Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even voelen met je vingers: voelt het vettig aan en ruikt het zoetig? Kachelblok lek.
Zo check je simpel of er iets mis is met je wiellagers:
– Krik je auto omhoog en zorg dat je handrem er niet op staat. Leg daarom blokken voor en achter de wielen aan de andere kant!
– Draai het vrije wiel nu met de hand snel rond en hou tegelijkertijd de veer vast.
– Als je niets voelt is het goed. Voel je wel wat dan is het waarschijnlijk het lager.Let ook even op de profieldiepte. Deze moet minimaal 4 mm zijn.
De meesten rijden meestal alleen, dus met alleen de bestuurder.
Rij je met 1, 2 of 3 passagiers dan hou je daar, als verstandig automobilist, natuurlijk rekening mee. Dat doe je natuurlijk altijd al, want je auto is zwaarder.Maar mijn punt ontgaat je kennelijk: als je een schroefset onder je Vec zet, doe het dan gelijk helemaal goed. En het maakt niet uit of je op een circuit gaat racen, of van een uitstekende wegligging op de openbare weg wilt profiteren.
Vergelijk het met het vervangen van één gebroken veer: dat doe je ook niet. Je vervangt ze allebei. Om de balans rechts/links niet te verstoren.Een goede wegligging op het circuit is belangrijk, maar toch ook op de openbare weg erg plezierig?
Als je 100% wil profiteren van een schroefset (dus niet alleen om de wagenhoogte naar believen in te stellen) dan moet je zorgen dat linksvoor en rechtsvoor met evenveel kilogrammen op de weg drukken. Hetzelfde geldt voor achter. In feite dus de wieldruk links en rechts balanceren.
Inderdaad, goed met soda afspoelen en eventueel, na drogen, wat Tectyl of zo erover.
Ik hoor in de garage, als mijn bi-xenons opstarten, heel even wat ruis op 3FM, maar dat komt mede omdat de ontvangst van 3FM precies daar ook een dipje heeft. Na enkele seconden is dat dan ook weer weg.
Mijn ballasten zitten ook niet tegen de carrosserie maar hangen min of meer vrij aan kabels/slangen.Als de stuurkogels veel speling hebben hoor je ze rammelen als je over een slechte klinkerstraat rijdt. Tenminste, zo was het bij mij.
Een Easytronic is in feite een handbak die elektronisch wordt geschakeld. Er is geen koppelingspedaal aanwezig omdat de elektronica ook het koppelen/ontkoppelen regelt.
@SigNumberOne wrote:
felblauw en maximale lichtopbrengst gaan niet samen.
hoe witter het licht, hoe hoger de lichtopbrengst.Helemaal mee eens!
@CALIBRA4x4TURBO wrote:
Nou dat is geen waar, 6000K geeft meer licht als 4000K!! Kan je zien op de voorbeelden. Schijnt verder en pakt groter oppervlak mee, en hoe hoger hoe blauwer idd, maar je kan zien dat 6000k beter verdeelt als 4000k.
Onzin. Hoe hoger de K-waarde, hoe blauwer/paarser het licht wordt, en daardoor minder. Wil je de maximale lichtopbrengst dan kies je voor een lamp rond de 6000K (K=Kelvin). Iets lager is wat minder blauw, iets hoger iets meer blauw.
Het heeft op zich verder totaal niets te maken met het lichtbeeld. Hooguit dat het ene merk wat verschilt van het andere.Mooi shit Willem! :(
Eerst even het type opzoeken. Je kunt dan een zelfde type lamp kopen, geeft niet waar, en vervangen.
Maar vervang ze dan beide, want een nieuwe en oudere xenon geven gegarandeerd kleurverschil!Niet meer gebruiken. Gewoon een nieuwe kopen. Na gebruik zijn ze namelijk niet meer zo veerkrachtig als nieuw, met kans op, jawel, lekkage.
Hier in de buurt is het ook te koop, maar ik heb de afgelopen 2 keer getankt voor 167,9 (Euro95) bij de Shell.
Waag mijn ouwe trouwe C18NZ niet aan de alcohol, want dat maakt meer kapot dan je lief is!14 augustus 2013 om 17:49 In reactie op: Camber afstellen achteras vectra b station icm verlaging #18166594Je hebt gelijk: Camber is niet af te stellen.
Uitgesleten bussen? Is een mogelijkheid, maar dat is wel te controleren m.b.v. een brug. En volgens mij moet je dat zeker voelen onder het rijden. En anders hoor je het wel, door gebonk en geklapper.Ik een gezocht met Google en mijn conclusie is dat, indien ingeschakeld, het automatisch het ventilatiesysteem (verwarming, airco/ECC) in de recirculatiestand zet wanneer de luchtkwaliteit die de auto wordt ingeblazen beneden een bepaalde norm komt. Daardoor wordt voorkomen dat er smerige/vieze lucht in het interieur komt.
In mijn buurtbus (Mercedes Sprinter) zet ik alleen de roosters open, en die laat ik op lage stand allemaal omhoog blazen. Koude lucht is zwaarder dan warme, dus die koude lucht zakt vanzelf naar beneden, waar jullie dus zitten.
Langs de voorruit blazen geeft je een goed gekoelde voorruit :D , maar vermindert het effect van airco/ECC omdat die lucht door de voorruit weer wordt opgewarmd.Slippende multiriem?
Blij dat ik dan een A heb! 18 jaar, en zonder opmerkingen door de APK!
Maar ja, het eeuwige leven heeft-ie ook niet, dus zal er wel ooit een B komen, of een C, met alle electronica…… :hmmzIk denk nu dus nog sterker aan een lekke vacuümslang van de rembekrachtiger. Checken dus, of laten checken.
@Meonemium wrote:
Hoi,
Ik ben sinds een week trotse eigenaar van een Vec GTS, alleen!
Wanneer ik in de stad rijd is er verders niks aan de hand met het remgedrag, direct en krachtig te verdelenRembekrachtiging werkt dus wel.
@Meonemium wrote:
Zodra ik de snelheid opvoer op de buiten en A wegen, werkt de rem niet!! :shock:
Ik kan het pedaal dan niet indrukken, schietgebedje dat ie wel weer werkt voor de afslag en anders maar doorrijden ?!
Mijn hart zat ergens rond mijn voorhoofd vanmiddag, graag reactie!
Lijkt erop dat er ergens geen vacuüm wordt meer wordt veroorzaakt zodra de motor harder moet werken. Ik denk aan een lek dat bij lage snelheden niet, en bij hogere wel het vacuüm verpest, met name door het meer kantelen van de motor.
Zonder rembekrachtiging voelt het rempedaal aan als een blok hout en lijkt het niet in te trappen. Trap maar eens heel hard en kijk of hij dan wel remt. Als dat dan we; zo is, dan is het dus mis met de rembekrachtiging.Dat heb ik dus sinds een klein jaar: een schakelaar die de thermoschakelaar overbrugt zodat ik zelf de ventilator ook aan kan zetten. In een file loopt de temperatuur nu niet meer tot boven de 100°C op.
Raar maar waar: Opel heeft om technische redenen gemeend dat de koelventilator pas boven de 100°C aan moet slaan.
Met andere woorden: het is dus heel normaal en het hoort ook zo.Hoe e.e.e. zit in combinatie met een airco weet ik niet, ook niet of je ventilator 2 draaistanden kent.
-
AuteurBerichten