Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Normaal iets van 1 op 11,5. Nu ongeveer 1 op 9,5 tot 1 op 10.
Wel met de laatste dagen hooguit in 3 of 4.Auto:
Zie onderschrift.23 december 2009 om 09:19 In reactie op: Allemaal prettige kerstdagen en een fijne jaarwisseling #17572700
Tja, geluiden die we niet kunnen horen zijn moeilijk te classificeren. Zeker als het zich maar af en toe voordoet.
Het lijkt mij in ieder geval dat er iets bij de kachelventilator terecht is gekomen, of dat er iets aanloopt.
Ik heb laatst bij een Sprinter iets dergelijks gehad, direct na het wassen: een raar geluid alsof er iets aanloopt. Bleek uiteindelijk water te zijn.Nou, ik heb een stuurhoes van stof en met het weer van de laatste tijd voelt die hoes echt klam aan als ik instap. Kun je nagaan hoe de rest van de (stoffen) bekleding dan is! En tja, dan gaat de verwarming aan en beslaan de ruiten.
Ik denk dat voor een deel het beslaan van de ruiten gewoon de weersomstandigheden zijn: extreem vochtig.origineel gepost door boerstal1
Hallo, bin ich wieder,Hoe kun je je auto sneller maken, door kleine aanpassingen?
Het luchtfilter bijv. maar What else:hmmzAlvast weer bedankt
Nou, eigenlijk is de enige manier die resultaat oplevert een grotere en dus sterkere motor. Alle andere methodes, zoals sportluchtfilter, sportbougies, sportuitlaat of spaghettiuitlaatspruitstuk geven, gezien de kosten, een wel erg mager resultaat.
Tenzij je je motor bij een professionele motortuningspecialist brengt en die er zijn kunsten even op los laat. dan win je wel aardig wat, maar verlies je toch weer een hoop geld.:vertagEn je mag toch nergens sneller dan 120, dus waarom zou je….
Ik denk dat dieselmotoren niet zo heet worden als benzinemotoren omdat dieselmotoren een hoger rendement hebben, dus minder verlies hebben in de vorm van warmte.
Ik heb het ’s winters meegemaakt dat de temperatuurmeter binnen een paar minuten ging zakken naar soms 50 – 60 graden bij stationair draaien! Vandaar dat veel diesels tegenwoordig een soort hulpkacheltje hebben zodat je ’s winters geen kou zit te lijden in de auto als je wat langer stilstaat.Dat leidt tot een vraagje: zit er zo’n “kacheltje” in vectra’s met dieselmotor?
De mijne! :P
Voor is 1,5 mm, achter is 2 mm binnen de 2% (of andersom, dat weet ik niet meer).origineel gepost door c-dett16v
mijn maat kreeg een keer een bon omdat hij dikke wielen onder zijn wagen had met super laag et, velgen vielen niet echt aso buiten de auto, maar het verhaal was dat zijn spoorbreedte niet over een kwam met zijn papieren:argue
De spoorbreedte mag maximaal 2% afwijken van de originele.
1. Ik zou eens naar de olie in de versnellingsbak kijken.
Keurige wagen! Veel veilige en schadevrije kilometers toegewenst!
origineel gepost door Silverspeed
eey navy, zo te zien was jij de enige met een vectra A en die stond ook nog eens op de krik?? hoop dat je snel weer probleemloos kunt rijden. Als ik zo die foto’s zie was het een drukke boel bij elkaar :P denk niet dat het voor mij leuk zou zijn aangezien ik pas 20 ben en de rest al een stuk ouder (no offence hoor ;) ) en mijn vec tussen al die gesylde auto’s neer te zetten als standaard vectra A ziet er ook niet echt uit lijkt me :DJa, klopt, ik kwam er aan het eind van de middag ook achter dat ik de eer van de A Vectra’s in mijn eentje hoog stond te houden. :angel Vandaar die krik: kon ik nog iets hoger komen. :D
Morgen waarschijnlijk een nieuwe pakking, dan zou het opgelost moeten zijn.
Wat het uiterlijk van de Vectra’s betreft: de meesten zijn vrijwel of helemaal standaard, dus je valt echt niet uit de toon, hoor!
Nou, gelukkig heel thuis. Kijk, dat zit zo.
