Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Onder je auto. Daar loopt, of lopen, de stabilisator(s) door.
origineel gepost door speaker
01. sw_reijnders
02. speaker (ovb ) ( omdat iedereen zometeen ovb gaat zeggen ! ) :P
03. Arjontje (ovb datum)
04. Navy (maar niet op 29 november)
05.
06.
07.
08.
09.
10.
11.
12.
13.
14.
enz.Hé. Peter, mij niet stiekum weghalen, hè!:argue
:Dorigineel gepost door sw_reijnders
Aangezien er weer een keer behoefte is aan een nodig portie gezelligheid, maar een Poll aangemaakt.Als locatie lijkt mij AC de Meern inderdaad de meest geschikte locatie!!
Is het niet handiger om alleen de zondag te laten kiezen? Zaterdag kan ik sowieso nooit en op zaterdag hebben de meeste mensen toch wel iets te doen. Zondag is een betere dag naar mijn mening.
01. sw_reijnders
02. speaker
03. Arjontje (ovb datum)
04. Navy (maar niet op 29 november)
05.
06.
07.
08.
09.
10.
11.
12.
13.
14.
enz.Ho! Wacht! Dan kan ik niet want dan ben ik jarig, ik word dan, uh, nee, dat zeg ik niet en komt de familie!
origineel gepost door janneman vectra c
Leuk allemaal met onze wintervelgen:mad:Jan
Gaat toch om de gezelligheid? En ik zal níet naar je velgen kijken. Goed?:P
Open deur, ik weet het:
De Meern?:hmmzorigineel gepost door stefan m.
of gewoon een b en c meeting :D hahaO?:o En de A dan? De oervader van de B en C mag niet meedoen?
Ik roep: DISCRIMINATIE!:fy1Bovendien, zoveel zijn er nou ook niet meer van de A.
Voor diegenen die nog zó jong zijn dat ze zeggen: ‘waar hééft die vent het over’, hier een voorbeeld:

:D
Klopt. Omdat er heel veel auto’s rondrijden waar helemaal geen aanduiding op staat over welk type lamp wel of niet is toegestaan. Alleen als je dimlicht tegenliggers verblindt ben je de klos.
Is trouwens ook idioot om achterafinbouwxenon te verbieden. Het is in vele opzichten veiliger dan “gewoon” licht. Als je ooit geschrokken bent van een voetganger op een smalle donkere weg, dan weet je wat ik bedoel.:oWas zeker weer een leuke meeting! Mooie auto’s gezien, aardige (natuurlijk, want Opellieefhebbers ;) ) mensen gesproken: volgend jaar weer!
origineel gepost door opelrulez1990
hallo,ik heb een brandende vraag..
is het te doen om een 2.5 v6 motor in een 1.6 motor ruimte te plaatsen??
en moet ik ook mijn papieren laten veranderen of opnieuw laten keuren??
ik heb hier erg weinig ervaring mee dus zodoende.
alvast bedankt.Zoals anderen al aangaven:
Je zult enorm veel moeten aanpassen. Kabelboom, versnellingsbak, aandrijving, remmen, wellicht vering voor. En je zult inderdaad alles moeten laten herkeuren door de RDW.
Het is inderdaad een veel betere optie om gewoon een V6 te kopen. Ik denk ook een stuk goedkoper.Gebeurt heel vaak bij sportuitlaten dat ze niet onder een vectra met trekhaak passen. De meeste mensen slaan op de betreffende plek dan een deuk in de pot, en dan past het wel. Maar ja, even een deuk in je nieuwe uitlaat meppen doet niemand graag. En langere ophangpunten? Dan hangt je uitlaat straks vreemd laag. Misschien wel zo laag dat oom agent je om de haverklap langs de weg zet ondat hij denkt dat er wat mis is.
origineel gepost door Ali-GSI
Na as. zondag is het:
En word ie pas het nieuwe seizoen onthuld….
Sinds wanneer heb jij een witte streep op je banden?
