was voor de mijne, 4 stuks, toen iets van 35 euro kwijt.
-
AuteurBerichten