Toen ik aankwam waren er al heel wat auto’s en ik was niet eens laat, net voor 12 uur. Dus even handjes geschud, hier of daar een luchtkusje gegeven en toen wilde ik even Freya uitlaten.
Maar dat moest eventjes wachten, want mijn rechtervoorwiel zat vol met olie! :swear De wielkuip droop de olie uit, de draagarm zat vol, de zijkant was ook al geolied, ja, zelfs in de achterwielkuip vond ik de olie terug!
Na de zaak geïnspecteerd te hebben dacht ikzelf aan een, jawel, lekke carterpanpakking. Ik was bijna een halve liter verloren! Gelukkig had ik net gisteren er een halve liter bijgegooid. Nou, die was dus weer bijna verdwenen. De Wegenwacht maar gebeld. Na een uurtje was hij er en bleken een hele rij boutjes van de carterpan los te zitten: sommige kon hij 5 slagen aandraaien!
Onderweg terug halverwege even gestopt, en maar goed ook. Want met draaiende motor druppelde er elke seconde een dikke druppel olie van het oliefilter naar beneden. Toch zit die goed vast, dus ik denk dat er één boutje is vergeten. Dus voor de zekerheid oliepeil gechecked, en er toen nog bijna een halve liter bijgegooid. Dus deze week een nieuwe pakking erin! Kudt hoor! Was ik nèt van die ander olielekkage af, krijg je dit!Wat de meeting betreft, die was weer ontzettend leuk. Er waren zeker 35 auto’s, dus gezien het aantal aanmeldingen, ik dacht iets van 38, 39, echt een hoge opkomst. En het weer zat geweldig mee. Wind in de goede hoek zodat we daar geen last van hadden, de hele dag het zonnetje erbij: het leek wel lente!
Mijn jas, muts en handschoenen heb ik dus niet nodig gehad. :agentAl met al toch een geslaagde meeting. En ik zou zeggen: tot de volgende! :D
O ja, de foto’s ga ik nú uploaden. Ik zet zo dadelijk de link hier wel neer.
En hier staan ze:
Waarom de zekering? Die springt niet zomaar stuk. Ik zou zelf eerst naar de schakelaar kijken en de bedrading checken.
Ik heb ook gelezen in het verleden dat een knikkend, of knakkend stuur veroorzaakt wordt door een koppeling onderaan de stuurkolom. Schijnt regelmatig voor te komen bij type B.
origineel gepost door Silverspeed
Hey zoals het topic al luid wil ik mijn interrieur een beetje bijwerken :P1. ik heb bijvoorbeeld alleen nog maar een ijzeren draad (met zo’n T-splitter aan het eind die normaal ergens invalt) alleen probleem is dat deze nergens in valt. Zoals ik het kan zien mist er ook het een en ander daar? Misschien moet ik er effe een foto van maken?
Ik heb zelf een Vectra A hatchback, maar ik heb geen idee waar je het over hebt. :hmmz
2. mijn hoedenplank is in het midden ingezakt (al sinds de aankoop) maar het wil mij maar niet lukken een hoedenplank van een vectra A te vinden. Is er iemand die hier een super goeie oplossing voor weet? Bij de huidige laat het stof ook al los :(
Ik had dat ook. Gebroken in het midden. Gewoon een latje gepakt en met 4 kleine schroefjes vooraan er onder geschroefd. Schroefjes met een viltstift zwart gemaakt: kost bijna niks, je ziet er niks van en werkt perfect.
3. als ik mijn ramen voor open zet ergens tussen helemaal open of helemaal dicht dan kraken ze als de ziekte wat denk ik niet de bedoeling is :D vooral de bestuurderskant heeft daar last van. Oja bij bestuurderskant trilt dat staafje waarmee je van binnenuit de deur op slot kan doen.
Lijkt me slijtage van het mechaniek. Ik zou niet weten hoe op te lossen. Misschien binnenbekleding er eens afhalen en kijken? Misschien hier en daar wat vet op het mechaniek?
Dit waren voor zover ik het kan bedenken op dit moment alle punten die ik stap voor stap onder handen wil nemen :D
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken :D
Naar voren mag alléén wit of geel licht uitstralen. Oranje is verboden. Net als blauw. Of rood. Of groen.
Contourverlichting straalt naar opzij uit, ook bij Volvo’s. (O.K. misschien ook een heel klein beetje naar voren.)