En onder dat doek lijkt je Veccie ineens een stuk groterder!:angelorigineel gepost door Erwin
Ik dacht dat olie verversen eigenlijk helemaal niet nodig was.Google maar eens op ‘olie ververs maffia’.
Oliemiljonair: olie verversen onnodig!
AMSTERDAM – De man die rijk werd van Castrol motorolie zegt nu dat olie verversen eigenlijk helemaal niet nodig is. Zelf rijdt hij al 350.000 kilometer op dezelfde smering.
Het Grote Olieschandaal: honderden miljoenen euro’s per jaar aan verspilling én een niet in geld uit te drukken schadepost voor het milieu. Henk de Groot, oud-directeur van Castrol Nederland, voert een kruistocht tegen wat hij noemt de ‘olieververs maffia’.
De Groot stelt dat automobilisten, motorrijders en truckers onnodig op kosten worden gejaagd omdat ze met grote regelmaat de olie van hun motoren laten verversen. Want dat schrijven garages en fabrikanten immers voor.
En wie wil nu het risico nemen dat de garantie op de heilige koe in gevaar komt… ,,Mijn auto rijdt al 350.000 kilometer op dezelfde motorolie. Daarbij ontzie ik mijn portemonnee én het milieu.’
Henk de Groot heeft een peilstok met chip uitgevonden die aanwijzingen geeft wanneer het mis is met de kwaliteit van de motorolie. Een universeel apparaat, dat in vrijwel elke auto past.
De praktijk leert, volgens de deskundige met een petrochemische én motortechnische achtergrond, dat het zwarte goedje pas na honderdduizenden kilometers of jaren van autogebruik hoeft te worden vervangen.
,,Geregeld bijvullen als het peil te laag uitkomt, is natuurlijk wel noodzaak. Voor het overige worden we met z’n allen beduveld. Het gaat om serieuze bedragen en serieuze vervuiling.’
Met een Nederlands autopark van zes miljoen voertuigen waarvan de olie eens per jaar wordt vervangen, praat je al snel over een bedrag van ruim 600 miljoen euro en minstens dertig miljoen liter zwarte smurrie die moet worden weggewerkt.
Wereldwijd is het duizelingwekkend: 200 miljard euro aan verspilling. Om van de enorme vervuilde olieplas nog maar te zwijgen.
‘Ook daarom luid ik de noodklok’, vertelt De Groot, ‘voor mijn kleinkinderen. Ik zie geregeld hoe mensen voor hun huis olie verversen en het oude spul in de afvoerput kieperen.
Garagebedrijven voeren het af naar een centrale verwerking, waar de olie tot asfalt wordt gerecycled. Maar milieuorganisaties wijzen erop dat reststoffen uiteindelijk toch weer in het grondwater belanden.’
Henk de Groot timmert al lang aan de weg. In deze krant liet hij jaren geleden weten dat olie verversen om de 10.000, 20.000 of zelfs 30.000 kilometer onzinnig is. Er was veel belangstelling en de oud-Castrol-topman toonde met het autopark van klanten, die tot wel 300.000 kilometer reden voor ze hun motorolie lieten vervangen, aan dat verversen geldklopperij was.
Met de door De Groot geleverde peilstok controleerden ‘langgebruikers’ de kwaliteit van de olie. Waarbij in de nieuwste versie een chip alarm slaat als het mis gaat met het zuur- of zoutgehalte.
Tentakels
‘Maar de tentakels van de industrie zijn lang, de autobranche is machtig, de olielobby een wereldspeler’, aldus Henk de Groot. ‘ Daarom ben ik monddood gemaakt, de belangen zijn te groot. Zelfs laboratoria worden door de grote oliemaatschappijen betaald en dus beheerst.Den Haag toonde aanvankelijk interesse, maar een proef met het bedrijfswagenpark van een busonderneming – er was al voor meer dan 100.000 euro subsidie toegezegd voor het geval dat de motoren in de soep zouden lopen – werd plotseling gestopt. De overheid heeft ooit veel geld in een verwerkingscentrale bij Rotterdam gestoken, ik denk dat ze geen zin hadden om de contracten met die fabriek over de aanlevering van vervuilde olie te verbreken.’
Want alles draait om geld, zo zegt De Groot. ‘Mensen denken dat het foute boel is als olie inktzwart blijkt, het omgekeerde is waar! Vuildeeltjes in moderne olie, vaak koolstofresten, krijgen een omkapseling. De olie wordt daardoor zwart en dikker bij hitte, maar dat is juist goed. Olieverversen is een bijgeloof, door de industrie in stand gehouden. Want op elke liter motorolie maken de grote jongens veel winst. Het hele idee stamt uit de tijd van die stokoude T-Fordjes!’
Een rondgang van deze krant langs garages en onderhoudsbedrijven leert dat veel monteurs hun eigen auto vaak veel langer laten doorrijden dan officieel wordt aangegeven. Maar niemand wil geciteerd worden. ‘Want dat kost klanten, dus broodwinning en uiteindelijk mijn baan.’
Bij milieuambtenaren in Den Haag ving Henk de Groot in het verleden ook tal van keren bot. ‘Leuk hoor, dat u meedenkt’, werd hem dan fijntjes verteld, ‘maar onze taak is niet om afval te voorkomen, wij zijn er om afval te verwérken!’
Jules Maaten, Europarlementariër voor de VVD, noemt de bevindingen van de oud-Castrol-directeur baanbrekend. ‘Als meneer De Groot gelijk heeft, dan ligt hier een prachtige kans voor een schonere wereld. Ik ga de Europese Commissie schriftelijke vragen stellen over de cyclussen van olieverversen. Als wij ons voor het karretje van industrie en olielobby laten spannen, moeten er stappen volgen. Automobilist en milieu worden immers al genoeg gepakt.’
Henk de Groot is inmiddels 86 jaar oud, maar staat nog steeds op scherp. Troonopvolger Richard (http://www.niveauplus.nl) neemt de erfenis van de oliegoeroe ooit over. Want opgeven, dat is voor vader noch zoon een optie.
‘Ik hoop nog te mogen meemaken dat we met deze onzin stoppen’, zegt Henk de Groot. ‘Anders moet mijn zoon verder strijden. Richard, als de nieuwe bevlogen Don Quichotte… ‘Even doorsmeren’, noemen ze het in de garage. Een smerig spel is het!’
Bron:Telegraaf, 05-04-2008
Kennis van mij reed een Astraatje. 5 jaar lang geen APK(!), geen olieverversen (alleen af en toe bijvullen), en na 5 jaar: motor in de soep. Was muurvast geslagen. Ik hoop dat die de Groot een erg grote bankrekening heeft, zal hij nodig hebben met alle schadecalims die hij zal krijgen.
Wat die hoezen betereft, die kun je beter op Marktplaats kopen. Goedkoper en van echt leer!
Hier: http://link.marktplaats.nl/281286526,
of hier: http://link.marktplaats.nl/275266150, en dan kun je zelfs nog een kleur of kleurcombinatie kiezen.
Ik heb deze:

Gebroken stabilisatorstangbevestigingspootje (wauw, echt iets voor Scrabble!) was bij mij de oorzaak.
Dit kan wel kwaad bij natte wegen: de waterafvoer van de band werkt dan niet, werkt eigenlijk tegengesteld waardoor de band geen water kan afvoeren. Gevolg: aquaplaneren = gripverlies. Kan levensgevaarlijk zijn!
Laat gewoon de banden even in de goede draairichting leggen, dan is het weer 100% in orde. Nieuwe banden zijn echt niet nodig.
origineel gepost door D.J.R.
Heb trouwens nu wel wat staan in avatar,maar zie nog geen foto.
:hmmz:hmmzStuur anders de foto even per email naar mij. Maak ik hem kleiner en zet hem ergens neer. krijg je van mij een link terug en dan zou het moeten werken.