Alleen als het bijvoorbeeld een Amerikaanse importauto is die inclusief die oranje lampjes een typegoedkeuring heeft gekregen mag het. Anders niet.Varieert van 100 tot 110 nm. Ik ben één keer 125 nm tegengekomen met Googlesearch, maar de meeste zitten op 110 nm.
Sophie, als je veel geld gaat uitgeven aan een mooie auto, ga er dan voor de aankoop mee langs de ANWB voor een aankoopkeuring. Moet je wel eerst een afspraak voor maken, dacht ik. Kost ook wel wat maar vergeleken met de aanschafprijs van een Vectra van 2004 is dat uiteindelijk maar een schijntje.
Kijk hier maar eens:
Aankoop- en Totaalkeuring A.N.W.B.22 oktober 2009 om 03:17 In reactie op: Winterbanden kopen: welke velgmaat past? (Vectra A) #17539878Met winterbanden moet je zeker níet breder gaan.
Met 15″ velgen kun je 195/55 of 185/55 nemen. De grotere wijkt 1% af (100 is 101 echt), de kleinere minder dan 1% (100 is 99 echt). Je snelheidsmeter zal altijd hoger aangeven dan je in werkelijkheid rijdt, dus dat is geen probleem.origineel gepost door Bartjex88
heb bandjes van 195;)Nou, wil je toch spoorverbreders van 2 cm dan kom je uit op 155 bandjes. Zeg maar kruiwagenwielformaat.:P
origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door sjouke
215-40-R17 maar dat maakt eigenlijk al weinig meer uit Bas … 2cm spoorverbreders vang je niet op met een andere bandenmaat :P :hmmz tenzij je er smart bandjes omheen trektmaar ja dan sta je elke week bij je bande boer om nieuwe :jerry
hij vraag vervolgens wat hij dan nog wel kan doen sjouk . . . van die 2 cm is hij al wel overtuigd :P
en als je 205 banden hebt, is dat alweer een cm smaller als die van jou ;).
dus zeg dat dat 5 mm links van de velg uit steekt en 5 mm rechts, dan kan hij toch al 5 mm spacers zetten :P
maar ja . . . zet er dan niks op of ga voor bredere banden/velgen
M.a.w. als je dan ET35 hebt en banden van 215 breed, dan zul je met de 2 cm spoorverbreders nog net 175 bandjes kunnen hebben. Dat gaat er dan erg raar uitzien, ben ik bang.
Helemaal met Sjouke eens! Bovendien mag je maximaal 2% afwijken van de originele spoorbreedte en daar zit je al aan met ET35, op 1 mm na dan.
Hou er verder rekening mee dat wanneer je 2 cm dikke spoorverbreders gebruikt je ET-waarde nog maar 15 is. En dat gaat echt heel erg griezelig sturen. Als je er al mee rijden kan omdat, inderdaad, je banden klem komen te zitten tegen de wielkastranden.Het is een Vectra-meeting Willem. Begon als C-meeting, toen een B+C-meeting, en na mijn huilbui :P een algemene dus A+B+C-meeting.
8 novemeber is prima!01. sw_reijnders
02. speaker (ovb ) ( omdat iedereen zometeen ovb gaat zeggen ! )
03. Navy
04. Arjontje (ovb datum)
05. -BlendjuH- ( en aanhang )
06. gts power (niet op 29 nov.)
07. Stefan M. (ovb datum)
08. Rinuske (ovb)
09. Bartjex88 (ovb)
10. Jraaf
11. Silver
12. Wimpie-V6: (datum maakt opzich niet uit denk ik zo / Zondag lijkt mij wel geinig).
13. Bresson (ovb)
14. Myszek
15.dudie-c20ne
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.Gisterenavond even de Vectra afgespoten in de wasbox. Ik was namelijk even boodschappen wezen doen aan de overkant van de Maas en de weg naar de pont was een grote baggerzooi door het oogsten. Kwam wel een kruiwagen bagger af!
16 oktober 2009 om 18:02 In reactie op: extreme olie lekkage… ( voorheen krukas keerring vervangen #17535901Dan je motor maar eens schoonmaken in een wasbox. Dan maar eens even proefdraaien. Als het zoveel olie is die er uit komt dan is dat toch niet zo moeilijk te vinden, dacht ik zo.
-
AuteurBerichten