Zie je U2U voor het emailadres.Was weer een leuke dag aan de plas! Veel auto’s, veel mooie ook. Ben er volgend jaar weer bij!
Jammer dat al de kramen langs de plas waren gezet. Volgend jaar maar aan de andere kant van het terrein?origineel gepost door VectraB16V
hoi Nick
Als eerst even welkom hier op het forum
ik heb prezies hetzelfde als wat jij formuleerd
ik heb er een remus eind demper achter gekocht dubbel pijps
bijna 500euries :s en na montage was ik dus ook zeer teleur gesteld je hoort hem haast niet eens en als je hem hoort klink die niet echt leukmaar start ik mijn vec b zonder eind demper dan gromt die wel lekker door
dus waar dat in zit ik weet het nie
ook heb ik mijn midden demper al verwijderd en een vervangings buis ertussen gedaan ook dat heeft niet geholpenen als ik dan kijk bij een jongen uit de straat hier die heeft een demper universeel voor 7tientjes ongeveer en die gromt erover zonder enige aanpassing
dus ik ben ook zeer benieuwd hoe je hem lekker kan laten klinken en hou deze topic zeker in de gaten want hoop wel waar voor me geld te kunnen krijgen
oja foto’s upload je door de foto naar http://www.fotopocket.nl/index.php en dan even de directe linke hier plaatsen tussen [img]link[/img]
Groet VectraB16V
Ook een welkom van mij!
Ik heb een Vectra A2 met een Sebring einddemper. Met de originele einddemper hoorde ik niks in de auto als ik de muziek aan had. Nu, met de Sebring, hoor ik de uitlaat wèl. Ik heb gewoon mijn tussendemper laten zitten. Ik wil niet dat de hele straat ’s avonds naar buiten rent als ik thuiskom. Het is wel degelijk harder en vooral donkerder, maar niet overdreven zoals bij sommigen die je 6 straten ver al hoort aankomen.
Bovendien móet een uitlaatdemper een goedkeuring hebben en mag niet boven een bepaald aantal decibels uitkomen. Anders loop je het risico van èn een dikke boete, èn inname van je kentekenbewijs.
En je wilt niet op lange ritten doodmoe worden van je eigen herrie, toch?18 september 2009 om 13:53 In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17433890Eerste handeling ter voorbereiding van Oss: alle scharnieren van overtollig wit vet ontdaan. Morgen de rest.
18 september 2009 om 13:52 In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17433889origineel gepost door speaker
Uhm…. zie het verschil niet zo !Laat ik het anders even uitleggen met een voorbeeld:
Als je plast zoals in de eerste foto ben je gezond.
Als je plast zoals in de tweede foto, ga dan als de sodemieter naar je huisarts!

Ik ben ergens 2 jaar geleden overgestapt van EasyFill (witte pomp, lekker goedkoop) overgestapt op BP-Ultimate. Was puur toevallig: EasyFill was na overname door een ander ineens niet meer de goedkoopste, en toen ik bij Tango wilde tanken, bleek mijn pinpas geblokkeerd (was een landelijke fout bij de bank, hoor :P ), dus toen maar naar BP. Uit balorigheid maar Ultimate getankt. En tot mijn verbazing bleek, na enkele tankbeurten, mijn Vectra een kilometer meer per liter af te leggen! Sindsdien tank ik altijd BP-Ultimate. En rijdt de Vectra nog steeds perfect (nu 191200 op de teller.)
origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door Navy
origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door JanW75
Cirkel met ! is je handremnop niet bij mij :P mijn handrem is hetzelfde symbool maar dan met een p in het midden, het symbool wat ik bedoel dat brand zit linksonderin naast de handrem…
Misschien moet je dan eens de remmerij inspecteren?
heeft de vectra A dan ook al slijtage indicatoren? :P
Nee, wel een remolieniveausensor. :P
Zie ook Willem’s antwoord.:DVTN is er ook weer bij, verwacht 10 tot 12 Vectra’s.
Voor mij de derde keer en altijd mij goed geamuseerd! -
AuteurBerichten